تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817084148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده نيروي انتظامي: به شدت با اخلالگران چهارشنبه سوري برخورد مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: فرمانده نيروي انتظامي: به شدت با اخلالگران چهارشنبه سوري برخورد مي‌شود
جام جم آنلاين: سردار اسماعيل احمدي‌مقدم فرمانده نيروي انتظامي هشدار داد كه با اخلا‌گران چهارشنبه آخر سال به شدت برخورد خواهد شد و تنها استفاده از مواد ايمن و بي‌خطر در اين روز جايز است.


به گزارش ايسنا ، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم فرمانده نيروي انتظامي در حاشيه همايش سالانه روساي پليس مبارزه با مواد مخدر كشور در جمع خبرنگاران ، با اشاره به اقدامات پليس در مبارزه با اخلال‌گران در چهارشنبه آخر سال، گفت: پليس مخالف شادي و تخليه هيجانات مردم به ويژه جوانان نيست اما مزاحمت، خطرآفريني، اوباشگري و تخريب را موضوع ديگري است كه پليس به شدت با آن برخورد خواهد كرد.

فرمانده نيروي انتظامي به والدين توصيه كرد كه در روز چهارشنبه پايان سال در كنار فرزندان خود باشند تا مواد ايمن و بي‌خطر از سوي آن‌ها مورد استفاده قرار گيرد.

پيگيري طرح جمع‌آوري موادفروشان

رئيس پليس كشور از پيگيري طرح جمع‌آوري موادفروشان و انتقال آن‌ها به اردوگاه‌هاي خاص با همكاري قوه قضاييه خبر داد و اعلام كرد كه برخورد با دانه‌درشت‌ها و سرشبكه‌هاي مواد مخدر در اولويت كار سال آينده پليس قرار دارد كه تمركز پليس بر روي افراد رده دوم شبكه‌هاي قاچاق در ايران خواهد بود.

وي با تاكيد بر اين كه سرشبكه‌هاي قاچاق مواد مخدر عمدتا بين‌المللي هستند و قاچاقچيان رده اول آن‌ها در ايران نيستند، افزود: در گذشته تنها باركش‌ها و توزيع‌كنندگان خرد مواد مخدر دستگير مي‌شدند، اما هدف مبارزه با مواد مخدر كشور به سمت دانه‌درشت‌ها و سرشبكه‌هاي قاچاق مواد سوق پيدا خواهد كرد.

سردار احمدي‌مقدم به جمع‌آوري معتادان پرخطر از خرابه‌ها و دخمه‌ها و انتقال آن‌ها به اقامتگاه‌هاي درمان اجباري به عنوان يكي ديگر از برنامه‌هاي سال آينده پليس نيز اشاره كرد و با اشاره به دستگيري و زنداني شدن‌ قاچاقچيان در حوزه مواد مخدر، اذعان كرد: نقش تاديبي و تربيتي‌ زندان‌ها بايد افزايش پيدا كند و اين گونه نبايد باشد كه زندان براي برخي مجرمان، آسايشگاه باشد.

اصلاح برخي قوانين در حوزه مبارزه با مواد مخدر

سردار احمدي‌مقدم بر لزوم انجام برخي اصلاحات در ساختار قانوني مبارزه با مواد مخدر كشور تاكيد كرد و افزود: مبارزه با مواد مخدر در كشور بايد قاطع‌تر، دقيق‌تر و هدفمندتر باشد و از انتظار مردم اين است كه با تماس آن‌ها با پليس و اطلاع‌دهي از موادفروشان، مجرمان دستگير شوند.

وي يادآور شد: بر اين اساس، به واحدها ابلاغ شده است كه تماس‌هاي مردمي در حوزه مواد مخدر و فعاليت موادفروشان، مبدا تحقيقات و كارهاي اطلاعاتي و مستندسازي باشد.

رييس پليس كشور آمار وجود سه ميليون معتاد كراكي را نيز با بيان اين كه «اين آمارها‌ عقلاني نيست»، به شدت رد كرد و گفت: اثبات وجود سه ميليون معتاد كراكي در كشور، نيازمند وجود يك‌هزار و 500 تن ترياك و 150 تن هروئين در سال در كشور است كه از اساس، بي‌پايه و غيرمستدل است و من از مطرح ‌شدن اين اظهارنظرها و سياه‌نمايي‌ها كه باعث تخريب چهره موفق جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با مواد مخدر مي‌شود، متاسفم.

وي با افزودن اين مطالب كه اعلام آمارهاي بي‌مبنا به سازمان‌هاي بين‌المللي و ديگر كشورها بهانه مي‌دهد تا عليه ايران تبليغات كنند، آمار يك ميليون و 200 هزار نفري معتادان كشور را «حداكثري و در بدبينانه‌ترين حالت» خواند و اعلام كرد: آمار كساني كه در سال جاري براي آزمايش عدم اعتياد مراجعه كرده‌اند، بيش از 20 درصد بهبود در زمينه اعتياد را نشان مي‌دهد.

افزايش سن مرگ‌ومير معتادان

سردار احمدي‌مقدم همچنين روند پيشگيري از اعتياد در كشور را بسيار موثر دانست و با اعلام اين كه سن مرگ و مير معتادان طي يك سال از 34 به 41 سال افزايش يافته است، تصريح كرد: همه اين شاخص‌هاي مثبت، از مهار آمار معتادان و اعتياد در كشور حكايت مي‌كند.

فرمانده نيروي انتظامي همچنين پرسشي در زمينه علت بازگشت 80 درصدي معتادان بهبوديافته كشور به اعتياد را اين گونه پاسخ داد: اين آمار تا دو سال قبل، 88 درصد بود و خوشبختانه اين آمار بهبوديافته است. اگرچه بهترين آمار جهاني، 25 درصد ماندگاري در ترك اعتياد است، اما ما بر روي 30 درصد ماندگاري در ترك اعتياد هدف‌گذاري كرده‌ايم تا ركورد جهاني را بشكنيم.

رييس پليس كشور در عين حال با اشاره به كمك‌هاي بين‌المللي به مبارزه با مواد مخدر در كشورمان، قاطعانه تصريح كرد: هيچگاه بر روي كمك‌هاي بين‌المللي در اين زمينه حساب نكرده و نخواهيم كرد، زيرا كمك‌هاي آن‌ها نسبت به هزينه‌كردهاي ما، يك در هزار است، لذا كمك‌هاي خارجي تاثير چنداني بر روي فعاليت‌هاي مبارزه با مواد مخدر كشور ندارد.

وي در عين حال گفت كه ايران مانع كمك‌هاي سازمان‌هاي بين‌المللي در حوزه مبارزه با مواد مخدر نمي‌شود.

كشفيات 25 درصدي سالانه مواد مخدر

سردار احمدي‌مقدم در عين حال، هدف از برگزاري همايش سالانه روساي پليس مواد مخدر كشور را اعلام برنامه‌هاي سال 88 و بررسي الزامات برنامه پنجم توسعه كشور خواند و با بيان اين كه سال 88 با توجه به اتمام برنامه چهارم توسعه، سال به نتيجه رسيدن برنامه‌هاست، تصريح كرد: اقدامات پليس در قالب برنامه چهارم توسعه، رشد كشفيات سالانه مواد مخدر را بيش از 25 درصد نشان داده است؛ آن گونه كه بيش از يك‌هزار تن ترياك توليدي افغانستان و 100تن حشيش در سال جاري در ايران كشف شده است.

وي با اشاره به اعتراف سازمان‌هاي بين‌المللي نسبت به كاهش 32 درصدي ورود مواد مخدر به ايران و نيز، انتشار سندي از سوي آمريكا و اعتراف اين كشور به مبارزه قاطعانه ايران با مواد مخدر و نبود فساد در دستگاه‌هاي مبارزه با مواد مخدر كشور، گفت: با احتساب آمار كشفيات و كشت ترياك، 40درصد مواد مخدر ورودي به ايران كشف مي‌شود كه اين رقم يك ركورد محسوب مي‌شود.

فرمانده نيروي انتظامي همچنين با اشاره به آمار مصرف اعتيادآورهاي شيميايي در كشور، ضمن اين كه مجموع معتادان اعتيادآورهاي صنعتي كشور را كمتر از دو درصد ذكر كرد، از رشد پنج برابري كشفيات اين مواد در سال جاري خبر داد و در عين حال خاطرنشان كرد: اين بدين مفهوم نيست كه در زمينه مصرف اعتيادآورهاي شيميايي به مرز هشدار رسيده‌ايم؛ اگرچه نسبت به تشديد مبارزه با اعتيادآورهاي شيميايي دستور داده شده است.

تمركز بر انسداد مرزهاي شرقي و شمال غرب كشور

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به برنامه‌هاي سال آينده پليس مبارزه با مواد مخدر كشور، تمركز بر انسداد مرزهاي شرقي و شمال غرب كشور، تقويت يگان‌هاي مرزي و واحدهاي پليس مبارزه با مواد مخدر، گسترش اقدامات اطلاعاتي، استفاده از سگ‌هاي موادياب، توسعه بهره‌برداري از فناوري‌هاي جديد و نيز شبكه‌هاي اطلاعات مردمي مقابله با مواد مخدر برا از جمله اين برنامه‌ها ذكر كرد.

وي با اشاره به رشد چهار درصدي بودجه مبارزه با مواد مخدر در بخش مربوط به كاركنان، يادآور شد: در زمينه بودجه مبارزه با مواد مخدر، بيشتر به دنبال افزايش اثربخشي هستيم و بر اين اساس قصد داريم كه سازمان‌هاي مردم‌نهاد و بخش خصوصي را نيز در حوزه پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر وارد كنيم.

رئيس پليس كشور در پاسخ به پرسشي در زمينه قابل اعتماد نبودن نتايج تست اعتياد بزاقي، اظهار كرد: نسبت روايي تست‌هاي اعتياد بزاقي و اداري پايين است، اما اين تست‌ها مي‌توانند مبنايي براي آزمايش‌هاي دقيق‌تر قبلي باشند.

سردار احمدي مقدم كيت تست اعتياد را يك آزمايش اوليه توصيف كرد كه اگر پليس به راننده‌اي مشكوك شد و تست اعتياد وي در مرحله اول مثبت بود، آزمايش‌هاي دقيق‌تر انجام شود.

دوشنبه|ا|19|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 282]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن