تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817128793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در آستانه حماسه نهم دي ماه؛ كتاب«فتنه گران و جنگ نرم عليه انقلاب در نگاه امام خميني(ره)» رونمايي شد


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: در آستانه حماسه نهم دي ماه؛ كتاب«فتنه گران و جنگ نرم عليه انقلاب در نگاه امام خميني(ره)» رونمايي شد
انگار همين ديروز بود كه مردم با حضور حماسي خود در نهم دي ماه سال 88 فتنه اي كه هر روز بيشتر زبانه مي كشيد را خاموش كردند. گويا براي دفع و دفن كردن فتنه راهي جز حضور حماسي مردم نبود. دشمن جنگ نرمي را كه از سال ها پيش آغاز كرده بود پيروز شده مي ديد كه ناگهان به يكباره حضور حماسي مردم همه محاسبات آن ها را به هم زد، درست مثل دفاع مقدس. مردم، اين سربازان انقلاب برايشان فرق نمي كند جنگ نرم باشد يا سخت، مهم احساس وظيفه اي است كه مي كنند و به ميدان مي آيند. نهم دي ماه 88 تجلي يكي از حماسه آفريني هاي مردم در برابر جنگ نرم بود. چند روز پيش، در دومين ساگرد اين حماسه عظيم، كتابي درباره اين موضوع رونمايي شد. كتابي كه جنگ نرم فتنه گران را از نگاه مردي كه كه دنيا را تكان داد بررسي مي كند. كتابي با عنوان«فتنه گران و جنگ نرم عليه انقلاب در نگاه امام خميني(ره)» كه عصر دوشنبه، پنجم دي ماه در نشستي در سراي اهل قلم مورد نقدو بررسي قرار گرفت. نشستي كه با حضور و سخنراني «احمد عطايي»؛ مدير مسئول موسسه فرهنگي ـ هنري موسسه قدر ولايت و « دكتر عباس حاجي نجاري»؛ كارشناس حوزه سياست برگزار شد.
در اين نشست حاجي نجاري گفت: كتاب «فتنه گران و جنگ نرم عليه انقلاب در نگاه امام خميني(ره)» بسياري از مصاديق مقابله با نظام سلطه در انقلاب اسلامي را منعكس كرده است. در واقع، حركت انقلاب و امام خميني (ره) با بهره گيري از قدرت نرم براي تغيير در قدرت سياسي صورت گرفته است. وي با تاكيد بر دوري امام(ره) از جنگ مسلحانه در دوران مبارزات انقلابي اظهار كرد: همين راهبرد امام خميني (ره) از قيام 15 خرداد 1342 تا بهمن ماه 1357 باعث فروپاشي زودهنگام رژيم پهلوي شد. ايشان با بيان ايدئولوژي انقلاب و نظريه حكومت اسلامي و ابعاد مختلف آن، دو تاثير بر مسير تاريخ گذاشتند. اول فروپاشي نظام شاهنشاهي و دوم، طرح گفتمان در مقابل ماركسيسم و ليبراليسم بود.
وي گفت: جنگ نرم در دو دهه گذشته در عرصه سياسي جهان و ايران مطرح شده است و با وجود انكار پديده جنگ نرم، شاهد مطالعات، تحقيقات، نظريه پردازي غرب و به كارگيري آن در عرصه جهاني هستيم.
اين كارشناسي حوزه سياست با تقسيم تهديدات جهاني به سه دوره استعمار «كهن»، «نو» و «فرانو» ، افزود: استعمار كهن در نيمه اول قرن بيستم با بهره گيري از ابزار قدرت نظامي براي تغيير نظام سياسي شكل گرفت كه جنگ هاي جهاني اول و دوم، برجسته ترين نمونه هاي استفاده از جنگ سخت در اين دوره هستند. تحولات پس از اين جنگ هاي تاريخي مانند به كارگيري بمب اتم، هزينه هاي سنگين جنگ سخت و پيامدهاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي جنگ، باعث شدند كه دوران جنگ نيمه سخت سربرآورد. در اين دوران، اثرگذاري قدرت ها در حوزه هاي يكديگر را مدنظر قرار داشتند و حاكميت سياسي به جاي سرزمين ها مورد حمله قرار مي گرفت كه جنگ سرد، نمونه اي از آن به شمار مي رود.
به گفته حاجي نجاري، آگاهي كشورهاي جامعه هدف و ملل جهان، پيشرفت تكنولوژي، نبود كاركرد و تاثير ابزارهاي امنيتي از جمله عوامل موثر بر ورود به مرحله نوين استعمار فرانو است. او گفت: مهم ترين سند راهبردي اين حوزه، در كميته خطر جاري موسسه امريكن اينتر پرايز در سال 1974 و براي تغيير راهبرد آمريكا در قبال شوروي سابق نوشته شد. آمريكا كه ايستادگي در مقابل شوروي را باعث فلج اقتصادي دنيا مي دانست، با ظرفيت سازي و سرمايه گذاري بر روي چالش ها و شكاف هاي اجتماعي شوروي و با ايجاد گسل در وحدت و انسجام جامعه، وارد عمل شد. البته گسترش تفكر انقلاب اسلامي نيز نقش عمده اي در تخريب بافت هاي ماترياليستي شوروي سابق داشت ، اما نقش آمريكا در بسترسازي اين واقعه را نمي توان ناديده گرفت.
جانشين پيشين رييس اداره سياسي سپاه پاسداران، نامه امام خميني (ره) به گورباچف را دريچه اي تازه به سوي نشان دادن خطر استعمار نو از سوي آمريكا خواند و خاطرنشان كرد: جنگ نرم از نظر آكادميك، داراي ظرفيت نظريه پردازي است كه در اين ميان، نظريه «جنگ تمدن ها» هانتينگتون و نظريه «قدرت نرم» جوزف ناي قابل تامل اند. اين فعال سياسي در ادامه با اشاره به تغيير راهبرد آمريكا به سوي جنگ نرم گفت: فتنه منافقان، ترورهاي خياباني، كودتاي نافرجام نقاب (كودتاي نوژه) و تلاش براي تجزيه قومي، گوشه هايي از اين فعاليت ها بودند كه البته با تفكر انقلابي از اين ورطه ها نجات پيدا كرديم.
عباس حاجي نجاري، دوران دفاع مقدس را جزو مولفه هاي قدرت نرم انقلاب اسلامي اعلام و تصريح كرد: تفكر بسيجي در همين دوران شكل گرفت و دشمن هم به تدريج پس از رحلت امام خميني (ره) ارزش هاي بنيادين انقلاب اسلامي مانند وحدت و انسجام، امام(ره) و رهبري و ولايت فقيه را مورد حمله قرار داد. وي در پايان با اشاره به بصيرت مردم ايران يادآور شد: چشم انداز آينده ايران، روشن است و جنبش هاي كشورهاي اسلامي هم نشان گر اين امر هستند.
احمد عطايي، مدير مسئول موسسه
فرهنگي ـ هنري موسسه قدر ولايت در ادامه نشست نقد و بررسي كتاب «فتنه گران و جنگ نرم عليه انقلاب در نگاه امام خميني(ره)» به گوشه هايي از بيانات حضرت علي (ع) درباره جنگ نرم و انواع آن در كتاب نهج البلاغه اشاره كرد.
كتاب «فتنه گران و جنگ نرم عليه انقلاب در نگاه امام خميني(ره)» به همت موسسه فرهنگي ـ هنري قدر ولايت وارد بازار نشر شده است.

پنجشنبه|ا|8|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن