تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816875538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تداوم تظاهرات گسترده مردمي در سراسر جهان در اعتراض به جنايات صهيونيست‌ها در غزه


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: تداوم تظاهرات گسترده مردمي در سراسر جهان در اعتراض به جنايات صهيونيست‌ها در غزه
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فلسـطيـن

صدها تن از تظاهركنندگان در يكي از بزرگترين تظاهرات‌ها در اعتراض به حملات هوايي رژيم صهيونيستي به غزه، به طور مختصر با پليس در اطراف سفارت رژيم صهيونيستي در لندن درگير شدند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، چند صد تن از تظاهركنندگان در ابتدا پشت موانع فلزي اطراف سفارت لندن نگه داشته شده بودند ولي سپس با گذشتن از اين موانع، به سمت درهاي جلويي سفارت حركت كردند.

گزارش‌هاي خبري همچنين حاكي است كه تظاهر كنندگان معترض به جنايات رژيم صهيونيستي در غزه، همچنين در خيابان‌هاي دانمارك، فرانسه، ايتاليا و اسپانيا به خيابان‌ها آمدند.

به گزارش روزنامه‌ي ديلي تلگراف، همچنين گزارش‌هايي مبني بر تظاهرات در كاراكاس پايتخت ونزوئلا نيز وجود دارد.

نيروهاي پليس اسب سوار انگليس در لندن سعي كردند كه جمعيت را متفرق كنند و درگير زد و خورد بين نيروهاي امنيتي و تظاهر كنندگان شدند.

تظاهركنندگان پلاكاردهايي را حمل مي‌كردند كه روي آن نوشته شده بود: "فلسطين آزاد" و "گرسنگي دادن به فلسطينيان را متوقف كنيد".

در يكي از اين تظاهرات يك پرچم اسراييلي در بين جمعيت به آتش كشيده شد. هم چنين تظاهر كنندگان پلاكارد‌هايي را حمل مي‌كردند كه روي آنها نوشته شده بود "هولوكاست در غزه را متوقف كنيد" و "به محاصره غزه پايان دهيد".

اسكاتلنديارد هيچ گونه دستگيري را گزارش نكرده است.

يك سخنگوي پليس گفت كه 600 تظاهركننده در تظاهرات لندن حضور داشتند. در حالي كه حدود دو ساعت از شروع تظاهرات مي‌گذشت، تظاهركنندگان هم چنان خيابان‌ها را مسدود كرده و شعارهايي را سر مي‌دادند.

بيش از 3000 تظاهركننده كه پرچم فلسطين را تكان مي‌دادند و شعارهاي ضد اسراييلي و ضد آمريكايي سر مي‌دادند، در مقابل سفارت رژيم صهيونيستي در شمال سيتي سنتر آتن و در قالب تظاهرات و تجمعات جداگانه سازمان يافته از سوي احزاب چپ گرا و گروه‌هاي عرب، گردهم آمدند.

صدها تن از تظاهركنندگان هم چنين در شهرهاي شمالي نروژ راهپيمايي كرده و با به آتش كشيدن پرچم رژيم صهيونيستي، شعار "اسراييل جنايتكار" را سر دادند.

مسوولان برگزاري اين راهپيمايي در استكهلم سوئد گفتند: حدود 1000 تن در تظاهرات اين شهر حضور داشتند.

اين در حاليست كه پليس سوئد اعلام كرد، حدود 500 تن در يكي از ميادين اصلي پايتخت سوئد گردهم آمدند و بسوي سفارت رژيم صهيونيستي راهپيمايي كردند.

تظاهر كنندگان كه عمدتا مهاجران مسلمان به سوئد بودند، ضمن در دست داشتن پلاكاردهايي شعار "اين سفارت را ببنديد"، "يكپارچگي غزه" و "اسراييل جنايتكار" را سر دادند و پرچم اسراييل را كه به يك صليب شكسته منقش بود به آتش كشيدند.

عمر مصطفي يكي از سازمان‌دهندگان موسسه اسلامي سوئد گفت: خونريزي بس است. ما به اندازه كافي شاهد اين چيزها بوده‌ايم.

وي افزود: ما هيچ واكنشي از سوي باقي كشورهاي جهان نمي‌بينيم در حالي كه يك نسل كشي در حال رخ دادن است.

پليس آلمان اعلام كرد كه حدود 2000 تن از تظاهركنندگان به طور صلح آميز به سمت بلواري در برلين راهپيمايي كردند و پس از سه ساعت متفرق شدند.

هم چنين در كشورهاي جهان اسلام نيز تظاهراتي در اردن، مصر، پاكستان، اندونزي، ليبي و بحرين انجام شد.

به گزارش پايگاه اينترنتي ynetnews.com هم چنين در سرزمين‌هاي اشغالي نيز دانشجويان در دانشگاه‌هاي حيفا، تل آويو و بيت‌المقدس عليه عمليات نظامي اسراييل در غزه تظاهرات كردند.

مردم منامه نيز براي چهارمين روز متوالي با برپايي تظاهراتي گسترده ادامه حملات صهيونيست‌ها به نوار غزه را محكوم كردند.

تظاهر كنندگان بحريني با در دست داشتن پلاكاردها و سردادن شعارهايي، از موضع‌ كشورهاي عربي در قبال وقايع غزه انتقاد كرده و توقف فوري هر گونه عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي را خواستار شدند.

هزاران اردني نيز با برپايي تظاهراتي گسترده در امان، پايتخت اين كشور، اعتراضشان را به ادامه حملات هوايي رژيم صهيونيستي به غزه اعلام كردند.

تظاهركنندگان اردني هم چنين از دولت خود خواستند تا معاهده صلح با رژيم صهيونيستي را لغو كند.

در صنعا پايتخت يمن نيز حدود 9 هزار زن يمني با برپايي تظاهرات در خيابان‌هاي اين شهر ضمن محكوم كردن حملات رژيم صهيونيستي به غزه، سكوت كشورهاي عربي در قبال اين حملات را نيز محكوم كردند.

زنان خشمگين يمن، جهاد را تنها راه مبارزه با اين حملات دانسته و از رهبران عرب خواستند تا مجاهدان فلسطيني را به سلاح مجهز سازند.

مردم شهر نجف نيز با برپايي تظاهراتي گسترده، حمله صهيونيست‌ها به غزه را محكوم كردند.

تظاهر كنندگان عراقي با در دست داشتن پرچم فلسطين و سردادن شعارهايي، از سازمان ملل متحد خواستند تا براي نجات مردم غزه وارد عمل شود.

دهها هزار تن در خارطوم، پايتخت سودان نيز با برپايي تظاهراتي لغو محاصره غزه، بازگشايي گذرگاه رفح و اتخاذ موضع جدي كشورهاي عربي در قبال حملات صهيونيست‌ها به غزه را خواستار شدند.

طرابلس و ديگر شهرهاي ليبي نيز شاهد تظاهرات گسترده مردم اين كشور در اعتراض به جنايات رژيم صهيونيستي در نوار غزه بودند.

تظاهركنندگان ليبيايي با سردادن شعارهايي، كوتاهي كشورهاي عربي در قبال اين بحران را محكوم كرده و از آنها خواستند تا از طرح صلح كشورهاي عربي صرف‌نظر كنند.

برخي از تظاهر كنندگان خشمگين ليبي نيز با حمله به سفارت مصر و پرتاب سنگ به اين سفارتخانه، اعتراض‌شان را به موضع‌گيري مصر در قبال بحران غزه اعلام كردند.

مصر نيز شاهد تظاهرات گسترده مردم اين كشور در اعتراض به حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه و موضع‌گيري رهبران قاهره نسبت به اين بحران اين منطقه بود.

تظاهركنندگان مصري با سردادن شعارهايي از دولت مصر خواستند تا گذرگاه‌ رفح را بازگشايي كند.

مردم خشمگين مصر هم چنين از احمد ابوالغيظ وزير امور خارجه اين كشور خواستند به دليل اظهاراتش مبني بر اينكه جنبش حماس را مسوول وضعيت غزه دانسته بود عذرخواهي كند.

تظاهر كنندگان مصري هم چنين موضع‌گيري‌هاي محمود عباس رييس تشكيلات خودگردان فلسطين را در قبال اين بحران محكوم كردند.

دهها تن از فلسطيني‌هاي ساكن شيلي نيز با برپايي تظاهراتي مقابل سفارت رژيم صهيونيستي در سانتياگو پايتخت اين كشور، مخالفتشان را با حملات اين رژيم در غزه اعلام كردند.

رييس اقليت‌هاي فلسطيني در شيلي اعلام كرد: اين تظاهرات‌ها طي روزهاي آينده نيز ادامه خواهد داشت.

از سوي ديگر، پارلمان اردن نيز از دولت اين كشور خواست تا در روابط با رژيم صهيونيستي در صورت عدم توقف حملات اين رژيم به غزه و لغو تحريم اين منطقه، تجديدنظر كند.

پارلمان اردن در بيانيه‌اي كه به امضاي 88 نماينده از مجموع 110 نماينده شركت كننده در نشست روز دوشنبه اين پارلمان رسيد، تاكيد كرد: چنانچه اشغالگران اسراييلي بخواهند به ظلم و ستم عليه مردم غزه ادامه دهند، دولت اردن بايد در روابطش با اسراييل تجديدنظر كند و هم چنين بايد سفير اردن در اسراييل را فرا خوانده و سفير اسراييل در امان را نيز اخراج كند.

نمايندگان اردني هم چنين از دولت اين كشور خواستند تا تمام تلاش خود را براي ايجاد تضميني جهت جلوگيري از حملات اسراييل عليه مردم فلسطين به كار ببندد.

پارلمان اردن هم چنين افزايش تلاشهاي دولت جهت لغو محاصره غزه را خواستار شد و بر موضع‌گيري خود در حمايت از حق مقاومت در برابر حملات و كمك به تحقق حقوق ملي مشروع مردم فلسطين تاكيد كرد.

نمايندگان اردني از تمامي پارلمان‌هاي عربي، منطقه‌يي، اسلامي و بين‌المللي و سازمان‌هاي مدافع صلح و آزادي و عدالت خواستند تا به مسووليت‌هاي انساني، اخلاقي و قانوني خود در قبال جنايات رژيم صهيونيستي عمل كنند.

وزارت خارجه اردن دو روز پيش كاردار سفارت رژيم صهيونيستي در امان را فرا خوانده و مراتب اعتراض شديد خود را به حملات هوايي اين رژيم به غزه اعلام كرده بود.

وزارت امور خارجه پاكستان نيز با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد: آصف علي زرداري رييس جمهور اين كشور، ضمن محكوم كردن حملات اسراييل عليه نوار غزه توقف اين حملات را كه به كشته شدن مردم بيگناه فلسطين منجر شده خواستار شده است.

براساس اين بيانيه، زرداري از جامعه بين‌المللي خواسته تا براي حل مسالمت آميز عادلانه و دايمي مساله فلسطين وارد عمل شود.

رييس جمهور پاكستان ضمن غير قانوني توصيف كردن حملات اسراييل، تاكيد كرده است كه اين حملات نتايج معكوسي خواهد داشت.

دولت آفريقاي جنوبي نيز سفير رژيم صهيونيستي در اين كشور را احضار كرده و ضمن ابراز نگراني شديد نسبت به حملات اين رژيم به غزه اين اقدامات را نقض آشكار حقوق غير نظاميان غزه دانست.

وزارت امور خارجه افغانستان نيز در بيانيه‌اي توقف فوري حملات رژيم صهيونيستي به غزه را خواستار شده و اعلام كرد: كشتن مردم بيگناه به هيچ وجه قابل توجيه نيست.

در اين بيانيه آمده است: جمهوري اسلامي افغانستان با نگراني شديد حملات اسراييل به غزه را دنبال مي‌كند و به شدت اين حملات را محكوم مي‌نمايد.

افغانستان توقف فوري اين حملات را خواستار شده و از طرفين درگيري خواسته تا به آتش بس روي آورند.

دولت موقت بنگلادش نيز در بيانيه‌اي از مقامات رژيم صهيونيستي خواسته تا حملات غزه را متوقف سازند.

در اين بيانيه آمده است: صلح در فلسطين مهمترين وظيفه موجود در عرصه بين‌المللي است و تحقق آن جز از طريق پايبندي طرفهاي ذيربط امكان پذير نيست.

يك شبكه تلويزيوني تركيه نيز اعلام كرد: مسوولان اين كشور در راستاي احترام به فلسطينياني كه طي حملات رژيم صهيونيستي به غزه كشته شده‌اند مراسم جشن سال نوي ميلادي در اين كشور را لغو كرده‌اند.

بر اساس اين گزارش، قرار بود مراسم جشن سال نو در شهر استانبول تركيه با برپايي كنسرت‌هاي موسيقي انجام شود كه به دليل حملات رژيم صهيونيستي به غزه تمامي اين برنامه‌ها لغو شده است.

رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه، ضمن اعتراض شديد به حملات رژيم صهيونيستي آن را حملات عليه صلح توصيف كرد.

از سوي ديگر، حمد بن جاسم بن جبر آل ثاني نخست وزير قطر كه با تزيپي ليوني وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي تماس تلفني برقرار كرده، تاكيد كرد: هيچ گونه توجيهي براي حمله اسراييل به غزه وجود ندارد.

وي هم چنين عنوان داشت‌: آنچه كه مقاومت فلسطين انجام مي‌دهد، واكنش به محاصره عليه غزه است و حملات اسراييل هرگز به تحقق صلح كمك نمي‌كند بويژه آنكه افكار عمومي جهان عرب معتقد است اسراييل قصد تحقق صلح را ندارد.

وي جانبداري دولت قطر از شهروندان فلسطيني به غزه را اعلام كرده و از اسراييل خواست با ورود كمك‌هاي بشر دوستانه به غزه موافقت كند.

شيخ خالد آل خليفه وزير امور خارجه بحرين نيز استقبال كشورش را از برگزاري نشست فوق‌العاده كشورهاي عربي در دوحه براي بررسي جنايات رژيم صهيونيستي در غزه اعلام كرد.

وي عنوان داشت: با توجه به شرايط سخت و دشوار موجود، اتخاذ موضع‌گيري متحد كشورهاي عربي در چنين نشستي ضروري است.

اين در حالي است كه وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا امروز (سه‌شنبه) در پاريس براي بررسي حملات رژيم صهيونيستي به غزه، نشستي را برگزار مي‌كنند.

وزارت امور خارجه فرانسه به عنوان رييس دوره‌اي اتحاديه اروپا با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد: در اين نشست راه‌كارهاي موجود جهت حل بحران غزه با همكاري سازمان ملل متحد بررسي مي‌شود.

يك منبع ديپلماتيك نيز اظهار داشت: وزير امور خارجه فرانسه در تلاش است تا ضمن مذاكره با وزيران خارجه اروپا، به راهكاري براي ورود كمك‌هاي پزشكي به غزه دست يابد.

سخنگوي دولت انگليس نيز اعلام كرد: لندن تمام تلاشش را براي توقف حمله اسراييل به غزه به كار بسته است و ادامه خشونت‌ها در غزه به شدت انگليس را نگران ساخته است.

سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه نيز پايان دادن به حملات نظامي رژيم صهيونيستي در غزه و اجازه ورود كمك‌هاي بشردوستانه به اين منطقه را خواستار شد.

در مقابل دولت آلمان جنبش حماس را مسوول خشونت‌هاي غزه دانسته و از اين جنبش خواست حملات موشكي‌اش را به شهرك‌هاي يهودي نشين در سرزمين‌هاي اشغالي متوقف سازد.

آنگلا مركل صدراعظم آلمان نيز با هشدار نسبت به افزايش بيش از پيش تنش‌ها، خواهان پايان حملات رژيم صهيونيستي به غزه شد.

آنگلا مركل در گفت‌وگوي تلفني با ايهود المرت، نسبت به افزايش بيش از پيش تنش‌ها در غزه به دنبال حملات رژيم صهيونيستي به اين نوار هشدار داد.

در اين گفت‌وگوي تلفني، رژيم صهيونيستي اطمينان خاطر داد كه در حملات خود تنها اهداف نظامي حماس را مورد هدف قرار دهد و نه مردم غزه را!

علاوه بر آن با توجه به وضعيت اسفبار غزه مركل خواهان ارسال كمك‌هاي بيشتر حقوق بشري به غزه شد.

صدراعظم آلمان همچنين خواهان شروع دوباره مذاكرات سياسي طرف‌هاي درگير شد.

علاوه بر اين كارشناسان فراكسيون پارلمان آلمان از حزب سوسيال دموكرات SPD نيز با اشاره به حملات رژيم صهيونيستي اين اقدام صهيونيست‌ها را نامتناسب و غير معقولانه خواندند.

به گزارش پايگاه اينترنتي اشترن آلمان، دولت چين نيز خواهان پايان هر چه زودتر حملات اسراييل به نوار غزه شد.

نماينده نخست وزير چين در اين ارتباط گفت: روند صلح خاورميانه بايد هر چه زودتر از سر گرفته شود.

در حالي كه اغلب سياستمداران جهان نسبت به حوادث اخير غزه واكنش نشان داده‌اند، باراك اوباما رييس‌جمهور منتخب در اين مورد همچنان سكوت اختيار كرده است.

مشاور اوباما پيش‌تر گفته بود كه اوباما اوضاع غزه و حملات هوايي اسراييل را زير نظر دارد.

وي گفته بود: در شرايط فعلي اوباما مسوول تحليل و تفسير حوادث اخير نيست و بوش بايد اين وظيفه را عهده‌دار شود.

وي در ادامه اظهار داشت: بوش تا 20 ژانويه به نمايندگي از آمريكا اظهار نظر مي‌كند و ما نيز به آن احترام مي‌گذاريم.

مشاور اوباما همچنين خبر داد: اوباما با اسراييل براي پيش راندن روند صلح در خاورميانه همكاري خواهد كرد.

باراك اوباما در شرايط فعلي براي گذراندن تعطيلات در هاوايي به سر مي‌برند.

نماينده‌ي كميته‌ي روابط خارجي آ‌لمان، روپرشت پولنتس نيز از اوباما درخواست كرد كه حل بحران اخير خاورميانه را در رئوس كاري برنامه‌هاي خود قرار دهد.

پولنتس گفت: اوباما نبايد اشتباهات بوش و كلينتون را تكرار كند، حل بحران خاورميانه را در اولويت‌هاي آخر خود قرار داده و تازه در پايان دوران رياست جمهوري‌اش به طور جدي به آن بپردازد.

اين سياستمدار دموكرات مسيحي CDU آلمان نسبت به افزايش تنش‌ها و تبديل شدن اين شعله‌ها به آتش سوزي گسترده هشدار داد.

گوردون جاندرو سخنگوي كاخ سفيد نيز اتخاذ تدابير ضروري براي مبارزه با حملات موشكي حماس به سرزمين‌هاي اشغالي را خواستار شد.

وي عنوان داشت: واشنگتن معتقد است حملات اسراييل به غزه در راستاي دفاع از خويش صورت مي‌گيرد نه با يك هدف سيطره مجدد بر نوار غزه.

وي مدعي شد: اسراييل تروريست‌هايي را كه با حملات موشكي امنيت اسراييلي‌ها را از بين مي‌برند هدف قرار داده است و اين گام‌هايي ضروري در تعامل با خطر تروريسم است.

جاندرو عنوان داشت: جورج بوش رييس جمهور آمريكا به پادشاه اردن و پادشاه عربستان ابلاغ كرده كه واشنگتن خواهان توقف خشونت در غزه اما به صورت طولاني مدت است.

كاخ رياست جمهوري فرانسه نيز در بيانيه‌اي اعلام كرد: نيكولا ساركوزي رييس جمهور فرانسه اوايل ژانويه ميزبان تزيپي ليوني خواهد بود.

در اين بيانيه هم چنين به تماس تلفني ساركوزي با حسني مبارك رييس جمهور مصر و بررسي بحران غزه در اين تماس اشاره شده است.

بر اساس اين گزارش، دو طرف در اين تماس تلفني توافق كردند كه به تماس‌ها جهت ايجاد راه‌كاري براي حل بحران ادامه دهند.

ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي نيز در تماس تلفني با توني بلر فرستاده ويژه كميته چهار جانبه صلح به خاورميانه و برنار كوشنه وزير خارجه فرانسه مدعي شد: اسراييل مانع از ورود كمك‌هاي بشر دوستانه به غزه نمي‌شود.

وي هم چنين ادعا كرد: حملات نظامي اسراييل به غزه غير نظاميان اين منطقه را هدف قرار نداده است و انجام اين عمليات در راستاي حق اسراييل در دفاع از شهرك نشينان يهودي بوده است.

انتهاي پيام
 سه شنبه 10 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 330]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن