تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816997254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با حضور وزير فرهنگ و رييس جهاد دانشگاهي؛ مراسم اختتاميه نخستين مسابقه ملي كتابخواني قرآني دانشجويان ايران برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: با حضور وزير فرهنگ و رييس جهاد دانشگاهي؛ مراسم اختتاميه نخستين مسابقه ملي كتابخواني قرآني دانشجويان ايران برگزار شد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: صنفي - فرهنگي

مراسم اختتاميه‌ نخستين مسابقه‌ ملي كتابخواني قرآني دانشجويان ايران با عنوان « رازهاي نماز» شب گذشته با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، رييس جهاد دانشگاهي، معاون فرهنگي نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، مدير كل امور فرهنگي وزارت علوم و جمعي از مسوولان دانشگاهي و دانشجويان در تالار همايش‌هاي بين‌المللي رازي دانشگاه علوم پزشكي ايران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صنفي فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دكتر طيبي رييس جهاد دانشگاهي در اين مراسم با بيان اينكه هدف از برگزاري اين مسابقات ترويج كتاب و كتابخواني با محوريت قرآن كريم است، گفت: انتخاب كتاب رازهاي نماز نيز از دو جهت داراي ويژگي خاصي است. يك بحث مربوط به نويسنده عالي مقام كتاب است كه از مفسران بزرگ شيعه به شمار مي‌رود و ديگري عنوان كتاب با اهميت بحث نماز است.

وي اظهار كرد: ترويج فرهنگ نمازخواني به عنوان يكي از وظايف اصلي جهاد دانشگاهي در دانشگاه‌هاست كه اين امر به وسيله‌ سازمان فعاليت‌هاي قرآني، جهاد دانشگاهي انجام مي‌شود.

وي گفت: جاي جاي مملكت ما وممالك اسلامي گواه از خون‌هاي پاكي است كه براي احيا و برقراري حكومت شيعه ريخته شده است و اكنون وقت حراست از حكومت شيعه است.

وي در ادامه تصريح كرد: وقت آن رسيده كه با تلاش براي توسعه و پيشرفت كشور طعم شيرين پيشرفت و عدالت را به مردم بچشانيم.

دكتر طيبي به اشاره به اظهارات مقام معظم رهبري، راه رسيدن به پيشرفت، توسعه و عدالت را دستيابي به علم و دانش و فناوري عنوان كرد و گفت: براي رسيدن به توسعه پايدار بايد مملكت را بر اساس فرهنگ و دانش و علم خود هدايت كنيم و راه موفقيت در اين مسير راه قرآن و عمل به دستورات آن است.

وي بهترين شيوه براي آموزش قرآن و فراگيري قرآن را موفقيت يك انسان قرآني به خصوص در عرصه‌هاي علم، دانش و فناوري دانست.

رييس جهاد دانشگاهي در پايان برگزاري اين گونه مسابقات را از جمله فعاليتهاي ترويجي قرآني جهاد دانشگاهي عنوان كرد و گفت: سازمان فعاليتهاي قرآني جهاد با همكاري نهاد مقام معظم رهبري، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، وزارتخانه‌هاي علوم و بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامي و واحدهاي جهاد دانشگاهي اين مسابقات را برگزار نموده‌اند.

معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها:

فرهنگ سازان اقامه‌ نماز در دانشگاهها از محبوبترين شخصيت‌ها هستند

همچنين در اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين داوود رنجبران، معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، گفت: توليد و در اختيار قرار دادن80 هزار جلد كتاب با چاپ ويژه به دانشجويان در اين مسابقه كار ارزنده‌اي بود كه توسط وزارت ارشاد انجام گرفت و همچنين وزارتخانه‌هاي علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامي و ساير دانشگاه‌ها نيز كمال همكاري را در برگزاري اين مسابقه داشته‌اند.

وي ضمن اشاره به يكي از آيه‌هاي قرآن، با بيان اينكه از اهداف اساسي كساني كه حكومت را تشكيل مي‌دهند اين است كه حتما در آن حكومت اقامه‌ي نماز را بر پا دارند، گفت: اقامه نماز در يك حكومت باعث تضمين حكومت از لحاظ روحي، رواني و سلامت جامعه مي‌شود.

وي تصريح كرد: زندگي كه در آن نماز مقبول خوانده مي‌شود حتما اقتصاد سالمي در آن زندگي وجود دارد و در واقع كسي كه نماز مقبول مي‌خواند مردم از دست و زبان او در امان خواهند بود.

وي با بيان اين كه اگر كسي نماز نخواند قطعا هيچ جاي دين او درست نخواهد بود، گفت: اركان دين، محرمات و واجبات الهي و شناختن اين اصول و مراعات هر يك از آن در جايگاه خود حايز اهميت است.

وي با بيان اينكه اگر فرزندان ما غذا نخورند، پدر و مادر با او قهر مي‌كنند وآنرا آسيبي براي سلامت فرزند مي‌دانند، گفت: به فرزندان خود همچنين امر كنيد كه نماز بخوانند، چراكه نماز خواندن در اين مرحله به حيات روحاني آنها كمك مي‌كند و بايد توجه داشت كه اين امر كردن با ابزار تشويقي همراه باشد.

وي يكي از واجبات اصلي اسلام را توجه به بحث نماز عنوان كرد و گفت: كساني كه در دانشگاه‌ها براي اقامه‌ نماز تلاش و فرهنگ‌سازي مي‌كنند يكي از محبوبترين شخصيت‌ها هستند و در خانواده‌ نيز پدر و مادري كه فرزندان خود را به اين واجب الهي تشويق مي‌كنند يكي از ممتازترين افراد هستند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

از طريق قرآن مي‌توانيم بر ندانسته‌هاي خود خط بطلان بكشيم

همچنين در اين مراسم دكتر صفارهرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي عدم مطالعات قرآني در محاسبات سرانه‌ي مطالعه در كشور را يك نوع بي‌معرفتي عنوان كرد و گفت: اين يك نوع بي‌معرفتي است كه مطالعات قرآني را در ميزان ساير مطالعات قرار ندهيم.

وي ادامه داد: اين انتخاب زيبا يعني برگزاري مسابقه در ارتباط با مطالعه كتب قرآني در واقع كتابي كه يك آموزه‌ي ديني است و دستورالعمل ديني را از نگاه يك عالم ديني مورد بررسي قرار داده است ستودني است و باعث شده افراد به بهانه‌ جايزه با مطالعه آن ابعاد معرفت را به سوي خود باز كنند.

وي با بيان اينكه قرآن كتابي است كه اوراق آن به لحاظ بهره و معرفتي كه مي‌تواند به خوانندگان خود برساند تمام نشدني است، گفت: قرآن روشن كننده‌ هر نوع پيچيدگي است و ما مي‌توانيم از طريق آن به ندانسته‌هاي خود خط بطلان بكشيم.

وي با بيان اينكه قرآن تنها برطرف‌كننده بخشي از شبهات ذهني و فعلي ما نيست، گفت: كتاب قرآن براي همه‌ نيازهاي بشري پاسخي دارد.

وي خطاب به جوانان و نوجوانان با تاكيد بر اينكه در تقويت محفوظات قرآني خود بكوشيد، گفت: اگر بتوانيد صد آيه‌ كليدي قرآن كه پاسخگوي شبهات بزرگي همچون، روابط اجتماعي، مسائل تربيتي، زندگي روزمره و غيره است را بيابيد و همچنين آيات قرآن را به همراه ترجمه و تفسير، حتي به صورت اندك بياموزيد پس از آن به سلاحي مسلح مي‌شويد كه هيچ گاه زنگ نمي‌زند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان اظهار اميدواري كرد كه روزي مطالعه‌ قرآن به صورت شايسته در ميان مردم رايج شود و خطاب به جامعه گفت: مطالعه قرآن را تمرين كنيد كه پس از آن مي‌بينيد نمي‌توانيم از آن دل بكنيم.

گفتني است، در راستاي برگزاري اين مسابقه80 هزار نسخه كتاب رازهاي نماز در بين دانشجويان توزيع شده و مسابقه‌اي به صورت شفاهي و كتبي برگزار شد كه در اين راستا 527 نفر از دانشجويان توانستند حايز رتبه‌ي 95 به بالا شوند كه از اين تعداد به قيد قرعه به 114 نفر از اين دانشجويان كمك هزينه سفر به حج عمره اعطا شد.

همچنين حدود هزار نفر از دانشجويان نيز رتبه‌90 به بالا كسب كردند كه در اين مراسم وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به هر يك از آنها بن كتاب 20 هزار توماني اعطا كرد.

انتهاي پيام
 سه شنبه 26 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن