تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816996984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سياست يك بام و دوهواي جامعه متمدن جهاني در مساله غزه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سياست يك بام و دوهواي "جامعه متمدن جهاني" در مساله غزه
مسكو- سكوت "جامعه متمدن جهاني " در قبال نقض آشكار قطعنامه 1860 شوراي امنيت سازمان ملل متحد مربوط به تهاجم نيروهاي رژيم صهيونيستي به نوار غزه، سياست يك بام و دوهواي اين جامعه در قبال مسائل مهم بين المللي را بار ديگر نشان داد.


نيروهاي رژيم اشغالگر قدس با استفاده از سكوت "جامعه متمدن جهاني " به تهاجمات وحشيانه خود به نوار غزه بويژه بمباران اماكن مسكوني و تاسيسات شهري ازجمله تاريخي و مذهبي و آموزشي كه مغاير موازين و معيارهاي قوانين بين المللي است ادامه مي دهند و بر اثر اين اقدامات در21 روز اخير بيش از يكهزار نفر شهيد و بالغ بر پنج هزار تن مجروح و حدود يكصد هزار تن نيز بي خانمان شده اند.
سياست يك بام و دو هواي اين "جامعه متمدن " كه آمريكا بلندگوي آن شده است، در برخورد با قطعنامه 1860 شوراي امنيت در باره نوار غزه و قطعنامه هاي اين شورا مربوط به ايران بوضوح به چشم مي خورد.
در قطعنامه 1860 شوراي امنيت مربوط به غزه با وجود اينكه مربوط به توقف كشتار انسانها مي شود، شاهد ناديده گرفتن آن از طرف رژيم صهيونيستي هستيم ، بدون آنكه معيان حمايت از حقوق بشر در جهان ، بر رژيم دست نشانده خود در مناطق اشغالي فلسطين فشاري وارد آورند.
برخي اعضاي كشورهايي كه خود را" جامعه متمدن جهان "معرفي مي كنند و براساس منافع خود به تعيين خط مشي و اتخاذ تصميم هاي لازم اجرا در سطوح جهاني مي پردازند ، بجاي محكوميت رژيم صهيونيستي و فشار براي توقف جنگ و خونريزي در غزه ، اقدامات اين رژيم در سرزمين هاي اشغالي فلسطين را نوعي تلاش براي دفاع از خود قلمداد و از آن حمايت مي كنند.
اين جامعه باصطلاح جهاني "خود خوانده" در هر زمان و مكاني كه منافع كمپاني ها و شركت هاي آنان اقتضاء كند با ناديده گرفتن واقعيات و حقايق ، در قبال كشورها دستورات لازم اجرا صادر مي كنند و با براه انداختن جنگ رواني و تبليغاتي گسترده ،حقوق حقه ملت ها و منافع كشورها را پايمال مي سازند.
در اين راستا امريكا و برخي متحدانش در قالب" جامعه متمدن جهان " كه د ربرابر جنايات صيهونيست ها سكوت معني داري از خود نشان مي دهند ،فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران را كه به اعتقاد و اعتراف آژانس بين المللي انرژي اتمي انحرافي در مسير اجراي پادمان هاي آژانس انجام نداده و صرفا صلح آميز تشخصص داده شده است ،خطرناك و يك تهديد جهاني به حساب مي آورند ولي از فجايع طولاني رژيم اسراييل در سرزمين هاي اشغالي بواسطه در ميان بودن منافع آنان جانبداري مي كنند.
تلاش امريكا و متحدانش براي صدور چهار قطعنامه در كمتر از دو سال عليه فعاليت هاي صلح آميزهسته اي ايران براي محروم كردن از دانش بومي خود، با وجود آنكه بر اثر اجراي برنامه هاي هسته اي ايران حقوق كسي ضايع نشده يا كسي كشته نمي شود ، تماما نشانگر سياست هاي يك بام و دو هواي امريكا و همپيمانانش در قبال مسايل مهم بين المللي است .
چنين مواردي نشان مي دهد كه اولا شوراي امنيت سازمان ملل متحد در دست قدرتهاي بزرگ و زورگو به سركردگي آمريكا قرار دارد و تنها با اجازه اين كشورها يا با توجه به منافع آنها تصميم مي گيرد.
دوم اين كه متحدان و دست نشاندگان آمريكا اختيار دارند قطعنامه هاي شوراي امنيت را اجرا نكنند و هيچ نيرويي قادر به الزام آنها براي اجراي اين قطعنامه ها نيست.
به عبارت ديگر قطعنامه هاي شوراي امنيت ورق پاره اي بيش نيست و ملت هاي مظلوم سرانجام بايد اين واقعيت را بپذيرند.
اين وضعيت بار ديگر درخواست "محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري اسلامي ايران كه ازجامعه جهاني خواستار اصلاحات در ساختار سازمان ملل شد را مبرم مي سازد.
اين يك مساله ضروري است و بايد توجه داشت سازمان ملل تحت سلطه آمريكا در جهت منافع اين كشور اقدام مي كند و نمي تواند حافظ واقعي صلح و ثبات در جهان باشد.
به عقيده برخي كارشناسان روس، آمريكا كه در شرايط كنوني سازمان ملل را تحت كنترل دارد، به دلخواه و براساس منافع خود به مسائل بين المللي توجه مي كند.
"سرگئي ماركوف" كارشناس و پژوهشگر امور بين المللي روسيه با اشاره به برخورد دوگانه آمريكا با مسائل بين المللي گفت: در حاليكه شاهد موضع خنثي آمريكا در باره نقض قطعنامه شوراي امنيت در باره غزه توسط اسراييل و ادامه اقدامات جنگي در اين منطقه هستيم، ولي در موارد ديگري كه از اهميت بسيار كمتري برخوردارند به عنوان مثال جلوگيري از تظاهرات در روسيه، اين كشور موضع بسيار تندي اتخاذ مي كند و با جار و جنجال هاي سياسي و تبليلغاتي، خود را مدعي العموم معرفي كرده و به صدور حكم مي پردازد.
كشورها و ملت هاي آزاد و مستقل در جهان بخوبي با شيوه ها و ترفندها و سياست يك بام و دو هواي امريكا و متحدانش در ارتباط با مسايل مهم بين المللي بخوبي آشنايي دارند و هرگز تسليم تحركات و اقدامات فريبكارانه آنان نخواهند شد.
اروپام**2242**1773**1440**1516
 شنبه 28 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن