تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816868409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده كل سپاه: جهاني‌شدن انقلاب اسلامي آغاز شده است جهاد علمي و فرهنگي از ضروريات آينده انقلاب است در انجام كارها احساس شهدا را داشته باشيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: فرمانده كل سپاه: جهاني‌شدن انقلاب اسلامي آغاز شده است جهاد علمي و فرهنگي از ضروريات آينده انقلاب است در انجام كارها احساس شهدا را داشته باشيم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و حماسه

يادواره سردار شهيد حسين املاكي جانشين لشكر 16 قدس و هشت‌هزار شهيد استان گيلان با حضور گسترده گيلاني‌هاي مقيم تهران، نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي و برخي از مسوولان ديگر بعدازظهر روز شنبه در مسجد بلال صداوسيما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «فرهنگ و حماسه» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سردار سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران در اين يادواره ضمن تبريك هفته وحدت و تشكر از برگزاركنندگان اين يادواره و حضار و همچنين گرامي‌داشت شهداي انقلاب اسلامي و هشت‌سال دفاع مقدس افزود: امروز ما هرچه داريم از شهيدان است و انقلاب اسلامي ايران به بركت خون شهيدان به ثمر نشست و با شهيدان هشت‌سال دفاع مقدس، اين انقلاب تثبيت و توسعه يافت و هم‌اكنون جهاني‌شدن انقلاب اسلامي ايران در جهان آغاز شده است.

وي با بيان اين‌كه امروز انوار تابناك انقلاب اسلامي ايران در سراسر جهان مي‌درخشد، افزود: اين انقلاب توجه همه تشنگان حقيقت و محرومين و مستضعفين دنيا را به خود جلب كرده است و همه به دنبال يافتن راه‌ها و مسيرهايي هستند كه شهدا و جانبازان و مردم ايران اسلامي رفتند كه در واقع اين مردم امروز به عنوان يك ملت قهرمان در جهان شناخته شده‌اند.

او اظهار كرد: امروز، عزت و اقتدار بي‌نظيري براي انقلاب اسلامي به بركت خون شهيدان به ارمغان آورده شده است و همه دنيا به شكست‌ناپذيري ايران اسلامي اعتراف مي‌كنند كه اين نيز به بركت خون شهيدان است.

وي با بيان اين‌كه مقاومت مردم فلسطين و غزه نيز يك الگوبرداري از ايران اسلامي است، گفت: در مجموع، بازسازي و احياي اسلام و مظهر تشيع در جهان مديون خون شهيدان انقلاب اسلامي ايران و هشت‌سال دفاع مقدس است و مردم ما نيز به خوبي از شهيدان قدرداني مي‌كنند به طوري‌كه برگزاري چنين مراسماتي بيانگر اين واقعيات است.

سرلشكر جعفري با ابراز اميدواري به اين‌كه در اين مراسمات آن‌چه شايسته شهيدان است براي ما فراگيري و يادگيري شود، گفت: بايد از اين مراسم‌ها درس‌هايي هرچند جزئي از شهيدان داشته باشيم و از خدا بخواهيم كه شهيدان بيش از گذشته براي آينده چراغ راه‌مان قرار گيرند. در واقع فلسفه شهيد و شهادت نيز همين است كه شهدا چراغ راه آينده‌اند.

فرمانده كل سپاه با اشاره به اين‌كه امروز هرچه كه شاهديم نتيجه ازخودگذشتگي گذشتگانمان است، تصريح كرد: براي بزرگداشت شهيدان، كافي نيست كه فقط دور هم جمع شويم بلكه بايد از شهيدان و راه آن‌ها براي آينده توشه‌اي برگيريم و توجه داشته باشيم كه از امروز به بعد براي توسعه و تثبيت انقلاب چه تكليفي داريم؟.

وي تأكيد كرد: برخي فكر مي‌كنند كه امروز تهديد عليه جمهوري اسلامي ايران رفع شده است اما شايد تهديد گسترده نظامي ديگر نباشد اما اين به اين معنا نيست كه تهديد برطرف شده است بلكه نوع و ماهيت تهديدها تغيير يافته است و شايد اگرچه امروز همه توان نظامي دشمنان ايران در اطراف مستقر شده باشند و براي كنترل ايران آرايش نظامي گرفته باشند و اما نتوانند هيچ غلطي كنند كه در واقع اين بزرگ‌ترين دستاورد خون شهيدان است ولي دشمنان امروز به سمت برنامه‌ريزي‌هايي رفته‌اند كه به خيال خام خود بتوانند مباني انقلاب،‌ باورهاي سياسي، ديني‌، فرهنگي و اعتقادات مردم را تغيير دهند. در واقع، امروز اين موارد مورد تهاجم دشمن قرار گرفته است و به قول مقام معظم رهبري، امروز دشمن به ما شبيخون فرهنگي مي‌زند.

سرلشكر جعفري ادامه داد: اگر به دنبال اين هستيم كه از شهدا درس ياد بگيريم بايد دغدغه‌ امروز ما اين باشد كه در آينده و امروز تهديدات چگونه است و خود را براي مقابله با آن تهديد فدا كنيم، مبارزه كنيم و اگر لياقت داشتيم در اين راه به شهادت برسيم.

او يادآور شد: بسياري فكر مي‌كنند شهادت فقط براي جبهه‌ها و صحنه‌هاي نبرد است اما اين‌طور نيست و در حقيقت كيفيت شهادت در صحنه‌هاي ديگر متفاوت است و رسيدن به اين مقام سخت‌تر است.

فرمانده كل سپاه با بيان اين‌كه در اكثر وصيت‌نامه شهيدان دفاع از اسلام و امام (ره) توصيه شده است ادامه داد: مگر امروز هجمه به انقلاب و اسلام و ولايت فقيه تمام شده است؟ در واقع بايد بدانيم كه اين مسايل امروز بيشتر نيز شده است و در 10، 15 سال گذشته شاهد قرائت‌هاي مختلف از دين بوده‌ايم به طوري‌كه گستاخي‌ها به جايي رسيده بود كه توقف انقلاب نيز عنوان شده بود. با اين حساب اين صحنه‌ها مجاهد و رزمنده مي‌خواهد و مقاومت در اين صحنه‌ها متفاوت با صحنه نبرد است و ما بايد بتوانيم در اين مراسم‌ها و بزرگداشت‌ها به دنبال اين باشيم كه اگر امروز شهيد املاكي و شهداي ما زنده بودند در صحنه‌هاي مختلف چه مي‌كردند و بايد بدانيم كه اين راه ادامه خواهد داشت تا زماني‌كه اين انقلاب به دست صاحب اصلي خود برسد و امروز ما بايد تكليف خود را در صحنه‌هاي متفاوت پيدا كنيم و انجام دهيم.

او در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: دانشجو در صحنه‌هاي علمي احتياج به جهاد و سختكوشي دارد چرا كه ايران براي ادامه اين راه الهي به اين پيشرفت‌هاي علمي نياز دارد و چاره‌اي غير از اين نيست و در واقع جهاد علمي و فرهنگي از ضروريات آينده انقلاب اسلامي ايران است. امروز در اين صحنه‌ها درگيري است و سرباز و مجاهد مي‌خواهد كه بداند چه‌طور اين راه را بپيمايد. امروز اين صحنه‌ها نيازمند افرادي همچون شهدا است و اين دست‌يافتني است.

سرلشكر جعفري تأكيد كرد: امروز بايد در هر پست و مقامي كه هستيم نگاه الهي به وظيفه خود داشته باشيم و در جهت رضاي خدا انجام تكليف كنيم و بايد احساسي كه شهدا در انجام كار داشتند را ما در انجام كارها توسعه دهيم.

وي با بيان اين‌كه نگاه‌هاي مادي و غيرديني و غيرالهي در جنگ نيز وجود داشت، گفت: اما اين نگاه با حضور بني‌صدر فقط سه‌ماه دوام آورد كه در واقع او از جايگزيني نگاه معنوي و ديني در جبهه‌ها جلوگيري مي‌كرد ولي آن نگاه در دي‌ماه سال 59 به بن‌بست رسيد و هنگامي بني‌صدر در عمليات هويزه شكست خورد به امام پيشنهاد مذاكره داد و آن‌جا پايان آن نگاه بود و پس از آن نيروهاي مردمي در جبهه‌ها اقدامات خوبي انجام دادند و در حقيقت پس از آن‌كه مانع اصلي وحدت ارتش و سپاه از راه برداشته شد عمليات‌هاي خوبي انجام گرفت و با اين روال و با نيروي ايمان و تكليف‌محوري، ارتش صدام شكست خورد.

فرمانده كل سپاه با تأكيد بر اين‌كه نگاه مادي و غيرالهي براي انقلاب و اهداف انقلاب سودي ندارد، گفت: اقدامات سازنده در اين انقلاب با نگاه ديني و الهي متناسب با فرهنگ و اعتقادات مردم بوده است به طوري‌كه مقاومت و پايداري در بحث هسته‌اي نمونه ديگري از تفاوت اين دو نگاه است. نگاهي طوري پيش مي‌رود كه غني‌سازي متوقف مي‌شود و يك‌سال توقف به سه‌سال مي‌كشد اما نگاه ديگري مي‌گويد بايد ادامه داد و دشمن نيز هيچ غلطي نمي‌تواند بكند در واقع اين نگاه چندسالي است كه زنده و احيا شده و به سرعت در جهان درحال گسترش است.

سردار جعفري خاطرنشان كرد: در مجموع، انقلاب اسلامي پس از 30 سال بنابر اظهارنظر صاحب‌نظران غربي مبناي تشكيل يك دوران و عصر جديدي شده است و دوره ماشيني 200 سال گذشته درحال اتمام است و جاي آن را عصر معنويت و ايمان و خدامحوري دارد مي‌گيرد. انقلاب اسلامي اين اثر بزرگ را امروز در جهان گذاشته است و نصرت‌هاي الهي نيز نصيب اين راه مي‌شود.

او ادامه داد: حزب‌الله لبنان و غزه نيز با قرار گرفتن در اين مسير به پيروزي رسيده‌اند و اين حوادث كوچك نيست و ما چون در متن اين حوادث هستيم عظمت آن را درك نمي‌كنيم ولي در خارج از ايران بيش از ما به اين عظمت‌ها پي مي‌برند.

فرمانده كل سپاه يادآور شد: اين راه انقلاب اسلامي كه امروز با شتاب بيشتري در جهان در حال توسعه است براي ملت ايران تكليف‌آور است و بايد از شهيدان بخواهيم كه راه را به ما نشان دهند و ما اين راه را به خوبي طي كنيم.

انتهاي پيام

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن