تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819374816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبيركل حزب توسعه و عدالت:تحق مشاركت مردم در عرصه‌‏هاي سياسي مستلزم نهادسازي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: دبيركل حزب توسعه و عدالت:تحق مشاركت مردم در عرصه‌‏هاي سياسي مستلزم نهادسازي است


تهران- خبرگزاري كار ايران
دبيركل حزب توسعه و عدالت گفت: تحق سياست‌‏هاي كلي و برنامه‌‏ نظام براي حضور و مشاركت مردم در عرصه‌‏هاي سياسي و ملي، مستلزم نهادسازي و كارآمدي است.

رضا طلايي‌‏نيك در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با اشاره به ابلاغ سياست‌‏هاي كلي برنامه پنجم توسعه از سوي مقام معظم رهبري، اظهار داشت: با تقويت و توسعه نهادها به مفهوم واقعي آن و كارآمدي آنان، حضور و مشاركت مردم در عرصه‌‏هاي سياسي و ملي نهادينه مي‌‏شود و با نهادينه شدن مشاركت سياسي و ملي مردم، از منبع مهم توسعه و اقتدار و امنيت ملي صيانت مي‌‏شود.
نماينده مردم تهران با بيان اين كه بدون حضور و مشاركت مردم فرايند توسعه، اقتدار و امنيت ملي موفق نخواهد بود، ادامه داد: يكي از سياست‌‏هاي بنيادين و تعطيل‌‏ناپذير در مردم‌‏سالاري ديني، حمايت از نهادمندي مشاركت مردم در عرصه‌‏هاي سياسي است. علاوه بر نهادهاي حكومتي بايد نهادهاي غيردولتي مانند احزاب، گروه‌‏هاي مرجع و نخبگان در نظام مشاركت سياسي وملي نقش واقعي داشته باشند، گفتني است در سه دهه پس از پيروزي انقلاب، ملت ايران هزينه‌‏هاي لازم براي تاسيس نهاد حاكميتي و روند مردم‌‏سالاري را با اراده و ايثار تامين كرده‌‏اند.
وي اضافه كرد: براي تداوم مشاركت و حضور مردم در عرصه‌‏هاي سياسي و ملي،‌‏ بايد متناسب با رشد كمي و كيفي متغيرهاي ملي مانند جمعيت، نيازهاي عمومي و ساير اقتضائات داخلي و خارجي، نهاد‌‏سازي سياسي-اجتماعي در راهبردهاي همه جانبه مورد توجه قرار گيرد. بخشي از سياست‌‏هاي برنامه پنجم توسعه در صورت تحقق، بسترساز تقويت و توسعه نهادهاي مولد مشاركت و حضور مردم در عرصه‌‏هاي سياسي-ملي مانند احزاب و رسانه‌‏هاخواهد شد.بدون احزاب و رسانه‌‏هاي كارآمد و ساير مولفه‌‏ها مانند نخبگان و گروه‌‏هاي مرجع، مشاركت مردم در عرصه‌‏هاي سياسي-ملي پايداري و كارآيي بالايي نخواهد داشت.
طلايي‌‏نيك همچنين با تاكيد بر اينكه هنوز احزاب و برخي ديگر از نهادهاي سياسي-اجتماعي براي نهادينه كردن مشاركت سياسي-اجتماعي در عرصه‌‏هاي ملي به ويژه براي نسل سوم و نسل‌‏هاي بعد مورد حمايت قرار نمي گيرند، توضيح داد: كم توجهي به احزاب، رسانه‌‏ها و نخبگان و نهادهاي غيردولتي، شاخص‌‏هاي كمي و كيفي مشاركت مردم در عرصه‌‏هاي سياسي و ملي را تضعيف مي‌‏كند و لازم به ذكر است كه جمع‌‏بندي كارشناسي و اراده رهبر انقلاب براي اولويت دادن به حضور مشاركت مردم در عرصه‌‏هاي ملي، نشانه آينده‌‏نگري است.
پايان‌‏پيام

كد خبر: 468837
 يکشنبه 29 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن