تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816875968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل شركت نفت فلات قاره خبر داد: تحقق اهداف سند چشم انداز نفت نيازمند500 ميليارد دلار سرمايه گذاري است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديرعامل شركت نفت فلات قاره خبر داد: تحقق اهداف سند چشم انداز نفت نيازمند500 ميليارد دلار سرمايه گذاري است
خبرگزاري فارس: مديرعامل شركت نفت فلات قاره گفت: تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله كشور در زمينه نفت و گاز نيازمند500 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري در اين بخش ها است.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي شركت نفت فلات قار ه ايران، محمود زيركچيان‌زاده گفت: اين شركت داراي چهار منطقه عملياتي خارگ، لاوان، سيري و بهرگان در خليج فارس است كه خوشبختانه منطقه جديد گازي كيش و منطقه قشم كه داراي نفت است به مناطق اين شركت افزوده شده است.
وي افزود: اين شركت داراي 500 چاه دريايي و 100 سكوي چاهي و 8 مجموعه فرآورشي است كه ظرفيت فرآورش يك ميليون و 240 هزار بشكه نفت در روز را دارد.
وي با اعلام اينكه دنياي امروز به انرژي بيشتر و دي‌اكسيد كربن كمتري نيازمند است، گفت: در اين خصوص ايران يكي از بهترين گزينه ها است. زيرا در كنار نفت يك مزيت بسيار بزرگي به نام گاز دارد و پس از روسيه به عنوان دومين دارنده گاز دنيا با 28 تريليون متر مكعب ذخيره قرار دارد. به همين دليل كشورهاي حاشيه خليج فارس با وجود داشتن پتانسيل‌هاي بالاي توليد نفت، در زمينه گاز نيازمند به ايران هستند.
زيركچيان‌زاده افزود: شركت نفت فلات قاره ايران در سالهاي اخير رشد قابل ملاحظه‌اي داشته است به طوري كه سرمايه‌گذاري انجام شده در ميادين اين شركت طي سالهاي 80 تا 84 كه حدود 400 ميليون دلار بود، در سال 85 به 3 ميليارد، 86 به 5 ميليارد و در سال جاري به 7 ميليارد دلار خواهد رسيد.
وي تصريح كرد: طبق برنامه‌اي كه در چشم‌انداز 20 ساله كشور تعريف شده است بايستي توليد نفت در اين شركت به يك ميليون بشكه در روز و توليد گاز با توجه به دارا بودن ذخاير عظيم 160 تريليون فوت مكعبي به 10 ميليارد فوت مكعب در روز افزايش يابد. با اين ميزان توليد يقيناً حدود 50 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري در ميادين بزرگ و كوچك اين شركت نياز است و شركت نفت فلات قاره ايران از حضور سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي استقبال مي‌كند.
وي در ادامه گفت: كشور ما در زمينه نفت و گاز كه قلب رشد و توسعه است نيازمند سرمايه‌گذاري انبوهي است. ما امروز بيش از 500 ميليون مترمكعب گاز توليد مي‌كنيم و اين توليد در افق چشم‌انداز 20 ساله بايد به 8/1 ميليارد مترمكعب افزايش يابد. ظرفيت توليد نفت كشور كه در حال حاضر 3/4 ميليون بشكه در روز است در افق چشم‌انداز بايد به 7 ميليون بشكه با احتساب ميعانات گازي افزايش يابد. اين موضوع نشان مي‌دهد كه صنايع نفت و گاز كشور نيازمند 400 تا 500 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري است و يقيناً هموطنان خارج از كشور و ديگر شركتها و كشورهاي ديگر مي‌توانند از اين فرصت طلايي استفاده و به سرمايه‌گذاري در اين زمينه بپردازند.
وي با اعلام اينكه اقدامات بسيار خوبي براي جذب سرمايه‌هاي خارجي در ميادين اين شركت انجام شده است، گفت: براي نمونه امسال با شركت ONGC هند براي سرمايه‌گذاري در ميدان گازي فرزاد B با 5/12 تريليون فوت مكعب گاز به توافق رسيده‌ايم كه در فاز اول قرار است 5/3 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري انجام شود و در گام بعدي با راه‌اندازي پروژه LNG اين سرمايه‌گذاري به 7 ميليارد دلار افزايش خواهد يافت.
به گفته وي، ميدان بزرگ گازي كيش با ذخيره 48 تريليون فوت مكعب گاز، نيازمند 10 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري است كه در اين زمينه مذاكرات خوبي با كشور عمان انجام گرفته است. همچنين در ميدان گازي لاوان كه حدود 8 تريليون فوت مكعب ذخيره گاز دارد با يك شركت اروپايي جهت تبديل اين گاز به LNG و سرمايه‌گذاري 6 تا 7 ميليارد دلاري دراين ميدان به توافق رسيده‌ايم.
وي يادآور شد: مجموعه اين موضوعات نشان مي دهد كه حوزه فعاليت اين شركت پتانسيل بسيار بالايي براي جذب سرمايه دارد. ما در خليج فارس ميادين متعدد بزرگ و كوچك با نيازهاي متفاوت به سرمايه گذاري داريم كه اين نيازها از 200 ميليون تا 16 ميليارد دلار با توجه به نوع ميدان متفاوت است. بنابراين يكي از بزرگترين انگيزه‌هاي ما اين است كه بتوانيم از سرمايه‌هاي ايرانيان داخل و خارج كشور استفاده كنيم.
انتهاي پيام/
 يکشنبه 17 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن