تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816871500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كربلا در آستانه تاسوعا و عاشورا آكنده از شور حسيني است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كربلا در آستانه تاسوعا و عاشورا آكنده از شور حسيني است
بغداد- با افزايش امنيت و ثبات در عراق از سال هاي گذشته تا كنون،آيين هاي حسيني با شور و شكوه بيشتري در اين كشور برگزار مي شود.


به گزارش خبرنگار ايرنا از عراق، با وجود تلاش تروريست هاي تكفيري براي اثر گذاشتن بر اين آيين ها و حمله به زايران حسيني و دسته هاي عزادار در داخل شهرهاي مذهبي عراق و در راه هاي منتهي به كربلاي معلا، اما تجربه نشان داده نه تنها اين حملات آيين هاي حسيني را در عراق از رونق نينداخته، بلكه نتيجه معكوس داده است .
حادثه تروريستي ديروز يكشنبه كاظمين در شمال بغداد كه 35 كشته و 79 زخمي برجاي گذاشت، گوياترين مدعا است، زيرا چند ساعت بعد از انفجار، زايران و دسته هاي عزادار از خيابان ها و كوچه هاي كاظمين و ديگر مناطق بغداد به سمت حرم هاي مطهر امامين كاظمين (ع ) به راه افتاده و در محل انفجار حضور يافته و بي ترس و واهمه در مقابل مرقدهاي مطهر امام موسي كاظم (ع ) و امام جواد الائمه (ع ) ماتم اباعبدالله الحسين (ع ) را به سوگ نشستند.
گزارش ها حاكي است كه در كربلا نيز با وجود هشدار مقامات امنيتي اين استان به احتمال تلاش تروريست هاي تكفيري براي حمله به زايران اما همچنان هيات هاي عزادار و زايران از داخل و خارج عراق در حال سرازير شدن به كربلاي معلا هستند.
بر اساس تازه ترين گزارش "عقيل الخزعلي " استاندار كربلا، امسال 50 هزار زاير خارجي كه اغلب آنها از جمهوري اسلامي ايران هستند براي شركت در آيين هاي حسيني به شهر كربلا آمده اند.
رسانه هاي عراقي امروز دوشنبه به نقل از مسوولان عراقي نوشتند ، تعداد زايراني كه امسال عازم كربلا مي شوند ، به احتمال زياد، بيش از رقمي باشد كه پيش بيني شده است .
بر اساس پيش بيني ها، انتظار مي رود در تاسوعا و عاشوراي امسال حدود دو ميليون زاير از داخل و خارج عراق در آيين هاي حسيني شركت كنند.
در اين راستا مقامات استان كربلا با هماهنگي دولت مركزي عراق تدابير گسترده اي براي حمايت از زايران و هيات هاي عزاداري در داخل شهر و به ويژه منطقه "بين الحرمين " اتخاذ كرده اند.
سخنگوي وزارت دفاع عراق گفته است: وزارت دفاع براي فراهم ساختن امنيت زائران در روزهاي تاسوعا وعاشورا، طرح امنيتي ويژه با همكاري وزارت كشور اجرا مي كند.
"محمد العسكري" افزوده است : نيروي هوايي عراق به همراه تدابير امنيتي كه در روي زمين اتخاذ مي شود، در آيين هاي تاسوعا و عاشورا شركت مي كنند و با نيروهاي زميني هماهنگ هستند.
سرتيب "عثمان الغانمي " فرمانده طرح امنيتي استان كربلا نيز گفته است : در طرح امنيتي تاسوعا و عاشورا 28 هزار نيروي امنيتي اعم از پليس و ارتش شركت دارند و در مناطق مختلف استان كربلا مستقر هستند.
الغانمي افزود: همه راه هاي ورودي به كربلا را در كنترل داريم و ايست و بازرسي هاي متعدد در مركز شهر وخارج آن ايجاد شده و شهر كربلا همانند سال هاي گذشته به چند حلقه امنيتي تقسيم شده است .
وي ادامه داد: فرماندهي كربلا امسال همانند سنوات قبل طرح امنيتي دهه اول محرم را با هماهنگي با استان هاي بغداد، بابل ، واسط، نجف و ديوانيه و به منظور تامين مسير حركت زائران و جلوگيري از نفوذ تروريست ها به صفوف زايران و هيات هاي عزادار اجرا مي كند.
وي تلاش تكفيري ها و فرقه هاي منحرف را براي دست زدن به حملات تروريستي عليه زايران و عزاداران بعيد ندانست و گفت: گزارش هايي داريم كه برخي از گروه ها مانند فرقه منحرف "جندالسماء" مي كوشند آيين هاي عزاداري تاسوعا و عاشورا را تحت تاثير بگذارند و ايجاد بلوا و آشوب در آيين هاي عزاداري كنند.
وي ادامه داد كه نيروهاي امنيتي در استان بصره در 500 كيلومتري جنوب كربلا به تازگي تعدادي از اعضاي وابسته به "جند السما" را دستگير كرده و براساس اعترافاتشان ، جند السما براي آشوب در آيين هاي حسيني نقشه كشيده است .
"جند السماء " يك فرقه منحرف تندرو مذهبي است كه دو سال قبل رهبر و اكثر اعضاي آن در جريان اقدام شان براي حمله به نجف و قتل مراجع عظام در اين شهر، شناسايي شده و به دست نيروهاي عراقي همگي آنها در حومه نجف اشرف سركوب شدند.
الغاني در ادامه افزود: اطلاعاتي به دستگاه هاي امنيتي كربلا رسيده كه حاكيست گروه القاعده نيز قصد دارد در اين روزها عمليات تروريستي انجام دهد.
سرتيب "علي جاسم الغريري " رئيس پليس استان كربلا نيز گفته است : پليس كربلا براي تامين امنيت زايران همه اقدامات امنيتي را كامل كرده است .
وي، از جمله اين اقدامات را بكارگيري 950 نيروي امنيتي زن براي تفتيش زنان زاير به منظور جلوگيري از حمله انتحاري زنان توسط گروه هاي تكفيري القاعده و استقرار 400 تك تيرانداز بر پشت بام ها به ويژه در منطقه بين الحرمين براي كنترل آشوب هاي احتمالي ، ذكر كرد.
آيين هاي حسيني از ابتداي محرم تاكنون با آرامي سپري شده و تاكنون هيچ حادثه امنيتي روند آيين هاي حسيني را مختل نكرده است .
تنها در روزهاي گذشته تكفيري ها كوشيده اند در مسير حركت زايران به كربلا اقدام به عمليات تروريستي كنند كه آخرين مورد آن روز جمعه گذشته در " يوسفيه " در جنوب بغداد اتفاق افتاد و بر اثر حمله انتحاري 30 كشته و 110تن ديگر زخمي شدند.
خاورم 2291/ 1564**1368
 دوشنبه 16 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 208]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن