تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816895282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/هشدار/ معضل خشكسالي و تبعات آن، همچنان خوزستان را تهديد مي‌كند گزارش تفصيلي ايسنا از نشست ستاد خشكسالي خوزستان و اظهارات مسوولان


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /هشدار/ معضل "خشكسالي" و تبعات آن، همچنان خوزستان را تهديد مي‌كند گزارش تفصيلي ايسنا از نشست ستاد خشكسالي خوزستان و اظهارات مسوولان


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: شهرستان‌ها

رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه استانداري:

كاهش دبي پايه رودخانه‌ها در50 سال اخير در خوزستان بي‌سابقه است

زيان‌هاي خشكسالي در خوزستان بيش‌از ديگر استان‌ها بوده‌است

رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه استانداري خوزستان گفت: زيان‌هاي وارده بر اثر خشكسالي به خوزستان، بيشتر از ديگر استان‌ها همچون فارس بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خوزستان - "شاپور رستمي"، در نشست ستاد خشكسالي خوزستان كه در استانداري خوزستان برگزار شد، با بيان اين مطلب، توضيح داد: براي بهره‌برداري از رودخانه‌هاي دز، كرخه، كارون و مارون، برنامه‌ريزي‌هاي ويژه‌اي انجام شده و در هر بخش ميزان آب قابل استحصال مشخص شده است.

وي افزود: هم اينك نياز آبي كشاورزان بسيار بيشتر از ميزاني است كه در حال حاضر براي آنها تامين مي‌شود.

وي عنوان كرد: بر اساس بررسي‌هاي انجام شده، در حدود 50 سال اخير، چنين كاهش دبي پايه رودخانه‌ها را در استان تجربه نكرده بوديم.

رستمي خاطرنشان كرد: قرار شده ميزان آزادسازي آب با توجه به پيش‌بيني‌ها انجام شود. هم‌اينك بر اساس گزارش‌هاي رسيده، در برخي حوزه‌ها، كمتر از ميزان معين شده، آب از پشت سدها رها مي‌شود.

وي يادآور شد: اميدواريم در صورت تامين منابع مالي بيمه همگاني كشاورزان، اين طرح اجرا شود.

به گزارش ايسنا، رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه استانداري خوزستان با تاكيد بر بهره‌برداري از منابع آب با نگاه ملي، خاطرنشان كرد: خوزستان در قسمت‌هاي پاياني پنج رودخانه مهم كه سرشاخه‌هاي آن در استان‌هاي ديگر است، قرار دارد. اين موضوع موجب شده نتيجه مستقيم هرگونه تغيير در ميزان برداشت از بالادست رودخانه‌ها را در خوزستان شاهد باشيم.

معاون شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي:

خشكسالي، خسارات زيادي به طرح‌هاي صنايع نيشكر زده‌است

اميدواريم طرح بيمه كشاورزان خوزستاني هرچه سريع‌تر اجرايي شود

معاون بهره‌برداري شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي، گفت: خشكسالي تاكنون مشكلات زيادي را براي طرح‌هاي صنايع نيشكر به وجود آورده و خسارت‌هايي را وارد كرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خوزستان - "آميلي"، در نشست ستاد خشكسالي خوزستان كه در استانداري خوزستان برگزار شد، توضيح داد: هم اينك به‌دليل شوري بيش از حد آب، در بسياري از مواقع امكان ورود آب به زمين‌هاي زارعي شركت توسعه نيشكر وجود ندارد.

وي افزود: در حال حاضر حدود 30 مترمكعب از طريق كانال سلمان در حال ورود به رودخانه كارون است كه اين موضوع تاثير مهمي در تامين كيفيت و كميت آب مورد نياز در كارون داشته است.

آميلي اظهار داشت: اميدواريم طرح بيمه كشاورزان سازمان جهاد كشاورزي در خوزستان هرچه سريع‌تر اجرايي شود.

معاون بهره‌برداري شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي، تصريح كرد: متاسفانه پيش‌بيني‌هاي اعلام‌شده از سوي سازمان هواشناسي تاكنون تا حد زيادي محقق نشده است.

معاون سازمان آب‌وبرق خوزستان:

روند افزايش مخازن سدها درحوزه رودخانه كارون، با پيش‌بيني‌هاي انجام‌شده منطبق نيست

مشكلات خشكسالي درحوزه كرخه و مارون بيشتر است

معاون حفاظت و بهره‌برداري منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حوزه رودخانه‌هاي "كرخه" و "مارون" مشكلات ناشي از خشكسالي بيشتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خوزستان - "فتح‌الله دهكردي"، در نشست ستاد خشكسالي خوزستان كه در استانداري برگزار شد، با بيان اين مطلب توضيح داد: در حوزه رودخانه كارون روند افزايش مخازن سدها، با پيش‌بيني‌هاي انجام شده انطباق ندارد.

وي افزود: با مديريت‌ بر منابع آب توانسته‌ايم شرايط را تاكنون به نحو خوبي كنترل كنيم. متاسفانه كشت انجام شده بيش از حد بوده و اين موضوع نياز به آب كشاورزي را به صورت قابل توجهي افزايش داده است.

دهكردي اظهار داشت: در ماه‌هاي اخير با بارندگي‌هاي كه انجام شد، توانستيم تا اين زمان را بگذرانيم اما پيش‌بيني مي‌كنيم در آينده با مشكل روبه‌رو شويم. در صورتي كه از آورد منابع آب رودخانه‌هاي ورودي به پشت سدهاي خوزستان و بارندگي، آب مورد نياز كشاورزي تامين نشود، در بخش كشت مشكلات جدي را شاهد خواهيم بود.

وي يادآور شد: بر اساس پيش‌بيني‌ها، شرايط تامين آب در آينده مناسب ارزيابي نمي‌شود.

دهكردي خاطرنشان كرد: با وجود هماهنگي‌هاي صورت گرفته در حوزه‌هاي مارون و جراحي، تاكنون حتي نتوانسته‌ايم آب را به ايستگاه پمپاژ برسانيم. سه مترمكعب آبي كه براي تالاب شادگان در نظر گرفته شده بود، توسط كشاورزان مصرف مي‌شود.

به گزارش ايسنا، معاون حفاظت و بهره‌برداري منابع آب سازمان آب و برق خوزستان تصريح كرد:تلاش‌هايي كه از 10 روز گذشته براي تامين آب موردنياز تالاب شادگان از طريق يكي از سدها پي‌گيري شد، تاكنون به نتيجه خاصي نرسيده است.

رودخانه"جراحي"درمقطع ماهشهر كاملاخشك شده‌است

رئيس سازمان جهادكشاورزي استان:

خوزستان دشت ممنوعه براي حفرچاه ندارد

اعتبارات جبران خسارات خشكسالي بسياراندك است

رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان گفت: در حال حاضر رودخانه "جراحي" در مقطع ماهشهر به‌كلي خشك شده است و هم اينك آبي در اين رودخانه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خوزستان - "موسوي" در نشست ستاد خشكسالي خوزستان با بيان اين مطلب، افزود: در مقطع رودخانه هنديجان(زهره) EC آب به حدود 6500 رسيده است و ديگر آب قابل برداشتي در اين رودخانه وجود ندارد.

وي عنوان كرد: در نهرهاي خروسي و عبودي كه آب تالاب بين‌المللي شادگان را تامين مي‌كنند نيز، وضعيت مناسبي وجود ندارد. اين نهرها بايد سه مترمكعب آب تالاب شادگان را تامين كنند.

موسوي با اشاره به نبود دشت ممنوعه در خوزستان، تصريح كرد: با تحقيقات به عمل آمده مشخص شده، هيچ نقطه از استان خوزستان در فهرست دشت‌هاي ممنوعه براي حفر چاه قرار ندارد. اين موضوع در نامه‌اي كه از وزارت نيرو ارسال شده بود، اعلام شد.

وي يادآور شد: 95 درصد تامين آب كشاورزي در خوزستان از طريق آب‌هاي سطحي صورت مي‌گيرد. اين موضوع در حالي است كه در كشور وابستگي تامين آب كشاورزي به آب‌هاي سطحي، حدود 35 درصد است. تامين آب از منابع سطحي هزينه بيشتري را دربر دارد.

به گزارش ايسنا، رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان عنوان كرد: به دليل تامين نشدن آب در آبدهي اول زمين‌هاي زراعي در كشت پاييزه، خسارت قابل توجهي به كشاورزان خوزستاني وارد شده است.

موسوي تصريح كرد: اجراي طرح بيمه همگاني كشاورزان از مهمترين مسائلي است كه در استان خوزستان پي‌گيري مي‌شود.

وي يادآور شد: پيش‌بيني شده است يك‌هزار و 288 نفر از قبل اجراي طرح‌هاي كشاورزي در استان خوزستان در بخش كشاورزي مشغول به كار شوند.

موسوي بيان كرد: 11 ميليارد و 328 ميليون تومان براي اجراي طرح بيمه كشاورزان نياز است. بيش از 133 ميليارد تومان از اين مبلغ را مي‌توانيم به عنوان خسارت به كشاورزان پرداخت كنيم.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان خاطرنشان كرد: در مقايسه با ميزان خسارت‌هاي وارد شده ناشي از خشكسالي، اعتبارات اختصاص يافته براي جبران خسارات بسيار اندك بوده است.

معاون استاندارخوزستان:

وزير نيرو وعده داده آب ازسرشاخه‌هاي رودخانه‌هاي خوزستان انتقال نمي‌يابد

بدترين‌وگرانترين روش توليدشكر ازنيشكر درخوزستان انتخاب شده‌است

معاون امور عمراني استاندار خوزستان گفت: ديگر زمان آن رسيده كه اداره سد "كارون سه"، به سازمان آب و برق خوزستان واگذار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خوزستان - عباس طباطبايي، در نشست ستاد خشكسالي خوزستان با بيان اين مطلب توضيح داد: پيش‌بيني‌هاي انجام شده نشان از ادامه خشكسالي در آينده دارد. تجربه يك سال گذشته نشان مي‌دهد مردم خوزستان با تحمل انواع خسارت‌ها از دوران خشكسالي عبور كرده‌اند. بايد با همكاري ميان مردم و مسئولان، بتوانيم با كمترين خسارت از خشكسالي عبور كنيم.

وي افزود: امكان ادامه خشكسالي در سال‌هاي آينده وجود دارد. براي حفظ آب‌هاي زيرزميني نيز به ايجاد بندها نياز ويژه است. سازمان آب و برق براي ايجاد بندها بر روي رودخانه‌ها اقدام كند.

طباطبايي يادآور شد: برداشت آب‌هاي زيرزميني بايد به صورت ويژه پي‌گيري شود و بررسي‌هاي كارشناسي در اين زمينه صورت گيرد.

وي عنوان كرد: در اوج گرما و مشكلات آب در خوزستان، مناطقي در بالادست رودخانه‌هاي خوزستان، مشكل خاصي براي تامين آب مورد نياز كشاورزي نداشتند. در آن مناطق به راحتي آب توسط كشاورزان برداشت مي‌شود. بايد اين موضوع هرچه سريع‌تر كنترل شود.

طباطبايي با اشاره به نياز به توجه ويژه به مديريت مصرف آب در خوزستان، گفت: بايد در رودخانه‌اي كه چندين شهرستان در حال برداشت از آن هستند، رژيم برداشت تعريف شود. در حال حاضر نبايد اجازه كشت جديد زمين‌هاي زراعي را به‌دليل افزايش نياز به تامين آب، صادر كرد.

به گزارش ايسنا، معاون امور عمراني استاندار خوزستان با اشاره به موضوع انتقال آب از سرشاخه‌هاي رودخانه‌هاي خوزستان به ديگر نقاط كشور، تصريح كرد: برداشت آب به منظور انتقال به خارج از استان خوزستان از پيش از انقلاب اجرايي شده است. بايد كميته ويژه‌اي در مورد موضوع برداشت آب تشكيل شود و موضوع را از راه‌هاي كارشناسي پي‌گيري كرد.

طباطبايي اظهار داشت:‌ بايد بررسي شود در جايي كه شرايط كشاورزي فراهم است چه دليلي دارد آب را به منظور كشاورزي به ديگر نقاط كه شرايط براي كشاورزي مهيا نيست، انتقال داد؟ وزير نيرو در حضور نمايندگان وعده داده كه آب از سرشاخه‌هاي رودخانه‌هاي خوزستان انتقال نمي‌يابد.

طباطبايي گفت: اين موضوع نياز به بررسي‌هاي علمي در سطح ملي دارد و نبايد به مسأله اجتماعي و سياسي تبديل شود. اجراي طرح ايجاد شبكه آبياري و زهكشي براي 800 هزار هكتار از اراضي خوزستان دليل خوبي براي وجود داشتن پتانسيل مصرف زياد آب در خوزستان است.

وي اظهار داشت: ديگر زمان آن رسيده كه اداره سد كارون سه به سازمان آب و برق خوزستان انتقال داده شود. اين موضوع بايد توسط سازمان آب و برق پي‌گيري شود.

وي گفت: بايد كمك شود كه هر چه سريع‌تر صنايع وابسته به نيشكر در خوزستان به بهره‌برداري برسد.

طباطبايي خاطرنشان كرد: در دنيا براي توليد شكر روش‌هاي مختلفي وجود دارد. متاسفانه بدترين و گران‌ترين روش براي توليد شكر از نيشكر در خوزستان انتخاب شده است. البته امروز بايد براي برخورداري هر چه بيشتر مردم از مزاياي اين صنايع، به‌دنبال بهره‌برداري از تمام صنايع وابسته به آن در خوزستان باشيم.

معاون امور عمراني استاندار خوزستان تصريح كرد: بايد تمام تلاش را براي گذر از خشكسالي با كمترين مشكل مبذول داشت. بايد بر روي موضوع بارور كردن ابرها در خوزستان به شكل جدي‌تري كار شود.

نماينده شادگان:

شرايط آبي شادگان، بحراني است

مزاياي چنداني از صنعت نيشكر به مردم خوزستان نرسيده‌است

امروز آب بيش‌از نياز در خوزستان براي انتقال وجودندارد

نماينده مردم شادگان در مجلس شوراي اسلامي گفت: شرايط در بخش تامين آب نيازهاي شادگان، بحراني است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خوزستان - حجت‌الاسلام‌والمسلمين مجيد ناصري‌نژاد، در نشست ستاد خشكسالي خوزستان، كه در محل استانداري برگزار شد، با بيان اين مطلب توضيح داد: بايد به ايجاد شبكه‌هاي آبياري و زهكشي توجه بيشتري شود. از سال گذشته تاكنون، كار آغاز شده است ولي روند بسيار كندي را طي مي‌كند.

وي افزود: مزاياي چنداني از صنعت نيشكر به مردم خوزستان نرسيده است. نيشكر، محصولي است كه براي رشد نياز به آب فراوان دارد. بايد براي كاشت محصولات پرمصرف آب در آينده در خوزستان برنامه‌ريزي شود و از رفتن به سمت كاشت چنين محصولاتي پرهيز شود.

ناصري‌نژاد اظهار داشت: متاسفانه به دليل باورهاي نادرست، انتقال آب از سرشاخه‌هاي رودخانه‌هاي استان در برنامه‌ قرار گرفته بود در حالي‌كه هم‌اينك 2 سال است كه كشاورزان خوزستاني كشت چنداني نداشته‌اند. امروز آب بيش از نياز در خوزستان براي انتقال وجود ندارد.

وي با اشاره به لزوم انتقال مديريت سد كارون سه، به خوزستان، گفت: اين سد هم‌اينك در حال بهره‌برداري است و بايد مديريت بهره‌برداري از آن به سازمان آب و برق انتقال يابد.

به گزارش ايسنا، رئيس مجمع نمايندگان مردم خوزستان در مجلس شوراي اسلامي، تصريح كرد: رودخانه "جراحي" در مقطع شادگان خشك شده است. متاسفانه كشاورزان مشكلات زيادي در اين رابطه داشته‌اند. اميدواريم ميزان آب مشخص شده در بخش منابع آب براي تالاب بين‌المللي شادگان فراهم شود.

ناصري‌نژاد يادآور شد: بايد با پرداخت كمك به كشاورزان، بخش كوچكي از خسارت‌هاي وارده شده به آنها را جبران كنيم.

مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان:

در تامين آب تالاب هورالعظيم با تنش روبه‌رو هستيم

مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان گفت: هم اينك در تامين آب بخش تالاب هورالعظيم با تنش روبرو هستيم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خوزستان - هرمز محمودي در نشست ستاد خشكسالي خوزستان كه در استانداري خوزستان برگزار شد، با بيان اين مطلب توضيح داد: تنش در بخش تالاب هورالعظيم به اين معنا نيست كه آب تامين نمي‌شود.

وي افزود: دو پديده گرد و خاك و خشكسالي در خوزستان به چشم مي‌خورد كه نتيجه عمل بشر است. هم اينك بيشترين فشار خشكسالي بر زيستگاههاي خوزستان وارد مي‌شود. در صورت از دست رفتن زيستگاه‌ها در خوزستان، امكان احياي آنها تا حد زيادي وجود ندارد.

محمودي با اشاره به مشكل بهره‌برداري ها در بالادست رودخانه هاي خوزستان، اظهار داشت: بايد وزارت نيرو شرايط را در بخش سرچشمه‌هاي رودخانه‌هاي خوزستان مشخص كند و براي مصرف بهينه در بالادست اقدام فوري به عمل آورد.

عدنان رضايي، فرماندار شهرستان اميديه نيز در اين نشست تصريح كرد: ‌اميدواريم در بخش پرداخت خسارت به كشاورزان، مشكل هر چه سريعتر حل شود.

وي افزود: بايد در مديريتي كه بر منابع آب اعمال مي‌شود حق مردم و كشاورزان شهرستان اميديه بدرستي مدنظر قرار گيرد.

فرماندار شادگان:

از مهرماه آبي در رودخانه جراحي جاري نشده است

فرماندار شهرستان شادگان گفت: از مهرماه سال جاري آبي در رودخانه جراحي جاري نشده است.

به گزارش خبرنگار انرژي و صنعت خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه خوزستان - غلامرضا حمزه‌پور در نشست ستاد خشكسالي خوزستان كه در استانداري خوزستان برگزار شد، توضيح داد: حدود 14 هزار هكتار براي كشت گندم در نظر گرفته شده بود كه از اين ميزان تاكنون تنها در سطح 4 هزار هكتار آبياري انجام شده است.

وي افزود: در هماهنگي‌هاي انجام شده پي‌گير حل مشكل در شادگان بوديم. متاسفانه با وجود تلاش‌هاي صورت گرفته مشكلات زيادي در تامين آب كشاورزان شادگان وجود دارد. حتي براي تامين آب مورد نياز دامها نيز با مشكل روبرو شده‌ايم.

حمزه‌پور اظهارداشت: اقتصاد مردم در شادگان كاملا به آب وابسته است. اميدواريم با مديريت بر منابع آب، حل مشكلات را در بخش تامين آب شهرستان را شاهد باشيم.

فرماندار هنديجان:

11 نهر در بالادست رودخانه زهره به صورت غير قانوني ايجاد شده است

فرماندار شهرستان هنديجان گفت: به دليل بالا رفتن EC رودخانه زهره، كشاورزان در هنديجان بسيار متضرر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و بازرگانيي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خوزستان - ناصر بورد در نشست ستاد خشكسالي خوزستان كه در استانداري خوزستان برگزار شد، عنوان كرد: در بالا دست رودخانه زهره 11 نهر به صورت غير قانوني ايجاد شده است.

وي افزود: اين موضوع با توجه به شرايط پيش آمده، غير قانوني است.

بورد اظهار داشت: در بالا دست مقدار آب برداشتي از رودخانه زهره بيشتر است و اين موضوع سبب بالا رفتن EC آب در رودخانه زهره شده است.

وي خاطرنشان كرد:‌ اميدواريم طرح بيمه همگاني كشاورزي در كل استان هر چه سريعتر اجرا شود.

انتهاي پيام
 جمعه 20 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 250]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن