تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816916572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واگذاري 5 هزار و 500 واحد مسكوني استيجاري در دهه فجر


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: واگذاري 5 هزار و 500 واحد مسكوني استيجاري در دهه فجر
وزير مسكن وشهرسازي با اشاره به از واگذاري 5 هزار و 500 واحد مسكوني استيجاري به مردم در ايام دهه فجر گفت: با اجراي سياست هاي دولت، قيمت مسكن 30 درصد كاهش يافت.


به گزارش خبرنگار اقتصادي برنا ، "محمد سعيدي كيا "در نشست خبري با اشاره به اينكه تلاش هاي زيادي براي اجراي طرح جامع مسكن توسط ارگان هاي ذيربط شده است، افزود: هم اكنون اين طرح در بسياري از شهرها در حال اجراست و همچنين در شهرهاي زير صد هزار نفر كه بيش از 80 شهر است براي اجرايي شدن به تصويب رسيده است.

وي اظهار داشت: در شهرهايي كه طرح جامع مسكن هنوز اجرايي نشده است ، يك نماينده از شوراي شهرسازي حضور خواهد داشت و طرح ها براي ساماندهي با بازرسي اين نماينده به مجلس ارائه مي شود.

وزير مسكن و شهرسازي با بيان اينكه در شهر تهران براي ادامه طرح جامع مسكن نهادي بين وزارت مسكن و شهرسازي تشكيل و كار نظارت اجراي كارهاي تفصيلي را بر عهده دارد، افزود: در شهر مشهد نيز اين نهاد با مشاركت شهرداري مشهد ايجاد شد كه هم اكنون در حال اجراي طرح جامع در اين شهر است.

وي اظهار داشت: تمامي طرح هاي جامع توسط شوراي شهرداري به تصويب و طرح هاي استان ها نيز زير نظر معاونت شهرسازي معماري اجرايي و به تصويب مي رسد.

سعيدي كيا در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به معماري اسلامي اظهار داشت: در سياست كلي كه توسط مقام رهبري ابلاغ شد، پيشنهادي به دولت مبني بر تشكيل كميسيون زير بنايي معماري اسلامي ارايه شد .

وي بااشاره به صدور 830 هزار پروانه در مسكن شهري اظهار داشت: تا آبانماه امسال رشد 5 درصدي نسبت به 8 ماهه سال 86 را شاهد بوديم ولي از نيمه دوم سال شاهد افت صدور پروانه خواهيم بود.

وزير مسكن اضافه كرد: در بخش ايجاد واحد مسكوني در روستاها دولت با كارگزاري توسط بنياد مسكن و تحت نظارت فني سالانه 200به هزار واحد مسكوني، تسهيلات مي دهد.

وي با اشاره به مسكن كم درآمدها اظهار داشت: طبق قانون بودجه سال 86 مسكن كم درآمدها را دولت از چند طريق از جمله مسكن مهر، اجاره 5 ساله ، تسهيلات بافت فرسوده و فناوري هاي نوين تامين مي كند.

سعيدي كيا با اشاره به ثبت نام 3ميليون و 900 هزار نفر در طرح مسكن مهر اظهار داشت :طبق آخرين جلسه وزارت مسكن در سال گذشته زمان پالايش، ثبت نام به كمتر از 2 ميليون خواهد رسيد.

وي اضافه كرد: بر اساس اين طرح دولت قيمت زمين را به صورت اجاره دراز مدت و با پرداخت وام براي 1300 متر زمين در برنامه دارد.

به گفته وزير مسكن و شهرسازي هم اكنون بيش از 740 هزار نفر مبلغ مورد نياز مسكن مهر كه حداقل آن يك ميليون تومان است را پرداخت كرده اند كه اين امر نشان دهنده اعتماد مردم به مسكن مهر است.

وي اضافه كرد:به دنبال رفع مشكل پرداخت تسهيلات بانكي به مسكن مهر، پرداخت تسهيلات يك ميليون توماني آماده سازي زمين و 14 ميليون توماني ساخت مسكن مهر در استانها آغاز شد.

وي اظهار داشت: هم اكنون مشكل زمين مسكن مهر حل و آماده سازي 340 هزار واحد به اتمام رسيده است ضمن اين كه 140 هزار واحد پروانه ساخت و ساز ، 35 هزار واحد بهسازي و 10 هزار واحد در دست اجراست.

سعيدي كيا با بيان اينكه مشكل وام مسكن مهر نيز حل شده است افزود :بر اساس آخرين جلسه با وزير اقتصاد و مدير عامل بانك مركزي مقرر شد خط اعتباري دو هزار و 400 ميليارد توماني در اختيار 5 بانك عامل قرار گيرد كه هم اكنون يك سوم پول مورد نظر واريز شده است.

وزير مسكن اظهارداشت: 17 هزار متر مربع زمين طي يك سال و نيم گذشته براي طرح مسكن مهر به مردم تحويل داده شده است و كساني كه 4 شرط برخورداري از اين طرح را داشته باشند زمين تحويل آن ها مي شود.

وي با بيان اينكه مسكن مهر اولين برنامه كاملي است كه تمامي كم درآمدها تحت پوشش آن قرار مي گيرند و صاحب خانه مي شوند ، اظهار داشت: 400 هزار واحد بدون پول دولت آماده سازي شده و زماني كه پي سازي اين واحدها به اتمام برسد، وام ساخت در سه مرحله تعلق مي گيرد.

سعيدي كيا كاهش قيمت مسكن را منوط به سه عامل نقدينگي، توسعه مسكن مهر و تنظيم امور مسكن عنوان كرد و افزود: در بخش مسكن مهر به 1300 نفر زمين تحويل داده شده است كه اين ميزان از بازار عمومي مسكن خارج و با توجه به كاهش تقاضا مي توان كاهش قيمت مسكن را نيز شاهد بود.

وي در پاسخ به اينكه با تغيير دولت مسكن مهر نيز ادامه خواهد يافت يا نه اظهار داشت: طرح مسكن مهر قانوني است و به صورت قانون در آمده است و اجراي آن در هر شرايطي لازم الاجراست.

وزير مسكن وشهرسازي در پاسخ به روند كاهش قيمت مسكن گفت: اجراي طرح مسكن مهر و همچنين تنظيم امور مسكن به عنوان دو عامل كاهش در قيمت براي سال آينده نيز اجرا مي‌شود اما عامل اصلي وضعيت اقتصادي كشور كه دو لايحه تحول اقتصادي و همچنين بودجه در آن تعيين‌كننده است هنوز مشخص نشده و بستگي به چگونگي تصويب بودجه و طرح تحول اقتصادي دارد.

به گفته وزير مسكن وشهرسازي درپي اجراي اين سياست‌هاي جديد قيمت مسكن طي مدت اخير 30 درصد كاهش يافته است.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به مسكن اجاره نشيني اظهار داشت: هم اكنون 100 هزار واحد به صورت 5 ساله در حال ساخت است و مقداري نيز به بهره برداري رسيده است.

سعيدي كيا همچنين از واگذاري 5 هزار و 500 واحد مسكوني استيجاري به مردم در ايام دهه فجر خبرداد.

وزير مسكن با اشاره به ايجاد فناوري هاي جديد در ساخت و ساز اظهار داشت: هم اكنون 42 فناوري جديد سازه و اجزا و مصالح به تاييد رسيده است و 114 شركت مجوز فناوري ياد شده را دريافت كرده اند.

وي همچنين اظهار داشت: در بخش بافت هاي فرسوده نيز وام هاي جاري ابلاغ و فعال شده است.

سعيدي كيا با اشاره به پرداخت وام 30 ميليوني ساخت مسكن اظهار داشت: با توجه به كمبود منابع در بانك ها مدلي تحت عنوان رهن ثانويه طراحي شد كه هم اكنون براي تصويب در شوراي مسكن ارجاء داده شده است.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به سرمايه گذاري خارجي در ساخت و ساز مسكن گفت: طي يك سال و نيم اخير شركت مالزيايي براي ساخت 5 هزار واحد توافقنامه اي امضا كرد و چون نتوانست اين ميزان را تامين كند اين ميزان به دو هزار واحد تغيير كرد و هم اكنون نيز يك شركت ديگر مالزيايي ساخت 5 هزار واحد مسكوني را تقبل كرده است.

سعيدي كيا با اشاره به پرداخت وام براي بافت هاي فرسوده و همچنين فناوري هاي نوين اظهار داشت: 100 ميليارد تومان براي نوسازي بافت هاي فرسوده تاكنون پرداخت و همچنين 150 ميليارد تومان تسهيلات بانك مسكن براي اين بافت ها در نظر گرفته شده كه در حال پرداخت است.

وي افزود: در بخش فناوري هاي نوين نيز از اين محل بيش از 110 ميليارد تومان پرداخت شده است.
به گزارش برنا سعيدي كيا در حاشيه نشست در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه با كاهش قيمت مصالح ساختماني هزينه ساخت و ساز نيز كاهش مي‌يابد، گفت: هزينه‌ي ساخت و ساز به اندازه افت قيمت مصالح ساختماني كاهش نمي‌يابد،زيرا اولا قيمت همه مصالح افت نكرده است و همچنين در محاسبه هزينه‌ي ساخت و ساز بايد دستمزد كارگر، هزينه‌ي صدور پروانه و... را در نظر گرفت.
وي در پاسخ به اين سوال كه چه پروژه‌هايي در دهه فجر به بهره‌برداري مي‌رسند،ادامه داد: حدود پنج هزار و 500 واحد استيجاري در استان‌هاي مختلف كشور آماده شده است كه به مردم واگذار مي‌شود.

سعيدي‌كيا افزود: 10 پروژه‌ بيمارستاني، تعدادي ساختمان دولتي، مهدكودك، منازل مسكوني و وزرشگاه كه ساخت آنها به اتمام رسيده است در اين دهه به بهره‌برداري مي‌رسد و در اختيار مردم قرار مي‌گيرد.

وزير مسكن و شهرسازي درباره‌ اينكه ميزان سپرده‌ي اوليه وام ساخت و ساز و مسكن زياد است، گفت: توان بانك مسكن بيشتر از اين نيست و روند شيوه‌ي پرداخت وام 18 ميليوني خريد مسكن نيز به همين صورت است.

به گفته او اين امكان وجود دارد كه مردم ميزان كمتري سپرده‌گذاري كنند اما در آن صورت مقدار وام نيز كاهش مي‌يابد.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا نمي‌توان چنين مدلي را براي بانك‌هاي ديگر تعريف كرد، گفت: اين مساله بستگي به بانك‌ها دارد كه آيا مي‌خواهند چنين طرحي را انجام دهند يا خير.

وزير مسكن و شهرسازي درباره‌ي اينكه انبوه‌سازان براي دريافت وام با مشكل روبرو هستند، تصريح كرد: قبول دارم كه انبوه‌سازان براي ادامه ساخت و ساز دچار كمبود منابع هستند و بانك‌ها نيز اعتبار كافي براي پرداخت تسهيلات در اختيار ندارند.

سعيدي‌كيا افزود: اين مشكل در جلسات مختلف بررسي و در نهايت مدل رهن ثانويه طراحي شد.

وي با اشاره به اينكه بانك مركزي اين مدل را تصويب كرده است، خاطرنشان كرد: با بورس براي انجام معاملات اوراق تفاهم‌نامه امضا كرده‌ايم و شوراي نگهبان نيز اين طرح را تصويب كرده و طرح در حال طي كردن مراحل پاياني در شوراي مسكن است.

به گفته او اين طرح فقط مربوط به افرادي است كه به ساخت و ساز مسكن به صورت انبوه مي‌پردازند.

وي درباره‌ي كاهش قيمت مسكن گفت: كنترل نقدينگي در سال جاري، مسكن مهر و تنظيم امور معامله‌هاي مسكن دلايل كاهش قيمت مسكن هستند.

سعيدي‌كيا افزود: وضعيت اقتصادي كشور به وضعيت طرح تحول اقتصادي و بودجه سال آينده بستگي دارد اما مسكن مهر و تنظيم امور معامله‌هاي مسكن كه به وزارت مسكن و شهرسازي مربوط است، ادامه مي‌يابد.

چهارشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن