تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817094087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روايت خزعلي از آخرين تحولات پرونده پاليزدار


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: روايت خزعلي از آخرين تحولات پرونده پاليزدار
در حالي كه هنوز گزارشي از دادگاه غيرعلني عباس پاليزدار منتشر نشده، فرزند آيت الله خزعلي كه گويا از دوستان پاليزدار است، در گفت وگو با راديو وابسته به سازمان سيا روايتي از اين دادگاه به دست داده است
در حالي كه هنوز گزارشي از دادگاه غيرعلني عباس پاليزدار منتشر نشده، فرزند آيت الله خزعلي كه گويا از دوستان پاليزدار است، در گفت وگو با راديو وابسته به سازمان سيا روايتي از اين دادگاه به دست داده است.

البته گويا مهدي خزعلي، مدير انتشارات حيان كه كتاب هويت سعيد امامي را هم منتشر كرد، مطرود پدرش آيت الله ابوالقاسم خزعلي نيز هست.

به گزارش خبرنگار «آينده» نخستين جلسه دادگاه رسيدگي به اتهامات عباس پاليزدار، عضو سابق هيئت تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي از قوه قضاييه، روز شنبه به صورت غيرعلني در تهران برگزار شد.

عباس پاليزدار اوايل سال جاري طي دو سخنراني جنجالي در دانشگاه‌هاي همدان و شيراز، چند تن از علما و روحانيون مشهور را به فساد مالي و اقتصادي گسترده متهم كرده بود. اما آيت الله خزعلي و فرزند او را از اتهامات اقتصادي مبرا دانسته بود.

دكتر مهدي خزعلي با تأكيد بر اين كه مفاد دادگاه محرمانه بوده، به دليل اطلاع از برخي موارد پرونده، آن‌ها را بازگو كرده است. به راديوفردا مي گويد: بناست چهار روز جلسه رسيدگي به اتهام آقاي پاليزدار و دوستاني باشد كه همراه ايشان بودند و دو روز هم براي نمايندگان. همين جا يك اشكال قانوني وجود دارد كه جلسه رسيدگي به اتهام معاونان و مباشران بايد هم‌زمان باشد و مطالبي كه آقاي پاليزدار عنوان مي‌كند بايد در حضور معاونان باشد. اين اشكال اول. در آغاز جلسه روز شنبه آقاي قاضي گفت كه جلسه محرمانه است و مذاكرات نبايد منتشر شود. بنابراين انتظار نداشته باشيد كه من مذاكرات اين جلسه را نقل يا منتشر كنم.

وي اظهار داشت: ولي در اين مورد يك اشكال جدي وارد است. آقاي پاليزدار يك سخنراني كرده و حرف‌هايش در ذهن مردم نقش بسته است. اينكه شما بخواهيد جلسه را غيرعلني كنيد، خودش محل سؤال است. حالا نه تنها دادگاه را غيرعلني كرديد و كسي نمي‌تواند در اين جلسه حضور داشته باشد، اعلام مي‌كنيد به متهمان و وكلا كه اينها محرمانه است نشر ندهيد. از همين جا مشخص مي‌شود كه چه كسي مشكل دارد. آقاي پاليزدار تقاضاي علني بودن جلسه را دارد اما آقايان مي‌گويند نه تنها علني نيست محرمانه هم هست.

وي گفت: بحثي كه من مطرح مي‌كنم بحث كيفرخواست محرمانه است كه قبلاً ابلاغ شده يعني قبل از اينكه آقاي قاضي بخواهد، كيفرخواست منتشر شده است. كيفرخواست ۱۶ ماده‌اي از نظر وكيل آقاي پاليزدار، فاقد وجاهت قانوني است. هيچكدام از بندها موجه نيست. به جهت اينكه ايشان چيزي ندزديده بلكه در اختيارش قرار داده‌اند.

چيز محرمانه‌اي نداشته به جهت اينكه اين مطالبي كه آقاي پاليزدار عنوان كرده، متعلق به ملت است، اموال بيت‌المال است و واگذاري‌اش ضوابطي دارد كه بايد در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار منتشر مي‌شد و به اين طريق واگذار مي‌شد. ايشان راجع به اشكالات قانوني واگذاري بحث مي‌كند. اينها مگر اسناد نظامي و سري و هسته‌اي است؟

فرزند آيت‌الله خزعلي ادامه داد: يكي از بندهايي كه مي‌گويند اسناد اطلاعات هسته‌اي نظام، جزوه و كتابي است كه دفتر مركز پژوهش‌هاي مجلس منتشر كرده است و براي عام و قابل ابتياع و فروش است. مثلاً خانم ايشان مي‌رود از مجلس با دو هزار تومان از مجلس كتاب و سي دي را مي‌خرد. نام اين كار را مي‌گذاريد اسناد هسته‌اي نظام؟ بهتر است هرچه سريع‌تر برائت ايشان را صادر كنند و اين غائله را ختم كنند وگرنه ممكن است خداي نكرده، اسنادي كه شما متهم كرديد كه محرمانه است اگر در جامعه منتشر شود بدتر است كه.

به گفته خزعلي, آقاي پاليزدار مدعي است كه تمام اينها عيناً پرونده‌هايي بوده كه از طريق سازمان بازرسي جناب آقاي نيازي در اختيار ايشان قرار مي‌گرفته، و در تمام اين مسير آقاي رئيسي، رئيس سازمان بازرسي قبلي، ايشان را هدايت و راهنمايي مي‌كرد و پرونده‌ها همه داراي گزارش شخص رئيس بازرسي يعني آقاي رئيسي بوده، و هيچكدام چيزي نيست كه ايشان پاسخگو باشند.

وي درباره علت عدم آزادي پاليزدار با قرار وثيقه‌ مدعي شد: اول قرار ۱۵۰ ميليوني صادر شد تا رفتند وثيقه را به زحمت تهيه كنند، گفتند قبول نمي‌كنيم. رفتند وثيقه ديگري از يكي از بستگان ديگر بياورند و ايشان دستش براي همين ۱۵۰ ميليون بسته بود. تا وثيقه ديگري بياورند شنبه شد. شنبه گفتند ۳۰۰ ميليون. تا ۳۰۰ ميليون را آماده كردند و آمدند دادگاه، دستور رسيد كه ايشان در زندان باشد بهتر است.

آقاي قاضي روز يكشنبه قرار وثيقه را لغو كرد و قرار بازداشت را تمديد و به زندان ابلاغ كرد. اينها در واقع براي آن است كه ايشان بيرون نيايد حرف نزند. از آقاي پاليزدار در زندان سه ساعت و نيم فيلم گرفته‌اند و همه موارد را مكرراً تكرار كرده كه همين حرف‌هايي است كه زده‌اند و اين حرف‌ها كه پرونده‌خواني بوده و من از خودم نگفته‌ام. اين گزارش در مجلس ارائه شده و بعد آمده اند يك مقدار حذف كرده اند و آن چيزي كه مثل شير بي‌يال و دم و اشكم قرائت شده، در مجلس هفتم خلاصه همين گزارش است كه من هم آن را سخنراني كرده‌ام.

دوشنبه|ا|19|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن