تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم همانا نمازگزار هنگام نماز با پروردگار بزرگ و بلند مرتبه اش مناجات مى كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817129118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل دفتر امور هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد:ايران را به مركز عمده خريد و فروش آثار هنري تبديل مي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل دفتر امور هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد:ايران را به مركز عمده خريد و فروش آثار هنري تبديل مي‌كنيم
خبرگزاري فارس: محمود شالويي گفت: با بين‌المللي كردن آرت‌اكسپوي تهران، ايران را به مركز عمده خريد وفروش آثار هنري تبديل خواهيم كرد.


به گزارش خبرنگار هنرهاي تجسمي فارس، محمود شالويي مدير كل دفتر امور هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد شب گذشته در مراسم تجليل از سه هنرمند و 16 نگارخانه‌داري كه در آرت‌اكسپوي رسمي تهران شركت كرده بودند، درباره برگزاري آرت‌اكسپو گفت: كار بسيار دشواري در مدت زمان كوتاهي طراحي و اجرا شد و برخلاف خيال‌پردازي‌هاي برخي مبني بر اين كه برگزاري نمايشگاه فروش آثار هنري با وقفه‌اي كه از اولين نمايشگاه فروش آثار پيش آمده است و در اين مدت زمان كوتاه ممكن نيست، اما خوشبختانه با همت جدي همه مسئولان و با حمايت معاونت هنري وزارت ارشاد و همچنين وزير ارشاد اين امر مهم صورت پذيرفت و ظرف مدت 2 هفته كه تاكنون مسبوق به سابقه نبوده است، اين نمايشگاه بزرگ برپا شد.
وي در ادامه گفت: اگر چه در روند برگزاري آرت‌اكسپو، گاهي حلقه انتظام آن گسسته شد و ماه‌هاي پاياني آن با ماه محرم متقارن شد كه همه نگاه‌هاي به سمت اين مناسبت عظيم كشيده شد و مجالي براي پرداختن بيشتر به آن نبود، اما به هر حال در تنگناي زماني كوتاه 15 روزه كه ايام مفيد برگزاري آن تنها هفت روز بود، اين نمايشگاه با موفقيت به اتمام رسيد.
شالويي افزود: اگر چه اكسپو پايان پذيرفت، اما همچنان كساني براي خريد آثار ارائه شده در آن مراجعه مي‌كنند.
سرپرست موزه هنرهاي معاصر تهران در ادامه با تأكيد بر فروش نقدي در آرت‌اكسپوي تهران گفت: اگر قرار بود اعلام آمادگي شفاهي و يا كتبي برخي ارگان‌ها را نيز در آمارهاي فروش اعلام كنيم، اكنون رقم فروش آرت‌اكسپو بايد ميلياردها تومان اعلام مي‌شد. اما با توجه به تجارب گذشته، تأكيد ما در آرت‌اكسپو فروش نقدي آثار بود و از پذيرفتن قول شفاهي خريداران معذور بوديم.
وي درباره حضور گردشگران و خريداران خارجي هم گفت:‌ عليرغم تلاشي كه شد،‌ گردشگران و خريداران خارجي امكان حضور در آرت‌اكسپو را نيافتند، اما ميهمانان خارجي جشنواره تجسمي فجر كه به ايران سفر خواهند كرد، مي‌توانند در جريان برگزاري جشنواره هنرهاي تجسمي فجر از آثار هنري نگارخانه‌ها براي خريد بازديد داشته باشند.
شالويي در ادامه تصريح كرد:‌ما به دنبال شكوفايي اقتصاد هنر هستيم كه با ايجاد شرايط مناسب براي شكوفايي اقتصاد هنر،‌هنرمندان، نگارخانه‌داران وعلاقه‌مندان به هنرهاي تجسمي از آن بهره‌مند خواهند شد و از همگان مي‌خواهيم كه با ما در اين راستا همكاري داشته باشند.
شالويي دربخش ديگري از سخنان خود گفت: در جريان برگزاري آرت‌اكسپو بسياري از خريداراني كه مايل به خريد از مؤسسه توسعه هنرهاي تجسمي بودند، به سمت نگارخانه‌ها هدايت مي‌كرديم و از آنها مي‌خواستيم كه به جاي خريد از آثار مؤسسه توسعه هنرهاي تجسمي از آثار ديگر نگارخانه‌داران خريد داشته باشند.
وي با اشاره به اين كه دفتر تجسمي وزارت ارشاد براي خريد از آثار نگارخانه‌ها در جريان آرت‌اكسپو به قول خود عمل كرده است، از كساني كه برگزاري آرت‌اكسپو را رويداد ناكامي معرفي كرده بودند انتقاد كرد و گفت:اگر معناي موفقيت در آرت‌اكسپو فروش بالا باشد كه اين مسئله در حيطه اختيارات ما نيست و ما در اندازه توان خودمان از آرت‌اكسپو خريد كرديم. اما به هر حال ما در كشور تنها يك دوره برگزاري آرت‌اكسپو را تجربه كرده بوديم و مهمترين مسئله در اين جريان اين است كه آرت‌اكسپو دوباره شكل گرفت و برگزار شد.
وي افزود: ما از همه نگارخانه‌داران براي شركت در اكسپو دعوت كرده بوديم و همچنين در جريان برگزاري اكسپو،‌بحث نيم‌درصد بودجه عمراني دستگاه‌هاي دولتي براي خريد آثار هنري را دوباره به جريان انداختيم و با جديت آن را دنبال مي‌كنيم كه اميدوارم اين موضوع تا برگزاري سومين آرت‌اكسپو حل شود.
شالويي از راه‌اندازي دبيرخانه دائمي آرت‌اكسپو و برگزاري آرت‌ اكسپويي در مازندران خبر داد و گفت: اكسپو بعدي هنرهاي تجسمي در استان مازندران از 12 بهمن‌ماه سال جاري برگزار خواهد شد و اين اتفاق بسيار خوبي براي هنرمندان ونگارخانه‌دارن خطه سرسبز شمال خواهد بود.
وي افزود: بيشتر دستگاه‌هاي دولتي درباره اين اكسپو قول همكاري دادند كه آن رابايد به فال نيك گرفت. البته هنرمندان و مسئولان ديگر استان‌ها نيز آمادگي خود را براي برگزاري اكسپو اعلام كرده‌اند و همچنين در خارج از كشور نيز فعاليت‌هايي را در اين خصوص آغاز كرده‌ايم و از سال آينده اين نمايشگاه‌هاي فروش را در خارج از ايران برپا خواهيم كرد.
شالويي در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: پيش از اين گفته مي‌شد كه حراج‌ها و نمايشگاه‌هاي فروش آثار هنري در اختيار گروه خاصي قرار دارد،‌اما ديديم كه آرت‌اكسپو به شكل فراگير همه هنرمندان و نگارخانه‌داران مختلف را تحت پوشش قرار داد و هيچ هنرمند ونگارخانه‌اي بر ديگري ترجيح داده نشد مگر به واسطه علم وهنرش و به اين ترتيب طبق قواعد و اصول علمي وهنري و نه سليقه‌اي يا شخصي اين آرت‌اكسپو برگزار شد.
وي همچنين با اشاره به برگزاري نخستين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر گفت: از سال آينده مي‌توان جايي را براي حضور نگارخانه‌‌داران در جشنواره فجر در نظر بگيريم و از هم‌اكنون زمان برگزاري اكسپو بعدي را مشخص مي‌كنيم و با ارتباطات داخلي وخارجي تلاش مي‌كنيم كه از حضور نگارخانه‌دارن داخلي و خارجي در اكسپو استفاده كنيم و ضمن بين‌المللي كردن آرت‌اكسپو، ايران را به مركز عمده‌اي براي خريد وفروش آثار هنري تبديل كنيم.
شالويي تأكيد كرد: حمايت از هنرمندان و به جريان انداختن اقتصاد هنر هدف اصلي ماست و بايد همچنين بستري را براي فعاليت بخش خصوصي فراهم كنيم، اگر چه برخي ناآگاهانه تصور مي‌كردند كه آرت‌اكسپو دوم دولتي بود، اما براي ما مايه افتخار است كه براي حضور بخش خصوصي سرمايه‌گذاري كنيم، بدون آن كه هيچ نفعي براي ما داشته باشد.
وي افزود: اگر چه برخي معتقد بودند كه آرت‌اكسپو دولتي بود، اما اگر نسبت به برگزاري آن احساس بي‌مسئوليتي مي‌كرديم، آيا چنين توقعي از ما نمي‌رفت كه متوليان هنرهاي تجسمي كشور چه نقشي در اين زمينه دارند.
مديركل دفتر امور هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد همچنين به برگزاري دو اكسپو عكس ومجسمه اشاره كرد وگفت: بالاترين خريد آثار در اين دو اكسپو،‌از سوي دفتر تجسمي وزارت ارشاد صورت گرفت و در آرت‌اكسپو هم اگر چه شرايط به گونه‌اي نبود كه با حجم بالاي خريداران مواجه شويم، اما به هر حال كاري بود كه نبايد زمين گذاشته مي‌شد.
وي در پايان با اشاره به نواقصي كه در برگزاري آرت‌اكسپو تهران بود گفت: اميدوارم كه اين دوره تجربه خوبي براي برگزاري بهتر آن در دوره‌هاي بعدي باشد.
در ادامه اين مراسم امير عبدالحسيني نيز گزارشي از چگونگي برگزاري آرت‌اكسپو ارائه كرد و گفت:‌ از 73 نگارخانه‌اي كه براي حضور در آرت‌اكسپو اعلام آمادگي كرده بودند، حضور 61 نگارخانه قطعي شد و آثارشان را به نمايش گذاشتند.
وي همچنين با اشاره به عدم برگزاري جلسات هم‌انديشي وهمايش گفت:‌ قرار بود كه جلسات هم‌انديشي و همايش هم در كنار نمايشگاه داشته باشيم كه اين امكان ميسر نشد، اما مقالاتي كه ارائه شده است به صورت كتاب چاپ و منتشر خواهد شد.
در ادامه مراسم نيز از احمد اسفندياري، حسين محجوبي و حميد عجمي به عنوان سه هنرمند برتر و 16 نگارخانه‌ فعال تقدير شد.
انتهاي پيام/

سه|ا|شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن