تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817154819




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سهم بخش تعاون دراقتصاد ملي تا پايان برنامه پنجم بايد به ‪ ۲۵‬درصد برسد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سهم بخش تعاون دراقتصاد ملي تا پايان برنامه پنجم بايد به ‪ ۲۵‬درصد برسد
اقتصاد. اتاق تعاون. اصل ‪. ۴۴‬راهبرد پنجم
دبير كل اتاق تعاون مركزي ايران گفت: بخش تعاون بر اساس سياست‌هاي كلي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي ملزم به دستيابي به سهم ‪ ۲۵‬درصدي در اقتصاد ملي تا پايان برنامه پنجم توسعه اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي كشور است.

حسين رحماني نيا روز شنبه با بيان اين مطلب افزود : شرايط و فضايي كه در زمينه اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي ايجاد شده است ، بر تقويت جايگاه بخش تعاون تاكيد دارد و عملي شدن اين قانون در برنامه پنج ساله توسعه اقتصادي كشور ميسر است.

وي در ادامه اظهار داشت : به همين منظور مشاركت در تدوين برنامه پنج ساله براي اتاق تعاون مهم بوده و به همين منظور اين اتاق از مدت‌ها قبل كار گروهي را با كمك بخش‌هاي كشاورزي، معدن ، فرش دستباف و ... فعال كرده است رحماني نيا افزود: رسيدن به سهم ‪ ۲۵‬درصدي توسط بخش تعاون در اقتصاد كشور از مهمترين برنامه‌هاي اتاق تعاون طي پنجمين برنامه توسعه اقتصادي است.

اين برنامه در سال‌هاي ‪ ۱۳۸۹‬تا ‪ ۱۳۹۳‬به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش هفته نامه خبري - تحليلي برنامه ، رحماني نيا در ادامه تاكيد كرد: اگر اين موضوع به عنوان يك قانون كلي و عام در نظر گرفته شود ، بايد سازو كار آن نيز در برنامه پنجم ديده شود و مبناي بودجه بندي سالانه قرار گيرد.

وي گفت: از آنجايي كه بخشي از برنامه پنجم توسعه ، اقتصادي است ، بخش تعاون بايد در تمام موضوع‌هاي مورد بررسي در برنامه، مشاركت داشته باشد تا بتوانيم شاهد ارتقاي سهم ‪ ۲۵‬درصدي بخش تعاون در محورهاي عنوان شده ، باشيم.

اين مقام مسئول با اشاره به اين كه در برنامه پنجم توسعه فصلي با عنوان بهره وري تعاوني‌ها ، وجود دارد ، افزود: اين بهره وري و توانمندسازي با حمايت جدي دولت محقق خواهد شد.

دبير كل اتاق تعاون مركزي ايران در خصوص ظرفيت و توانمندي‌هاي تعاوني‌هاي كشور گفت: تعاوني‌ها اين ظرفيت و آمادگي را دارند كه در تمام زمينه‌هاي اقتصادي وارد شوند و در راستاي كاهش تصديگري دولت، كار را از دولت دريافت كنند.

وي تصريح كرد: از آنجايي كه تعاوني‌ها به دنبال تكاثر ثروت نيستند و در پي توزيع عادلانه ثروت هستند ، مي‌توانند شيوه و مدل مناسبي براي اقتصاد كشور باشند.

رحماني نيا اظهار داشت: با تدوين الگوي اسلامي - ايراني مي‌توان از دستورها و اعتقادهايي كه ريشه در احكام اسلامي و قرآن كريم دارد، الهام گرفت و در تمام زمينه‌هاي اقتصادي ، اجتماعي ، فرهنگي و... از روش تعاوني استفاده كرد.

وي افزود: در برنامه پنجم توسعه ، الگوي اقتصادي دولت بايد تغيير كند و دولت وظيفه حاكميتي و سياستگذاري داشته باشد و وظيفه تصديگري به بخش غيردولتي واگذار شود.

رحماني نيا گفت: تقسيم بندي سالانه سهم ‪ ۲۵‬درصدي بخش تعاون در اقتصاد ملي بايد در برنامه پنجم ديده شود تا مشخص گردد كه هر سال بايد به چه ميزان اين سهم اجرايي شود.

وي گفت: اگر اين واگذاري‌ها به صورت كامل و دقيق انجام و تمام محورهايي كه در اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي آمده است ، در برنامه پنجم لحاظ شود ، در سال پاياني برنامه پنجم ( سال ‪ ، ( ۱۳۹۳‬انقلاب اقتصادي در كشور رخ مي‌دهد.

رحماني نيا افزود: در قانون برنامه چهارم توسعه به صراحت آمده كه دولت مكلف است به توانمندي تعاوني‌ها كمك كند ، اما اين امر به دليل موانعي به درستي اجرا نشده است ، در حالي كه به نظر مي‌رسد اگر توانمندسازي تعاوني‌ها به طور كامل در برنامه چهارم انجام مي‌شد ، تاكنون بسياري از مشكلات بخش تعاوني رفع شده بود.

دبيركل اتاق تعاون مركزي ايران افزود: آزادسازي قيمت‌ها در صورتي قابل پذيرش است كه به عدالت ، توزيع عادلانه ثروت ، ايجاد زمينه‌هاي كسب و كار براي فعالان اقتصادي ، از بين بردن موانع كسب و كار و انجام فعاليت‌هاي اقتصادي در محيط رقابتي سالم و منطقي منجر شود.

به اعتقاد رحماني نيا ، نسخه شفابخش اقتصاد كشور در آزادسازي منطقي قيمت ها است.

دبير كل اتاق تعاون مركزي ايران تاكيد كرد: يكي از فرصت‌هايي كه اصل ‪۴۴‬ قانون اساسي پيش روي اقتصاد كشور قرار داده ، تشكيل شركت‌هاي تعاوني سهامي عام است كه با قانون تجارت اداره مي‌شوند و قانونگذار اين فرصت را ايجاد كرده تا افرادي كه مي‌خواهند بتوانند از شيوه تعاوني استفاده كنند و سرمايه خود را در جايي به كار بگيرند.

وي در پايان افزود: اين موضوع در حل معضل بيكاري در كشور نيز تاثير دارد ، زيرا ماموريت بخش تعاون اشتغالزايي در جامعه است و اگر اين مساله در قالب شركت‌هاي تعاوني متعارف يا شركت‌هاي تعاوني سهامي عام صورت بگيرد ، خروجي آن اشتغال خواهد بود.
 شنبه 5 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن