تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816926207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واكنش فعالا ن سياسي به طرح تشكيل دولت وحدت ملي احمدي نژاد هم مي تواند عضو كابينه ائتلافي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: واكنش فعالا ن سياسي به طرح تشكيل دولت وحدت ملي احمدي نژاد هم مي تواند عضو كابينه ائتلافي شود
اميدوار رضايي ميرقائد، برادرش -محسن رضايي- را از جمله نيروهاي بالقوه براي كانديداتوري در عرصه انتخابات رياست جمهموري دانست و در عين حال گفت كه او تمايلي به كانديداتوري ندارد.
نماينده مسجد سليمان در گفت وگو با ايلنا، با اشاره به طرح تشكيل كابينه ائتلافي كه از سوي محسن رضايي ارايه شده بود، افزود: وي به دنبال تشكيل ائتلاف ميان كانديداهاي اصولگرا است و در صورت تشكيل اين ائتلاف، از نامزد معرفي شده از سوي آن، حمايت خواهد كرد.
وي در واكنش به پيشنهاد تشكيل دولت وحدت ملي، با تاكيد بر اينكه ميان تشكيل چنين دولتي با كابينه ائتلافي، تفاوت زيادي وجود دارد، گفت: طرح تشكيل دولت وحدت ملي، معمولا زماني مطرح مي شود كه كشوري دچار تنش هاي سياسي و اختلافات شديد داخلي از يك سو و هجوم بيگانگان از سوي ديگر شده باشد.
رضايي با اشاره به ايجاد چنين وضعيتي براي برخي كشورهاي خاورميانه كه منجر به تشكيل دولت وحدت ملي در آنها شده بود، ادامه داد: اين كشورها براي حفظ تماميت ارضي و موجوديت سياسي شان ناگزير از تشكيل چنين دولتي بودند. اما در حال حاضر در كشور ما چنين شرايط حساس و ويژه امنيتي، اجتماعي، سياسي اي وجود ندارد كه نيازي به تشكيل دولت وحدت ملي باشد وگروه هاي مختلف سياسي با نقطه نظرات مشترك، چنين دولتي را تشكيل دهند.
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس، بهترين نسخه براي شرايط موجود در كشور را تشكيل ائتلاف ميان گروه هاي همفكر با نقطه نظرات مشترك دانست.
وي در واكنش به اينكه برخي پيشنهاد تشكيل كابينه ائتلافي را به منزله رويارويي رضايي با احمدي نژاد دانسته و معتقدند كه محسن رضايي با طرح اين پيشنهاد به دنبال متحد كردن رقباي انتخاباتي رئيس جمهور است; چنين تعبيرهايي را رد كرد و گفت: براساس پيشنهاد تشكيل كابينه ائتلافي، تمامي كانديداهايي كه روي اصول اصولگرايي توافق دارند، مي توانند به عضويت اين كابينه درآيند. حتي احمدي نژاد نيز مي تواند عضوكابينه ائتلافي شود.
رضايي با اشاره به بروز برخي اختلاف نظرها ميان احمدي نژ اد با گروه هاي سياسي اصولگرا، خاطرنشان كرد: تنها راهكار رفع اين اختلاف، ايجاد يك كابينه ائتلافي به منظورجلوگيري از پراكندگي آرا است تا هم دولت بعدي، دولت قويتري باشد وهم از افكار مختلف و توان بيشتري برخوردار باشد و رئيس جمهوري با آراي بالا انتخاب شود.
از سوي ديگر، رئيس كميته اجتماعي فراكسيون خط امام (ره) با استقبال از پيشنهاد تشكيل دولت وحدت ملي، گفت: لازم است رهبران دو جريان اصلاح طلب و اصولگرا براي تشكيل دولت وحدت ملي رايزني كنند.
محمدعلي كريمي در گفت وگو با خبرنگار "ايلنا"، افزود: اگر دولت وحدت ملي با كار كارشناسي و گفت وگو ميان همه گروه هاي سياسي به اجرا درآيد، بهترين راهكار موجود در فضاي سياسي كشور است.
وي پيشنهاد تشكيل دولت وحدت ملي را پيشنهاد خوبي دانست كه در صورت توافق جريانات سياسي براي عمل به آن، مي تواند بسيار موثر باشد.
به گفته وي نخستين رايزني ها حاكي از توافق عقلاي هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب براي تشكيل اين دولت است و به نظر مي رسد كه فضاي عمومي مجلس نيز ظرفيت بحث و بررسي براي تشكيل دولت وحدت ملي را دارد. البته اين پيشنهاد بايد در قالب گفت وگوها و تعاملا ت مثبت دو جريان به منصه اجرا درآيد.
كريمي در پاسخ به اينكه آيا تا پيش از برگزاري انتخابات رياست جمهوري آتي، امكان تشكيل دولت وحدت ملي وجود دارد يا نه؟، گفت: به نظر من تشكيل چنين دولتي در اين فاصله كاملا امكان پذير است و هر دو جناح سياسي موجود در كشور آمادگي پذيرش اين موضوع را دارند. البته به دليل تعامل زيادي كه بايد در اين رابطه شكل بگيرد، به نظر كمي سخت مي رسد.
اين عضو فراكسيون خط امام(ره) در واكنش به اينكه برخي اصولگرايان ائتلاف با اصلاح طلبان را از خطوط قرمز خود دانسته اند، گفت: عقلاي اصولگرا چنين نظري ندارند.
از سوي ديگر، يك عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي با اعتقاد بر اينكه اصلاح طلبان براي پيروزي در انتخابات آتي راهي جز معرفي يك كانديداي واحد ندارند، گفت: اما ممكن است كه اصولگرايان به چنين اجماعي دست نيابند.
محمدرضا خباز نماينده كاشمر، در گفت وگو با خبرنگار "ايلنا" در واكنش به پيشنهاد تشكيل دولت وحدت ملي، اظهار داشت: اين پيشنهاد از سوي نخبگان سياسي مطرح شده كه مخاطبيني در فضاي عمومي جامعه دارد.
وي با بيان اينكه شخصيت هاي برجسته نظام، كه پيش و پس از انقلاب، تلاش بسياري براي سربلندي نظام جمهوري اسلامي داشتند از حذف برخي نيروهاي انقلاب از عرصه مديريت كشور و منزوي شدن آنها نگرانند، افزود: آنها معتقدند كه بايد مجددا دولتي تشكيل شود كه تمامي نيروهاي دلسوز نظام، امكان حضور در آن را داشته باشند و از قدرت و توانايي بالاي آنها استفاده شود.
نماينده كاشمر با اعتقاد بر اينكه در قالب تشكيل دولت وحدت ملي، مديران توانمند امكان حضور در عرصه هاي تصميم گيري كشور را مي يابند، ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر وضعيت كشور از نظر اقتصادي مناسب نيست و حل مشكلات اقتصادي و سياسي و سياست خارجي در گرو حضور دولتي با تركيب مديران توانمند است. سرو سامان دادن تمامي اين مشكلات، از عهده يك دولت عادي بر نمي آيد. بنابراين نيازمند دولت وحدت ملي هستيم كه همه جريان هاي درون نظام آن را قبول داشته باشند.
وي در پاسخ به اينكه آيا اصولگرايان، تشكيل چنين دولتي را مي پذيرند و حاضربه ائتلاف با اصلاح طلبان هستند يا نه؟، اظهار داشت: اصل تشكيل چنين دولتي را همه قبول دارند و ممكن است در مصاديق با يكديگر مشكل داشته باشند.
خباز با اشاره به برخي مصاديق و چهره هاي فراجناحي، خاطرنشان كرد: كساني هستند كه محدود به يك جناح و تفكر نيستند و در صورت قبول اصل تشكيل دولت وحدت ملي مي توان از حضور آنان در چنين دولتي استفاده كرد.
عضو حزب اعتماد ملي در پاسخ به اين كه آيا اصلاح طلبان و اصولگرايان در آستانه انتخابات آتي به اجماع براي معرفي يك كانديداي واحد دست خواهند يافت يا نه؟، گفت: اصلاح طلبان چاره اي جز معرفي يك كانديداي واحد ندارند. چرا كه در گذشته طعم شكست به دليل ايجادتفرقه در ميان خود را چشيده اند و مي دانند كه تنها راه جبران اين شكست، ايجاد اجماع است. اما اصولگرايان همچنان در قدرتند و طعم شكست را نچشيده اند. به همين دليل ممكن است به اجماع نرسند.
 چهارشنبه 20 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن