تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817031132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشي از افتتاحيه نمايشگاه نقاشي هاي آبرنگ سياوش مظلومي پور در گالري شكوه رنگ ها در حال حركتند


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: گزارشي از افتتاحيه نمايشگاه نقاشي هاي آبرنگ سياوش مظلومي پور در گالري شكوه رنگ ها در حال حركتند
آبرنگ،شايد تغزلي ترين تكنيك نقاشي است; از اين منظر حتي يك روش منحصر به فرد نقاشانه به حساب ميآيد: لطافت ذاتي اين تكنيك، رفتار نرم و نازك قلم مو روي كاغذ را مي طلبد و به همين سبب "نقاشي آبرنگ" را به ساحتي از معنا مي برد كه آن را رمانتيسيسم مي خوانند. به رغم اين خصيصه، كاركردن با آبرنگ بر روي كاغذ و بوم، سختيها و دشواريهاي فراوان دارد. نقاش در عين نقاشي كردن بايد بر فرار رنگها و رواني بيش از حد آبرنگ تسلط كافي داشته باشد و همين پروسه خلق يك اثر را دشوارتر از هر تكنيك ديگري مي نمايد.
شايد از همين روست كه آبرنگ در سالهاي اخير، اقبال بلند سال هاي گذشته را از كف داده و ديگر كمتر شاهد نمايشگاه هاي انفرادي آبرنگ بر روي ديوار گالري هاي تهران هستيم. اما اخيرا "گالري شكوه" در حركتي تحسين برانگيز در دو هفته پياپي از دو استاد برجسته آبرنگ، نمايشگاه برگزار كرد تا اين نقاشي خاص يادآوري شود و در هجوم "اكرليك و رنگ روغن" گم نشود.
"شكوه" اين روزها ميزبان آثار "سياوش مظلومي پور" است و هفته آينده آبرنگ هاي "عطاالله ذي نوري" را به تماشا مي گذارد كه اين توالي و مقايسه دو رفتار و دو تلقي اساتيد از تكنيك آبرنگ خود مي تواند دستاوردهاي آموزشي بسيار براي علاقه مندان جدي هنر پديد آورد.
در اين نوشتار كوتاه آثار "سياوش مظلومي پور" را مرور مي كنيم كه به تسلط بر قلم مو و چرخش استادانه آن بر بوم شهره است.
او در آثار جديدش كه از جمعه بر روي گالري شكوه رفته است به جاي رنگ پاشي و رنگي جلوه دادن اثر، سعي كرده در فضايي خلوت و سپيد، سوژه هايش را جلوه گري نمايد.
در اين نمايشگاه 21 اثر آبرنگ و اكريليك بر روي بوم و كاغذ ارائه شده است كه نمايي از طبيعت، مردم عشاير و آداب و رسوم آنها را به تصوير مي كشد.
سياوش مظلومي پور تا به حال روال كارش بر اين بوده است كه با آبرنگ برروي كاغذهاي مخصوص اثري منحصر به فرد و متفاوت را به تصوير درآورد اما در اين نمايشگاه او به خاطر نياز به وسعت بيشتر براي بيان مفهوم دلخواهش و به تصوير در آوردن بعضي موضوعاتي كه احتياج به فضاي بزرگتري دارند از بوم در كنار كاغذ آبرنگ بهره گرفته به همين دليل در اين نمايشگاه از لحاظ تكنيكي تفاوت هايي را نسبت به نمايشگاه هاي قبل او شاهد هستيم.
او در مورد آثار تازه اش كه در گالري شكوه به نمايش در آمده مي گويد: اين آثار علاوه بر تغييراتي كه از لحاظ تكنيكي داشته اند تفاوت هايي هم از لحاظ مفهوم و موضوع با نمايشگاه هاي قبل دارند. آثارم در اين نمايشگاه دو تم موضوعي را دنبال مي كنند كه يكي آبرنگ هايي است كه بر روي كاغذاند و براساس روال كار هميشگي ام ارائه شده اند و ديگري شامل آثاري مي شود كه در آن به مفهوم حركت، رقص و آداب و رسوم اشاره داشته ام.
مظلومي پور در اين آثار بوم را مانند كاغذ آبرنگ در نظر گرفته و با آبرنگ نقوش منحصر به فردش را بر روي آن نقش زده است. وي در اين مورد مي گويد: از نظر من تفاوت هاي زيادي بين كاغذ و بوم نيست بايد حس و حال آن را كشف كرد. وقتي به يك كاغذ عادت كنيد با عوض شدن آن كاغذ شرايط جديدي ايجاد مي شود كه بايد با آن آشنا شد، بوم هم مي تواند همانند چنين كاغذي باشد. در اين بين مسائلي است كه باعث مي شود بوم با كاغذ متفاوت باشد اما بايد بر روي آن تسلط پيدا كرد و بر آن چيره شد.
از زيبايي هاي آثار او مي توان به رنگ ها اشاره داشت كه در بعضي از كارهايش در حال حركت هستند و جابه جايي آنها و كنار هم قرار داشتن رنگ ها طيف وسيع رنگي زيبايي را بوجود آورده است گويي اين آثار از نگاه هنرمند به زندگي و اطرافش نشات مي گيرد.
مظلومي پور با اشاره به رنگ هاي شادي كه در اقليم و زندگي عشاير ايران وجود دارد مي گويد: اين تنوع رنگي را نمي توان ناديده گرفت. براي به تصوير درآوردن مراسم هاي آنها بايد از رنگ ها كمك گرفت. براي مثال در مراسم هاي شادي و سرور آنها، هنگام حركت و رقص هايشان مي توان موجي از حركات رنگ ها را ديد و در اين بين آنقدر وفور رنگ زياد است كه نمي توانيد به چهره افراد دقت كنيد به همين دليل حقيقتي كه وجود دارد را در كار منعكس ساخته ام.
او در آثاري كه به حركت و آداب و رسوم مردم در اقصي نقاط ايران اشاره دارد بيشتر از عكس هايي استفاده كرده كه خود آنها را ثبت كرده است. با تغييراتي در آنها، تلفيق آنها با همديگر و حذف چيزهايي كه در آن ضروري نيست اين آثار را خلق كرده و در معرض تماشا قرار داده است.
مظلومي پور معتقد است: دستور كلي كه برآبرنگ حاكم است بر اساس خلاصه سازي و كم گويي است. ممكن است در بسياري از نقاشي هايي كه كشيده است بتوان عوامل ديگر را هم در كنار موضوعات اصلي بيان كرد تا اثر گويا تر شود اما اين ها جزو مسائلي محسوب مي شود كه با حذف آن مي توان به خلاصه سازي اثر كمك كرد.
اين شايد پنجاهمين نمايشگاه انفرادي مظلومي پور باشد كه آثارش علاوه بر ايران، پيش تر در فرانسه، آلمان، آمريكا، كانادا، مالزي ... به نمايش درآمده است. علاقه مندان مي توانند همه روزه از ساعت چهار تا هشت بعدازظهر از اين آثار در گالري شكوه واقع در چهارراه فرمانيه، بلوار شهيد اندرزگو، خيابان سليمي شمالي، كوچه امير نوري، شماره 19 ديدن كنند.

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 367]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن