تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816876011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*نشست اصولگرايان تحول‌خواه* ـ زاكاني:تعيين‌كننده كانديدااعلام مي‌كنيم ـ الهيان:مشاركت مردم هر روز بيشتر مي‌شود‌ ـ فدايي:هدف طرح وحدت ملي نفي احمدي‌نژاد است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *نشست اصولگرايان تحول‌خواه* ـ زاكاني:تعيين‌كننده كانديدااعلام مي‌كنيم ـ الهيان:مشاركت مردم هر روز بيشتر مي‌شود‌ ـ فدايي:هدف طرح وحدت ملي نفي احمدي‌نژاد است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

سومين نشست اصولگرايان تحول‌خواه بعد از ظهر پنجشنبه با حضور چهار تن از نمايندگان اصولگراي مجلس شوراي اسلامي از جمله عليرضا زاكاني، حسين فدايي، زهره الهيان و پرويز سروري برگزار و در اين نشست در ارتباط با مسائل مختلف بحث و پرسش و پاسخ شد.

زاكاني: درزماني تعيين‌كننده كانديداي خود رااعلام مي‌كنيم

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) عليرضا زاكاني عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي طي سخناني در اين نشست درباره‌ اعلام كانديداي اصولگرايان در شرايط كنوني گفت: ورود زودهنگام به انتخابات موجب شتاب و افزايش تفرقه در ميان اصولگرايان خواهد شد و ما چنين كاري نمي‌كنيم و به باتلاقي كه اصلاح‌طلبان در آن افتاده‌اند دچار نمي‌شويم.

وي افزود: براي اعلام كانديداتوري فرآيند اجماع حداكثري و وحدت نياز است تا خانواده‌ اصولگرايان با قدرت وارد عمل شوند، اما تعيين كانديداي نهايي در اين شرايط به صلاح نيست و ما قطعا در زماني تعيين‌كننده انتخاب نهايي خود را اعلام مي‌كنيم تا از اين فرصت به نحو مطلوب در ايجاد وحدت و رفع موارد اختلاف استفاده كنيم.

وي در پاسخ به سوالي درباره احتمال كانديداتوري سيدمحمد خاتمي نيز با بيان اين‌كه " تمام رفتارها حاكي از آمدن ايشان است و دوپهلو صحبت كردن در پازل تبليغاتي به معناي آمدن است" ادامه داد: بايد بگوييم خاتمي آمده است. چه دليلي داريم كه ايشان انصراف خواهد داد و نخواهد آمد؟ همه چيز در حال حاضر حاكي از حضور خاتمي در انتخابات است. ترديدهايي هست كه اين حضور استمرار داشته باشد يا خير، اما از اخبار ريز و درشت و ارتباطي كه با دوستان داريم حكايت از آمدن خاتمي به عرصه انتخابات رياست جمهوري دهم است.

وي با بيان اين‌كه " صلاحيت خاتمي را ما نمي‌توانيم تعيين كنيم" خاطرنشان كرد: اين موضوع در حد شوراي نگهبان است و من شوراي نگهبان نيستم، اما حتما توصيه مي‌كنم كه به خاتمي راي ندهند و در اين رابطه مبارزه جدي مي‌كنم و رقابت منطقي و سالم را براي راي نياوردن خاتمي دنبال مي‌كنيم.

اين عضو اصولگراي تحول‌خواه مجلس تصريح كرد: خاتمي نماد بخشي از دوم خرداد است و جريان دوم خرداد چيزي است كه هنوز تلخي آن در كام‌مان از بين نرفته است؛ به طوري كه از سال 76 تا 84 چالش‌هاي جدي در كشور ايجاد كرد و واگرايي به زيرساخت‌هاي كشور وارد شد كه همه شاخص‌هاي فرهنگي، سياسي، اقتصادي، اجتماعي را آسيب زد و افول جدي در سياست خارجي داشتيم.

وي افزود: نهايتا هزار و 340 ميليارد بودجه‌اي كه امسال لحاظ شد از اين طريق بود، اما وزارت رفاه به زودي جزييات موضوع بازنشستگان سازمان تامين اجتماعي را نويد خواهد داد.

زاكاني درباره‌ وضعيت لايحه‌ يارانه‌هاي نقدي گفت: طبق اخبار ما در اين بخش قرار است دولت يارانه‌هاي نقدي را در لايحه‌ بودجه بياورد و يارانه‌هاي نقدي به عنوان لايحه مجزا مطرح نمي‌شود و پرداخت يارانه مستقيم حذف و گفته شده است براي هفت دهك پايين جامعه در درون اين بسته سياستي، يارانه قرار داده شده است اما يارانه‌هاي نقدي به شكل لايحه مجزا مطرح نمي‌شود و به عنوان بخشي از فعاليت آينده مطرح است.

وي در پاسخ به پرسشي درباره تحقيق و تفحص از قوه‌ قضاييه به اقدامات مجلس هفتم در اين خصوص اشاره كرد و گفت: در مجلس هشتم نيز نايب رييس مجلس، آقاي ابوترابي نامه‌اي به دادستان آوايي نوشت و براي تشكيل دادگاه ويژه اقدام شد. اين جريان در كش و قوس است اما طبق قانون بايد دادگاهي اختصاص داده شود تا متهماني كه از آن‌ها در پرونده‌ تحقيق و تفحص نام برده شد، مورد بازجويي قرار گيرند تا صحت آن‌چه در اين تحقيق مطرح شده است، ارزيابي شود.

وي هم‌چنين درباره‌ مديريت دانشگاه آزاد اسلامي اظهار كرد: با طي مراحل مختلف به اين نتيجه رسيديم كه اگر افكار عمومي، آن‌چه اتفاق افتاد را بدانند ديگر موضوع جنجالي نمي‌شود و از طرفي محلي براي ماندن رييس فعلي دانشگاه آزاد بر منصب قدرت باقي نخواهد بود.

اين عضو كميسيون آموزش و تحقيقات با اشاره به جلسات متعدد و تحقيقات گسترده‌ درباره وضعيت مديريت دانشگاه آزاد گفت: شرايط جنجالي و رسانه‌اي در اين موضوع توسط عواملي بود كه از اين سفره منتفع مي‌شدند؛ چراكه در مقابل هرچه كه گفته مي‌شود آن‌ها ديگران را دروغگو خطاب مي‌كنند.

وي به ماجراي ملك هادوي اشاره كرد و گفت: نماينده ويژه نيروي انتظامي در جلسه‌اي با جاسبي و دو تن از معاونان آن حضور داشته است و خود وي نقل مي‌كرد كه ما هرچه دليل و مدرك و مستندات ارايه مي‌داديم مي‌گفتند دروغ است و حتي زماني كه شخصا اعلام داشته است كه شاهد برخي اقدامات در جريان ملك هادوي بوده، وي را نيز دروغگو خطاب كرده‌اند.

وي خاطرنشان كرد: به اين نتيجه رسيده‌ام به دنبال هر گزارشي اسناد و مدارك آن را منتشر كنم و اخيرا نيز دو سند را كه تمامي آن‌ها امضا داشته منتشر كرده‌ام و ديگر به دنبال نامه‌نگاري نيستم. مي‌خواهم نامه‌ها را كوتاه كنم و با انتشار اسناد، جامعه را به قضاوت بنشانم كه آيا ما دروغ مي‌گوييم يا آ‌ن‌ها و اگر افكار عمومي اين اسناد را مشاهده كنند ديگر محلي براي طرح اين موضوعات نيست.

زاكاني در عين حال تاكيد كرد: دانشگاه آزاد وجود مباركي است كه بايد محلي براي علم و علم‌آموزي باشد اما مديريت و شرايط كنوني دانشگاه آزاد مطلوب نيست و اين دانشگاه بايد از مسائل حوزه‌ انسان‌سازي بهره‌مند شود و ارتقا پيدا كند.

وي ابراز عقيده كرد: مديريت دانشگاه آزاد با وامدار كردن دستگاه اجرايي، قضايي و قانوني مي‌خواهد به راه خود ادامه دهد.

جابه‌جايي قوم و خويش، تاسيس واحد در يك شهرستان، گرفتن دو واحد درسي، دريافت دكترا همه اشكالاتي است كه افرادي از بخش‌هاي مختلف را درگير دانشگاه آزاد كرده است؛ به طوري كه هرجا كه حرفي از دانشگاه آزاد مي‌شود اين عده بي‌چون و چرا مي‌خواهند حمايت كنند.

وي با اشاره به گفت‌وگوي رييس دانشگاه آزاد اسلامي با ايسنا بخشي از حرف‌هاي جاسبي در اين مصاحبه از جمله اظهارات مطرح شده در مورد كردان را نادرست خواند و گفت: در اين راه بهترين عمل ارايه اسنادي است كه بتواند افكار عمومي را بيدار كند و معتقدم مراحل اين قضيه با روشن كردن اسناد طي مي‌شود و ديگر نيازي به جنجال نيست.

اين عضو كميسيون آموزش و تحقيقات در پاسخ به چرايي حمايت هاشمي رفسنجاني از دانشگاه آزاد اسلامي گفت: آقاي هاشمي رييس هيات موسس دانشگاه آزاد اسلامي است و من شخصا 11 جلد گزارش درخصوص وضعيت مديريت اين دانشگاه و شرايط آن به آقاي هاشمي ارايه دادم و تعجب مي‌كنم كه چرا اين‌گونه دفاع مي‌كنند؛ چراكه در يك مقطع ممكن است كيان كاري نفي شود و اين موضوع حساسيت ايجاد مي‌كند اما وقتي تفكر بر سر اصلاح و ترقي مطلبي است اين دفاع كلي محل اشكال است و اين رويه بايد تغيير كند؛ چون محل آسيب‌پذيري خواهد بود.

فدايي: هدف طرح وحدت ملي نفي احمدي‌نژاد است

به گزارش ايسنا هم‌چنين حسين فدايي آشتياني دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي طي سخناني در اين نشست هشدار داد: گرايش به دولت وحدت ملي منجر به كاهش سبد راي اصولگرايي مي‌شود كه اين موضوع به هيچ وجه قابل قبول نيست.

وي در پاسخ به پرسشي درباره مواضع اين طيف از اصولگرايان در قبال طرح دولت وحدت ملي و ائتلاف ملي اظهار كرد: در ابتداي طرح اين سوال بايد به اين نكته توجه كنيم كه طرح اين موضوع از سوي بانيان و حاميانش چه مقصدي را دنبال كرده است؛ چراكه طرح دولت ائتلاف ملي و يا وحدت ملي در كشورهايي مطرح مي‌شود كه به نوعي درگير بحران هستند و نظام اين كشور به بن‌بست رسيده است، به طوري كه سياسيون و نخبگان دور هم جمع مي‌شوند و طرح نجات ملي را مطرح مي‌كنند، به طوري كه در ادبيات سياسي نيز طرح نجات ملي يا ائتلاف ملي مفهوم خاصي است كه بر طبق آن شرايط كشور بحراني اضطراري و به بن‌بست رسيده تلقي مي‌شود.

وي افزود: ‌در اين شرايط است كه طرح ائتلاف يا وحدت ملي براي رهايي از چنبن وضعيتي مطرح مي‌شود و در اين راستا همه‌ا فراد سياسي ونخبه از سلايق و گرايش‌هاي مختلف به دور هم جمع مي‌شوند و براي نجات كشور تلاش مي‌كنند، بدين ترتيب طرح موضوع دولت وحدت ملي يا ائتلاف ملي ما را با اين سوال مواجه مي‌كند كه آيا واقعا در كشور ما بن‌بست و اضطراري مطرح است؟ چه چيز نخبگان سياسي را وادار كرده كه به دور هم جمع شوند و اساسا طرح وحدت ملي چه اركاني دارد؟

وي ادامه داد: بايد ديد اين اركان چه منظور و مقصدي را دنبال مي‌كنند؛ چراكه اساسا براي وحدت اجزاء و عناصر وحدت بايد تعريف شده و موضوع و اصولي كه مورد وحدت است، تبيين شود. در اين راستا ما بايد هدف طراحان از ائتلاف ملي را تبيين كنيم تا مشخص شود چه چيز دنبال مي‌شود.

اين عضو كميسيون اصل نود مجلس خاطرنشان كرد: به نظر مي‌رسد اجزاء و عناصر وحدت كساني با گرايش‌هاي مختلف سياسي و گاها متضاد هستند، يعني اردوگاه دوم خرداد.

وي با اعتقاد به حضور " سه طيف دوم خردادي" آن‌ها را اين‌گونه توصيف كرد: ‌عده‌اي پيرامون آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بوده و ايشان را رهبر معنوي خود مي‌دانند كه اين گروه مشخصا كارگزاران هستند. عده‌اي هم پيرامون خاتمي بوده و وي را رهبر و ليدر سياسي خود مي‌دانند كه مشخصا مشاركت و مجاهدين انقلاب در اين گروه هستند. در نهايت عده‌اي كه پيرامون كروبي هستند و رهبري معنوي و ليدر سياسي وي را پذيرفته‌اند مشخصا حزب اعتماد و يك سري از روحانيون در اين گروه هستند و تنها اين سه طيف موضع مثبتي به طرح موضوع ائتلاف ملي يا دولت وحدت ملي دارند و از آن حمايت مي‌كنند.

وي در عين حال يادآور شد: البته در بين اصولگرايان نيز كساني مانند لاريجاني و ناطق نوري از ائتلاف ملي حمايت مي‌كردند كه در حمايت از اين طرح موضع‌گيري كردند و البته افرادي هم بودند كه مواضع مختلف‌شان شفاف نبود و بدين ترتيب مي‌توان گفت برخي اصولگرايان و بخش عمده دوم خرداد و حتي ملي مذهبي‌ها و ساير گرايش‌ها در حمايت از اين طرح برآمدند و اين‌ها عناصر تشكيل‌دهنده طرح هستند.

اين عضو اصولگرايان تحول خواه با اشاره به عناصر تشكيل دهنده طرح دولت وحدت ملي گفت: به نظر مي‌رسد مهمترين محور تبيين شرايط اضطراري كشور و اصل ديگر توافق بر سر "نه احمدي‌نژاد " باشد وگرنه ما اصل ايجابي و اثباتي براي اين وحدت نديديم؛ هدف از اين وحدت رسيدن به قدرت و كسب و تصاحب آن است.

وي به پيشينه پيشنهاد طرح دولت وحدت ملي و ائتلاف ملي اشاره كرد و گفت: در آستانه‌ انتخابات دوره نهم رياست جمهوري ، زماني كه آرايش سياسي كشور به هم ريخت و ديگر چون گذشته نبود، ‌گرايش و رويكردي از ناحيه مردم نسبت به اصولگرايي و تحول به وجود آمد و در اينجا تحليلي مطرح شد؛ چرا ه جريان دوم خرداد مشاهده كرد مردم رغبتي به آن‌ها ندارد و رويكرد اصولگرايانه را دنيال مي‌كنند و خواستار تحول‌اند.

وي با اشاره به مطلبي در يكي از روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب كه منتشر نمي‌شود، يادآور شد:‌ قوچاني در تحليلي مطرح كرد عقلاي طرفين (چپ و راست ) بيايند با هم وحدت كنند و بگذارند جريان راديكال به پيروزي برسد و در همين جا ائتلاف ملي مطرح شد به طوري كه همين موضع در مقاطع مختلف مطرح شد كه تا الان هم ادامه داشته است به طوري كه اخيرا تحت عنوان دولت وحدت ملي از زبان برخي اصولگرايان مطرح شد اما خاستگاه اين طرح دوم خرداد است اما به نام برخي اصولگرايان تمام شد.

فدايي‌آشتياني تاكيد كرد: به اعتقاد ما هدف اين طرح ايجاد ائتلاف و به هم ريختن وحدت در جبهه اصولگرايان است كه مي‌تواند بستري براي نامزد انتخابات دوره دهم رياست جمهوري آنان كه در دوم خرداد هستند، باشد.

وي تصريح كرد: ما طرح دولت وحدت ملي را قبول نداريم و در مقابل آن موضع‌گيري كرديم و علت اصلي آن اين است كه ما منطقا خط قرمز خود را دوم خرداد قرار داديم و در منطق چرايي آن بايد ارزيابي از جريان‌هاي سياسي و خطي داشته باشيم.

وي افزود: در انديشه و اعتقادات از آن‌جا كه فلسفي است به طرح آن نمي‌پردازم فرض مي‌كنيم اختلافات ريشه‌اي نيست كه البته هست و در حوزه نظري اصول كه پايه‌هاي حكومت ديني را به وجود مي‌آورد، پاسخگويي دين به نيازهاي فردي و جمعي ، عدالت‌محوري، مردم‌سالاري ديني، استكبارستيزي، آزادي، استقلال‌طلبي است كه اين اصول باعث ايجاد انقلاب شد و مسائلي است كه در حوزه نظري مطرح است و در حوزه رويكردي نيز بحث‌هاي توسعه اقتصادي، سياسي ، تنش‌زدايي ،‌جوان‌گرايي، عدالت‌محوري ، مبارزه با فقر و شايسته‌سالاري مطرح است.

اين نماينده اصولگراي تحول‌خواه اظهار كرد: در حوزه‌ عملكرد شاخص‌هاي كميت‌پذير و قابل مقايسه بين دولت‌ها و مديران و طرح مسائلي تورم، ‌اشتغال و بيكاري مطرح است و طرح بحث رفتاري رفتار مديريتي فرد مطرح است كه در اين‌جا طرح مديريت به روز، صداقت امانتداري ، انتقادپذيري، پرهيز از روحيه فردي،‌ديكتاتوري و شجاعت مطرح است.

وي تاكيد كرد:‌ در حوزه نظري و رويكردي مسائل اساسي و جدي با دوم خرداد داريم؛ دوم خرداد جرياني است كه برآيند اين را در انتهاي دولت ششم ديديم. مجموعه جريان آن‌ها و مواضع و اظهارات‌شان را شاهد بوديم و در اين شرايط بزرگان سكوت كردند.

وي گفت: ‌برداشت ما آن است كه اين جريان به اصولي كه در حوزه رويكردي مطرح است اختلاف جدي دارد و با گفتمان انقلاب زوايه دارد و چون با انقلاب زاويه اختلاف دارد، ان را بر نمي‌تابيم و خط قرمز ماست.

فدايي آشتياني هم‌چنين در بخشي از سخنانش درباره حوزه عملكردي اظهار كرد: اگر بخواهيم به اين مساله بپردازيم در بخش‌هاي مختلف از ناحيه دولت نهم اقدامات قابل دفاعي صورت گرفت كه از دولت‌هاي قبلي جلوتر است و اشكالات مطروحه در حوزه رفتاري را هم به حوزه‌هاي ديگر تعميم مي‌دهند و اين موضوع جفا مي‌شود به حق اصولگرايان كه به اين جمع‌بندي برسيم كه خط قرمز را جا به جا كرده و ديگران را ترجيح دهيم و اين موضوع اشتباه استراتژيكي است كه بعضي‌ها با آن رو به رو شدند.

وي گفت: حجم عظيمي از هجمه‌ها عليه دولت بنا شده و بنا دارند آن را گسترده كنند و به لحظه در توليد پيام‌ها كه بر روي سايت‌ها وپ يامك‌ها منتشر مي‌شود، ‌ديده مي‌شود آن‌ها با اين اقدامات مي‌خواهند دولت را بشكنند و اين روند براي چيدمان سناريوي بحراني‌شان و به بن‌بست كشاندن مديريت است.

وي گفت: موضع ما نسبت به طرح وحدت ملي ارزيابي مثبتي نيست و توصيه به اصولگرايان آن بود كه به جاي پيروي وحدت با ديگران، اقدام به آسيب‌شناسي در درون اصولگرايان كنند و اقداماتي در در جهت وحدت را پايدار كنند تا موجبات گفتمان اصولگرايي فراهم شود؛ چراكه هدف چنان وحدتي،‌ نفي احمدي‌نژاد است و عناصر اين وحدت متضاد و غيرمانوس هستند و اين‌ها همان‌هايي هستند كه مي‌گفتند خط قرمز است ولي اين اصول را فراموش كرده و كنار گذاشته‌اند.

اين نماينده مردم تهران هم‌چنين در ادامه با اشاره به مطلب يكي از روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب تحت عنوان ضرورت راي به هاشمي رفسنجاني، آزمون ملي ائتلاف ملي گفت: اين موضوع در بين زمان مرحله اول و دوم انتخابات رياست جمهوري نهم مطرح شد و نشان مي‌دهد نقطه ائتلاف از روي نفي شكل گرفته است. حاميان اين تفكر فكر مي‌كنند اگر نفي را سامان دهند به نتيجه مي‌رسند در حالي كه هشدار مي‌دهيم گرايش به دولت وحدت ملي منجر به كاهش سبد راي اصولگرايي است كه اين موضوع به هيچ وجه قابل قبول نيست.

الهيان: مشاركت مردم هر روز نسبت به گذشته بيشتر مي‌شود

به گزارش ايسنا زهره الهيان عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز با اشاره به برگزاري جلسات تخصصي متعدد اين كميسيون در ارتباط با گروهك عبدالمالك ريگي و بررسي وضعيت پاكستان به عنوان كشور شيعه هم‌مرز با ايران گفت: در حال حاضر اين كشور وضعيت استراتژيكي براي ايران و آمريكا دارد؛ به طوري كه كاندوليزا رايس علت ناكامي آمريكا در افغانستان را همسايگي آن با پاكستان دانسته است.

وي با اشاره به حضور هفت ساله آمريكا در افغانستان به بهانه مبارزه با گروه تروريستي طالبان افزود: در اين مدت نه تنها طالبان از ميان برداشته نشد بلكه توليد مواد مخدر چند برابر شد و ناامني و اقدامات تروريستي افزايش يافت، تا حدي كه آمريكا به فكر نشستن با طالبان بر سر ميز مذاكره افتاد و از سوي ديگر آمريكا كشور شيعي هسته‌يي را در كنار مرز ايران نمي‌تواند بپذيرد و براي تضعيف پاكستان برنامه دارد.

وي قرار گرفتن پاكستان در كنار افغانستان در مرز شرقي هند را نيز مهم توصيف كرد و گفت: حادثه‌ بمبئي و در ادامه آن تا حدي روشن شدن دست‌هاي پنهان در رقم خوردن اين حادثه نشان مي‌دهد حادثه بمبئي به نوعي هند را به جنگ با پاكستان تشويق و تحريك مي‌كند و از سوي ديگر آمريكا با داشتن تعدادي پايگاه نظامي در سواحل درياي عمان، نقش غير قابل انكاري در ايجاد ناامني در پاكستان دارد و در ادامه از اين ناامني عليه ايران نيز استفاده مي‌كند، به طوري كه ربودن عطارزاده ديپلمات ايراني و شهادت 15 تن از ماموران نيروي انتظامي توسط ريگي نشان مي‌دهد اين ناامني مورد نظر آمريكاست.

وي با طرح اين سوال كه " چرا ايران نمي‌تواند با ريگي بجنگد؟" گفت: حتي نزديك‌ترين افراد به عبدالمالك ريگي از محل مخفيگاه وي كه در خاك پاكستان است اطلاعي ندارند و ريگي براي سيستم اطلاعاتي پاكستان (ISI) مشكل ايجاد كرده است و در شرايط ضعف كنوني پاكستان احتمال اين‌كه پاكستان با ايران جهت دستگيري ريگي همكاري كند از گذشته بيشتر است تا بدين ترتيب براي دستگيري ريگي، ايران در خاك پاكستان عمليات داشته باشد.

اين عضو اصولگراي تحول‌خواه مجلس با اشاره به مصاحبه‌هاي اخير فرماندهان انتظامي گفت: به زودي ريگي به خون‌خواهي 15 شهيد نيروي انتظامي كشورمان، جواب دندان‌شكني دريافت مي‌كند؛ به طوري كه در حال حاضر نيز 19 تن از اشرار عضو اين گروه دستگير و تعدادي از افرادشان هم به درك واصل شده‌اند. يكي از برادران ريگي چند ماه قبل كشته شد و برادر ديگرش هم طبق اعلام رسانه‌ها طي روزهاي گذشته كشته شده است.

وي با بيان اين‌كه " ما به همكاري با سيستم اطلاعاتي پاكستان نياز داريم" خاطرنشان كرد: درباره گرفتار شدن عطارزاده كه گفته مي‌شود توسط گروه جندالله ربوده شده است تلاش‌هايي صورت گرفته و اميدواريم هرچه سريع‌تر آزاد شود.

وي هم‌چنين درباره وضعيت تشكل‌هاي اصولگرايان تحول‌خواه اظهار كرد: با گذشت 30 سال از انقلاب شاهديم مشاركت مردم هر روز نسبت به گذشته بيشتر مي‌شود و در زيرمجموعه رهپويان، برنامه‌ها و ساختارهايي ايجاد شده است كه از آن جمله مي‌توان به تشكل‌هاي فرهنگيان، سلامت و ورزشكاران اشاره داشت.

نماينده مردم تهران در پاسخ به سوالي درباره طرح شوراي فقهي نيز اظهار داشت: در روزهاي اخير روزنامه‌ها مطالبي را درباره طرح شوراي فقهي به نقل از آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در همايش اديان در دانشگاه تهران منتشر كردند. ايشان در سخنراني خود به فقه حكومتي و فقه سياسي اشاره داشت و نظر اين بود كه ما در حكومت اسلامي به سوي فقه تخصصي برويم. هاشمي رفسنجاني با طرح اين‌كه در حال حاضر طرح مسائل حكومتي در فقه با يك نظر تعيين مي‌شود اعلام كرده بود در جهت رسيدن به وحدت اسلامي از راه فقه اهل تسنن يعني شوراي فقهي بايد بهره برد و استدلال ايشان در رسيدن به مسائل حكومت اسلامي از بعد حكومت فقه تخصصي مطرح شد كه اين استدلال درستي است اما نتيجه‌ گرفته شده از اين بحث درست نيست.

الهيان با اشاره به پيگيري مسائل فقهي در خصوص بانوان بود از سوي مجلس هفتم و هم‌چنين تقاضاي طرح آن در شوراي فقهي و گرفتن اجازه‌تشكيل شوراي فقهي خاطرنشان كرد: شوراي فقهي بايد به مقام معظم رهبري و حاكم شرع ختم شود، نه آن‌كه با طرح شوراي فقهي تكثر آرا مطرح شود؛ چراكه ما يك نظام توحيدي و ولايي هستيم و تكثر آرا بايد به محوريت ولايت فقيه ختم شود و تكثر حول محور وحدت كه رهبري است باشد و اين در حالي است كه هاشمي رفسنجاني به اين موضوع اشاره نكرد و اين موضوع محل اشكال است.

سروري: برداشتن سقف محدوديت سني براي بيمه درماني تامين اجتماعي قطعي است

به گزارش ايسنا هم‌چنين سروري عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس درباره گزارش وضعيت مبارزه با گروه ريگي گفت: به دليل طرح مسائل محرمانه از اصحاب رسانه تقاضا شد اين مطالب درج نشود.

وي در پاسخ به سوالي درباره معادل‌سازي حقوق بازنشستگان بانك‌ها اعلام كرد: ما در اين خصوص پي‌گيري‌هايي صورت داده‌ايم؛ به طوري كه برخي مجامع همانند صندوق سازمان پرسنل بازنشسته شهرداري، خود راسا به عنوان صندوق اقدام به معادل‌سازي سطح حقوق كردند و اميدواريم در اين راستا با بانك‌ها هم به توافق برسيم.

وي هم‌چنين در پاسخ به پرسشي در رابطه با بازداشتگاه كهريزك اظهار كرد: با نگارش نامه‌اي پي‌گيري اين موضوع را در دستور كار قرار داده‌ايم.

سروري هم‌چنين درباره‌ محدوديت سني تا سقف 18 سال براي بيمه درماني تامين اجتماعي گفت: موضوع برداشتن سقف محدوديت سني در مجلس پي‌گيري شده و وزير رفاه نيز به آن اشاره داشته است و قطعا اين كار صورت مي‌گيرد.

انتهاي پيام
 جمعه 6 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن