تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819637439




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولين شعبه موسسه كنفوسيوس در دانشگاه تهران گشايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اولين شعبه موسسه كنفوسيوس در دانشگاه تهران گشايش يافت
اولين شعبه موسسه كنفوسيوس با حضور سفراي ايران و چين و مسوولان دانشگاهي دو كشور در دانشكده زبان و ادبيات خارجي دانشگاه تهران گشايش يافت.


كنفوسيوس يكي از بزرگترين فيلسوفان جهان و بنيانگذار مكتب فكري كنفوسيوس چين است .
به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، براساس اعلام روابط عمومي وزارت علوم، شيه شيائوين، سفير چين در مراسم گشايش مؤسسه كنفوسيوس در دانشكده زبان هاي خارجي، گفت: دو ملت ايران و چين داراي انديشه هاي سنتي و فرهنگي مشترك هستند كه به علم و دانش احترام گذاشته و علاقه‌مند به آموزش و همكاري و تبادلات علمي هستند.
رئيس دانشگاه تهران نيز در اين مراسم ابراز اميدواري كرد راه اندازي اين موسسه مقدمه اي براي همكاري بين دانشگاه تهران و دانشگاه هاي چين باشد.
"فرهاد رهبر"، با تاكيد براهميت تقويت روابط و همكاري هاي متقابل با چين تصريح كرد: از آنجا كه ايران و چين در آسيا به عنوان قدرت هاي منطقه محسوب مي شوند بايد همكاري هاي علمي مشترك خود را گسترش دهند تا بتوانند با هم به گسترش علم در جهان كمك كنند.
وي خاطرنشان كرد: ما اعتقاد داريم كه در اين همكاري هاي علمي است كه مي توان قدرت و پيشرفت خود را به كشورهاي پيشرفته دنيا ثابت كنيم و از دانشگاه هاي دنيا سبقت بگيريم.
رهبر اضافه كرد: ما از توان علمي دانشگاه هاي چين آگاهي داريم و خواهان مبادله اين توان علمي در سطح مبادله استاد، دانشجو و كارهاي پژوهشي مشترك بين دو دانشگاه هستيم.
رئيس دانشكده زبان ها و ادبيات خارجي نيز در اين مراسم با ابراز خرسندي از گشايش شعبه موسسه كنفوسيوس در دانشگاه تهران ابراز اميدواري كرد گشايش اين موسسه زمينه راه اندازي رشته كارشناسي و مقاطع بالاتر زبان وادبيات چيني در ايران باشد.
"فريده علوي"، ضمن محكوم كردن جنايات غزه، افزود: كشور ها مي توانند از طريق آشنايي با فرهنگ يكديگر به هم نزديك تر شوند واز طريق زبان گفت وگو با هم تعامل داشته باشند.
وي يادآور شد: با تاسيس شعبه كنفوسيوس در اين دانشكده و راه اندازي رشته زبان و ادبيات چيني در آينده نزديكتر مي توانيم در حوزه هاي ادبيات تطبيقي با دانشگاه هاي چين ارتباطات علمي و فرهنگي بيشتري داشته باشيم.
رئيس دانشگاه يون نان چين نيز از تلاش هاي سفراي ايران و چين براي راه‌اندازي موسسه كنفوسيوس در ايران قدرداني كرد.
"هه تيان چون" با بيان اينكه اين موسسه براي اولين بار در يك كشور اسلامي گشايش مي يابد اظهار داشت:اين موسسه مي تواند به گسترش همكاري و ارتباطات بين دو كشور ايران و چين كمك كند.
وي تاكيد كرد: با حمايت سفارت چين و مركز گسترش زبان چيني مي توان اين مركز را به برجسته ترين مركز در خاورميانه تبديل كرد.
جواد منصوري سفير ايران در چين نيز با ابراز خوشحالي از گشايش اين موسسه گفت:ما در آغاز يك راه هستيم و اميدواريم با كمك همديگر بتوانيم به گسترش روابط دو جانبه كمك كنيم.
 چهارشنبه 25 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن