تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817084413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شركت زيمنس و روس‌اتم توافقنامه همكاري امضا كردند


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: شركت زيمنس و روس‌اتم توافقنامه همكاري امضا كردند
با هدف گسترش همكاري هاي هسته اي؛تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز:شركت "زيمنس" آلمان و "روس‌اتم" روسيه همكاري گسترده‌اي را در زمينه‌ تكنولوژي هسته‌اي آغاز مي‌كنند. ظاهرا پيش‌بيني مربوط به احتمال ساخت ۴۰۰ نيروگاه در جهان، از انگيزه‌هاي ورود زيمنس به اين عرصه بوده است.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران به نقل از دويچه وله،شركت زيمنس آلمان تنها چند ماه بعد از قطع همكاري با شركت اتمي فرانسوي "آروا" درصدد همكاري‌هاي گسترده با شركت "روس‌اتم" روسيه برآمده است.

مسئولان هر دو شركت روز سه‌شنبه، ۳ مارس، در برلين از ايجاد يك شركت مشترك خبر دادند كه فعاليت آن بر ساخت نيروگاه‌هاي اتمي متمركز خواهد بود.

زيمنس و روس‌اتم قصد دارند مشتركاَ نقش اصلي را در بازار هسته‌اي جهان از آن خود كنند و به گفته‌ سرگئي كرينكو، رئيس روس‌اتم، شركت مشترك اين كنسرن و زيمنس كه هنوز نامي براي آن انتخاب نشده، قصد دارد در خارج از روسيه و آلمان نيروگاه‌هاي اتمي جديد بسازد.

در همين رابطه قرار است توسعه و تحقيق در زمينه‌ي نيروگاه‌هاي اتمي آب سبك يكي از عرصه‌هاي فعاليت‌هاي مشترك باشد. نوسازي نيروگاه‌هاي مستعمل كنوني در دنيا، توليد سوخت اتمي و نيز از كاراندازي و اسقاط نيروگاه‌هاي قديمي از ديگر زمينه‌هاي فعاليت اين شركت مشترك است.

بر اساس اين گزارش، 51 درصد سهام شركت مشترك به روسيه تعلق خواهد داشت و در عوض سهم كمتر زيمنس به آن اجازه خواهد داد كه در معاملات و فعاليت‌هاي اتمي خارج از شركت مشترك با روس‌اتم، محدوديت چنداني نداشته باشد.

در قرارداد زيمنس با كنسرن فرانسوي آروا هر دو شركت حقوق و تعهدات يكساني داشتند و همين، محدوديت‌هايي را براي ساير فعاليت‌هاي اتمي زيمنس ايجاد كرده بود. از همين رو هم زيمنس نهايتاَ چاره‌اي جز فسخ قرارداد با آروا نديد.

پيشرفت سريع مذاكرات

مذاكرات ميان زيمنس و روس‌اتم به نحو غيرمنتظره‌اي سريع پيش رفت و چهار هفته پيش، ولاديمير پوتين، نخست‌وزير روسيه به زيمنس پيشنهاد داد كه مذاكراتي را با روس‌اتم در زمينه‌ي همكاري‌هاي مشترك آغاز كند.

آغاز همكاري زيمنس با روس‌اتم، چرخشي آشكار در فعاليت‌هاي اتمي اين كنسرن آلماني است. در اواخر سال‌هاي دهه‌ي نود، زيمنس به شكلي گسترده از فعاليت در زمينه‌ي نيروگاه‌هاي اتمي كناره گرفت و معامله در شاخه‌هاي مختلف اين تكنولوژي را به همكار فرانسوي خود، يعني كنسرن آروا واگذاشت.

زيمنس در همكاري جديد با روس‌اتم براي اولين بار وارد فعاليت در "عرصه‌ي داغ" تكنولوژي هسته‌اي شده است. مبناي اين فعاليت، تكنولوژي روس‌ها در زمينه‌ي ساخت نيروگاه‌هاي اتمي آب سبك است.

زيمنس تا كنون در زمينه‌ي فن‌آوري متعارف مربوط به نيروگاه‌هاي اتمي، مثل توربين‌ها و همچنين تاسيسات هدايت و مديريت اين نيروگاه‌ها فعال بوده است اما گرايش دوباره به انرژي اتمي و اين پيش‌بيني كه تا سال ۲۰۳۰، ۴۰۰ نيروگاه جديد در جهان ساخته خواهد شد، براي زيمنس نيز وسوسه‌انگيز بوده است.

سرمايه‌گذاري براي ساخت اين تعداد نيروگاه بر بيش از يك بيليون يورو بالغ مي‌شود و زيمنس هم ظاهراَ مي‌خواهد سهم هر چه بيشتري را از آن خود كند.

آلمان همچنان در راه وداع با انرژي هسته‌اي

تصميم زيمنس به فعاليت فشرده در زمينه‌ي تكنولوژي هسته‌اي در حالي است كه در آلمان، تعطيل نيروگاه‌‌هاي اتمي تا سال ۲۰۲۱ كماكان موضوعي قانوني و در حال اجراست.

افزايش قيمت نفت در سال گذشته،پيش‌بيني‌هاي منفي در باره‌ي رو به اتمام بودن ذخاير نفتي جهان، مسئله‌ي گرم‌شدن هواي زمين در اثر استفاده از انرژي‌هاي فسيلي و تقويت گرايش به خودكفايي در زمينه‌ي تأمين انرژي از جمله ‌بحث‌هايي بوده‌اند كه در سال‌هاي اخير هواداران انرژي هسته‌اي و نيز محافل صنعتي فعال در اين رشته را به تلاش و تبليغ بيشتر براي الغاي قانون ياد شده واداشته است.

گفتني است،نتيجه‌ انتخابات سراسري آلمان در ماه سپتامبر آينده، ممكن است ائتلافي را به قدرت برساند كه بر خلاف سبزها و سوسيال‌دمكرات‌ها، حامي قانون بستن نيروگاه‌هاي اتمي نباشد و اين قانون لغو يا دستخوش تغيير شود. با اين همه هنوز هم در نظرسنجي‌ها هواداران قانون يادشده اكثريت دارند.

انتهاي پيام//

چهارشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن