تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816975771




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله تسخيري:تبلور وحدت امت اسلامي ضامن ارائه مناسب قرآن به جهانيان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: آيت‌الله تسخيري:تبلور وحدت امت اسلامي ضامن ارائه مناسب قرآن به جهانيان است
گروه سياسي: دبيركل مجمع تقريب مذاهب اسلامي با تأكيد بر لزوم پي‌گيري راه‌هاي تحقق وحدت امت اسلامي تصريح كرد: اگر بخواهيم قرآن را به جهان خوب عرضه كنيم، بايد وحدت امت اسلامي را نشان دهيم؛ چرا كه در جاي جاي اين كتاب مبين صحبت از وحدت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، آيت‌الله محمدعلي تسخيري، دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، پيش از ظهر امروز، دوشنبه 20 اسفند در نشستي خبري اهداف و برنامه‌هاي بيست و دومين كنفرانس بين‌المللي وحدت اسلامي را كه با عنوان «امت اسلامي و برنامه‌هاي راهبردي براي چالش‌هاي فراروي وحدت» از 23 اسفند به مدت سه روز برگزار مي‌شود، تشريح كرد.

وي در آغاز با اشاره به آيات 105و 106 سوره آل‌عمران؛ «وَلاَ تَكُونُواْ كَالَّذِينَ تَفَرَّقُواْ وَاخْتَلَفُواْ مِن بَعْدِ مَا جَاءهُمُ الْبَيِّنَاتُ وَأُوْلَئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ»، «يَوْمَ تَبْيَضُّ وُجُوهٌ وَتَسْوَدُّ وُجُوهٌ فَأَمَّا الَّذِينَ اسْوَدَّتْ وُجُوهُهُمْ أَكْفَرْتُم بَعْدَ إِيمَانِكُمْ فَذُوقُواْ الْعَذَابَ بِمَا كُنْتُمْ تَكْفُرُونَ» تصريح كرد: قرآن مسئله تفرقه و فعاليت ضدوحدت را مساوي با كفر مي‌داند و حركت در اين راستا تشويق كفر و نشر تفكرات شرك است.

تسخيري با بيان اينكه تأسيس مجمع تقريب مذاهب اسلامي گامي از سوي جمهوري اسلامي در جهت تحقق شعار وحدت اسلامي است، برگزاري سالانه كنفرانس بين‌المللي وحدت اسلامي، برنامه‌هاي فرهنگي، مطبوعاتي، آموزيش، تأسيس دانشگاه مذاهب اسلامي و ارسال هيئت‌هايي به بيش از 400 كنفرانس جهاني مبشر وحدت اسلامي را از جمله مهم‌ترين فعاليت‌هاي اين مجمع بيان كرد.

دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي درباره بيست و دومين كنفرانس بين‌المللي وحدت اسلامي توضيح داد: اين كنفرانس با محور چالش‌هاي عظيمي كه فراروي امت اسلامي است و فرهنگ و وجود اين امت را تهديد مي‌كند كه نقش در مسير اين تمدن نداشته باشد، برگزار مي‌شود.

وي شناخت چالش‌ها داخلي و خارجي امت اسلامي و طراحي مقابله با اين چالش‌ها را محور اصلي كنفرانس امسال وحدت اسلامي بيان كرد و از حضور اعضاي مجمع عمومي مجمع تقريب مذاهب اسلامي شامل 160 شخصيت و متفكر خارجي و 60 شخصيت داخلي در اين كنفرانس براي تبيين سياست‌هاي دو سال آينده اين مجمع خبر داد.

به گفته آيت‌الله تسخيري در پايان اين مراسم نيز جلسه‌اي براي بررسي مهم‌ترين موضوعات جهان اسلام از جمله مسئله غزه و جنايات صهيونيست‌ها در غزه و نيز مسئله صدور حكم جلب رئيس‌جمهور سودان توسط دادگاه لاهه برگزار مي‌شود.

دبيركل مجمع تقريب مذاهب اسلامي با بيان اينكه كنفرانس وحدت روز جمعه 23 اسفند با سخنراني آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در محل ساختان سابق مجلس شوراي اسلامي برگزار مي‌شود، اعلام كرد: بنا داريم شركت‌كنندگان در كنفرانس ديداري با مقام معظم رهبري داشته باشند تا از رهنمودهاي ايشان بهره‌مند شوند.

وي با بيان اينكه مراسم اختتاميه كنفرانس با حضور محمدحسين صفار هرندي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي‌شود، از برپايي همايش‌هاي تقريب در ساير استان‌هاي كشور هم‌زمان با كنفرانس وحدت خبر داد.

دبيركل مجمع تقريب مذاهب اسلامي در ادامه اين نشست خبري در پاسخ به سؤال خبرنگاري درباره برنامه‌هاي مجمع تقريب براي نهادينه‌شدن فرهنگ وحدت در جامعه گفت: اگر ما دعوت به تقريب كنيم، در حقيقت يكي از مقدمات وحدت را ايجاد كرد‌ه‌ايم؛ تقريب زمينه تحقق وحدت را به وجود مي‌آورد.

تسخيري با تأكيد بر لزوم پي‌گيري راه‌هاي تحقق وحدت امت اسلامي ابراز كرد: يكي از اين‌ راه‌ها، تقريب علما و نخبگان و سپس منتقل‌كردن اين ايده به توده‌هاي مردم است.

وي با بيان اينكه اگر بخواهيم قرآن را در جهان خوب عرضه كنيم، بايد وحدت را ارائه دهيم، گفت: علت آن است كه در جاي‌جاي قرآن صحبت از وحدت است و اگر بخواهيم اين وحدت را به دست آوريم بايد موانع آن را از سر راه برداشت.

دبيركل مجمع تقريب مذاهب، تعصب، افراط‌گري، جهل به گفته ديگران، رفتارهاي تحريك‌انگيز و اهانت به مقدسات را از جمله مهم‌ترين موانع تحقق وحدت امت اسلامي بيان كرد و افزود: بر اين اساس مقام معظم رهبري دائما اشاره مي‌كنند كساني كه تحريك‌برانگيز هستند دشمنان مسلمانان بوده و نه شيعه و نه سني هستند.

آيت‌الله تسخيري يادآور شد: وحدت دشمنان عليه امت اسلامي يكي از مهم‌ترين دلايل براي وحدت امت اسلامي دانست؛ چرا كه قرآن مي‌فرمايد: «وَالَّذينَ كَفَرُواْ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاء بَعْضٍ» و كسانى كه كفر ورزيدند ياران يكديگرند اگر اين [دستور] را به كار نبنديد در زمين فتنه و فسادى بزرگ پديد خواهد آمد.

وي همچنين با اشاره به تأكيد مقام معظم رهبري مبني بر لزوم برخورد قانوني با كساني كه در امت اسلامي تحريك ايجاد مي‌كنند، ابراز كرد: در بسياري از مؤسسات و نهادهاي بزرگ جهان اسلام از جمله آيسسكو ايده تقريب پذيرفته شده و كميته‌هاي تقريب ايجاد شده است.

خبرنگاري از تسخيري درباره علت عدم توجه به مسئله هتك حرمت شيعيان در عربستان در برنامه‌هاي كنفرانس وحدت سؤال كرد و وي در پاسخ گفت: اين مسئله در بطن محورهاي كنفرانس است و مسئله اين تحركات نمونه‌اي از افراط‌گري‌هاست و در اين كنفرانس همه روش‌هاي افراط‌گري مطرح مي‌شود.

وي با بيان اينكه يكي از چالش‌هاي دروني جهان اسلام مسئله افراط‌گري است، افزود: ما در اين كنفرانس دست خود را به سوي همه مسلمانان حتي سلفي‌ها كه غير از وهابيون تكفيري هستند، دراز كرد‌ه‌ايم و بايد تلاش كنيم امت اسلامي متوجه شوند كه پديده تكفير غيراسلامي و به ضرر جهان اسلام است.

تسخيري همچنين در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه خواستار اقدام عملي عليه اين رفتارها با شيعيان شد، تصريح كرد: حادثه مدينه پايان يافته و آثار آن نيز مرتفع شده و همه زندانيان نيز آزاد شده‌اند و مسئله به شكلي كه در تبليغات بزرگ شده، نبوده است و ما نيز پي‌گيري‌هايي در اين ارتباط داشته‌ايم ولي آن را رسانه‌اي نكرده‌ايم و تأكيد مي‌كنيم كه بيشتر به اين مسئله دامن زده نشود.

دبيركل مجمع تقريب مذاهب با اشاره به تصويت طرح 10 ساله تقريب در اجلاس فوق‌العاده كنفرانس اسلامي با همت جمهوري اسلامي اظهار كرد: ما نيز در كنفرانس قبلي وحدت اسلامي منشور وحدت اسلامي را به تصويب رسانديم كه تاكنون به امضاي 3 هزار نفر از علما و متفكران اسلامي رسيده است ولي متأسفانه برخي دسيسه‌هاي خارجي براي ايجاد دو خط مقاومت و ديگري خطي تحت عنوان اعتدال كه در واقع خلاف اعتدال است، باعث شده برخي از كشورها به اين دسيسه‌ها پاسخ مثبت مي‌دهند و اختلافاتي در جهان اسلام به وجود آيد.

آيت‌الله تسخيري همچنين با اشاره به مسائل پيش‌آمده در روابط ايران و مغرب با اظهار تأسف از اقدام دولت اين كشور، اظهار اميدواري كرد نمايندگاني از مغرب در كنفرانس وحدت شركت كنند.

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن