تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816991476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام جمعه گرگان: بايد دستان انسانهاي شايسته را براي كار كردن بلند كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: امام جمعه گرگان: بايد دستان انسانهاي شايسته را براي كار كردن بلند كرد
گرگان - نماينده ولي فقيه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: امروز بايد دستان افراد شايسته و توانمند را براي كار كردن بلند كرد.


آيت اله "سيدكاظم نورمفيدي" روز گذشته در مراسم نخستين جشنواره شهروند ماندگار در گرگان افزود: بلند كردن دستان انسانهاي شايسته يكي از پيامهاي مهم واقعه بزرگ غدير است كه حضرت محمد (ص ) دستان مردي شايسته، لياقتمند و توانمند به نام مولا علي (ع) را بلند كرد.
به گفته وي، البته امروز ديگر مانند علي (ع) نمي شود، زيرا آن امام همام يكي بود و تك بود و مانند آن ديگر نخواهيم داشت.
وي اظهار داشت: نوشتن نهج البلاغه كه سخنان گوهربار ايشان درآن آمده است، در واقع حقانيت اسلام است و اگر علي (ع) نبود، نهج البلاغه اي وجود نداشت و اسلام ادامه نمي يافت.
وي يادآور شد: تفكر و بينش ديني ما بايد به اين سمت و سو باشد كه كساني كه از نظر علم، ايمان، جهاد، ايثار، رشادت، شهادت و وارستگي بالاتر هستند، از آنان تجليل شود.
نماينده ولي فقيه در گلستان با بيان اين كه ملت ايران اسلامي بهترين پرچمدار امر به معروف و نهي از منكر هستند، افزود: تجليل از چنين افرادي در واقع برافراشتن و سرپا نگه داشتن پرچم امر به معروف است و ما نيز با برپائي چنين مراسمي مي توانيم غدير ديگري را برپا نمائيم.
نورمفيدي گفت: سپردن رهبري و ولايت جامعه اسلامي از سوي حضرت محمد مصطفي (ص ) به دستان علي (ع) پيام ديگري نيز به همراه دارد و آن اين است كه حضرت محمد (ص ) نشان دادند كه حاكميت در اسلام از اين نوع است و اين نوع حكومت بايد در جامعه اسلامي الگو باشد.
به گفته نورمفيدي، پيام غدير تنها براي ما شيعيان نيست و امت اسلامي و تمام جهانيان بايد اين پيام را دريافت كنند و به آن عمل كنند.
امام جمعه گرگان در خصوص شهر گرگان و انجام چنين مراسمي گفت: در وصف شهر گرگان همين بس است كه دانشمندان و انديشمندان بزرگي كه در حدود سالهاي غيبت كبري در اين منطقه بودند، نوشته اند كه گرگان شهر بزرگي است و مردمان آن خوش طبع و با مراودات بالا هستند و از اين منطقه مردمان معروف برخواهند خاست.
نورمفيدي تصريح كرد: بنا به برخي نوشته هاي موجود قديم، بوعلي سينا دانشمند بزرگ كتاب "شفا" (قانون ) را در منطقه گرگان نوشته است و حتي برخي مورخين ثبت كرده اند كه اين دانشمند بزرگ دوران پزشكي را جهت آموزش در اين منطقه زير نظر پزشكان بزرگ آن زمان فرا گرفته است و حتي ابوريحان بيروني نيز چنين سرنوشتي داشته است.
استاندار گلستان نيز در اين مراسم گفت: در روز عيد غدير حضرت محمد (ص ) نعمت خود را بر مردم و امت اسلامي تمام كرد و ما بايد با آن نعمت راه هستي و رسيدن به سعادت را پيدا كنيم.
مهندس "يحيي محمودزاده" در ادامه افزود: ما بايد دست در دستان فردي بگذاريم كه پيغمبر وي را ولي بعد از خود ناميد و بايد بدانيم كه خداوند به نبيئين و راهبران نعمت داده و بايد از اين نعمتها استفاده كنيم.
به گفته وي، با اعمال، عبادات و مناسك و در پي گرفتن راه ولايت، راه پيدا كردن نعمت و سعادت كامل مي شود و امروز ولايت است كه با معناي جمع كردن تمام نيروها در راه خدا مي تواند به جامعه ما استواري دهد.
وي تصريح كرد: جوانان ايران زمين با پشتيباني ولايت فقيه امروز بر قله هاي رفيع علم، دانش، تكنولوژي مي درخشند.
محمودزاده در ادامه در خصوص برگزاري اين جشنواره گفت: استان گلستان و شهر گرگان داراي مفاخر، انديشمندان و دانشمندان و شعراي بزرگي است و نكوداشت نام و ياد آنان بهترين راه براي تجليل از اين افراد است.
استاندار گلستان افزود: اين افراد در گذشته و حتي امروز از اين منطقه كه ايالت هيركان و استرآباد گذشته و گرگان امروز است، بر تارك قله هاي علوم مختلف در كشور و حتي در دنيا درخشيدند.
وي با بيان اين كه هر فرد داراي دو شخصيت است كه شخصيت اول وي، در بخش ها و دستگاههاي مختلف به عنوان شخصيت حقوقي كسب مي كند، افزود: اما شخصيت دوم فرد كه هويت وجودي فرد است باعث شده تا مردم گرگان نسبت به ساير مردم كشور متمايز باشند و اين هويت وجودي آنان باعث سرافرازي و سربلندي آنها شده است.
وي اظهار داشت: به علت وجود پاكان و بزرگان زيادي در اين منطقه، به گرگان لقب "دارالمومنين " داده اند و اين نيز در جاي خود بسي افتخار و سربلندي دارد و مايه مباهات مردم گرگان در كشور است.
شهردار گرگان نيز در اين مراسم با اشاره به كار 14 ماهه در جهت انتخاب شهروند ماندگار اين شهر گفت: انتخاب از ميان بالغ بر 100 شهروند ماندگار كار بسيار سخت بود كه اميد داريم بتوانيم در سالهاي آينده با برگزاري دوره هاي ديگر اين جشنواره كمبود و كاستي هاي نخستين جشنواره شهروند ماندگار را جبران كنيم.
"ابراهيم كريمي" در ادامه با بيان حضور افرادي چون ميرداماد، ميرفندرسكي، فخرالدين اسعدگرگاني و افرادي زيادي در گذشته و حال در اين منطقه گفت: استرآباد ديروز و گرگان امروز به فرخ و وجود اين افراد مديون است و براي تجليل از آنان بايد كارهاي بزرگتري صورت گيرد.
به گزارش ايرنا، مراسم نخستين جشنواره شهروند ماندگار امروز در محل تالار فخرالدين اسعد گرگاني شهر گرگان با حضور مسئولان ارشد استان و شهرستان و همچنين جمع كثيري از موسپيدان و بزرگان و قديمي هاي اين شهر برگزار شد.
در اين مراسم به خانواده "سيدرضا سيدين" به عنوان "پدر ورزش گرگان" كه هم اكنون بر روي تخت بيمارستان بستري است، "صادق روشني"به عنوان "جانباز 70 درصد"، دكتر "عبدالقيوم ابراهيمي" به عنوان "بنيانگذار دانشگاه آزاد اسلامي گرگان"، پروفسور "محمد پسرك لي" به عنوان پژوهشگر و استاد دانشگاه آمريكا، استاد "محمدرضا لطفي" به عنوان نوازنده تار، نواساز، محقق و مولف، خانواده مرحوم "محمدتقي فلسفي" به عنوان خير و نيكوكار گرگاني، خانواده مرحوم "مسيحاله ذبيحي" به عنوان پدر تاريخ گرگان زمين، خانواده مرحوم "حسين صادقيان" به عنوان شهردار گرگان در سال هاي 1355 تا 1357 و "فاطمه مازندراني" به عنوان مادران شهيد "نعمت اله، حجت اله و هادي بهمني نژاد" به عنوان شهروند ماندگار گرگاني در نخستين جشنواره شهروند ماندگار، لوح تقدير و تنديس جشنواره و سكه بهار آزادي از سوي شهرداري و شوراي اسلامي شهر گرگان اهداء شد.
همچنين در اين مراسم از "عباس سپهر"، تيمسار "صفاري"، سرهنگ "حكيمي"، "ميرزامحمودخان عامري"، "ميرزااحمدخان رفعت"، "عزت اله پارسا"، "محمد قاعدي"، "داناپور"، "داودي"، "مشايخي"، "حائري"، "محمود گشتائي"، "سريع القلم"، "محمد نقابت"، "محمدباقر خاوري"، "محمد مجد"، مهندس "داودي"، "شجاعالدين طباطبائي"، "منصور انوري"، "حسين پاكدامن"، "عبداله شيرخاني"، مهندس "حاجي خانيان"، "ميرعمادالدين صابري"، "سيدعلي اكبر طاهري"، "سيدفخرالدين ميرفخرائي"، "احمد قديري"، "سيداحمد مصطفوي"، "سيدصادق جلال خاوري"، دكتر "موسي ميرهادي"، "قنبر يوسفي"، دكتر "بهمن شفيع زاده"، "اميرهوشنگ محتشم"، "محمدحسين صادقيان"، "حسن سمناني"، "ابراهيم درازگيسو" ، "حبيب اله قليش لي"، "رمضان عابديني"، "ستار سيفي"، "علي خان محمدي"، "علي رمضاني"، "محمد هاشم پور"، "ابراهيم كريمي"، "حسين صادقلو"، "محمدمهدي ايرجي"، مهندس "ابراهيم كريمي" و "ابراهيم كريمي" به عنوان شهرداران گرگان از سال 1304 (زمان تاسيس شهرداري گرگان ) تا كنون نام برده شد.
ك 3 506/7467/602/ 579 شماره 060 ساعت 08:56 تمام
 پنجشنبه 28 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2076]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن