تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816995778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرسش و پاسخ ضرغامي با خبرنگاران «از مناظره‌هاي تلويزيوني خاطره خوبي داريم»


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: پرسش و پاسخ ضرغامي با خبرنگاران «از مناظره‌هاي تلويزيوني خاطره خوبي داريم»


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

عزت‌الله ضرغامي روز گذشته در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌هايي درباره مشكلات مالي، تعطيلي پروژه‌هاي تلويزيوني به دليل كمبود بودجه، انتخابات مجلس پيش رو، ‌عملكرد برنامه «صرفا جهت اطلاع» و نامزدي‌اش در انتخابات رياست‌ جمهوري پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار سرويس راديو و تلويزيون ايسنا،‌ رئيس سازمان صدا و سيما كه در حاشيه مراسم اختتاميه نخستين جشنواره جام جم سخن مي‌گفت، در پاسخ به پرسش ايسنا،‌ درباره مشكلات مالي رسانه ملي كه به تعطيلي برخي پروژه‌ها منجر شده و در عين حال راه‌اندازي شبكه‌هاي تلويزيوني جديد و اين كه اين دو موقوله چگونه در كنار هم قرار مي‌گيرند؛ گفت:‌ ما حتما مشكل اعتبار در حوزه‌هاي مختلف داريم ولي معناي اين مشكل، اين نيست كه يك نگاه كاملا مستقل داشته باشيم و بگوييم تا سريالي تمام نشود، كار ديگري انجام نگيرد.

رئيس سازمان صدا و سيما در ادامه پاسخ به اين پرسش، به ايسنا،‌ گفت: هر بودجه‌اي در جاي خودش مصرف مي‌شود. اعتبارات همه چيز به طور متناسب با اولويت‌هاي مختلفي كه برنامه‌هاي سازمان صدا و سيما دارد، تخصيص پيدا مي‌كند. مثلا شبكه اسپانيولي زبان كه به شكل آزمايشي راه اندازي شد اعتبار مستقل خود را دارد؛ حدود 200 ميليون دلار اعتبار مستقل شبكه اسپانيولي است كه خوشبختانه با موفقيت راه اندازي شده و چند وقت ديگر افتتاح رسمي مي‌شود. ما پول شبكه اسپانيولي را به بدهي‌هاي يك شبكه ديگر نمي‌دهيم.

ضرغامي كه با تاكيد بر اين كه «مشكلي نيست و خوشبختانه وضعيت خوب است»‌ ادامه داد:‌ كساني كه طلب دارند، حتما در فرصت‌هاي مختلف، تسويه مي‌شود.

وي تاكيد كرد: هر بودجه‌اي در جاي خودش مصرف مي‌شود.

وي افزود:‌ »صرفا جهت اطلاع»، قرار است نكته‌اي را درباره سريال «تا ثريا» بگويد. اما طنز او در مورد اين سريال يا انتقاد كوچكي كه به اين سريال مي‌كند، دليل اين نيست كه آن كار، كار ضعيفي است يا مشكلات ديگري دارد؛ دليل هم نمي‌شود كه انتقادش حتما درست باشد و پاسخ داشته باشد. هميشه حتما مدير گروه در شبكه يا تهيه كننده يا كارگردان پاسخ مي‌دهند كه «تاثريا» از نظر آن‌ها اين اشكال را داشته يا بدون اشكال است. بنابراين در اين فضاي آزاد چيزي به ذهنشان رسيده و مي‌گويند و با بخشي از مردم، ارتباط برقرار مي‌كنند.

ضرغامي ادامه داد: چون برنامه‌هاي تلويزيوني، سلائق مختلف را پوشش مي‌دهند، ممكن است بخشي از مردم يك اشكال را وارد بدانند و يك اشكال را وارد ندانند. به نظر من اگر اشكال و انتقاد درست باشد، اصلاح مي‌شود ولي اگر از نظر آن برنامه، درست نباشد و اصلاح نشود، نشان دهنده آزادي است كه وجود دارد و نقطه نظرات مختلفي كه مطرح مي شود. در واقع «صرفا جهت اطلاع»، شاخص صحت يا سقم يك برنامه نيست. اين كار از طريق مركز نظارت سازمان صدا و سيما صورت مي‌گيرد. مركز نظارت سازمان گزارش‌هاي دقيقي در مورد اشكالات و تخلفات مي‌دهد كه رسانه‌يي نمي‌شود. اين گزارش‌ها، منبع و ماخذ موجهي است كه بر اساس آن تصميم مي‌گيرند. اما «صرفا جهت اطلاع» از جاهاي مختلف كشور انتقاد مي‌كند و از برنامه‌هاي سازمان هم انتقاد مي‌كند.

رييس سازمان صداوسيما در ادامه صحبت‌هايش، درباره برنامه‌هاي سازمان صداوسيما با نزديك شدن به انتخابات مجلس نهم گفت: خوشبختانه برنامه‌هايي در رابطه با انتخابات روي آنتن رفته و هرچه به زمان انتخابات نزديك مي‌شويم، تعداد اين برنامه‌ها و كيفيتش به لحاظ مضمون، تغيير مي‌كند و وارد دوره‌هاي شور و اشتياق بيشتر و آماده كردن مردم براي حضور در انتخابات خواهد شد. گروه‌هاي مختلف سياسي و گروه‌هاي مختلف ديگر در تلويزيون و راديو، برنامه‌هاي خوبي را ساخته‌اند كه به تدريج پخش مي‌شود. جلسات ستاد انتخنابات سازمان كه از مدت‌ها قبل فعال بوده و جلسات ثابتي داشته، با حضور بنده ادامه دارد.

وي خاطرنشان كرد: هدف سازمان صدا و سيما اين است كه يك انتخابات پرشور، گسترده و با رغبت بالا را در پاي صندوق‌هاي راي بياورد و يك انتخاب صحيح و درست با آگاهي هرچه تمام تر براي انتخابات مجلس نهم فراهم شود زيرا انتخابات‌ها همواره فرصت‌هاي جديدي براي كشور، مسؤولين فراهم مي‌كند تا بتوانند با اتكاي بيشتر به آراي مردم، برنامه‌هايشان را در جهت خدمت بيشتر به مردم انجام دهند.

ضرغامي در پاسخ به خبرنگار ايسنا، درباره توليد و پخش مناظره‌هاي تلويزيوني در انتخابات پيش‌رو، گفت:‌ در برنامه‌هاي مربوط به مجلس، به خاطر تعدد نامزدها مناظره شكل نمي‌گرد. منتها بايد در دوره بعدي رياست جمهوري ببينيم كه مناظره شكل مي‌گيرد يا نه. البته خاطره خوبي از مناظره داريم.

ضرغامي همچنين درپاسخ به كانديدا شدن خودِ وي،‌ انتخابات رياست جمهوري تاكيد كرد: چندين بار اين سوال را پاسخ داده‌ام. جواب من همان جوابي است كه چندين بار تكرار كرده‌ام. مديريت فرهنگي، براي كساني در حوزه فرهنگ هستند، اولويت كارشان است. شايد براي رياست جمهوري، افراد مختلفي باشند كه همه آنها هم صلاحيت داشته باشند. 20 وزير كشور مي‌تواند نامزد شود اما مثلا براي مدير گروه فيلم و سريال شبكه دو اگر بگوييد چند نامزد داريد ممكن است بيش از 2 گزينه وجود نداشته باشد. يا براي برنامه سياسي اجتماعي شبكه 3 ممكن است در كل فقط چند گزينه پيدا شود. به طور كلي، كار رسانه و كار فرهنگي پيچيده است. اولويت اول مديران كشور كه در اين حوزه كار مي‌كنند اين است كه تا مي‌توانند براي آن انرژي بگذارند.

رئيس سازمان صدا و سيما، در ادامه درباره راه‌اندازي شبكه‌هاي جديد تلويزيوني برون‌مرزي، علي‌رغم وجود اين شائبه كه رسانه ملي، بسياري از مخاطبانش را در جريان حوادث بعد از انتخابات از دست داده است، ‌گفت: هر شبكه جديد به خصوص شبكه‌هاي موضوعي كه راه اندازي مي‌شوند، بخشي از مخاطب روي آن شبكه تمركز مي‌كنند و ارزش ديده شدن شبكه‌هاي ديگر كم نمي‌كنند. مدت‌ها به عنوان يك بحث كارشناسي و نظري روي اين مساله در سازمان صداو سيما بحث كرديم و به اين نتيجه رسيديم كه شبكه‌هاي موضوعي و تخصصي مقوم شبكه‌هاي عمومي هستند. يعني در مورد ديده شدن همه شبكه‌ها و افزايش مخاطبين براي كل شبكه‌ها موثر هستند. اين طور نيست كه يك شبكه جديد كه راه اندازي مي‌شود،‌ شبكه‌هاي ديگر ديده نشود بلكه در مجموع، مخاطبان بالا مي‌روند. بسياري از اين برنامه‌هاي موضوعي، در شبكه‌هاي عمومي هم وجود دارند. براي مثال اگر شبكه‌اي براي فيلم وسريال راه‌اندازي مي‌شود، ساختار فيلم و سريال، در شبكه‌هاي ديگر هم وجود دارد. وضعيت مستند، انيميشن و ساختارهاي ديگر به همين منوال است. بنابراين، اين‌ها مقوم يكديگر هستند و از مخاطبان هم كم نمي‌كنند البته رونق ديده شدن و مخاطبين را افزايش دهند.

وي تاكيد كرد:‌ در دوران حوادث بعد از انتخابات و فضاهاي سنگين سياسي كه مدت كوتاهي ايجاد شد صدا و سيما مخاطبان خودش را داشت و بسياري از برنامه‌هاي پربيننده ما مثل برنامه «رستگاران» سيروس مقدم، مناسب ترين زمان و بالاترين مخاطب را داشت و تقريبا مخاطبان زياد و كم نظيري بودند.

ضرغامي با بيان اين كه در دروه بعد از انتخابات 88 از مخاطبان رسانه ملي كم نشد، افزود:‌ من اين حرف را كه مخاطبين رسانه ملي بعد از انتخابات كم شدند قبول ندارم.

انتهاي پيام

پنجشنبه|ا|8|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 414]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن