تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى لله  عليه  و  آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816992353




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جام جهاني كشتي آزاد / ايران نايب قهرمان شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جام جهاني كشتي آزاد / ايران نايب قهرمان شد
تيم ملي كشتي آزاد ايران عصر يكشنبه در فينال رقابت هاي كشتي آزاد جام جهاني سال 2009 در سالن 12 هزار نفري مجموعه ورزشي آزادي تهران با شكست چهار بر سه برابر جمهوري آذربايجان، عنوان نايب قهرماني سي و هفتمين دوره اين رقابت ها را به خود اختصاص داد.


به گزارش ايرنا، در نخستين مسابقه اين ديدار عباس دباغي المپيكي كشتي آزاد ايران در وزن 55 كيلوگرم موفق شد پس از كسب 6 امتياز در وقت نخست و سه امتياز در آغاز وقت دوم با ضربه فني ايبل ابراهيم اف از جمهوري آذربايجان را با ضربه فني شكست دهد تا تيم ايران اين ديدار را با برد آغاز كند.
در وزن 60 كيلوگرم مسعود اسماعيل پور قهرمان جوانان جهان در سال 2008 استانبول به مصاف سليم خان حسين اف نفر پنجم المپيك 2008 پكن رفت كه در وقت نخست با يك زير يك خم و يك پيش انداز دو بار در خاك حريف نشست و دو امتياز از دست داد تا اين وقت را باحساب دو بر صفر بازنده شود.
در وقت دوم در همان ثانيه هاي شروع با پيش انداز در خاك حريف نشست و خود وي هم سپس با پيش انداز، حسين اف را در خاك نشاند تا كفه امتيازها در فاصله يك دقيقه و 30 يك بر يك مساوي شود، پس از آن يك بار ديگر با زيرگيري خاك شد و با بارانداز حريف دو بار به پل رفت تا حساب امتيازها به شش بر يك برسد كه همين امر در مجموع پيروزي حسين اف از آذربايجان را رقم زد.
با اين نتيجه اين كشتي تيم هاي ايران و آذربايجان هر كدام صاحب يك پيروزي شدند.
در وزن 66 كيلوگرم: مهدي تقوي قهرمان سال هاي 2006 و 2007 جوانان جهان در سومين ديدار دو تيم به مصاف جبرئيل حسن اف از آذربايجان رفت كه در وقت نخست در ثانيه هاي پاياني با يك دوخم زيبا و خارج كردن حريف ازتشك به يك امتياز دست يافت و در اين وقت به پيروزي رسيد .
در وقت دوم تقوي ابتدا با يك دوخم حريف را خاك كرد و يك امتياز گرفت و پس از آن يك بار ديگر با دوخم به بك امتياز دست يافت و در حمله بعدي با كنده حريف روبه رو شد و دو امتياز از دست داد تا حساب امتيازها دو بر دو شود.
تقوي در 30 ثانيه به پايان كشتي با دوخم به حريف حمله كرد كه صاحب سه امتياز شد و دو امتياز نيز از دست داد تا حساب امتيازهاي خود دراين وقت را به پنج بر چهار برساند كه در نهايت در دو وقت پي در پي موفق شد جبرئيل حسن اف را شكست دهد.
با اين پيروزي تيم ايران دو بر يك از آذربايجان پيش افتاد.
در وزن 74 كيلوگرم: صادق گودرزي نايب قهرمان سال 2007 جهان به عنوان نماينده ايران به مصاف شمس الوارا شمس الوارايف از آذربايجان رفت و در وقت نخست با يك زير گيري و يك بار هم با پيش انداز حريف درخاك وي قرار گرفت و دو امتياز از دست داد تا اين وقت را دو بر صفر بازنده شود.
در وقت دوم با زيرگيري يك بار خاك شد و در ادامه حريف را به پل كشيد و سه امتياز دريافت كرد و پس از آن درخاك حريف نشست تا حساب امتياز ها 3 بر 2 شود.
گودرزي در ادامه با يك زير بدون نقص شمس الواريف را درخاك نشاند و امتيازهاي خود را به چهار رساند تا وقت دوم را با حساب چهار بر دو پيروز شود.
در وقت سوم زماني كه براي گرفتن زير حريف يورش برد با كنده حريف به پل رفت و دو امتياز از دست داد و در ادامه با زيرگيري حريف خاك شد و به پل رفت تا پنج امتياز عقب بيافتد.
در ادامه يك بار وي را خاك كرد و يك امتياز گرفت تا اين وقت را پنج بر يك بازنده شود.
گودرزي در مجموع با يك وقت پيروزي و دو وقت شكست نتيجه را به شمس الوارايف واگذار كرد.
در وزن 84 كيلوگرم : رضا يزداني دارنده دو مدال برنز سال هاي 2006 و 2007 جهان به مصاف نوروز تمرزوف نفر سوم اروپا در سال 2008 رفت كه در وقت اول با زير دوخم حريف را به پل كشيد كه داوران يك امتياز دادند تا فيلم مورد بازبيني هيات ژوري قرار گيرد تا اين امر باعث شود حداقل دو دقيقه كشتي متوقف شده و در نتيجه حساب امتياز ها دو بر يك به سود تمرزوف اعلام شود تا وقت اول سه بر يك به سود تمرزوف به اتمام برسد.
در اين وقت اشتباه داوري كاملا آشكار بود كه به ضرر يزداني تمام شد.
وقت دوم بدون كسب امتياز از سوي هر دو كشتي گير به پايان رسيد تا كار به كلينچ كشيده شود كه با بيرون آمدن گوي آبي از كيسه تمرزوف با بيرون كردن يزداني از تشك صاحب يك امتياز و برنده وقت دوم شود كه در مجموع نيز كشتي را برد.
با اين كشتي حساب پيروزي هاي ايران و آذربايجان دو بر دو برابر شد.
در وزن 96 كيلوگرم : سعيد ابراهيمي برنده مدال نقره جهان در سال 2007 در همان ابتداي وقت اول ختاگ گاژيموف از آذربايجان را پيش انداخت و يك امتياز كسب كرد و در ثانيه هاي پاياني نيز با تندر حريف را در خارج تشك به پل زد كه داوران يك امتياز بيشتر ندادند تا اين وقت را با حساب دو بر صفر پيروز شود.
در وقت دوم هر دو كشتي گير بسيار محتاط كشتي را آغاز كردند و اين سعيد ابراهيمي بود كه در آخرين ثانيه ها در عكس العمل روي زيرگيري گاژيموف وي را به پل كشيد و سپس خودش خاك شد تا حساب امتياز ها دو بر يك شود كه همين نتيجه باعث پيروزي ابراهيمي در مجموع دو وقت شد.
با اين پيروزي حساب بردهاي ايران و آذربايجان سه بر سه مساوي شد تا نتيجه برد تيمي به كشتي در وزن 120 كيلوگرم بستگي داشته باشد.
در وزن 120 كيلوگرم : فردين معصومي دارنده مدال برنز جهاني سال 2006 به مصاف علي عيسايف از آذربايجان رفت و در فاصله يك دقيقه و 14 ثانيه با دوخم بدون نقص پشت حريف را به تشك دوخت كه بايد ضربه فني اعلام مي شد، ‌اما تنها سه امتياز به وي دادند تا اين وقت با حساب سه بر صفر به سود او خاتمه يابد.
وقت دوم با يورش هاي پي در پي عيسايف شروع شد كه در فاصله يك دقيقه و 6 ثانيه با زيرگيري حريف رادر خاك نشاند و يك امتياز گرفت اما در فاصله 30 ثانيه به پايان وقت باتندر زيباي عيسايف به پل رفت و با استقامت جانانه مقاومت كرد تا اين وقت با حساب سه بر يك به سود عيسايف خاتمه يابد.
پس از پايان وقت اعتراض آذربايجاني ها باعث شد مدتي كشتي متوقف و فيلم كشتي بازبيني شد كه ادعاي آذري ها براي ضربه فني فردين معصومي تاييد نشد و كشتي به وقت سوم رفت.
در وقت سوم هر كدام از دو كشتي گير يك بار موفق به خاك كردن حريف شدند كه عيسايف به خاطر كسب امتياز آخر برنده وقت و در پيروز اين كشتي شد تا با اين برد تيم آذربايجان به مقام قهرماني سي و هفتمين دوره رقابت هاي جام جهاني كشتي آزاد در تهران دست يابد.
با اين حساب تيم جمهوري آذربايجان عنوان قهرماني را كسب كرد و ايران در جاي دوم قرار گرفت و روسيه هم با پيروزي مقابل قزاقستان سوم شد.
قزاقستان ، اوكراين ، گرجستان ، كوبا و ازبكستان نيز به ترتيب عناوين چهارم تا هشتم اين دوره از رقابت ها را كسب كردند.

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 278]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن