تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817129042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حسن خميني :تحول در نظام بين‌الملل ضروي است/ مولفه‌هاي راه مطلوب تبيين شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حسن خميني :تحول در نظام بين‌الملل ضروي است/ مولفه‌هاي راه مطلوب تبيين شود
نوه بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران بر ضرورت تحول در نظام بين الملل تاكيد كرد و با انتقاد از شديد از سكوت جهان عرب در برابر جنايات ر‍ژيم صهيونيستي نسبت به تداوم مقاومت غزه ابراز اميدواري كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سيد حسن خميني در سخناني در نشست دهه چهارم؛ ضرورت تعامل و تحول‌ با اشاره به بحران غزه بر ضرورت تحول در نظام بين الملل تاكيد كرد و با طرح اين پرسش كه آيا وقت آن نرسيده در راستاي تحول اين نظام گام برداريم گفت:‌ اميدواريم خداوند چشمان بزدلان جهان عرب را كه بويي از شرافت و انسانيت نبرده‌‏اند بشوياند و به ملت مظلوم فلسطين توفيق مضاعف عنايت كند تا در برابر ظلم ايستادگي كنند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع همايش اشاره كرد و گفت:‌ تحول معناي تاريخي دارد و از مفاهيمي است كه نمي‌‏توان آن را خوب و بد دانست.

نوه بنيانگذار انقلاب با بيان اينكه نفس تحول و دگرگوني مي‌‏تواند امر مضموم يا مطلوبي باشد اظهار داشت:‌ كساني كه به دنبال طرح سخن نو هستند به دنبال اين هستند كه يك گام به جلو بردارند و وضع موجود و وضع مطلوب دو مفهومي است كه در كنار تحول قرار مي‌‏گيرد و اين دو معنا بايد قبل از ضرورت تحول شناخته شود.

سيد حسن خميني گفت: حركت از وضع موجود به سمت وضع مطلوب يا مي‌‏تواند شتابان صورت گيرد يا مي‌‏تواند با شيب ملايم صورت پذيرد.

وي خاطرنشان كرد: مهم نيست كه با چه شتابي به سمت وضع مطلوب حركت كنيم.

توليت حرم حضرت امام خميني (ره) با بيان اينكه بسياري از ما به واسطه اينكه در درون انقلاب زندگي مي‌‏كنيم نسبت به وضع موجود شناخت كافي نداريم اظهار داشت:‌ آنچه در سه دهه انقلاب تحقق پيدا كرد گام بسيار بزرگي بود و سخن از تحول به معناي ناديده گرفتن كارهاي بزرگ انجام شده نيست.

وي با بيان اينكه وضع موجود ما از گذشته در تمام ابعاد بهتر است گفت: همانگونه كه چشم بستن به واقعيات روز و دل در گرو داشتن آنچه كه وجود دارد و عيبها را نديدن غلط است و باعث مي‌‏شود در جا بزنيم غيرمنصفانه وضع موجود را ديدن و سياه انگاشتن همه چيز نيز درست نيست.

سيد حسن خميني يادآور شد:‌ وضع موجود چون ملموس است كمتر درباره آن سخن گفته مي‌‏شود.

وي به مفهوم وضع مطلوب اشاره كرد و گفت: در راه رسيدن وضع مطلوب بايد سه گام مهم برداشته شود و به سه سوال بزرگ پاسخ دهيم.

وي ادامه داد : در ابتدا بايد تعريفي از وضع مطلوب از ديدگاه خودمان داشته باشيم اگر جرياني بخواهند در سطح كساني كه پيرامون چنين مفاهيمي خلل ايجاد كنند بهترين راه آن طرح سوال در خصوص اين مفاهيم است.

فرزند يادگار حضرت امام تاكيد كرد: بسياري از انقلابها اين زحمت را به خود نمي‌‏دهند كه تعريفي از وضع مطلوب را ارائه دهند و بسياري از حركتهاي اجتماعي نيز در اين خصوص گام برنمي‌‏دارند.

وي در بيان گام دوم در خصوص وضع مطلوب نيز گفت: بايد مولفه‌‏هاي وضع موجود را تبيين كنيم.

سيد حسن خميني با بيان اينكه نبايد هر كس به زعم خود از مفاهيمي مانند عدالت برداشت كند تاكيد كرد: مصلحان اجتماعي بايد در اين راستا تلاش كنند. انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام اين دو كار را در كوتاهترين زمان ممكن انجام داد و اين از افتخارات امام است كه براي نخستين بار از واژه‌‏هاي مبهم و ناگويا استفاده نكرده‌‏اند.

وي تصريح كرد:‌ امام پيش از انقلاب مفاهيم خود را توضيح داده و مولفه‌‏هاي اسلام را بيان كرده است و آن هنگام كه انقلاب پيروز شد مولفه‌‏هاي انقلاب را به راي مردم گذاشت.

وي تصريح كرد:‌ اگر مولفه‌‏ها مشخص نشود صف لشكريان اصلاح بعداً بذر اختلاف را در حركتهاي خود ايجاد خواهند كرد.

سيدحسن خميني در بيان گام سوم در خصوص وضع مطلوب نيز گفت:‌ بايد مشخص شود راه رسيدن به وضع مطلوب كدام است.

وي تاكيد كرد:‌ راه برون‌‏رفت انسدادهاي موجود و راه بقاي انقلاب اجتهاد در مباني انقلاب و انديشه‌‏هاي امام(ره) است.

فرزند يادگار حضرت امام با بيان اينكه ما در تاريخ اسلام با سه نحله مواجه بوديم افزود:‌ در تاريخ اسلام كساني بودند كه در متن تقلب كرده‌‏اند و نيز كساني بودند كه در مواجهه با مسائل بدون رجوع به متن مقدس به بيان مسائل مي‌‏پرداخته‌‏اند و نيز نحله سوم راهي بود كه ائمه ما پيش پاي ما گشودند.

وي با بيان اينكه روشنفكري به معناي حرف نو زدن نيست گفت:‌ روشنفكر كسي است كه حرف نو در پاسخ به سوالهاي جامعه داشته باشد. روشنفكر پيرامون درد جامعه خود مي‌‏انديشد اما الزاماً‌ حرف نو ندارد ولي پاسخ نو دارد.

سيدحسن خميني با بيان اينكه ما در انقلاب با يك متن مقدس مواجه هستيم و آن امام (ره) ‌‏است نسبت به ناديده گرفتن عنصر زمان و مكان در اجتهاد انتقاد كرد و گفت: زمان و مكان در اجتهاد تاثير دارد، اما متاسفانه گفته حضرت امام(ره) هنوز ناديده گرفته مي‌‏شود.

سيد عليرضا بهشتي نيز به عنوان نماينده تشكل توحيد و تعاون كه ميزباني همايش را بر عهده داشت در سخنراني خود در اين همايش به ارائه گزارشي از متن الگوي زيست مسلماني پرداخت و اين همايش را آغاز راه براي پاسخ به پرسشهايي در باب ضرورت تحول خواند .

وي گفت :‌ سعي داريم به اين پرسشها پاسخ دهيم كه بايد به دگرگوني بنيادين ساختار نظام انديشيد؟ و يا به منظور فراهم شدن زمينه براي دستيابي به شرايط لازم تحقق مطالبات و آرمانهاي اين مردم انقلاب كرده، نيازمند تغيير و تحول در نگرشها، روندها، رويكردها و فرايندهاي موجود هستيم.
 جمعه 27 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن