تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817340101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درادامه رزمايش ولايت 90 موشك فوق پيشرفته نور با موفقيت شليك شد


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: درادامه رزمايش "ولايت 90" موشك فوق پيشرفته "نور" با موفقيت شليك شد
در ادامه رزمايش ولايت 90 و در آخرين روز از مرحله قدرت اين رزمايش، يك فروند موشك فوق پيشرفته سطح به سطح" نور" از يگان شناور مستقر در دريا با موفقيت شليك شد.
سامانه موشكي فوق پيشرفته نور نسبت به نسل قبلي خود در بخش سيستم‌هاي ضدراداري، تعقيب هدف، هدايت و كنترل و ضدجنگ الكترونيك ارتقاء يافته است و به راحتي پس از يافتن هدف مورد نظر مي‌تواند آن را رهگيري كرده و مورد اصابت قرار دهد.
همچنين موشك كروز "نصر" جديدترين ابتكار موشكي نيروي دريايي ارتش ديروز با شليك موفق در رزمايش ولايت 90 تست شد. در آخرين روز از مرحله اصلي رزمايش بزرگ دريايي ولايت 90‌، يك فروند موشك كوتاه‌برد "نصر" براي اولين بار از ساحل به سمت هدف دريايي مورد نظر شليك شد و آن را منهدم كرد.
اين براي اولين بار است كه با ايجاد تغيير در تاكتيك رزم موشك "نصر" كه پيش از آن از روي شناور شليك مي‌شد، اين سامانه موشكي از ساحل به سمت دريا شليك شده است.
موشك هوشمند و كروز "نصر" با قرار گرفتن در لايه‌هاي دفاع ساحلي مي‌تواند مكمل خوبي براي پدافند ساحلي در كنار سامانه‌هاي توپخانه‌اي باشد كه قابليت انهدام شناورهاي نفوذكننده به آب‌هاي ساحلي جمهوري اسلامي را خواهد داشت.
همچنين در سومين روز از مرحله‌ نمايش قدرت اين رزمايش، براي نخستين بار موشك ساحل به درياي برد بلند "قادر" با موفقيت عليه هدف از پيش تعيين شده شليك شد.
سامانه فوق پيشرفته خوداتكاي "قادر" موشكي است كه در بخش رادار، ماهوار، ميزان دقت در انهدام اهداف و ميزان برد و مسافت و نيز مكانيزم‌هاي هوشمند ضدرهگيري و اختلال در مسير در مقايسه با نسل قبل از خود ارتقا يافته است.
حضور ناظران بين‌المللي و جمعي از فرماندهان نيروهاي مسلح در رزمايش
معاون عمليات ستاد كل نيروهاي مسلح،جمعي از فرماندهان عاليرتبه نيروهاي مسلح و تعدادي از ناظران بين‌المللي كشورهاي دوست و همسايه با حضور در منطقه عمومي رزمايش ولايت 90 از نزديك شاهد برگزاري مراحل مختلف آن بودند.
ناظران مذكور از نزديك عمليات تجسس و نجات، هلي برن و مقابله با دزدان دريايي كه توسط نيروي دريايي ارتش انجام شد را مشاهده كردند.
امير عبدالرحيم موسوي جانشين فرمانده كل ارتش، سردار علي شادماني از فرماندهان ستاد كل نيروهاي مسلح، امير هاشمي معاون عمليات كل ارتش، امير سلامي جانشين معاونت عمليات ستاد كل نيروهاي مسلح، امير اميري معاون جهاد و خودكفايي كل ارتش، محمد اسلامي معاون امور صنعتي و تحقيقاتي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و جمعي از فرماندهان عاليرتبه ستادكل نيروهاي مسلح، سپاه و ارتش از جمله فرماندهان حاضر در منطقه رزمايش بودند.
بازتاب آزمايش موشك‌هاي دوربرد ايران درخليج فارس
اقدام ايران در آزمايش موشك دوربرد در آبهاي خليج هميشه فارس بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي جهان داشت به طوري كه روز گذشته اغلب رسانه‌هاي غربي به طور گسترده به پوشش و تحليل آن پرداخته‌اند.
رويترز در اين باره نوشت: ايران آزمايش دو موشك دوربرد جديد در خليج فارس قدرت خود را به رخ ديگران كشيد و اعلام كرد درصورتي كه هدف حمله قرار گيرد مي‌تواند پايگاه‌هاي اسرائيل و آمريكا را در منطقه هدف قرار دهد.
شبكه خبري يورونيوز نيز با پوشش اين خبر از قدرت ايران درآزمايش اين دو موشك خبر داد.
روزنامه واشنگتن پست نيز با پرداختن به اين موضوع نوشت: ايران در روزهاي اخير خبرهاي متعددي را از موفقيت خود از آزمايش موشك گرفته تا توليد سوخت هسته‌اي مخابره كرده است. اين اخبار علاوه بر آنكه افزايش توانايي‌هاي ايران را به تصوير مي‌كشد سبب افزايش دشمني آمريكا و متحدانش با تهران نيز مي‌شود.
روزنامه شيكاگوتريبون نيز از موفقيت ايران در آزمايش موشكهاي دوربرد در خليج فارس خبر داد و نوشت: ايران با اين اقدام قدرت نظامي خود را به كشورهاي ديگر نشان داد و اعلام كرد مي‌تواند پايگاه‌هاي آمريكا و اسرائيل را هدف قرار دهد.
"ام اس ان بي‌سي" نيز در مطلبي نوشت: ايران در رزمايش دريايي خود كه از هفته گذشته در خليج فارس آغاز شده چند نوع موشك آزمايش كرد كه آخرين مورد آن دو موشك دوربرد زمين به دريا بود.
بر اساس گزارش اين رسانه، آزمايش موفقيت آميز اين موشكها نشان مي‌دهد كه قدرت ايران در بخش نظامي در حال افزايش است و درصورتي كه آمريكا يا اسرائيل به اين حمله كنند، اين كشور نيز مي‌تواند پايگاه‌هاي آمريكا و اسرائيل را هدف قرار دهد.

دوشنبه|ا|12|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن