تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816862242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هفت پيشنهاد احمدي نژاد به نشست سران اكو در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: هفت پيشنهاد احمدي نژاد به نشست سران اكو در تهران
رئيس جمهوري اسلامي ايران، به عنوان رئيس جديد سازمان همكاري هاي اقتصادي (اكو)، در مراسم آغاز به كار دهمين نشست سران اكو در تهران، هفت پيشنهاد براي بهبود روند حركت اين سازمان ارائه كرد.
به گزارش شبكه خبر، آقاي احمدي نژاد، حركت اكو را بالنده خواند و گفت: اكو بايد نظام اقتصادي مبتني بر ارزش هاي انساني و اخلاقي را براي جايگزيني با نظام فعلي اقتصاد بين الملل طراحي كند.

رئيس جديد اكو، همچنين پيشنهاد كرد، ساز و كار مناسب براي معاملات پاياپاي ميان كشورهاي عضو تدوين شود.

پيشنهاد ديگر رئيس جمهوري اسلامي ايران، تهيه ساز و كاري مناسب براي معامله بر اساس واحدهاي پولي رايج كشورهاي عضو به صورت دو جانبه و چند جانبه بود.

احمدي نژاد همچنين پيشنهاد كرد، فرآيند دستيابي به ارز واحد در معاملات با يكديگر و با ديگر كشورهاي همسايه طراحي شود.

پيشنهاد پنجم رئيس جمهور، تاسيس بانك توسعه و تجارت اكو در همه كشورهاي عضو بود.

رئيس جديد اكو، حجم تجارت ميان كشورهاي عضو اكو را نيز در حد قابل قبول ندانست و افزايش آن را خواستار شد.

رئيس جمهوري ايران، در هفتمين پيشنهاد خود، تقويت دبيرخانه اين سازمان را با توجه به گسترش فعاليت هاي اكو خواستار شد.

احمدي نژاد، در بخش ديگري از سخنان خود، اقتصاد سرمايه داري را در آستانه فروپاشي دانست و خاطرنشان كرد: با وجود تلاش هايي انجام شده براي نجات اقتصاد سرمايه داري، كمتر كسي اميد به تغيير وضع دارد.

رئيس جديد سازمان اكو، با بيان اينكه با مباني نظري و ساز و كارهايي كه خود عامل بحران و فروپاشي است، نمي شود بحران را مهار يا از فروپاشي جلوگيري كرد، يادآور شد: وضع امروز اقتصاد سرمايه داري، حاصل نگاه به انسان، جهان، اقتصاد و روابط اقتصادي برآمده از آن است كه حدود صد سال بر جهان حاكم بوده است.

احمدي نژاد، با بيان اينكه با نگاهي كه روابط بين انسان ها و ملّت ها را بر اساس تنازع براي بقا تنظيم مي كند، نمي توان امنيت پايدار و رفاه و سلامت را براي آحاد بشر به ارمغان آورد، گفت: اين نگاه در ذات خود تبعيض، تجاوز، جنگ، دشمني، توليد فقر در بيشتر جوامع بشري و تمركز ثروت بادآورده در دست عده اي قليل و ناامني را به همراه دارد و در بن بست حركت مي كند.

رئيس جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: جامعه انساني به دنبال عدالت، برادري، رفاه و صلح براي همگان است و در اين مقابله، انسان و انسانيت غلبه خواهد كرد.

احمدي نژاد افزود: محبت، برادري و عدالت كه پايه امنيت و صلح پايدارند، در احترام به ديگران، ايثار و فداكاري براي همنوعان و مشاركت در غم ها و شادي هاي جامعه، متجلّي مي شود.

رئيس جمهوري ايران، در بخش ديگري از سخنان خود، با تاكيد بر اينكه اقتصاد بايد در خدمت انسان ها و انسانيت باشد، نه اينكه انسان ها در خدمت اقتصاد، افزود: متاسفانه با تهي كردن اقتصاد از ارزش هاي اخلاقي و ديني و تحمل مناسبات كاملا سودجويانه، مشكلات اقتصادي و اجتماعي بي شماري ايجاد شده است.

احمدي نژاد، با بيان اينكه در عرصه سياسي نيز شاهديم كه نمي توانند اختلافات و درگيري ها را بر اساس راه حل هاي عادلانه حل و فصل كنند، گفت: نمونه آن، مسئله 60 ساله فلسطين، تشديد ناامني ها در برخي كشورهاي منطقه، ناتوانايي در جلوگيري از توليد و توزيع مواد مخدر، ادامه تكثير سلاح هاي هسته اي، رقابت هاي تسليحاتي، توسعه تروريسم، ادامه بسياري از اختلافات مرزي و حالت نه جنگ و نه صلح بين برخي كشورهاست.

رئيس جديد اكو افزود: در عرصه اقتصادي نيز اعمال سياست هاي يك جانبه پولي، مالي و اقتصادي را از جمله تحميل ارز واحد دلار، بدون آنكه نظارتي از جانب دولت هاي جهان بر آن باشد، شاهد هستيم.

آقاي احمدي نژاد تصريح كرد: تزريق هزاران ميليارد دلار بدون پشتوانه و جمع آوري دارايي كشورهاي گوناگون، بازي با ارزش برابري دلار براي تنظيم اقتصاد آمريكا، بدون در نظر گرفتن آثار مخرّب آن بر ديگر كشورها، باز گذاشتن دست بورس بازان و سفته بازاني كه فقط به دنبال سود خود هستند و خريد و فروش هاي مربوط به كالاهايي كه هنوز توليد نشده اند يا معاملات صوري بدون نظارت دقيق، پرداخت يارانه به كشاورزان و در مواردي صنعتگران خود براي خارج كردن رقبا از ميدان، توليد و تجارت و تحميل قراردادهاي ظالمانه اي كه بر اساس آن، ورود كالاهاي بدون تعرفه يا تعرفه هاي پايين اجباري است، تدوين مقررات يك سويه ناظر بر امور توليد بانكي، مالي و پولي و تجاري و تحميل آن به كشورهاي ديگر تحت عنوان توصيه ها و مقررات بانك جهاني و صندوق بين المللي پول، تعيين درجه ريسك براي كشورهاي مختلف بر اساس معيارهاي يك طرفه سياسي و دروغين به نحوي كه كشوري نظير آمريكا و بعضي متحدان او در حالي كه مركز بحران اقتصادي در جهان هستند، در درجه بالاي امنيت اقتصادي معرفي مي شدند و بالا نشان دادن ريسك بعضي از كشورهاي مخالف سياست هاي آنان در حالي كه امن ترين اقتصادهاي جهاني هستند و دهها مورد ديگر از اين قبيل ثابت مي كنند كه نظام اقتصاد بين الملل، ناعادلانه، غير كار آمد و به ضرر بسياري از كشورهاست.

رئيس جمهور، با بيان اينكه تحولات نشان مي دهد ليبراليسم اقتصادي يا اقتصاد ليبرال و بازار آزاد شكست خورده است، افزود: متاسفانه ملت هاي جهان هزينه تئوري ها، سياست ها و اقدامات اقتصادي نادرست برخي دولت ها و نظام هاي اقتصادي بين المللي را پرداخت كرده اند و مي كنند.

رئيس جديد اكو، عقب ماندگي، تشديد فقر، بدهكاري، توقف يا كاهش فعاليت هاي توليدي و افزايش بيكاري را از جمله اين هزينه ها دانست و تصريح كرد: هرچه پيوستگي اقتصاد كشورها به اقتصاد جهاني و ذخائر ارزي و تجارت به دلار بيشتر بوده است، در معرض آسيب هاي بيشتر قرار گرفته اند.

رئيس جديد اكو گفت: امروز جمع شده ايم تا چاره انديشي كنيم؛ خوشبختانه مجموع توانمندي هاي فرهنگي، تمدني، سياسي و به ويژه، اقتصادي كشورهاي عضو اكو، در حدي است كه مي توان با اتكا به آن بر مشكلات غلبه كرد.

رئيس جمهوري اسلامي ايران گفت: ما داراي تاريخ و فرهنگ مشتركيم، ملت هاي ما در بسط علم و هنر و فرهنگ متعالي و شكوفايي تمدن ها، نقش ممتازي داشته اند و امروز نيز مي توانند نقش فعّال و موثري در حل مشكلات جهاني، بسط عدالت و نيكي داشته باشند.

احمدي نژاد با اشاره به وسعت بيش از هشت ميليون كيلومتر مربعي كشورهاي عضو و جمعيت بالغ بر 400 ميليون نفري آن و منابع عظيم انرژي، آب و خاك حاصلخيز و به ويژه از منابع انساني پاك تحصيل كرده و با استعداد در اين كشورها گفت: كشورهاي ما روابط دوستانه و برادرانه دارند و سازمان اكو ظرفيت خوبي براي همكاري ها فراهم آورده است.

رئيس جمهور افزود: كشورهاي همسايه منطقه اكو نيز آماده تعاملات مثبت سياسي و اقتصادي با اكو هستند و همه شرايط و لوازم براي تقويت همكاري ها و حل مشكلات و چالش هايي كه همه به نحوي با آن مواجهيم، فراهم است.

رئيس جديد اكو، در پايان، از اقدامات ارزنده آقاي الهام علي اف، رئيس جمهوري آذربايجان در دوره رياست بر اين سازمان، قدرداني كرد.

چهارشنبه|ا|21|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن