تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816892471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست همايش هم انديشي سياسي ائمه جمعه استان‌هاي كشور در مشهد آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نشست همايش هم انديشي سياسي ائمه جمعه استان‌هاي كشور در مشهد آغاز شد
داخلي. سياسي. تحليل سياسي
همايش دو روزه هم انديشي تحليل سياسي ائمه جمعه هفت استان كشور روز سه‌شنبه در مشهد گشايش يافت.

رييس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه كشور در اين آيين نسبت به ترويج تفكر جدايي دين از سياست توسط برخي افراد به عنوان يك خطر و آسيب مهم براي جامعه هشدار داد.

حجت‌الاسلام سيدرضا تقوي گفت:بايد برابر اين سري تفكرات انحرافي هوشيار بوده و آگاهي‌هاي عمومي جامعه را افزايش داد.

وي افزود:اين دسته اشخاص و عناصر با ترويج تفكر سكولاريزم و جدايي دين از سياست كه ريشه در تفكرات غربي دارد، مي‌خواهند نيات مغاير موازين و احكام اسلامي خود را در جامعه گسترش دهند.

او ادامه داد:آنان چنين وانمود مي‌كنند كه مسائل حكومتي جدا از مسائل و احكام اسلامي است و يا همجواري مسائل دنيوي با معنويت امكان پذير نيست و اين دو به طور كامل با هم در تضاد هستند.

تقوي گفت: اين دسته افراد براي تبيين افكار خود به آيات و مفاهيم قرآني استناد مي‌كنند كه هيچ ربطي به مساله جدايي دين از سياست ندارد.

وي افزود:آنان آياتي را مورد استناد قرار مي‌دهند كه زمان نزول آنها موقعي بود كه پيامبر اسلام (ص) مورد هجمه و تنگناهاي ناشي از مصائب تحميلي توسط كفار قرار داشتند و خداوند در قالب اين آيات به پيغمبر (ع) دلداري مي دادند كه آن حضرت نگران نباشند و آن مصائب را تحمل كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا،تقوي گفت:بر اساس احكام و موازين اسلامي تفكر جدايي دين از سياست اشتباه است و انسانهاي مومن واقعي نمي‌توانند نسبت به آينده و مسائل دنيوي خود بي‌تفاوت باشند.

وي افزود:در زمينه مسائل اجتماعي نيز دين داراي كاركردهاي بسيار مهمي است و هر زمان كه منافع شخصي انسان با مصالح اجتماعي در تعارض قرار مي گيرد موازين اسلامي و ديني كارگشا هستند.

او ايجاد وحدت و هم بستگي اجتماعي از ديگر كاركردهاي مهم ديني برشمرد و اظهار داشت:فرهنگ ايثار و شهادت به عنوان مهمترين ارزشها در جامعه اسلامي ريشه در مباني اسلامي و ديني دارد و اكثر تمدنهاي بشري نيز ريشه در مسائل ديني دارند.

دبير هيات امناي شوراي سياستگذاري حوزه علميه قم و از اساتيد حوزه و دانشگاه نيز در اين همايش گفت:ائمه جمعه بايد ضمن آشنايي هر بيشتر با مسائل سياسي جامعه و كشور و دنيا توانايي‌هاي تحليل سياسي خود را افزايش دهند.

سيد عباس صالحي افزود:در اين راستا ائمه جمعه نظريه‌ه ي ارتباط بين الملل، احزاب و تشكلهاي سياسي، مكتب ها، نظام‌ها و جامعه شناسي و جمعيت شناسي سياسي دنيا و خصوصيات و نقش آنها را بايد به خوبي بشناسد تا بتوانند قابليت عكس العمل برابر كنش‌ها و واكنش‌هاي سياسي در سطوح ملي و منطقه‌اي و جهاني را داشته باشند.

گردهمايي هم انديشي ائمه جمعه استانهاي خراسان رضوي، شمالي و جنوبي، گلستان، مازندران، گيلان و سمنان با اهداف تبيين اهميت هر چه بيشتر قدرت تحليل مسائل سياسي ائمه جمعه با شركت ‪ ۱۵۰‬نفر و به مدت دو روز در مشهد ادامه خواهد يافت.

شركت‌كنندگان در اين همايش با مسائلي مانند روش تحليل سياسي در اسلام ، هندسه دانش سياسي، تهديدات نوين، جريان شناسي، آگاهي و ضرورت روش مندي در تحليل سياسي ، احزاب و اهداف سياسي با حضور صاحبنظران و اساتيد حوزه و دانشگاه كشور آشنا مي‌شوند.ك/‪۳‬
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن