تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816998927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برنامه ريزي بدون پژوهش قدم زدن در تاريكي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: برنامه ريزي بدون پژوهش قدم زدن در تاريكي است
شيراز- "برنامه ريزي بدون پژوهش همانند قدم زدن در تاريكي است " اين جمله اي بود كه بر سر در ورودي مركز آموزش ضمن خدمت نيروي انساني سلمان فارسي در شيراز خودنمايي مي كرد .


هفته پژوهش فرصتي براي گردهمايي معلمان پژوهنده بود. با فرارسيدن هفته پژوهش محفل هاي پژوهش گرم شد وهمگان را به اين مطلب كشاند كه حداقل درهفته پژوهش دور هم جمع شوند و از تحقيق ،تفحص و پژوهش بگويند.
سخنان اين پژوهندگان و صاحبنظران براين نكته استوار بود كه پژوهش، جدي گرفته نمي شود و يكي از دلايل آن اين بود كه پيشتر، بناي آموزش هاي ابتدايي كه اساس تحصيلات است،‌ عمدتا بر جنبه تئوري نهاد شده بود.
پژوهندگان از كندي روند پژوهش و كهنه بودن منابع پژوهشي اظهار گلايه كردند.
درحاشيه همايش پژوهشگران درمركز آموزش ضمن خدمت نيروي انساني سلمان فارسي شيراز ، يكي از معلمان پژوهنده با ارائه مقاله جهاني شدن آموزش شيمي با استفاده از IT ؛ در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا به عدم تمايل والدين و دانش آموزان به كار پژوهشي اشاره كرد و گفت: شيوه سنتي، مقبول مديران و اوليا مدارس است و تمايل زيادي به كار پژوهشي و بررسي هاي علمي احساس نمي شود كه موجب بي انگيزگي معلمان نوآور؛ خلاق و پژوهنده مي شود .
شيوا رجايي دستغيب افزود: گردهمايي معلمان پژوهشگر تنها مختص به هفته پژوهش است ولي پژوهش نياز به توجه و حمايت بيشتر دارد.
مريم مهدوي نجم آبادي با ارائه مقاله استفاده از جدول ارزيابي تحصيلي معتقد بود در سال هاي اخير به پژوهش بها داده شده است و پژوهش گسترده است و گاه به چندين سال مي انجامد و نياز به پشتيباني فكري و مالي دارد.
مريم شريفي از معلمان پژوهنده نيز به حمايت از پژوهش ها اشاره كرد و اظهار داشت: پژوهش زمان بر است و بايد با ايجاد راهكارهايي شامل كاهش زمان تدريس، فرصت زمان براي معلمان پژوهنده ايجاد نمايند.
محمد بيضايي نژاد كارشناس پژوهش و برنامه ريزي ناحيه سه آموزش و پروش شيراز گفت: در امر پژوهش بايد به شاخص ها توجه داشت و با جهت گيري رويكرد پژوهش را تقويت كرد.
دكتر لطف الله يار محمدي،از پيشكسوتان و بنيانگذاران زبان شناسي در فارس با ارائه مقاله تحقيق درعلوم انساني،معلم محوري نظام آموزشي را دليل كندي روند پژوهش و عدم رشد و خلاقيت اعلام كرد
او بيان كرد: وابستگي و استناد به جزوه استاد، انگيزه كشف و خلاقيت رابراي دانش آموزان و فراگيران محو ساخته است.
وي كشف مساله را مساله دانست و افزود: ابهام مستلزم پژوهش است در پژوهش بايد دانست به چه جواب مي دهيم و نكته ابهام كجاست و مقاله علمي فاقد ساختار بر ابهامات دامن مي زند.
يارمحمدي افزود:وظيفه ما در پژوهش علمي بومي كردن دانش است و بايد دانش متناسب با شرايط جامعه هضم و جذب شود.
استاد روش تحقيق علوم سياسي دانشگاه آزاد شيراز بها دادن به پژوهش را موجب فرهنگ علم پذيري در جامعه دانست و افزود: با انتصاب نمادين هفته پژوهش در زمينه پذيرش فرهنگ و باور لازم براي تحقيق در جامعه قدم گذاشتيم.
دكتر عبد الامير جرفي به نبود شرايط لازم فرهنگي اشاره كرد و اظهار داشت: عدم وجود كتاب روش تحقيق به زبان فارسي و ترجمه كتاب هاي روش تحقيق از موانع پژوهش است.
وي افزود: بايد در انجام و اجراي پژوهش به كيفيت و كميت توامان توجه شود و براي برآورد كردن اثرات عملي اين هفته با سال هاي قبل، روند توسعه و ارتقاي سطح كيفي بررسي شود.
استاد روش تحقيق علوم سياسي هفته پژوهش را فرصتي مناسب براي اعلام موانع ومشكلات و عدم دسترسي به منابع دانست و گفت: مطبوعات بايد كاربرد و نتايج پژوهش ها و تحقيقات را مورد بررسي قرار دهند و به اطلاع عموم برسانند تحقيق موثر، راه حل مسايل جامعه راهموار مي سازد.
وي اظهار داشت: زمينه لازم براي پژوهش مهيا نشده، عدم دسترسي به منابع موجب شده به جاي ريشه يابي و توجه به عمق، سطحي انگاري رايج شود.
7365 / 675
 پنجشنبه 21 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 293]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن