تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816939833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ترفند رژيم صهيونيستي براي اعلام آتش‌بس يكطرفه


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: ترفند رژيم صهيونيستي براي اعلام آتش‌بس يكطرفه


سرويس خارجي -- خبرگزاري‌ها: همزمان با تداوم حملات رژيم صهيونيستي به غزه، سران كشورهاي عربي و اسلامي در نشست روز گذشته دوحه، بر تعليق طرح صلح عربي و توقف تمام اشكال روابط با اسرائيل و همچنين تشكيل صندوقي براي بازسازي غزه تأكيد كردند. نشست دوحه كه به درخواست امير قطر در غياب سران مصر و عربستان سعودي برگزار شد، در بيانيه‌اي تجاوزات رژيم صهيونيستي به غزه را محكوم كرد و از اين رژيم خواست هرچه سريعتر به تجاوزگري‌هايش پايان دهد، از نوار غزه خارج شود و محاصره اين منطقه را بدون هيچگونه پيش‌شرطي لغو كند. اين بيانيه همچنين بر تلاش براي پيگيرد قضايي اسرائيل به عنوان مسئول ارتكاب جنايات جنگي در غزه و همچنين وادار كردن اين رژيم به پرداخت غرامت به قربانيان غزه تأكيد كرد. بيانيه دوحه همچنين از تصميم قطر و موريتاني براي تعليق روابط با رژيم صهيونيستي كه در جريان همين اجلاس اعلام شده بود، قدرداني كرد. امير قطر در سخنراني افتتاحيه اين نشست، عدم حضور سران مصر و عربستان در آن و تلاش آنها براي بررسي بحران غزه در حاشيه نشست اقتصادي روز دوشنبه سران عرب در كويت را شرم‌آور خوانده بود. رئيس‌جمهوري اسلامي ايران نيز در اجلاس دوحه خواستار تحريم همه محصولات اسرائيلي و شركت‌هاي مرتبط با اين رژيم شد.‌

محمود احمدي‌نژاد گفت: قضيه غزه تكرار قضيه لبنان، قضيه لبنان تكرار قضيه جنين و قضيه جنين تكرار دير ياسين و ديگر كشتارهاي اسرائيل عليه مردم فلسطين است.

از سويي وزراي خارجه عرب نيز در اقدامي ديرهنگام درباره پيش‌نويس قطعنامه‌اي به توافق رسيدند كه در آن خواستار توقف فوري تجاوزات رژيم صهيونيستي به نوار غزه شدند.‌

وزراي خارجه كشورهاي عربي در كويت خواستار توقف فوري تجاوزات اسرائيل به نوار غزه، بازگشايي تمامي گذرگاهها و نيز پايان محاصره بر اساس طرح مصر شدند.‌پيش‌نويس اين قطعنامه تأمين اموال لازم براي بازسازي غزه و اراضي فلسطيني به ارزش دو ميليارد دلار تأكيد كرد.‌‌ وزيرخارجه كويت در پايان نشست وزيران خارجه عرب در كويت، با شركت در يك كنفرانس مشترك مطبوعاتي با عمرو موسي دبيركل اتحاديه عرب، ضمن اشاره به فجايع غزه و كشتار فلسطيني‌ها توسط ارتش رژيم صهيونيستي گفت: در حال حاضر نازي‌هاي جديد همان اسرائيلي‌ها هستند.

بيانيه كنفرانس اسلامي‌

سفراي كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي در مقر سازمان ملل در وين، درباره تجاوزات اخير رژيم صهيونيستي در نوار غزه بيانيه‌اي صادر كرد مبني براينكه حملات مداوم رژيم غاصب اسرائيل عليه شهروندان غيرمسلح در نوار غزه را كه موجب كشته شدن صدها غيرنظامي، بجا ماندن هزاران زخمي و ويراني گسترده منازل مسكوني، تأسيسات و زيرساخت‌هاي غيرنظامي شده است، قوياً محكوم مي‌كند و خواهان خاتمه فوري اقدامات نظامي اسرائيل در غزه بوده و مي‌خواهد كه اسرائيل فوراً نيروهاي نظامي خود را از نوار غزه خارج سازد و از اسرائيل، به عنوان نيروي اشغالگر مي‌خواهد كه به اشغال تمامي سرزمين‌هاي فلسطين كه از سال 1967 به‌طور غير قانوني اشغال كرده پايان دهد.در همين حال مجمع عمومي سازمان ملل پس از دو روز بحث‌هاي فشرده، با تصويب قطعنامه‌اي جنايات رژيم صهيونيستي در غزه را محكوم كرد.اين قطعنامه هرچند كه ضمانت اجرايي ندارد اما اعتراضي به وقت‌كشي شوراي امنيت و به‌ويژه آمريكا درخصوص غزه است.

آتش‌بس يكجانبه

كابينه امنيتي رژيم صهيونيستي امروز طرح آتش‌بس يكجانبه را به راي مي‌گذارد.روزنامه صهيونيستي هاآرتص در گزارشي با اشاره به اين موضوع نوشت: اين بدين معناست كه اسرائيل بدون توافق به حملات خود در غزه پايان خواهد داد.مطرح شدن پيشنهاد آتش‌بس يكجانبه از سوي رژيم صهيونيستي در شرايطي است كه كارشناسان سياسي و امنيتي بر اين باورند كه اين رژيم در دستيابي به اهداف خود در حمله به غزه شكست خورده است.

از سويي به سبب مخالفت نماينده رژيم صهيونيستي با طرح ارائه شده از سوي دولت حماس به مقامات مصري، مذاكرات هيأت بلند پايه اسرائيلي با طرف مصري بدون نتيجه ماند.‌

‌ نماينده وزارت جنگ رژيم صهيونيستي كه در راس هيأتي بلند پايه به مصر سفر كرده بود، چندين ساعت با مقامات مصري مذاكره كرد.اين در حالي است كه دفتر ايهود اولمرت نخست‌وزير رژيم صهيونيستي اعلام كرد، مذاكرات گلعاد با عمر سليمان رئيس دستگاه اطلاعاتي مصر پيشرفت‌هاي چشم‌گير و مثبتي درباره آتش‌بس داشته است.‌در همين حال، حماس اعلام كرد: هيأتي از اين جنبش كه روز گذشته براي انجام دور دوم مذاكرات مربوط به آتش‌بس در غزه، به قاهره رفته است، بر عقب‌نشيني بي‌درنگ نيروهاي رژيم صهيونيستي از غزه و رفع محاصره اين منطقه تأكيد خواهد كرد.‌اسامه حمدان نماينده حماس در لبنان به خبرگزاري فرانسه گفت: اگر پيشنهاد ارائه شده در اين ملاقات با موضع هيأت ما مغايرت داشته باشد اين هيأت يا آن را نخواهد پذيرفت يا اينكه براي مشورت با رهبري حماس از قاهره باز خواهد گشت.

به گفته وي، پايان محاصره غزه پيش شرط آتش‌‌بس است ولي حماس مايل است پيش از ترك مخاصمه تضمين‌هايي دريافت كند.

توافق واشگتن و تل‌آويو

وزير خارجه رژيم صهيونيستي روز گذشته با همتاي آمريكايي خود در واشنگتن توافقنامه‌اي را براي كنترل ورود اسلحه به غزه امضا كرد.

كاندوليزا رايس و زيپي ليوني پيش‌نويس تفاهمنامه‌اي را امضا كردند كه در چاچوب آن آمريكا موظف مي‌شود از انتقال هر نوع سلاحي به داخل غزه جلوگيري كند.

رايس اعلام كرد كه بايد توافقنامه‌اي درخصوص غزه به دست آيد كه شليك نشدن موشك‌ها به سوي اسرائيل را تضمين كند.

خبر ديگر اينكه محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان، براي ديدار با حسني مبارك رئيس جمهوري مصر امروز به قاهره مي‌رود.

منابع فلسطيني اعلام كردند كه عباس و مبارك درباره آخرين تحولات شامل طرح پيشنهادي مصر براي توقف حملات ارتش رژيم صهيونيستي به نوار غزه و برقراري آتش‌ بين حماس و تل‌آويو در غزه گفتگو خواهند كرد.‌

تشديد حملات‌

حملات رژيم صهيونيستي به غزه و مقاومت شديد فلسطيني‌ها در برابر آن همچنان ادامه دارد.

مقامات رسمي فلسطيني از اصابت يك گلوله تانك به نزديكي مدرسه تحت پوشش سازمان ملل و كشته شدن دو تن خبر دادند. به گزارش هرالدتريبون، در اين انفجار دو تن از جمله يك كودك و يك زن كشته و 25 تن ديگر زخمي شدند.همچنين يك زن به همراه پنج فرزندش در حمله هوايي ديشب جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي به اردوگاه البريج در جنوب نوار غزه به شهادت رسيدند قايق‌هاي جنگي ارتش صهيونيستي نيز منازل مسكوني فلسطيني‌ها در غرب شهر غزه را هدف قرار دادند.

‌برخي گزارش‌ها نيز حاكي از آن است كه ارتش رژيم صهيونيستي از بمب جديدي شبيه بمب فسفري، اما بدون دود در غزه استفاده مي‌كند.

شبكه تلويزيوني الجزيره با اعلام اين مطلب، افزود: اين بمب از نظر قطعات و تركش‌هاي مشتعل بسيار شبيه بمب فسفري است، ولي هيچ نوع دودي از آن متصاعد نمي‌شود.

اين امر سبب نگراني فلسطيني‌ها و سازمان‌هاي مدافع حقوق بشر از تبديل شدن غزه به محل آزمايش انواع سلاح‌هاي جديد اسرائيل شده است.‌

شمار شهداي فلسطيني از آغاز حملات رژيم صهيونيستي به غزه، به بيش از يك هزار و 200 تن و زخمي‌ها نيز به حدود پنج هزار و 300 نفر رسيده است.

در همين حال، جان كينگ ارشدترين مقام سازمان ملل در غزه مي‌گويد كه ديدن جنازه‌هاي كودكان در سردخانه‌ها و هزاران كودك مجروح غزه كه زندگي آنان با توجه به معلوليت تحميلي رژيم غاصب اسرائيل براي هميشه تغيير كرده است، بسيار دردناك است.خبر ديگر اينكه رژيم صهيونيستي از ترس تحرك فلسطيني‌ها در كرانه باختري در اعتراض به اوضاع غزه، اين منطقه را از ديروز به مدت 48 ساعت منطقه بسته نظامي اعلام كرد.‌

اين تصميم را ايهود باراك وزير جنگ اسرائيل در نشستي امنيتي اعلام كرد.

واكنش‌ها

رئيس جمهوري عراق در ديدار سخنگو و دستيار ويژه وزير خارجه ايران، با اشاره به اينكه آمريكا به ميزان چندين جنگ، تسليحات در اختيار اسرائيل قرار داده است گفت كه اسرائيل ذخيره تسليحاتي آمريكا در منطقه است.

از سويي هزاران نفر از مردم مصر روز گذشته در راستاي محكوم كردن جنايات رژيم صهيونيستي عليه نوار غزه به خيابان‌ها ريختند.

مقامات امنيتي مصر نيزخبر دادند كه حدود30 هزار مصري در حالي كه تدابير امنيتي شديدي براي جلوگيري از گسترش تظاهرات در اين كشور اتخاذ شده بود، به خيابان‌ها ريختند.

تظاهركنندگان ضمن محكوم كردن حملات، بر پايان هرچه سريعتر كشتار در نوار غزه تاكيد كردند.همچنين عده زيادي از افراد معترض به جنايات اسرائيل در غزه، به يك كارخانه اسلحه‌سازي در برايتون در جنوب لندن حمله و آن را اشغال كردند. گفته مي‌شود كه اين كارخانه مهمات و قطعات موردنياز هواپيماهاي اف --- 16 و بالگردهاي آپاچي رژيم صهيونيستي را تأمين مي‌كند.




 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن