تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817107121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقام دوم طرح «مالزي، سرزمين دوم من» براي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: مقام دوم طرح «مالزي، سرزمين دوم من» براي ايران


سرمايه ، دلبر توكلي: كمتر از دو ماه قبل قائم مقام وزارت گردشگري مالزي طي سفري به ايران از رشد 98 درصدي گردشگران ايراني به كشورش خبر داد و همين روند رو به رشد موجب شده است تردد مسوولان گردشگري مالزي به كشور مان زيادتر شود. از سخنان مسوولان گردشگري اين كشور چنين بر مي آيد كه مالزي،گردشگران ايراني را جزء كشور هاي هدف خود قرار داده و براي بالا بردن هرچه بيشتر اين آمار دست از تلاش بر نمي دارند اين در شرايطي است كه بين دو كشور تفاهمنامه گردشگري و تبادل گردشگري منعقد شده است.

مالزي به اتوبان يكطرفه جذب گردشگران ايراني سرعت مي بخشد به همين جهت نيز اقدام به انتشار كتاب راهنماي سفر به مالزي به زبان فارسي كرده است؛ كتابي كه در جيب جاي مي گيرد و تمامي اطلاعات مورد نياز گردشگران در آن وجود دارد. اين بار مدير بخش بين الملل وزارت فرهنگ و گردشگري مالزي به ايران سفر كرد. ذوالكفري شريف از رشد
3/115 درصدي گردشگران ايراني به مالزي خبر داد و گفت: «ورود گردشگران ايراني به مالزي از سال 2003 تا 2008 ميلادي با 3/115 درصد رشد به 55هزار و 727 نفر رسيده است.»
وي با اشاره به اينكه مالزي هفتمين كشور جهان از نظر ارزش پولي است، گفت: «وزارتخانه گردشگري مالزي براي جذب گردشگران بيشتر در سال 2009 ميلادي، محصولات و بسته هاي گردشگري متنوعي را براساس پيچيدگي هاي امروز بازار گردشگري و رفع نيازهاي خاص گردشگران در دستور كار قرار داده است.»
وي ايران را جزء برترين كشورهاي گردشگرفرست به مالزي دانست و بيان كرد: «10 هزار و 412 نفر از گردشگران ايراني در سال 2003 ميلادي به مالزي سفر كرده اند و تعداد آنها در سال 2007 ميلادي با رشدي بيش از صددرصد همراه بوده است.»او رشد گردشگري مالزي را مثبت دانست و گفت: «مالزي در سال
2007 ميلادي توانسته است، بيش از
45 ميليارد رينگيت درآمد از محل گردشگري كسب كند.
در سال 2008 تاكنون 19ميليون و 900 هزار نفر به مالزي سفر و از
13 ايالت، سه بخش فدرال آن و جاذبه هاي متنوع گردشگري ديدن كرده اند.»
مدير بخش بين الملل وزارت فرهنگ و گردشگري مالزي با اشاره به انتخاب اين كشور به عنوان بهترين كشور در حوزه گردشگري محيط زيست در سال
2008 ميلادي اظهار داشت: «ظرفيت هاي فراوان، بالقوه و بالفعل گردشگري مالزي، اين كشور را به يكي از مقاصد جدي گردشگران جهان تبديل كرده است به طوري كه هر گردشگر با سليقه و ذائقه خاص، امكان پاسخگويي به نيازهاي خود را در هر يك از شاخه هاي گردشگري در اين كشور دارد.»
در حالي كه مسوولان گردشگري كشورمان از پتانسيل هاي موجود در بخش هاي مختلف گردشگري در ايران سخن مي گويند و در تمامي سخنراني هاي خود بر اين امر كه تاكنون از اين پتانسيل ها بهره برداري بهينه نشده است اذعان دارند شاهد آن هستيم كه دولتمردان مالزي از پيشرفت در بخش هاي مختلف گردشگري خبر مي دهند و براي توسعه گردشگري از حداقل هاي موجود در كشورشان حداكثر بهره برداري را مي كنند. آنان بي آنكه بيش از 550 منطقه نمونه گردشگري و چندين روستاي هدف گردشگري را در هيات دولت به تصويب برسانند اقدام به توسعه گردشگري روستايي كرده اند.
مدير بخش بين الملل وزارت فرهنگ و گردشگري مالزي ظرفيت فراوان روستايي در مالزي را يكي ديگر از بسترهاي مهم جذب گردشگر و همچنين تجربه هاي نو و تازه آنها دانست و ادامه داد: «وزارت گردشگري مالزي 2هزارو 800 نيروي آموزش ديده را در 142 روستاي اين كشور براي ارائه خدمات به گردشگران در اختيار دارد. همچنين به زودي قرار است پايگاه اينترنتي اين روستاهاي گردشگري را راه اندازي كند و اطلاعات آنها را در اختيار علاقه مندان قرار دهد.»استفاده از ظرفيت گردشگري سلامت و منابع پزشكي موجود در مالزي را مي توان يكي از اصلي ترين بسترهاي جذب گردشگر به اين كشور اعلام كرد و گفت: «در سال 2001 ميلادي، 75هزار و 210 نفر به مالزي براي درمان مراجعه كردند كه اين ميزان در سال 2006 به 296هزار و 672 نفر افزايش يافت. مالزي توانسته است از اين طريق 53ميليون و 700هزار رينگيت با ارائه خدمات به 341 هزار بيمار در سال 2007 ميلادي كسب كند.»
به گفته او امكان تحصيل و جذب دانشجو از كشورهاي مختلف جهان در مالزي، يكي ديگر از ظرفيت هايي است كه شمار گردشگران اين كشور را افزايش داده است و تا به حال 3678 دانشجوي ايراني به اين كشور سفر كرده اند.
مدير بخش بين الملل وزارت فرهنگ و گردشگري مالزي همچنين از طراحي برنامه ها، فستيوال هاي گردشگري در اين كشور براي جذب گردشگران خبر داد و گفت: «برنامه خريد MMS از جمله برنامه هايي است كه حراج آخر سال مالزي بود اما بنا به تصميم برنامه ريزان گردشگري كشور، اين حراج همزمان با جشن زمستاني كريسمس همراه شد و از اين پس برگزار خواهد شد.
گردشگران خارجي با حضور در اين برنامه خريد از تخفيف ويژه مراكز خريد مالزي تا چهارم ژانويه كه اختتاميه اين حراج است، برخوردار مي شوند.»
شريف همچنين به طراحي شعار «مالزي، سرزمين دوم من» در سال 2007 ميلادي اشاره كرد و افزود: «در اين طرح، براي كساني كه علاقه داشتند تا در مالزي اقامت هاي طولاني داشته باشند، امكانات و تسهيلات ويژه اي در نظر گرفته شده بود كه قرار است به دليل استقبال كشورهاي مختلف از اين طرح، توسعه و پياده سازي آن دوباره در دستور كار قرار گيرد.»
به گفته او در طرح «مالزي، سرزمين دوم من» گردشگراني كه از سوي اداره مهاجرت مالزي ويزا مي گيرند، 10 سال فرصت را براي زندگي در اين كشور براي خود رقم مي زنند و با دريافت ويزاي 10 ساله هر وقت كه خواستند به مالزي مي توانند وارد يا از آن خارج شوند. همچنين خريد خانه، ماشين و معافيت مالياتي درآمد گردشگراني كه از طرح ويزاي 10 ساله استفاده مي كنند، از جمله تسهيلات پيش بيني شده براي اين طرح است.
وي تاكيد كرد: «طرح «مالزي، سرزمين دوم من» با جذب 12هزار و 164 نفر تا به حال از كشورهاي انگليس، ايران، ژاپن و كره جنوبي يكي از بهترين برنامه ريزي ها براي جذب گردشگران علاقه مند بوده است. دولت مالزي مصمم است تا با توسعه اين برنامه، محدوديت هاي سرمايه گذاري را در مالزي كه بسيار اندك است، رفع كند.»
مدير بخش بين الملل وزارت فرهنگ و گردشگري مالزي با بيان اينكه گردشگران با سلايق و علايق مختلف به اين كشور سفر مي كنند، گفت: «بسياري از اين گردشگران فقط براي ورزش به مالزي وارد مي شوند. همين امر سبب شده است كه مالزي به يكي از كانون هاي اصلي برگزاري چند مسابقه بين المللي در حوزه قايق سواري، كوه نوردي، فرمول يك و... تبديل شود.»
وي يادآور شد: «به دليل وجود زيرساخت هاي مناسب حمل ونقل در مالزي، اين كشور به يكي از مراكز اصلي برگزاري همايش ها، سمينارها و نشست هاي بين المللي تبديل شده و همين امر موجب شده است تا مركز نمايشگاه ها و همايش هاي بين المللي مالزي كه ساخت آنها به دليل استقبال كشورهاي مختلف در دستور كار بود، سال آينده افتتاح شود.»
شريف همچنين تنوع جمعيتي مالزي را يكي از اهرم هاي مهم اين كشور در جذب گردشگر دانست و گفت: «دولت مالزي تصميم گرفته است تا با بهره مندي از تنوع جمعيتي خود، هر دوره از سال را به برگزاري يك فستيوال و مراسم محلي و بومي اختصاص دهد. معمولاً اين مراسم و فستيوال ها از جمله مهم ترين مراسم بومي مالزي به شمار مي روند كه از آن جمله مي توان به جشنواره گياهان، گل ها، رنگ ها، كارناوال شادي، جشنواره موسيقي و... اشاره كرد.»
او با برشمردن دلايل انتخاب اين كشور به عنوان مقصد اصلي گردشگران اظهار داشت: «دسترسي آسان به مالزي از مسيرهاي دريايي، زميني و هوايي يكي از عمده ترين عوامل جذب گردشگران است. اكنون 45 ايرلاين بين المللي در مالزي فعاليت مي كنند.»
وي بيان كرد: «مسافرت در مالزي آسان و مقرون به صرفه است و از آنجا كه اين كشور يكي از امن ترين كشورهاي جهان است، شما به دليل ارزش پولي مالزي با كم ترين هزينه، بيشترين خريد را در آن مي توانيد داشته باشيد.»
وي اضافه كرد: «جذابيت هاي منحصربه فرد گردشگري در مالزي و وجود 2400 هتل با 160هزار اتاق در سطوح مختلف سه تا پنج ستاره كه متناسب با درآمد افراد، در تمام مناطق كشور هستند، از ديگر عوامل مهم جذب گردشگر به اين كشور است. قيمت اتاق هاي مالزي
90 دلار تا 120 دلار است و انتخاب هر يك از هتل ها متناسب با درآمد گردشگران امكان پذير است.»
جالب آنكه با وجود حدود 2000 دفتر خدمات مسافرتي فعال در كشورمان تعداد گردشگران ورودي به ايران در خوش بينانه ترين حالت به بيش از يك و نيم ميليون نفر نرسيده است در حالي كه مالزي تنها با داشتن 199 آژانس مسافرتي توانسته ميزباني 21 ميليون گردشگرخارجي را عهده دار شود.
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن