تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816892226




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فارس؛ ميزبان بيست و چهارمين جشنواره بين اللملي موسيقي فجر است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فارس؛ ميزبان بيست و چهارمين جشنواره بين اللملي موسيقي فجر است
شيراز - رييس انجمن موسيقي استان فارس گفت: امسال فارس؛ همچون سال هاي پيشين ميزبان منتخبين بيست و چهارمين جشنواره بين المللي موسيقي فجر است.


به گزارش ايرنا؛ محسن خباز؛ پنجشنبه در جمع خبرنگاران در شيراز اظهار داشت: امسال به سبب اينكه برنامه جشنواره موسيقي فجر مصادف با ايام محرم است ؛ اين برنامه زودتر از موعد مقرر و از 17 تا 22 آذرماه جاري در شيراز برگزار خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه استان فارس ؛ تنها استاني است كه همزمان با تهران ميزبان برگزاري جشنواره موسيقي فجر است افزود: در اين جشنواره همزمان با عيد سعيد قربان؛ چهار گروه متشكل از سه گروه از بخش بين الملل و يك گروه از بخش جنبي جشنواره ؛ به اجراي موسيقي خواهند پرداخت.
خباز افزود: در بخش جنبي اين جشنواره گروه موسيقي مرواريد ليان از بوشهر با عرضه موسيقي فولكولوريك شركت كرده است.
وي گفت: گروه موسيقي مرواريد ليان بوشهر از برجسته ترين گروه موسيقي كشور است و تا كنون در مناطق مختلف داخل ايران و خارج از كشور از جمله در شهرهاي مختلف آمريكا؛ امارات متحده عربي؛ عمان ، تركمنستان؛ قطر؛ كويت؛ بحرين ؛ تركيه؛ سنگاپور؛ مسكو و اخيرا در المپيك چين؛ اجراي موسيقي داشته است.
خباز اضافه كرد: در بخش بين الملل جشنواره موسيقي فجر نيز سه گروه موسيقي شركت دارند كه از جمله آنها گروه موسيقي تلفيقي با عنوان ترهانا tarhana است و متشكل از كشورهاي هلند؛ تركيه ؛ روماني و ايران است .
او گفت: اين عنوان نام آشي است قديمي كه در منطقه بوسني؛ مقدونيه؛ آناتولي تا تركمنستان با تفاوت هايي بسته به ذائقه هر منطقه رايج است و در ايران نيز با نام ترخينه از حبوبات و دوغ طبخ مي شود.
خباز اظهار داشت: گروه ترهانا نام جمعي از موسيقي دانان است كه در آمستردام بنيان گذاشته شد تا موسيقي ناحيه بالكان و آناتولي را با استفاده از چاشني هايي از نشانه هاي فرهنگ موسيقيايي اقوام و مناطق مختلف مانند پلي ريتيمي هاي پيچيده و موتيف هاي موسيقي شرقي ملودي هاي كولي؛ آواها و ريتم هاي شمال آفريقا و براي نسل امروز و علاقه مندان به موسيقي بازآفريني كند.
وي ادامه داد: در واقع اين گروه همانگونه كه با نام خود سعي در بيان ماهيت خود دارد در تلاش است تا با استفاده از ادويه و چاشني هاي برآمده از تمدن هاي مختلف؛ آشي دلپذير را براي ذائقه شهرنشينان اين دهكده كوچك جهاني فراهم آورد.
او بيان داشت:گروه ديگري كه دربخش بين الملل اين جشنواره به اجراي موسيقي خواهد پرداخت؛ گروه موسيقي ايتاليا است كه متشكل از هشت خواننده و نوازنده است و قطعاتي از موسيقي كلاسيك مدرن از مهدي خيامي؛ هانس ايزلر و آرنولد شونبرگ را اجرا خواهد كرد كه خود تجربه جديدي در عرصه موسيقي محسوب مي شود.
خبازي افزود:گروه موسيقي كلاسيك سبك باروك كه شامل رسيتال ويولن از كشور هلند است ؛ كه يكي ديگر از سه بخش بين الملل اين جشنواره موسيقي است.
وي بيان كرد: همچنين در اين جشنواره كارگاه آموزشي موسيقي كلاسيك (باروك) براي علاقه مندان به اينگونه موسيقي برپا خواهد شد.
خبازي گفت: امسال ؛ گروه موسيقي استان فارس به لحاظ كمي و شمار شركت كنندگان ؛ رتبه اول جشنواره موسيقي فجر را به خود اختصاص داده است بگونه اي كه از سوي اين انجمن موسيقي ؛ پنج گروه براي شركت در بخش رقابتي و گروه كر اين جشنواره؛ به تهران اعزام شدند .ك/2
679 / 675
 پنجشنبه 14 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن