تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820547170




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهردار تهران در جمع كاركنان منطقه يك: بانك شهرداري ظرفيت انجام پروژه‌هاي اقتصادي را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شهردار تهران در جمع كاركنان منطقه يك: بانك شهرداري ظرفيت انجام پروژه‌هاي اقتصادي را دارد
خبرگزاري فارس: شهردار تهران در جمع كاركنان منطقه يك ضمن تشريح اقدامات مديريت شهري در زمينه معيشت كاركنان، گفت: بانك شهرداري ظرفيت انجام پروژه‌هاي اقتصادي را دارد.


به گزارش خبرگزاري فارس، محمد‌باقر قاليباف كه ظهر چهارشنبه در جمع كاركنان منطقه يك شهرداري تهران اظهار داشت: كوچك شدن شهرداري مركز و تغيير كار تجربه‌اي 100 ساله در دنياست كه ما كمتر به آن نگاه كرده ايم . شوراياري‌ها نيز در دنيا تجربه 140 ساله دارند كه بعضا هنوز برخي با آن ها مخالفت مي‌كنند.
قاليباف با اشاره به تاكيد اسلام بر اين امر گفت: ما نمي‌توانيم چشممان را بر توصيه دين مبين اسلام و تجربيات بشري و دانش و تكنولوژي ببنديم.
وي بيان داشت: در شهرداري تهران بر روي همه تصميمات مطالعه كرده و از تجربيات ديگران بهره مي‌گيريم و روي طرح‌هاي جديد نيز مطالعه مي‌كنيم.مجموعه ساختار را بايد نو كرد و اين روند بايد پر شتاب تر از گذشته پيش رود.
شهردار تهران با بيان اينكه تصميمات بايد آنقدر منطقي و نهادينه شده باشد كه با جابه جايي افراد، ‌سيستم از مدار خودش خارج نشود تصريح كرد: اگر بخواهند تصميمي را از سيستم خارج كنند بايد 3 تا 4 برابر زحمت بكشند و حرفي منطقي تر و عملي تر از گذشته داشته باشند و كار جديد ارائه دهند.
قاليباف توجه به روح كاركنان را نيز يكي ديگر از بخش‌هاي كار دانست گفت : ‌در شهرداري بايد به سمت يك سازمان انساني برويم نه انسان سازماني .
وي ادامه داد: معيشت كاركنان دغدغه ماست ، همانند مساله‌اي چون برف روبي در منطقه يك كه دغدغه ماست و پيش از بارش برف آن را پيگيري مي‌كنيم.
شهردار تهران خطاب به كاركنان شهرداري منطقه يك تاكيد كرد: اگر روزي بگذرد و من دغدغه معيشت كاركنان را نداشته باشم از من نگذريد.
قاليباف در ادامه با اشاره به اينكه كرامت انساني مساله مهمي است ،‌ معيشت را به دو بخش اصلي و زود گذر تقسيم كرد و گفت : شهرداري در بخش درمان و بيمه تكميلي ،‌ بهترين شرايط را انجام مي‌دهد همچنين تا امروز و طبق آخرين آمار ، 298 نفر از كاركنان شهرداري بيمار خاص و يا عضوي در خانواده دارند كه بيمار خاص است كه شهرداري در هزينه درمان آنها كمك مي‌كند.
شهردار تهران با بيان اينكه امروز 100 درصد حقوق افراد اگر صاحب خانه نباشند به بخش مسكن اختصاص مي‌يابد به اقدام شهرداري در مورد مسكن كاركنان اشاره كرد و افزود: تا كنون 5 هزار نفر در طول 20 ماه گذشته، در مورد ‌وضعيت مسكنشان تعيين تكليف شده و بخشي نيز بحث مسكنشان با تخفيف قابل توجه 50 درصد حل شده است.
شهردار پايتخت با اظهار اميدواري از حل وضعيت مسكن تا سال آينده به اولويت واگذاري مسكن اشاره كرد و گفت : اولويت ارائه مسكن را به كساني داده‌ايم كه در شرف بازنشستگي هستند. اگر كسي بعد از 30 سال خدمت با دست خالي از شهرداري برود، ‌افرادي هم كه تازه وارد اين مجموعه شده‌اند نگاه خوبي نخواهند داشت .
وي افزود: زمانيكه به مرز 10 هزار مسكن برسيم،‌ موضوع مسكن در شهرداري كنترل شده است.
شهردار تهران با بيان اينكه در كنارحقوق كارمندان مسير ديگري را نيز بايد براي درآمدزايي درست كنيم، به رخ دادن دو اتفاق ديگر ‌در مجموعه شهرداري با همكاري شوراي اسلامي شهر اشاره كرد و ادامه داد : ‌لايحه صندوق ذخيره كاركنان در شورا به تصويب رسيد و تيمي را بر سر اين كار گذاشتيم كه عقل معيشت و اقتصاد دارند. اين صندوق براي كاركنان توليد ثروت مي‌كند و سهم‌شان در پايان خدمت داراي ارزش افزوده و قابل توجهي خواهد شد.
قاليباف اقدام ديگر شهرداري يعني ايجاد بانك شهرداري را كاري بي‌سابقه در كشور خواند و تصريح كرد: با همه كارشكني‌ها ،‌ شهرداري داراي بانك شد. البته هم اكنون موسسه مالي و اعتباري است اما طي صحبت‌هاي انجام شده با بانك مركزي، بلافاصله به بانك تبديل خواهد شد، البته در حال حاضر نيز مانند بانك عمل مي‌كند.
وي گفت : 70 درصد سهام اين بانك متعلق به شهرداري و كلان‌شهرها و 30 درصد سهام به تك‌تك كاركنان شهرداري اختصاص داده شده است.
شهردار پايتخت با اشاره به اينكه مصمم هستيم ازسه شنبه آينده مصادف با عيد قربان،‌استارت كار را بزنيم اظهار داشت: اميدواريم 2 تا 3 سال آينده بانك شهرداري سرآمد بانك‌هاي 30 ،‌ 40 ساله كشور شود و اين ظرفيت را دارد كه در پروژه‌هاي اقتصادي به خوبي عمل كند.
شهردار تهران ادامه داد: اگر شبانه روز هم خدا را شاكر باشيم كه خدا عمر ما را در اين مقطع از زمان قرار داده كه در سايه اسلام و ولايت زندگي‌مي‌كنيم و احكام الهي بر زندگي مادي و معنوي ما جاريست، شكر اين نعمت‌ها را نمي‌توانيم بكنيم.
قاليباف افزود: از خدا بخواهيم توفيق دهد تا عاشقانه به كارمان نگاه كنيم كه اين ارزشش بسيار بيشتر از يك شغل است و مي‌توان با آن باقيات و صالحات ساخت.
انتهاي پيام/‌
 جمعه 15 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن