تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821233922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نقد و بررسي وضعيت خوشنويسي و تذهيب ايران در كارگروه «دين و هنر»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: نقد و بررسي وضعيت خوشنويسي و تذهيب ايران در كارگروه «دين و هنر»
گروه هنر: نشست نقد و بررسي وضعيت خوشنويسي و تذهيب ايران از گذشته تا امروز با حضور اساتيد خط و تذهيب در موزه دكتر سندوزي برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) به نقل از روابط عمومي موزه دكتر سندوزي، نقد و بررسي وضعيت خوشنويسي و تذهيب ايران در قالب ويژه‌برنامه‌هاي كارگروه‌هاي تخصصي باشگاه پزشكان هنرمند با عنوان «دين و هنر» ميزبان علاقمندان به هنر خوشنويسي و تذهيب است.

اين نشست كه روايت‌گر انواع تذهيب و خط شكسته نستعليق در هنر خوشنويسي ايران است، با برپايي كارگاهي تخصصي و با حضور شماري از اساتيد و اعضاي ممتاز انجمن خوشنويسان ايران با بررسي تاريخي اين هنر در ايران و وضعيت كنوني آن خواهند پرداخت.

مهدي علوي با 24 سال سابقه خوشنويسي از اعضاي ممتاز انجمن خوشنويسان ايران و مؤسسه توسعه هنرهاي تجسمي و هنرمندان عضو سازمان ميراث فرهنگي و از شاگردان باواسطه علي‌اكبر كاوه و استادان خلج و شيرازي است. برگزاري چندين نمايشگاه انفرادي و حضور در ده‌ها نمايشگاه بين‌المللي از جمله فعاليت‌هاي وي بوده است.

استاد مهدي خداپناه با 28 سال سابقه عضويت و مدرس انجمن خوشنويسان ايران در رشته خوشنويسي و تذهيب از اعضاي فعال هنرمندان سازمان ميراث فرهنگي و موسسه توسعه هنرهاي تجسمي است. وي هم‌چنين از شاگردان محمدباقر آقامير در زمينه «تذهيب گل و مرغ» و اساتيد رضا منوري، حميد عجمي، حسين آقانور «خوشنويسي نستعليق و ثلث» است. سابقه حضور در 90 نمايشگاه انفرادي، گروهي و بين‌المللي از جمله نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، نمايشگاه بزرگداشت مولانا، نمايشگاه بزرگ جهان اسلام از فعاليت‌هاي نمايشگاهي اوست.

نشست نقد و بررسي خط و تذهيب ايران از گذشته تا امروز با حضور اساتيد فوق‌الذكر، بيست و سوم دي‌ماه ساعت 10 صبح در موزه دكتر سندوزي به نشاني: ميدان آرژانتين، خيابان بخارست، خيابان دوازدهم، پلاك 31 برگزار مي‌شود. علاقمندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند با شماره‌ تلفن‌هاي 88527041 و 88514122 تماس حاصل كنند.
 جمعه 20 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 300]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن