تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817164857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رد ادعاي نگراني كشورهاي عربي از برنامه هسته‌اي ايران‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: رد ادعاي نگراني كشورهاي عربي از برنامه هسته‌اي ايران‌
سرويس سياسي - اجتماعي: سخنگوي وزارت خارجه، ادعاها در مورد وجود نگراني در ميان كشورهاي عرب نسبت به فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران را رد كرد و گفت: اين ادعاها از سوي غربي‌ها در چارچوب سياست ايران هراسي ارائه مي‌شود و تاكنون مقام‌هاي رسمي عرب در گفتگو با مقامات كشورمان چنين نگراني را ابراز نكرده‌اند.‌

براساس گزارش خبرنگار اطلاعات، حسن قشقاوي، پيش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي افزود: بدون ترديد، سياست تهاجمي غرب در مورد ايران به شكست انجاميده و اكنون دليلي هم وجود ندارد كه اين سياست، تبديل به ديپلماسي نيابتي بشود.

به گفته قشقاوي اگر اين اتفاق هم بيفتد، نوعي شكست است چون ايران، هم پيشنهاد تشكيل كنسرسيوم بين‌المللي را به كشورهاي منطقه داده و هم البرادعي 14 بار، انحراف نداشتن فعاليت هسته‌اي ايران را اعلام كرده است.

وي اجلاس نيويورك را با حضور كشورهاي عرب و گروه 1+5 يك نمايش شكست خورده در يك تئاتر خواند و گفت: ميان كشورهاي منطقه با ايران، ارتباط عميق ديني، فرهنگي و ... وجود دارد و اين كه بخواهند اسب ترواي ايران هراسي را پشت كشورهاي منطقه قرار دهند، با موفقيت همراه نخواهد بود.

قشقاوي، مهم‌ترين تهديد منطقه را رژيم صهيونيستي دانست و افزود: ديدگاه كشورهاي خاورميانه هم اين است كه رژيم صهيونيستي، تهديد مهم براي منطقه محسوب مي‌شود و حوادث غزه و ساير جنايات اين رژيم، گواهي اين مدعا است.

قشقاوي در مورد مساله هسته‌اي نيز گفت: ايران، آماده همكاري جدي با كشورهاي منطقه است و اعراب بايد موضوع كنسرسيوم را كه نوعي مشاركت جمعي است، جدي بگيرند.

وي با تكرار اين موضع كه فعاليت هسته‌اي نظامي در دكترين دفاعي ايران، جايي ندارد افزود: غني‌سازي، حق مسلم ما است و تاكنون در اين زمينه، انحرافي نداشته‌ايم.

سخنگوي وزارت خارجه در مورد زمان پايان ساخت نيروگاه اتمي بوشهر گفت: با افزايش شمار كاركنان دست‌اندركار در ساخت اين نيروگاه، كار به سرعت و طبق برنامه در حال انجام است و ما و روس‌ها از روند اجرايي ساخت نيروگاه رضايت داريم.

وي موضوع مهم در اين ارتباط را سوخت هسته‌اي دانست و گفت: فكر نمي‌كنم در اداره سياسي دو كشور، مانعي وجود داشته باشد.‌

قشقاوي درباره فروش سامانه دفاعي اس.300 از سوي روسيه به ايران گفت: هيچ گزارشي از منابع ذيربط در اين باره به وزارت خارجه نرسيده است. ضمن اين كه ارتباط ما با روسيه، همه‌جانبه و گسترده است.

قشقاوي در مورد ايجاد پست جديد در وزارت خارجه آمريكا براي ارتباط با ايران گفت: اين يك تصميم داخلي است و به ما ارتباطي ندارد. آن چه مهم است، اين است كه در پس تغييرات اداري در سياست‌هاي منطقه‌اي آمريكا به صورت جدي تحول ايجاد شود و اگر منافع ملت ايران و غرور ملي ما را به رسميت بشناسند و رفتار گذشته خود را تغيير دهند، اين تغيير اداري مبارك خواهد بود.

وي در مورد اظهارات رايس درباره مساله گشايش دفتر ديپلماتيك واشنگتن در تهران گفت: صحبت‌هاي رايس كاملا در تناقض با هم هستند. ضمن اين كه در اين باره، درخواست رسمي به ايران نرسيده است.قشقاوي درباره اظهارات معاون وزير خارجه انگليس مبني بر اين كه لندن، خصومتي با تهران ندارد، گفت: اگر واقعا اين گونه است، بايد در عمل ديده شود. ما رفتار آنان را رصد مي‌كنيم و ابهام‌هاي فراواني در برخورد اين كشور با ايران وجود دارد. از جمله مماشات با گروهك منافقين و نيز موضوع هسته‌اي.وي تاكيد كرد: آنها بايد منافع ملي ما را به رسميت بشناسند. چون با ملت ايران سروكار دارند.

وي افزود: ملت ايران در يك بت‌شكني هسته‌اي به قله‌هاي مهم دست يافته و اين موضوع بايد به رسميت شناخته شود.

قشقاوي در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره اظهارات دبيركل شوراي همكاري خليج‌فارس در مورد تماميت ارضي ايران گفت: اين كه بگوييم گسترش روابط و تبادل نظرها در جهان سياست، لزوما بايد به اين نتيجه برسد كه مواضع اعلامي يكي باشد، چنين نيست.

وي افزود: درباره جزيره ابوموسي، سوءتفاهمي وجود دارد كه قابل رفع است و به نظر مي‌رسد اين گونه اظهارات از منظر ايران هراسي هر از چندگاه مطرح مي‌شود كه البته به سود منافع ملي ايران و امارات نيست و ورود طرف ثالث در اين ماجرا كار شايسته‌اي نخواهد بود.

قشقاوي در مورد اعزام ناوگان دريايي ايران به آبراه بين‌المللي در نزديكي گفت: به دنبال تشديد ناامني در اين منطقه از آبراه بين‌المللي و اقدامات دزدان دريايي، باتوجه به قطعنامه شوراي امنيت، ايران تصميم گرفت با اعزام ناو جنگي به منطقه، اقدامات خود را همگام با جامعه بين‌المللي براي ايجاد فضاي امن براي تردد كشتي‌ها به انجام برساند.‌

وي با ابراز بي‌اطلاعي از حضور احتمالي رئيس‌جمهوري در نشست آينده اعضاي شوراي همكاري خليج‌فارس اعلام كرد: مالكي، نخست‌وزير عراق اواخر اين هفته در چارچوب گفتگو براي گسترش بيش از پيش روابط دوجانبه، به ايران سفر مي‌كند.

سخنگوي وزارت خارجه در مورد برخي اقدام‌هاي نسبت داده شده به سفارت انگليس در تهران گفت: هرگاه گزارش مكتوبي از سوي نهادهاي مسئول بالاتر در اختيار ما قرار گيرد، به وظايف ديپلماسي خود عمل خواهيم كرد.

قشقاوي در مورد مصادره املاك ايران در آرژانتين گفت: آن مركز از 20 سال گذشته، وقف فعاليت‌هاي خيريه شده و در اختيار مدرسه مسلمانان قرار گرفته بود و مصادره آن توسط دولت آرژانتين و ارائه به يهوديان، تبعيضي ناروا است كه بايد از بين برود. ‌وي در مورد بازداشت رئيس بنياد علوي در آمريكا گفت: تمام فعاليت‌هاي اين بنياد شفاف است و چنين رفتاري در راستاي جنگ رواني و سياست ايران هراسي انجام گرفته و ما وظيفه پيگيري موضوع را داريم. وي با اعلام اين مطلب كه در موضوع روابط ايران و آمريكا تحرك تازه‌اي اتفاق نيفتاده است، در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار ما مبني بر چگونگي ارتباط زن و مرد ايراني محكوم شده در دادگاهي در فلوريداي آمريكا با كشورمان گفت: ما در اين زمينه، گزارشي را از دفتر نمايندگي خود در آمريكا دريافت نكرده‌ايم.

‌قشقاوي در مورد اظهارات البرادعي پيرامون مساله هسته‌اي ايران گفت: وي بارها اعلام كرده كه دليلي براي انحراف فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران وجود ندارد. البته شايد بگويد به طور قطع و يقين نتواند اعلام كند ايران هيچ فعاليت اعلام‌نشده‌اي ندارد. قطعا صد كشور در دنيا وجود دارند كه فعاليت‌هاي آنان مورد تاييد نهايي آژانس قرار نگرفته است و اين كه يك كشور را استثنا كرده و بگوييم تاييد نهايي نشده منطقي نيست. ضمن اين كه ما آمادگي كامل براي همكاري داريم.‌




 دوشنبه 2 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن