تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816911556




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اقتصاد - مجلس توجيه نيست


واضح آرشیو وب فارسی:موج: اقتصاد - مجلس توجيه نيست


اقتصاد - مجلس توجيه نيست

گروه اقتصاد: پس از آنكه طي هفته گذشته برنامه حضور رئيس‌جمهور در مجلس براي ارائه لايحه طرح تحول اقتصادي لغو شد و دلايل آن از سوي دولت تنها «هماهنگي‌هاي بيشتر» با نمايندگان مجلس اعلام شد، سخنگوي كارگروه تحول اقتصادي دولت و وزير امور اقتصادي و دارايي اعلام كردند: اين لايحه تا پايان آذرماه به مجلس ارسال خواهد شد. اظهارات نمايندگان دولت در خصوص دلايل عدم‌ارسال اين لايحه به مجلس حاكي از اطلاع دولتي‌ها از رد اين لايحه توسط مجلس است به طوري كه گفته‌هاي چند روز اخير نمايندگان مجلس نيز نشان مي‌دهد اين لايحه چندان توفيقي براي جلب رضايت اعضاي پارلمان ندارد. روز گذشته محمدرضا فرزين در خصوص دلايل به تعويق افتادن ارسال اين لايحه گفت: همان‌گونه كه دفتر رئيس‌جمهوري نيز اطلاعيه داد، ما احساس كرديم ارائه لايحه نياز به انجام هماهنگي بيشتري با نمايندگان مجلس دارد. سخنگوي كارگروه طرح تحول اقتصادي با تاكيد بر اينكه فضاي مجلس را براي ارائه لايحه مناسب نديديم، افزود: هدفمندكردن يارانه‌ها در كشور موضوع مهم و بااهميتي است و استدلال ما در روز چهارشنبه اين بود كه زمان براي ارائه لايحه مناسب نيست. سخنگوي كارگروه تحول اقتصادي افزود: لايحه را نگاه داشتيم تا جلسات بيشتري با نمايندگان مجلس بگذاريم، هماهنگي‌ بيشتري انجام دهيم و با مجلس به توافق بيشتري برسيم.

همچنين سخنگوي دولت تصويب و اجرايي‌شدن لايحه هدفمندكردن يارانه‌ها را نيازمند يك اجماع كلي دانست. غلامحسين الهام در جمع خبرنگاران افزود: به دليل اهميت موضوع، دولت بر لزوم تصويب اين لايحه با يك فوريت اصرار دارد و با توجه به اهميت ويژه اين لايحه چندين جلسه كارشناسي براي تنظيم آن برگزار شده است.سخنگوي دولت تصويب لايحه هدفمند‌كردن يارانه‌ها را نياز به رايزني‌هاي بيشتري دانست و اظهار داشت: برخي از مواقع آهسته پيش رفتن به معناي اصلا نرفتن است به همين دليل دولت در تصويب و اجراي سريع اين لايحه پافشاري مي‌كند. اما در حالي‌كه نمايندگان دولت به منظور ايجاد هماهنگي‌هاي بيشتر از ارسال اين لايحه به مجلس سرباز زده‌اند نمايندگان پارلمان همچنان با ابهام در رابطه با بعد كارشناسي طرح مواجهند و هنوز بسياري از سوالات اقتصادي‌شان در رابطه با تبعات اجرايي اين طرح بدون پاسخ مانده است. به‌طوري‌كه علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري كه از شبكه 2 سيما پخش شد، با بيان اينكه وضع فعلي توزيع يارانه‌ها مشكلات بسياري دارد گفت: نبايد اصلاح وضع موجود در يارانه‌ها، معضل بزرگ‌تري را ايجاد كند اما اين لايحه هنوز به شكل رسمي به صحن مجلس ارائه نشده است. وي افزود: نگاه مجلس نسبت به اين طرح مثبت است و صرفا در بعد كارشناسي دغدغه‌هايي وجود دارد از جمله اين دغدغه‌ها مي‌توان‌ به اين امر اشاره كرد كه وقتي يارانه‌ها از روي برخي كالاها برداشته مي‌شود قيمت اقلامي نظير گاز، برق، بنزين و حتي نان آزاد مي‌شود و روشن نيست كه چه ميزان جهش قيمتي و چه ميزان تورم به وجود مي‌آيد. رئيس مجلس شوراي اسلامي دقت در طرح تحول اقتصادي را امري مهم و طبيعي دانست و اظهار داشت: مجلس شوراي اسلامي براي بررسي بودجه سالانه 2 تا 3 ماه پس از دريافت لايحه وقت صرف مي‌كند، در حالي‌كه طرح تحول اقتصادي خيلي با اهميت‌تر از بودجه سالانه است و اگر اين طرح بخواهد از سال آينده اجرايي شود، بايد در بودجه سال آينده لحاظ شود.

اجراي طرح تحول در قالب برنامه پنجم
عباس رجايي، عضو كميسيون ويژه بررسي‌كننده طرح تحول اقتصادي نيز بخش‌هاي تامين منابع مالي و زمان اجراي لايحه دولت در اين خصوص را مهم‌ترين و چالش‌برانگيزترين منبع بحث دانست و اعلام كرد كميسيون ويژه خواستار اجراي بخشي از لايحه در قالب قوانين قبلي و بخشي از آن در قالب برنامه پنجم توسعه است. رئيس كميسيون كشاورزي مجلس با اشاره به برنامه ارائه لايحه طرح تحول اقتصادي با قيد فوريت از سوي دولت به مجلس اظهار داشت: مجموعه مجلس با اصل موضوع طرح تحول موافق است ممكن است روي روش‌ها و مباحث اجرايي نظراتي وجود داشته باشد. وي خاطرنشان كرد: در خصوص چگونگي و زمان اجراي اين لايحه بحث‌هاي جدي در كميسيون ويژه انجام شد كه از موضوعات چالش‌برانگيز است.

اولويت‌هاي لايحه بايد مشخص شود
همچنين عضو كميسيون انرژي مجلس خواستار مشخص شدن اولويت‌هاي دولت در لايحه هدفمندكردن يارانه‌ها شد و هرگونه تغيير در تعرفه‌هاي آب و برق در اين لايحه را منوط به توجيه دولت دانست. «حسن نوروزي» در گفت‌وگو با برنا، در خصوص لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها گفت: بهتر است دولت اولويت‌هاي خود را در لايحه مشخص كند تا براساس آن مجلس بررسي‌هاي خود را آغاز كند.
عضو كميسيون انرژي مجلس اظهار داشت: به نظر مي‌رسد تغيير پرداخت يارانه‌ها و به اصطلاح هدفمند كردن در بخش انرژي از بنزين، گازوئيل و گاز شروع شود و آب و برق در مراحل بعدي بررسي قرار گيرد.

نوروزي بررسي تعرفه‌هاي آب و برق را نيازمند بررسي همه‌جانبه دانست و گفت: نمي‌توان يك‌باره قيمت اين خدمات را به دليل اينكه همه مردم از آن استفاده مي‌كنند تغيير داد.
وي با بيان اينكه فعلا نيازي به تغيير يارانه آب و برق نيست اظهار داشت: اگر بخواهيم به سرعتي كه دولت در نظر دارد يارانه‌هاي آب و برق را تغيير دهيم مردم دچار مشكل مي‌شوند. نوروزي ادامه داد: با توجه به اينكه تامين آب و برق مصرفي مردم براي دولت هزينه زيادي ندارد نبايد در اين رابطه تصميم عجولانه‌اي اتخاذ شود. عضو كميسيون انرژي تاكيد كرد: دولت بايد هرچه سريع‌تر لايحه را براي بررسي در اختيار مجلس قرار دهد تا نمايندگان با تشكيل كميسيون‌هايي بحث و بررسي در مورد خواسته‌هاي دولت را آغاز نمايند.
 شنبه 16 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن