تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817033112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير آرت اكسپوي تهران: برگزاري نمايشگاه فروش آثار هنري قطعي شد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: دبير آرت اكسپوي تهران: برگزاري نمايشگاه فروش آثار هنري قطعي شد
جام جم آنلاين: دومين آرت اكسپوي تهران با فروشي معادل 257 ميليون و 300 هزار تومان به كار خود پايان داد و با تصويب و نگارش آيين‌نامه و اساسنامه اين نمايشگاه مقرر شد تا هرسال به صورت مستمر در آذرماه شاهد برپايي نمايشگاه فروش آثار هنري باشيم.


امير عبدالحسيني دبير دومين آرت اكسپوي رسمي تهران در گفتگو با ايسنا ، با ارايه آمار دقيق فروش اين نمايشگاه بعد از يك هفته از اتمام آن اعلام كرد: 78 ميليون تومان خريد توسط بخش خصوصي، بازديدكنندگان نمايشگاه و كلكسيونرها انجام شد و مابقي فروش مربوط به بخش دولتي شامل دفتر هنرهاي تجسمي، وزارت ارشاد، موسسه توسعه هنرهاي تجسمي، معاونت هنري وزارت ارشاد و بنياد رودكي بود.

او با اشاره به هنرمنداني كه آثار آن‌ها در اين نمايشگاه بيشترين فروش را داشته است، بيان كرد: گران‌ترين اثر فروخته‌شده مربوط به تابلوي خط نقاشي اثر حميد اعجمي به قيمت ده ميليون تومان بود و بعد از آن حسين محجوبي، معمارزاده، آل‌محمد تاتاري و ... با فروش‌هايي معادل شش ميليون به پايين، بالاترين قيمت فروش را داشتند.

عبدالحسيني درباره‌ موفقيت نگارخانه‌داران و هنرمندان مستقل در اين نمايشگاه گفت: تلاش كرديم تا حضور نگارخانه‌داران در اين نمايشگاه چشم‌گير باشد، به همين دليل موسسه توسعه هنرهاي معاصر نيز تلاش كرد تا هنرمندان مستقل تحت پوشش خود را به سمت نگارخانه‌ها سوق دهد و اين بخش بيشتر آثار گنجينه خود را به معرض نمايش گذاشت و كار زيادي براي فروش ارايه نكرد.

او اضافه كرد: تابلويي از صداقت جباري با رقمي معادل 20 ميليون تومان از گنجنيه‌ي موسسه توسعه در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته شد كه متقاضيان زيادي داشت و حتا قرار بود در روزهاي پاياني نمايشگاه به حراج گذاشته شود، ولي ترجيح داديم تا اين اثر هم‌چنان به عنوان يك سند تاريخي و گنجينه‌ي موسسه باقي بماند.

دبير آرت اكسپو درباره فروش بين‌المللي اين آثار كه پيش از اين‌درباره‌ آن صحبت مي‌شد، توضيح داد: متأسفانه مشكل ارسال آثار و پرداخت هزينه‌هاي آن از طريق پست DHL وجود دارد، اما در اين دوره دو اثر خريداري‌شده توسط كشور قطر و ايتاليا را نگه داشته‌ايم كه خريدار قطري به زودي به ايران سفر مي‌كند و براي خريدار ايتاليايي نيز از طريق وزارتخانه اقدام خواهيم كرد.

دبير دومين آرت اكسپوي تهران در پاسخ به دلايل عدم استقبال ساير وزارتخانه‌ها و نهادهاي دولتي و خصوصي براي خريد از اين نمايشگاه گفت: دلايل متعددي وجود دارد كه نياز به آسيب‌شناسي جدي دارد، اما يكي از مهم‌ترين علل براي عدم استقبال اين بخش مربوط به فروش نقدي اثار هنري در اين آرت اكسپو بود.

او تصريح كرد: برخي از وزارتخانه‌ها و نهادهاي خصوصي و دولتي آثاري را انتخاب كردند و پيشنهاد دادند تا پايان سال و يا اوايل سال آينده هزينه‌ي خريد اين آثار را پرداخت مي‌كنند، اما ما به دليل تجربه‌ي ناموفق اكسپوي قبل حاضر به چنين كاري نشديم و به همين دليل بسياري از اين نهادها از خريد منصرف شدند.

عبدالحسيني بحران اقتصادي و فاجعه‌ي غزه را از ديگر عوامل مورد توجه در اين زمينه برشمرد و گفت: علي‌رغم تمام اين اتفاقات معتقدم كه آرت اكسپوي تهران به اهداف اصلي خود دست پيدا كرد.

او تشكيل دبيرخانه دايمي آرت اكسپو را از مهم‌ترين اتفاقات اين دوره دانست و افزود: با تشكيل دبيرخانه دايمي موفق شديم تا آيين‌نامه و اساسنامه آرت‌اكسپو را تنظيم و تصويب كنيم كه در راستاي آن آذرماه هرسال شاهد برپايي اين نمايشگاه بزرگ فروش آثار هنرهاي تجسمي خواهيم بود.

او تصريح كرد: به جريان‌انداختن بحث بودجه‌ي نيم‌درصدي ارگان‌ها و پيگيري آن از سوي وزير ارشاد در كميسيون فرهنگي مجلس از ديگر اهداف ما بود، همچنين رايزني‌هايي با وزارت بازرگاني براي انجام معافيت مالياتي نهادهاي خصوصي در صورت خريد آثار هنري انجام شده است كه اميدوارم در راستاي اين آرت‌اكسپو به تحقق بيانجامد.

عبدالحسيني خاطرنشان كرد: اين اكسپو گرچه اندكي زودهنگام برپا و جمع شد ولي ماحصل خوبي داشت و ما هم انتظار اتفاق خارق‌العاده‌اي از اين اكسپو نداشتيم و اميدواريم در دوره‌هاي بعد اين مشكلات به مرور حل شود، اما هم‌چنان براي فرهنگسازي در اين زمينه بايد تلاش كرد هرچند كه اين دوره به ما ثابت كرد كه مي‌توان بدون تكيه بر بخش خصوصي شاهد فروش خوبي بود.

دومين نمايشگاه بزرگ فروش آثار هنرهاي تجسمي از اول دي‌ماه تا پانزدهم اين ماه در تالار وحدت برگزار شد.
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن