تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816989984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيانيه تحليلي شماره 2 اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل: 9 دي نمونه واقعي و درست وحدت و جذب حداكثري است


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: بيانيه تحليلي شماره 2 اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل: 9 دي نمونه واقعي و درست وحدت و جذب حداكثري است
اتحاديه‌ انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي سراسر كشور با صدور دومين بيانيه تحليلي خود در آستانه انتخابات مجلس نهم تاكيد كرد: 9 دي نمونه واقعي و درست وحدت و جذب حداكثري است كه در آن آنهايي كه اصل ولايت فقيه را قبول داشتند با مشاركت حداكثري خود به صيانت از نظام برخاستند.


به گزارش خبرنگار سياسي «خبرگزاري دانشجو»، متن كامل اين بيانيه به شرح زير است:

«ملت ما كارى كرده است كه تمام دنيا را به تحير واداشته است.ملت ما بر بزرگترين قدرت‌هاى عالم غلبه كرده است. دست بزرگترين قدرت‌هاى عالم را از مملكت خودش قطع كرده است. دست دشمنان بشريت را از كشور خودش قطع كرده است. الگو شده است از براى همه كشورهاى مستضعفين.در عين حالى كه اين كار را كرده است، مأموريم ما همه... در اين پيروزى كه به دست آورديم ما استقامت داشته باشيم ...و خصوصاً نهضتى كه ايران كرد، موجب اين شده است كه قدرت‌هاى بزرگ در مقابل او دست به توطئه‏ها زده‏اند و مى‏زنند... شمايى كه قيام كرديد و قريب صد هزار كشته داديد تا پيروز شديد و به اينجا رسيديد، اين متاعى كه گير شما افتاده است در دنيا نظير ندارد، ديگران به اين متاع نرسيدند. استقلالى كه شما پيدا كرديد ديگران به آن نرسيدند.آزادى كه شما پيدا كرديد ديگران به آن نرسيدند. اين آزادى، حفظش و نگهدارى‏اش، اين استقلال، حفظ و نگهدارى‏اش زحمت دارد. امر داير است، يا حرف مفسدين را بشنويد يا حرف خداى تبارك و تعالى كه مى‏فرمايد: فَاسْتَقِمْ كَما امِرْتَ وَ مَنْ تابَ مَعَكَ» ( صحيفه امام ج‏13 ص465)

هر انقلابي كه به وقوع مي‌پيوندد براي اثبات خود با مسئله‌اي اساسي روبه‌رو است كه بايد براي آن پاسخي شايسته داشته باشد تا ضمانت بقاي خود را بسنجد.

در واقع انقلاب‌ها كه به وقوع مي‌پيوندند بايد كارآمدي خود را به اثبات برسانند و يكي از مولفه‌هاي كارآمدي نظام ها، "ثبات" آن نظام در برهه هاي حساس تاريخي خود است تا معلوم شود آن نظام تا چه اندازه استحكام دارد. نهم دي ماه سال يك هزار و سيصد و هشتاد و هشت، نقطه عطفي در تاريخ سي و چند ساله انقلاب اسلامي ايران بود تا براي بار چندم به جهانيان ثابت شود اين نظام تا چه حد از استحكام برخوردار است.

وقايع پس از انتخابات دهم رياست جمهوري را اگر بزرگترين چالش پس از انقلاب اسلامي ايران ندانيم، قطعا اين وقايع از خطيرترين برهه‌هاي اين انقلاب بوده است كه مي‌رفت در سايه فرسنگ‌ها عقب افتادن قشر به اصطلاح نخبگاني كشور، اصل نظام را با چالش اساسي مواجه سازد. اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي سراسر كشور معتقد است 9 دي 88 ترسيم عملي رابطه امام و امت در نظام جمهوري اسلامي ايران و بروز عيني مردم سالاري ديني بود؛ لذا عطف به شرايط فعلي چند نكته را در خور توجه مي‌دانيم:

اول) نهم دي و ريشه‌هاي شكل‌گيري 8 ماه فتنه آزمون انتخابات دهم رياست جمهوري با سربلندي ملت ايران با مشاركت 85 درصدي آغاز شد و در شرايطي كه قشر نخبگاني تا 8 ماه در غبار فتنه دست و پا مي‌زند، مجددا با حضور ملت ايران در نهم دي ماه اين آزمون به پايان رسيد. اما يكي از ابعاد شكل‌گيري اين شرايط فتنه‌گون، ايستادن عده‌اي در برابر جمهوريت نظام بود كه گستاخانه مدعي مي‌شدند: هر كس غير از ما از سبد رأي بيرون آيد، انتخابات باطل است.(!)

ايستادن در برابر رأي مردم و بي‌حرمتي به رأي و نظر ملت، اولين مرحله سقوط نخبگاني بود كه گمان مي‌كردند به اراده آن‌ها مردم بايد تصميم بگيرند كه چه كنند و به چه كسي رأي بدهند! يكي ديگر از ابعاد اين فتنه بي‌قانوني بود، بي‌قانوني‌اي كه به فرموده امام خميني(ره) سرانجامي جز ديكتاتوري نداشت و در شرايطي كه عالي‌ترين مرجع قانوني كشور خود تقيد به قانون داشت كانديداي شكست خورده بر طبل بي‌قانوني مي‌كوفت. مرحله ديگر فتنه 88، ايستادن در برابر اسلاميت اين نظام بود كه تا هتك حرمت شعائر ديني و مقدسات اسلامي پيش رفت.

شرايطي كه از نماز جمعه كذايي به امامت آقاي هاشمي رفسنجاني علني شد و در روز قدس با روزه خواري آشكار و روز عاشورا با اهانت به عزاي حسيني(ع) به اوج خود رسيد. بدين جهت ملت مسمان ايران اين اهانت و گستاخي را برنتافت و در نهم دي به صيانت از جمهوريت نظام اسلامي به پا خواست تا پيامي باشد براي كساني كه رابطه امام و امت را نفهميده‌اند.

اكنون در آستانه انتخابات نهم مجلس شوراي اسلامي اعلام مي‌كنيم، احترام به رأي ملت و احترام به قانون از اولويت‌هاي جنبش دانشجويي در اين انتخابات است و هر كس كه بخواهد در برابر اين دو شاخص تعظيم نكند از منظر ما ديكتاتوري است كه در پي منافع شخصي خود يا گروه خود در اين عرصه وارد شده است. هشدار مي‌دهيم با قانون‌شكنان تسامح نخواهيم كرد و قانون‌شكن هر كس كه باشد، خواه اصولگرا، خواه اصلاح‌طلب و يا حتي با سابقه انقلابي، قانون‌شكن است و آنجا جايي نيست كه جنبش دانشجويي بياستد و تنها به بيانيه اكتفا كند، آن زمان جنبش دانشجويي خود مقتدرانه وارد خواهد شد و به تكليف انقلابي خود عمل خواهد كرد.

دوم) نهم دي و رابطه امام و امت همان‌گونه كه تاكيد شد ظهور و بروز مدل حكومتي مردم سالاري ديني، در روز 9دي به نمايش گذاشته شد تا همگان بدانند رابطه امام و امت چه قدرتي دارد كه مي‌تواند چنين شكوهمندانه مطالبه رهبري نظام را عملياتي سازد. 8 ماه تنفس در فضاي غبار آلود فتنه تا جائي بود كه سران اين فتنه و همراهان آن و بسياري از خواص، بارها مورد عتاب مردم قرار گرفتند و حتي نداي "أين عمار" رهبر انقلاب هم از جانب آنان پاسخي نداشت گويي حسين زمان هنوز در مقتل "هل من معين" گويد و عده‌اي در شنيدن حق، كر شده‌اند و در گفتن آن لال(!)

و اين بار هم تنها اين مردم بودند كه پيام امام امت را به درستي دريافتند و به تكليفي كه بر عهده‌شان گذاشته شده بود به درستي عمل كردند. آيا جز اين است كه در طول تاريخ انقلاب اسلامي هرجايي كه به فرموده رهبري عمل شد، بهترين نتيجه‌ها حاصل آمد؟ آيا جز اين است كه دست ياري الهي در استقامت بر اصول و پافشاري بر آرمان‌ها وجود دارد؟ آيا وعده الهي اين نيست كه دين خدا را ياري كنيد تا خدا شما را ياري كند؟

آيا جر اين است كه ادامه راه امام و انقلاب جز با تاكيد و استمرار ارزش‌ها و مباني انقلاب ممكن نيست؟ علي اي حال گفتمان انقلاب اسلامي و دقائق آن و با توجه به تجربيات گذشته چه در داخل و چه در خارج، ما را به اين نتيجه رسانده است كه هرجا از پافشاري بر ارزش ها و خط اصيل امام و رهبري جدا شديم يا با تسامح برخورد كرديم، دچار انحراف و يا عقب‌گرد شديم چه اينكه گفتمان‌هايي مثل توسعه اقتصادي و توسعه سياسي با ناديده گرفتن اصول انقلاب 16سال مسير انقلاب را به جاي ديگري برد اما انتخابات 84 گفتمان جديدي را عرضه كرد كه مبتني بر انگاره‌هاي امام و رهبري بود و هم در داخل با اقبال مواجه شد و هم در خارج اثرات شگفتي گذاشت.

اكنون خطاب به تمام گروه‌هاي سياسي اعلام مي‌كنيم، پاردايم قالبي كه بايد در اين انتخابات طرح شود، همانا مطالبه رهبري است و اطمينان مي‌دهيم بنا به وعده الهي و با توجه به تجربيات فراهم آمده در طول اين سي و چند سال، عمل به آنچه از سوي ايشان به عنوان يك ارزش فرادستي مطرح مي‌شود، ساير خرده گفتمان‌ها و ارزش‌هاي مورد نظر دلسوزان انقلاب را نيز به همراه دارد كه چون 100 آمد 90 هم پيش ماست.

بنا به آنچه كه ايشان تا‌كنون فرموده است، مشاركت حداكثري اصلي‌ترين مطالبه معظم‌له بود و بدين جهت گروه‌هاي داعيه‌دار ولايتمداري اين مطالبه را سرلوحه خود قرار دهند. اولين پارامتر ايجاد مشاركت اكثر آحاد ملت ايران در انتخابات اين است كه هر جرياني كه در دايره نظام اسلامي و در چارچوب قانون فعاليت مي‌كند و به ويژه نيروهاي انقلاب اسلامي بتوانند در فضايي منطقي، آزاد و شفاف حرف‌هاي خود را بگويند و هيچ جرياني حق ندارد جريان ديگري را از اين حق منع كند و اين شاخصه و وجه بارز و فاخر جمهوري اسلامي و نظام مردم سالاري ديني است كه گروه‌ها بتوانند حرف‌هاي خود را آزادانه بگويند.

البته فضاي انتخابات جايي نيست كه معاندين و معارضين و كساني كه اصل نظام و گفتمان انقلاب اسلامي را قبول ندارند بيايند و حرف‌هاي ساختار شكنانه خود را مطرح كنند و فضاي انتخاباتي نبايد جولانگاه كساني شود كه نشان داده‌اند منافع جرياني را به صلاح نظام ترجيح مي‌دهند. دومين آيتم ايجاد مشاركت حداكثري، رسانه‌ها هستند. رسانه‌ها بايستي اطلاع‌رساني دقيق، شفاف، صادقانه و اخلاقي را سرلوحه كار خود قرار دهند و بار ديگر تاكيد مي‌كنيم در جايي كه عالي‌ترين مقام حاكميت مي‌نشيند و صريح‌ترين حرف‌هاي دانشجويان را مي‌شنود، رسانه‌ها و مديران آن اين عمل رهبر انقلاب را سرلوحه كار خود قرار دهند و صلاح نظام را در پاي وابستگي‌هاي جرياني ذبح نسازند.

سوم) 9 دي و بروز عيني وحدت و جذب حداكثري بر كسي پوشيده نيست آنچه كه در يوم الله نهم دي ماه سال 88 رخ داد، متشكل از حضور همه متدينين انقلابي كه جمعيت 9 دي را مي‌ساخت، نمونه واقعي و درست وحدت و جذب حداكثري است كه در آن، چه به لحاظ كيفي و چه به لحاظ كمي آنهايي كه اصل ولايت فقيه را قبول داشتند، با مشاركت حداكثري خود به صيانت از اين نظام به پا خواستند.

لذا اعلام مي‌كنيم وحدتي كه در آن مردم و بدنه اجتماعي اصولگرايان متشكل از جمعيت 9دي ناديده گرفته شود، وحدت نيست و اعلام مي‌كنيم وحدتي رمز پيروزي در انتخابات است كه در آن مشاركت حداكثري رخ دهد.

وحدتي رمز پيروزي است كه در آن بهترين ايده‌ها و طرح‌ها به نفع جريان انقلاب اسلامي در دهه چهارم انقلاب اسلامي كه به دهه پيشرفت و عدالت مزين است، بيان شود؛ وحدتي رمز پيروزي است كه مردم به دلخواه خود نمايندگان خود را انتخاب كنند؛ وحدتي رمز پيروزي در انتخابات است كه در آن بين مردم و نخبگان براي اعتلاي جمهوري اسلامي ايران وحدت و تجميع صورت گيرد؛ جمع گروه‌ها و افراد سياسي با شعار هركس با ما نيست پس بر ماست، اين وحدت نيست، اين اسمش ائتلاف است و اعلام مي‌كنيم نتيجه انتخابات با ترجمه درست وحدت، قطعا به نفع نيروهاي جبهه انقلاب خواهد بود و اينكه بگويئم هر كس در مدل ائتلافي ما نباشد، اصولگرا نيست هم خلاف وحدت است و هم خلاف جذب حداكثري(!)

چهارم) 9 دي و آزمون خرج آبرو براي انقلاب رهبر معظم انقلاب از فتنه 88 با عنوان "بيماري" ياد كردند و فرمودند 9دي ملت ايران را "واكسينه" كرد.

اين تعبير نشان مي‌دهد نهم دي تجربياتي براي ملت ايران داشت كه مي‌تواند از آن در آزمون‌هاي آينده بهره برد و بدان جهت كه يكي از راه‌هاي درمان بيماري فتنه 88، لبيك به فرياد اين عمار رهبر انقلاب بود، ملت ايران هشيار شد كه چه كساني حاضرند از مال و جان و آبروي خود براي انقلاب خرج كنند و چه كساني عافيت طلبي و دنياطلبي را به صلاح نظام ترجيح مي‌دهند و اين‌گونه شد كه 8 ماه فتنه ملاكي شد براي سنجش خواص.

اكنون در آستانه انتخابات نهم مجلس شوراي اسلامي اعلام مي‌كنيم حافظه تاريخي مردم ايران آنقدر كوتاه نيست كه با تصوير سازي‌هاي غلط، از كارنامه مردودي خواص چشم‌پوشي كنند چه اينكه اين ملت واكسينه شده است و همانند برخي خواص ذره‌اي از اصول انقلابي خود كوتاه نخواهد آمد و در پايان نيز اعلام مي‌كنيم كه كساني كه به نداي اين عمار رهبر انقلاب لبيك نگفتند، ايشان را وجه المصالحه دعواهاي سياسي خود قرار ندهند كه در اين صورت هشدار مي‌دهيم كه آنچه بايد گفت را خواهيم گفت.

والسلام علي عبادي الصالحين

اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي سراسر كشور

چهارشنبه|ا|7|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن