تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 29 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1831118931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فصلنامه خيال 21 و 22 منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: فصلنامه خيال 21 و 22 منتشر شد


تهران-خبرگزاري ايسكانيوز:بيست و يكمين و بيست و دومين فصلنامه هنر پژوهشي خيال، ويژه بهار و تابستان 1386، منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگي هنر باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"در اين شماره فصلنامه مطالبي چون «سماع درويشان در آينه تصوف» نوشته سيد رسول معرك نژاد، «نقدي بر آثار هنر پژوهان غربي درباره تصويرگري در اسلام» نوشته صالح طباطبائي، «ملودرام و نظريه ژانر» از منصور براهيمي، «فرم و محتوا در دنياي افلاطون» از فاطمه راهيل قوامي، «سورئاليسم و انسان شناسي» نوشته ناصر فكوهي، «هنر يوگا در هند» از اسماعيل پناهي و « پازوليني، كروچه و سينماي شعر» ترجمه علي اتحاد را مي‌خوانيد.
بنابر اين گزارش در مقاله «سماع درويشان در آينه تصوف» نگارة سماع درويشان، اثر كمال‌الدين بهزاد (متعلق به سال 895 ق) بر اساس مفاهيم عرفان و تصوف توسط سيد رسول معرك نژاد تحليل شده است. با توجه به تعلق نگاره به دورة تيموريان، در ابتدا، وضع تصوف در اين دوره بررسي مي‌شود.
مؤلف سپس فرقه نقشبنديه را، كه بهزاد عضو آن بوده است، معرفي مي‌كند و با توجه به زمان ترسيم نگاره و سن مشايخ تصويرشده در آن، نتيجه مي‌گيرد كه بهزاد اجتماعي خيالي از مشايخ صوفية نقشبندبه را به تصوير كشيده است.
نويسندة مقاله«نقدي بر آثار هنر پژوهان غربي درباره تصويرگري در اسلام» در بخش نخست، با استناد به برخي نوشته‌هاي تامس واكر آرنولد، ديدگاه او را تبيين مي‌كند و پاره‌اي از خطيرترين لغزشهاي آن را نشان مي‌دهد. سپس، با توجه به گستردگي تأثير اين آثار، مي‌كوشد تا سبب هم‌داستاني نسل نخست هنرپژوهان غربي و جمعي از سنت‌گرايان و برخي نويسندگان ايراني را در اين باره و پيامدهاي رواج اين نگرش را تبيين كند. در بخش دوم مقاله، رويكرد آرنولد و اتباعش به تصويرگري در اسلام نقد شده و، در عين حال، شالودة نگرش ديگري كه به تازگي در ميان جمعي از هنرپژوهان غربي‌ پديد آمده روشن گشته است. بخش سوم و پاياني مقاله، در پاسخ به دعاوي كساني چون لارنس بينيون، به بررسي چگونگي مواجهة مسلمانان با هنرهاي تجسمي اختصاص يافته است.
به گزارش ايسكانيوز منصور براهيمي در مقاله «ملودرام و نظريه ژانر» به تحولات نظرية ژانر بر اساس كتاب نظرية مدرن ژانر، ويراستة ديويد داف، پرداخته است و مصاديق موضوع بحث را بيشتر در ملودرام تئاتري و سينمايي نشان داده است.
براهيمي در ابتدا به تعاريف ملودرام و ويژگيهاي آن مي پردازد ، سپس ژانر در نظرية ادبي مدرن را بررسي مي‌كند.
در مقاله «فرم و محتوا در دنياي افلاطون» ، فاطمه راهيل قوامي آراء انديشمندان اصلي دنياي غرب درباره «هنر» و «زيبايي» و «فرم و محتوا در اثر هنري »بررسي كرده است.
ناصر فكوهي در مقاله «سورئاليسم و انسان شناسي» به نزديكي محتوايي سورئاليسم و انسان شناسي پرداخته و سورئاليسم را حاصل شورش و طغيان بر فرهنگ غالب در غرب دانسته است.
مقاله «هنر يوگا در هند» ترجمه اي است از آناندا كوماراسوامي كه توسط اسماعيل پناهي انجام شده ئ به بررسي رابطه يوگا و هنر در هند مي پردازد.
به گزارش ايسكانيوز هدف مقاله « پازوليني، كروچه و سينماي شعر» ترجمه علي اتحاد، تبيين نظرية «سينماي شعر» پازوليني است. اين نظريه مبتني بر نظرية زيبايي‌شناختي كروچه (نظرية بيان) است. از اين رو، در ابتدا، نظرية كروچه به اجمال بررسي و پنج مقولة آن تشريح مي‌شود سپس وارد بحثهاي نشانه‌شناختي در باب تصوير مي‌شود كه در اين خصوص آراء بارت نيز طرح شده است.
گفتني است فصلنامه خيال به صاحب امتيازي فرهنگستان هنر جمهوري اسلامي و مدير مسئولي ميرحسين موسوي و به سردبيري محمد پروري با قيمت 2000 تومان منتشر مي‌شود.
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 209]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن