تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816901501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احداث مدرسه در كنار ميدان مين!


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: احداث مدرسه در كنار ميدان مين!
ايجاد مجتمع آموزشي روستاي"شيخ صله" در پنج كيلومتري مرز عراق و ديوار به ديوار يك ميدان مين تا كنون منجر به مصدوميت تعدادي از ساكنان اين روستا شده است. اين در حالي است كه فرمانده گردان تخريب سپاه نبي اكرم كرمانشاه مي‌گويد صدور اجازه ساخت مدرسه در اين نقطه پرخطر از سوي مسئولان آموزش و پرورش سوال‌برانگيز است.
به گزارش مهر، چه كسي گفته كه جنگ تمام شده و ديگر اثري از بمب، گلوله، آتش و دشمن نيست؟ چه كسي معتقد است كه نسلهاي دوم و سوم فقط اسم جنگ را شنيده اند و آن را فقط در كتابها خوانده اند و اصلا نمي‌دانند جنگ چيست؟ اينجا هنوز هم بوي باروت مي‌آيد و گاه گاهي صداي انفجار شنيده مي‌شود، اينجا كودكاني هستند كه جانباز مي‌شوند و زناني كه نقص عضو و مرداني كه به شهادت مي‌رسند، اينجا هنوز جنگ ادامه دارد...اينجا روستاي" شيخ صله" پنج كيلومتري مرز عراق است، سالهاست كه اينجا هيچكس روي زمين محكم و با خيال آسوده قدم نمي‌گذارد چرا كه ممكن است با هر قدم آتشي از دل زمين برون آيد و تو را ببلعد، آن وقت يا جانت را از دست مي‌دهي يا نقص عضو مي‌شوي.
براساس اعلام وزارت دفاع، هم اكنون تعداد زمينهاي آلوده به مين در استانهاي ايلام- خوزستان- كرمانشاه- آذربايجان غربي و كردستان يك ميليون و هزار و هكتار است كه در سال اين عدد ميليون و هزار و هكتار است و تنها در سال 1389، 43 نفر بر اثر انفجار آن قرباني شده اند.
اگرچه فرماندهان گردان تخريب سپاه و مسئولان مين زدايي در طول سالهاي اخير تلاشهاي زيادي براي پاك سازي ميدانهاي مين كرده‌اند اما باز هم مناطقي وجود دارند كه آلوده هستند و كمينگاه شكار جان روستائيان و مرزنشينان مي‌شود. كمينگاهي كه يكي از آنها در كنار مدرسه"پرفسور شمسي پور" در روستاي شيخ صله است و به تازگي مسئولان گردان تخريب سپاه آن را پاكسازي كرده اند؛ مدرسه اي كه مشخص نيست با چه توجيهي در كنار ميدان مين احداث و افتتاح شده است.
اين مجتمع آموزشي در سال 1388 با وجود اطلاع مديران آموزش و پرورش از انفجار مين در هنگام ساخت مجتمع و جراحت فردي به اسم" حميد نظري" افتتاح مي‌شود و در طول دو سال گذشته دانش آموزان به اين منطقه پر خطر به مدرسه رفت و آمد داشته اند تا اينكه مسئولان استاني از طريق مردم و نه آموزش و پرورش اين موضوع را به اطلاع مركز مين زدايي استان مي‌رسانند. "حميد نظري" كارگري كه در حين ساخت مدرسه دچار آسيب و جراحت از ناحيه دست و قفسه سينه شده است در گفتگو با مهر گفت: من به عنوان يكي از كارگرهايي كه در حال ساخت مدرسه بوديم، وقتي كلنگم را به زمين زدم، مين منفجر شد و ديگر متوجه موضوعي نشدم. گويا آن منطقه آلوده به مين بود چرا كه بعد از مجروح شدن من هم در حين ساخت چند مين منفجر شده بود اما به كسي آسيب نرسيده بود. البته تمام منطقه آلوده به مين هست و حتي يك خانم در نزديكي مدرسه روي مين مي‌رود و يكي از دستهايش را از دست مي‌دهد.
محمد كاظمي، فرمانده تخريب گردان سپاه نبي اكرم استان كرمانشاه نيز با تاييد اين موضوع در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اينكه" آموزش و پرورش در شيخ صله و در كنار ميدان مين و ديوار به ديوار آن يك مدرسه ساخته است" گفت: اگرچه مدرسه خارج از ميدان مين است اما با آن فاصله ندارد و در كنار يكديگر هستند.
فرمانده تخريب گردان سپاه نبي اكرم استان كرمانشاه افزود: پيش از انقلاب اين مكان پاسگاه مخروبه و پس از آن مقري براي سپاه بوده كه سرتا سر آن به مين"M14” ساخت كشور آمريكا آلوده بوده است؛ اين نوع مين بزرگتر از يك گردو است و اگر 10 سانتي متر آن در خاك بماند منفجر نمي‌شود اما طي ساليان دراز نيز خاصيت خود را از دست نمي‌دهد و روز به روز حساس تر نيز مي‌شود.به گفته سرهنگ كاظمي در اين منطقه 33 مين كشف و خنثي شده است و 95 درصد زمين پاكسازي شده است.

ارسال نظر

دوشنبه|ا|12|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن