تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817093586




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صفار هرندي در همايش عمليات رواني: جنگ رسانه‌اي برجسته‌ترين جلوه‌ عمليات رواني در حال حاضر است عمليات رواني در محيط غلبه نفس‌هاي مطمئنه و لوامه، كارگر نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: صفار هرندي در همايش عمليات رواني: جنگ رسانه‌اي برجسته‌ترين جلوه‌ عمليات رواني در حال حاضر است عمليات رواني در محيط غلبه نفس‌هاي مطمئنه و لوامه، كارگر نيست
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي جنگ رسانه‌اي را برجسته‌ترين جلوه‌ عمليات رواني در حال حاضر برشمرد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، محمدحسين صفار هرندي كه در همايش « عمليات رواني؛ مهندسي و آينده‌پژوهي» سخن مي‌گفت، با بيان اين‌كه « عمليات رواني در ادوار مختلف به اشكال گوناگون انجام شده است» موثرترين ابزار عمليات رواني را استفاده از ابزارهاي نوين رسانه‌اي برشمرد و افزود: اكنون به دليل ارتباط گسترده با اينترنت عمليات رواني در كنار ما ملموس است. وقتي به اين نقطه مي‌رسيم عمليات رواني بيشتر بعد و شكل فرهنگي به خود پيدا مي‌كند و ابزارهايش نيز فرهنگي مي‌شود.

وي به دو فيلم اشاره و خاطرنشان كرد: اين فيلم‌ها به خوبي نشان داد كه كشورهاي ديگر به گونه‌اي از طريق رسانه مطالب را به مخاطبانشان القا مي‌كنند كه لزوما در عالم خارج وجود ندارد. هنگامي كه اين فيلم‌ها را مخاطبان آمريكايي‌ مي‌بينند احساس مي‌كنند ايالات متحده قرار است درگير جنگ بزرگي شود و به همين دليل بايد هر كاري كه از دستشان برمي‌آيد انجام دهند. اين گونه رفتارها در مورد كشورهاي جهان سوم و كشورهاي اسلامي نيز صورت مي‌گيرد.

صفار هرندي به اشغال عراق توسط آمريكا نيز اشاره و خاطرنشان كرد: هنگامي كه قرار بود عمليات اشغال عراق انجام شود ماه‌ها پيش از آن فيلم‌هايي با اين مضامين نشان داده مي‌شد كه در خاورميانه اتفاقات وحشتناكي در حال رخ دادن است و بر اين اساس افكار عمومي را براي جنگ آماده مي‌كردند.

وي در ادامه تاكيد كرد: كشور ما در كانون اصلي عمليات رواني قرار دارد، اما با توجه به داشتن پشتوانه بزرگ انقلاب اسلامي مانع ‌شد كه آنها به كاركرد سريع عمليات رواني اميدوار باشند؛ بنابراين اگرچه به لحاظ زيربنايي اولويت‌شان براندازي نظام بود سعي كردند از نظريه‌ ديگري استفاده كنند مبني بر اين‌كه اگر رژيم‌هاي دو طرف ايران سقوط كنند، آن گاه حضور نيروهاي آمريكايي در جوار كشور ما پيام‌هاي مثبتي را به داخل مي‌دهند كه در آن زمان اصلي‌ترين عمليات رواني را عليه مردم ايران انجام داده‌اند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هم‌چنين خاطرنشان كرد: آن‌ها در سال 81 تابستان 82 را به عنوان تابستان داغ معرفي و اتفاقات بزرگي را در ايران پيش‌بيني مي‌كردند. بعدها يكي از افسرانشان فاش كرد قرار بود در صورت آماده‌شدن شرايط در تيرماه عمليات‌شان را انجام دهند، در آن زمان بحران‌هايي در تيرماه وجود داشت كه اكنون وجود ندارد. آنها ادعا مي‌كردند اگر در آن سال بحران تيرماه انجام مي‌شد از جنوب كشور توسط نيروهاي بيگانه انگليسي و آمريكايي به داخل كشور وارد مي‌شدند، ولي به دليل رفتار درست نيروهاي خودي و افكار عمومي و عملكرد خوب نيروهاي حافظ نظم و امنيت اين توطئه خنثي شد.

صفار هرندي در ادامه به انجام انقلاب‌هاي رنگي در برخي كشورها اشاره و اظهار كرد: آنها اقدامي همچون براندازي و كودتا را به زشت‌ترين شكل ممكن و با نام انقلاب انجام مي‌دادند. اين انقلاب‌هاي رنگي در چند كشور همچون شوروي سابق و در آسياي مركزي جرياني موفق بود، سپس به لبنان به عنوان متحد جدي و عملي جمهوري اسلامي راه پيدا كرد.

وي افزود: اما به دليل وجود نفس مطمئنه در قشر كوچكي از نيروهاي لبناني و آمادگي روحي و رواني به معناي وجود نفس لوامه كه عبرت‌پذير بود، نيروهاي لبناني توانستند بر فضاي رواني ايجادشده غلبه كنند، از آن زمان به بعد هيچ انقلاب رنگي‌اي موفق نبود.

وي افزود: اگر افراد اين موضوع را به درستي درك نكنند و به دنبال نقطه‌هاي بدلي براي هيبت ايراني بگردند از هيبت يك فرد ايراني خواهند كاست. در برخي مجامع شاخص‌هاي ديگري براي هر ايراني به جز اين شاخص‌ها تعريف مي‌شود كه اين موضوع به معناي عمل كردن در شطرنج دشمن است.

صفار هرندي هم‌چنين با بيان اين كه « هنگامي كه منابع ديگري از اقتدار ملي تعريف شود، از واقعيت‌هاي موجود دور خواهيم افتاد» اظهار كرد: گاهي برخي افراد آگاهانه يا ناآگاهانه با تاييد اين گونه منابع در خط دشمن حركت مي‌كنند؛ از اين رو وظيفه دستگاه‌هاي نظامي آن است كه با ديدن اين موارد جلوي آن را بگيرند و پيش از آن افكار عمومي و مردم را مهيا و ذهن و دل‌هاي مردم را بر آسيب‌هايي كه ممكن است به قدرت و هيبت آنها وارد شود، متمركز كنند.

صفار هرندي در ادامه گفت: برخي كه ممكن است در دسته‌بندي‌ها در طيف نفس‌هاي مطمئنه نباشند، ممكن است تصور كنند اين موضوع محصول مناقشات سياسي در جناح‌هاي مختلف است كه بايد به آنها از راه خودشان اطلاع‌رساني كرد. در اين صورت هر گاه اين هشدار عمومي و پيام‌رساني به درستي رخ دهد، حتي اگر افراد انگيزه‌اي به نام جمهوري اسلامي نيز نداشته باشند، به دليل دوست داشتن ايران از رخ دادن عمليات رواني دشمن جلوگيري مي‌كنند .

صفار هرندي در ادامه توضيح داد: بسياري از ايرانيان مقيم خارج كه حتي طرفدار جمهوري اسلامي ايران نيستند به واسطه‌ نقش اين موضوع و اينكه نظام جمهوري اسلامي و حكومت آن از ايران بيش از هر چيز ديگري صيانت مي‌كند به حاكميت جمهوري اسلامي از اين جهت و با داشتن غيرت ايراني احترام مي‌گذارند؛ چرا كه آنها نيز به اين باور رسيده‌اند كه مي‌توانند سرهاي خود را بلند كنند و به ايراني بودن و داشتن حيثيت ايراني ببالند، كه اين موضوع باعث مي‌شود دشمن در عملكرد خود نيز ناكام بماند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه گفت: هنگامي كه عمليات رواني در جايي رخ مي‌دهد كه نفس‌هاي مطمئنه غالب هستند ، كارگر نمي‌افتد و جامعه دچار تلاطم نمي‌شود، اما هنگامي كه نفس اماره حاكم باشد در آنجا عمليات رواني مي‌تواند كار خود را انجام دهد و بستر پذيرش برايش آماده است، اما در جايي كه نفس لوامه يعني هشداردهنده غالب باشد، مي‌توان اميدي براي غلبه‌نكردن عمليات رواني داشت.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن