تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816875713




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شور حج/366پرده بيستم ؛ زمزمه هايي براي جدايي از بيت العتيق


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شور حج/366پرده بيستم ؛ زمزمه هايي براي جدايي از بيت العتيق
حضور در كنگره جهاني حج و ديدن صحنه هاي بسيار زيبا و تكرار نشدني از تجمع ميليونها انسان مومن به دين محمد (ص) كه از رنگها،نژادها و ملل مختلف ميان به دور هم جمع گشتند آنقدر ناياب و كم نظير بود كه اين حكم الهي با وجود برخي سختيها از ناملايمات و اضطرابها براي هميشه در منظر انسانهاي حاضر صفحاتي دست نيافتني از حيات بشري به يادگار مي گذارد.

خبرنگار مهر كه در اين سفر مزين به توفيق حق تعالي هر چه ديده جز زيبايي وجمال را نمي تواند برآن نامي نهد براي آنكه بتواند مركز تجمع قلوب انسانهاي وفادار به دين الهي در اوقات حج را به درستي درك كند تلاش مضاعفي كرد تا هر روز و هر ساعت از زاويه و دريچه اي به كعبه نگاه كند و از ظرايف و دقايق اين خانه توحيد نكته اي و مسئله اي بياموزد تا شايد اگر اين توفيق دست نداد حداقل با معرفت مناسبي در حد بضاعت خود توانسته باشد پيام آوري منصف و ديده باني نكته بين در اين هجرت باشد.

- از نكات جالب توجه در سفر حج بويژه در حريم حرم عطوفت و مهرباني انسانهاي مختلف در فرهنگ و مليت هاست. آدمي در اين مسئله عجيب فرو مي ماند كه در اوج همه فشارها و هجومها تا آنجا كه نفس به شماره مي افتد. اكثر مسلمانان حاضر در اين فضاي روحاني از حوصله و صبر عجيبي بهره مي برند در كمال صداقت و متانت از هم طلب عفو و بخشش دارند و مي كوشند از ساحت كريم جز كرامت و بزرگي از خود بروز ندهند.

- زيباييهاي رفتاري، گفتاري، معنوي كعبه فضا و شرايطي مي سازد تا آدمي در تار و پود وجودش چنان احساس مي كند كه در واقع به محضر حضرت حق جل و علا حاضر است و در اين نقطه جهان رفاقتي عجين با محبت و عشق به بنده خود مي كند و چنين است حال عاشقاني كه در سركشتگي و جبران وجود، دستها و زبانهاي خود را در اين نقطه رها مي كنند تا حاجتي گيرند و دل آزاد كنند و چه خوش است عطاي رب به بنده كوچك خود در حضور چشم هزار هزار حاضر ناظر و دست محتاج به جود و كرم و چه با سعادتند بندگاني كه در سرزمين رها شدگان و نجات يافتگان چنين برائت گيرند و مدال آزادي بر سينه زنند.

- چه خوش زماني است هنگامه ديدار معبود در برترين جغرافيايي خلقت كه در ميان فوج فوج، دسته دسته مهمانان تو نيز در حلقه ياران درآيي و چه زيباتر اينكه حضرت حق به كرامت ازلي خويش مهر بندگي بر قلبت زند تا زنگار غير او پاك گردد و دل حريم او شود و چه خوشتر اينكه عظمت بيكرانه او تا آنجا پيش رود كه تو انسان رانده و مهجور را بار ديگر به حضور بپذيرد و تو را نيز چون ديگر حاضران با مرتبتت پذيرا باشد و تو را به رحمت خويش نيز متنعم گرداند.

- چه لحظات غير قابل شمارشي است كه تو در حضور جانان جاي مي گيري و هر چه اراده مي كني همه نور و سرور است. اگر لب به حاجت باز كني از خزانه بي انتها عطا مي شود. اگر قلبت از تنگناهاي روزگار به درد آمد او با كرامت خود مايه تسلاي آلام توست. اگر آياتي الهي را زمزمه كني اين طبقات نور روشني بخش جان تو مي گردند. و اگر ركعتي نماز عشق بخواني فقط ترفيع گرفته اي و اگر چشم در چشم كعبه بنمايي برق اين بناي توحيد چنان تو را جذب خود مي كند كه عنصر زمان ديگر تو را محاسبه نتوان كرد و تو راهي به آسمان مي يابي.

چه حالات احسني است وقت به عرش رفتن نجواي بندگان كه پربال ملائك حمل مي شوند و چه خوش منظري است كه تو مات و مبهوت به نظاره گفتگوي بندگان با پروردگارشان مي نشيني و چه نكته اي كه مي آموزي و چه كلماتي كه تو را در ذهن نقش مي بندد و اينكه در ورقه ذهن تو نقش بستد تا مشق ارادت كني و چه ترنم دلربايي است كه مخلوقات عالم هر كس به زبان و حالتي ذكر او را مي گويد و فرياد مي زند.

چه زيبا نقش و نگاري است بر ديواره هستي كه انعكاس تمام جلوه هاي آن در توحيد است و تو اي كعبه، اي پژواك و برگردان تصاوير زيبايي عالم، چه خوب نمايان مي كني صفات صاحب كائنات را كه هر چه تو ماندگارتري ،مخلوقات به عمق فهم نظام خلقت اميدوارترند و مفتون تر.

اي خانه توحيد بدان به هر كه رسيدم و ديدم گفتم و خواهم گفت كه خزائن اسرار هم توحيد گويان در تو نهان و هويداست هر بنده اي در عالم وجود كه پا بر نقطه نقطه اين سرزمين مي نهد اين افسون و حيرت را دارد و با خود مي برد كه اسرار جلا و خفايت همه را شيفته مي سازد و اين جنون پاياني ندارد مگر آنكه كسي از عقل بهره نگيرد و خود را از بند بندگي رها سازد والا هميشه در بند توست اي خانه نجات يافتگان از همه چيز واي خانه اميد اميدواران.

اگر چه جغرافيا تنها به اندازه خطوطي به مقياس خط و نقطه مي تواند بين ما جدايي بيفكند اما رشته هاي محبت تنيده از عالم بالا فراتر از مقياس زميني است.
 شنبه 30 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن