تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817096777




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس مجلس خبرگان در همايش آسيب شناسي پژوهش در دفاع مقدس: بني صدر از ورود نيروهاي انقلابي به جبهه ها مي ترسيد


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: رئيس مجلس خبرگان در همايش آسيب شناسي پژوهش در دفاع مقدس: بني صدر از ورود نيروهاي انقلابي به جبهه ها مي ترسيد
آيةا... هاشمي رفسنجاني گفت: بني صدر با دو عيب اساسي «شيوه فرماندهي» و «ترس از ورود نيروهاي انقلابي به جبهه» مشكلات فراواني را براي آغاز جنگ بوجود آورد، اما پس از رفتن وي پيروزيهاي چشمگيري بدست آورديم.به گزارش فارس ، آيةا... اكبر هاشمي رفسنجاني در همايش آسيب شناسي پژوهش در دفاع مقدس كه صبح ديروز از سوي بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس در مركز آفرينشهاي هنري برگزار شد، گفت: رزمندگان دلاور هشت سال دفاع مقدس با جانفشاني باعث شدند كه ما حتي يك وجب از خاك خود را از دستبرد ديگران مصون بداريم و نشان دهيم كه به هيچ وجه متجاوز و جنگ طلب نيستيم و دنيا خود بازگو كرد كه ما مستحق دريافت غرامت از متجاوزان هستيم.رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: جنگهاي جهاني حساب خاص خود را دارند، اما در جنگهاي ميان دو كشور ما شاهد آن هستيم كه گروهي طرفدار يكي از كشورها و گروهي از كشورهاي ديگر طرفدار طرف ديگر جنگ هستند، اما جنگ تحميلي عراق به ايران اين گونه نبود و ايران در يك طرف جنگ به تنهايي دفاع مي كرد در حالي كه عراق از حمايت تمام قدرتهاي روز دنيا بهره مند بود. رئيس مجلس خبرگان با اشاره به اينكه جنگ تحميلي نمونه اي مشابه در تاريخ ندارد، گفت: اين جنگ زماني اتفاق مي افتد كه كشور ما تازه انقلاب كرده و شيرازه اي در هم پيچيده دارد و هنوز ارتش آن نابسامان است؛ سپاه و بسيج تشكيل نشده اند و از كمترين توان نظامي برخوردارند. وي بيان داشت: هدف سه اردوگاه شرق، غرب و ارتجاع از پاي درآوردن انقلاب ايران اسلامي بود و حداقل خواسته آنها اشغال خوزستان و ناتوان كردن ايران در تأمين بودجه اي بود كه از نفت به دست مي آورد. دشمن مي دانست كه آن زمان ما به نفت بسيار وابسته بوديم.
هاشمي رفسنجاني به پژوهشگران دفاع مقدس اظهار داشت: بايد ابتدا واقعيت جنگ را ثبت كنيد؛ تحليل كنيد، تحليلي آگاهانه و تحليلي كه عاري از هر گونه اهداف سياسي باشد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به نكات قابل توجه محققان در تحقيقات دفاع مقدس اشاره كرد و ادامه داد: بايد در تحقيق خود اين نكته را لحاظ كنيد كه ايران اسلامي به تبع اسلام، قرآن، احاديث و روايات خواستار جنگ نبوده و همواره از صلح حمايت مي كند.
هاشمي رفسنجاني افزود: ايران اسلامي بهترين راه كه همان حضور توده مردم در جريان امور است را در پيش گرفته و اين مترقي ترين راه در دنيا است و با اين شرايط نيازي به تجاوز به كشورهاي ديگر ندارد.
وي به نكته ديگري كه محققان بايد به آن توجه كنند اشاره كرد و اظهار داشت: ما آمادگي جنگ را هم نداشتيم، حال اگر دشمنان متجاوز نبودن ما را قبول نمي كنند، اين نكته كه ما آمادگي جنگ را نداشتيم بسيار محسوس است و شما محققان نيز بايد به آن توجه كنيد.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به دلاورمردي هاي ارتش، سپاه و بسيج در دفاع مقدس خاطرنشان كرد: همه اين نيروها زحمات زيادي در جنگ كشيدند و به عنوان مثال نيروي هوايي كه به عنوان تنها نيرويي كه از قبل از انقلاب دست نخورده باقي مانده بود، نقش مؤثري در پيروزي در اين دوران ايفا كرد.
وي تصريح كرد: ابتداي جنگ مشكل فرماندهي داشتيم كه بني صدر با دو عيب اساسي نحوه فرماندهي و ترس از ورود نيروهاي انقلابي به جبهه مشكلات فراواني را براي آغاز جنگ بوجود آورد و به همين دليل ما بسيار ناتوان جنگ را آغاز كرديم، اما پس از رفتن بني صدر و ورود بسيج و نيروهاي ارزشي به عرصه دفاع توانستيم شاهد پيروزيهاي چشمگيري باشيم.
وي به محققان و پژوهشگران توصيه كرد كه از نقش ارتش در آموزش ساير نيروهاي نظامي چشم پوشي نكنند و همچنين به حركتهايي كه سپاه پاسداران در كسب غنائم از دشمنان داشت، توجه كافي را داشته باشند.
هاشمي رفسنجاني گفت: با گذشت سالهاي اوليه جنگ ما تجربه بسيار خوبي كسب كرديم و شاهد عملياتهاي بزرگي مانند خيبر، والفجر 8 و عمليات بي نظير كربلاي 5 بوديم كه هر كدام موضوع يك تحقيق است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: رزمندگان ما با كسب تجربيات ارزشمند توانستند كارهاي بسيار عجيبي انجام دهند و از كيلومترها موانع و مين گذاري عبور كنند و حتي در مقابل حملات شيميايي بي سابقه عراق كه در يك روز 3 هزار بمب شيميايي شليك كرد، ايستادگي كنند.
هاشمي رفسنجاني ادامه داد: ارتش، سپاه و بسيج توانستند عمليات معجزه آساي حلبچه را انجام دهند و پياده شدن آنها در خاك عراق بعثي ها را ديوانه كرد و شاهد آن بوديم كه چگونه در پاسخ به اين حركت، مردم خود را در فجيع ترين اقدام مورد حمله شيميايي قرار دادند.
وي به پذيرش حقانيت ايران از سوي كشورهاي ديگر اشاره كرد و افزود: اين نيز بايد يكي از موضوعات تحقيق شما باشد، در پايان جنگ دنيا فهميد ايران از قدرت بسيار بالايي برخوردار است و حقانيت ايران را اعلام كرد. امروز نيز بايد به خوبي از تجربه هشت سال دفاع مقدس بهره مند شويم.
رئيس شوراي عالي دفاع در دوران دفاع مقدس تصريح كرد: نقش امام(ره) در جنگ بي نظير بود و شما محققان بايد بسيار به اين نكته توجه كنيد؛ امام روحيه مبارزه و ايمان رزمندگان را بالا مي برد و اين نقطه اصلي تمايز بين ما و دشمن بود.
هاشمي رفسنجاني همچنين از دانشگاه آزاد به خاطر ورود دانشجويان اين دانشگاه به بحث تحقيق در دفاع مقدس تشكر كرد.
هاشمي رفسنجاني در پايان با تأكيد بر اينكه نقاط ضعف در اطلاع رساني دفاع مقدس بايد برطرف شود و از بسيجيان گمنام گرفته تا شهداي صاحب نام برابر و محفوظ بمانند، گفت: نبايد دروغ گفت؛ چرا كه دروغ مفسده بسيار بزرگي است و فلسفه آن در تاريخ بسيار گمراه كننده است؛ بنابراين بايد از دروغ گفتن در تاريخ جنگ پرهيز شود؛ البته برخي از راستها هم قابل گفتن نيست، اما نوشتني و نگاه داشتني است تا در زمان خود عرضه شود. ان شاءا... كه در تدريسهاي شما اين امر رعايت مي شود و اخلاق انقلابي كه جزو مهمترين اركان ماست، مد نظر قرار مي گيرد.
 يکشنبه 1 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن