تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817171697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبيركل سازمان همكاري‌هاي شانگهاي: تجربه‌ي مثبتي ازهمكاري باايران داريم درباره گسترش سازمان تصميم نگرفته‌ايم مذاكره با افراط‌گرايان افغانستان بايد دقيق باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دبيركل سازمان همكاري‌هاي شانگهاي: تجربه‌ي مثبتي ازهمكاري باايران داريم درباره گسترش سازمان تصميم نگرفته‌ايم مذاكره با افراط‌گرايان افغانستان بايد دقيق باشد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي - ايران

دبيركل سازمان همكاري‌هاي شانگهاي با اشاره به بروز بحران در روابط گرجستان و روسيه از جنگ اوت گذشته گفت: انگيزه‌ي روسيه در دفاع از جان غيرنظاميان كاملا مشخص بود؛ ولي در مجموع ما از تمامي طرف‌ها براي ارتقاي صلح و امنيت در منطقه دعوت مي‌كنيم.

به گزارش خبرنگار سياسي ـ خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ‌بولات نور قلي‌اف، دبيركل سازمان همكاري‌هاي شانگهاي كه صبح چهارشنبه در دفتر مطالعات سياسي و بين‌الملل وزارت امور خارجه سخن مي‌گفت در پاسخ به سوالي در مورد واكنش اين سازمان درباره بحران اوستياي جنوبي و احتمال به رسميت شناخت استقلال آبخازيا و اوستيا از طرف سازمان همكاري شانگهاي خاطرنشان كرد: ما نظر خود را در بيانيه‌ي اجلاس دوشنبه‌ي تاجيكستان ارائه كرديم و در آن خواستار حل مناقشات به صورت صلح‌آميز شديم.

وي اضافه كرد: ما اين خواست را از همه داشتيم و دعوت كرديم كه براي ارتقاي صلح و امنيت در منطقه همكاري‌هاي لازم را صورت دهند.

وي اضافه كرد: در مورد اين كه آيا استقلال اين منطقه به رسميت شناخته مي‌شود يا خير بايد اجماعي دراين‌باره بين اعضاي سازمان صورت بگيرد و پس از آن در قبال اين مساله موضع‌گيري شود.

قلي‌اف در ادامه در پاسخ به سوال ديگري در مورد بحث افغانستان و توجه اين سازمان به وضعيت نه چندان مطلوب اين كشور اظهار كرد: كليد حل تمام مشكلات افغانستان در دست ما نيست. البته ما نيز نمي‌توانيم به اين قضيه بي‌تفاوت باشيم و بنابراين در اين چارچوب كنفرانس ويژه‌اي با حضور تمام اعضا كه نشان‌دهنده‌ي نگراني‌هاي آن‌هاست برگزار مي‌شود كه اميدواريم كمكي به حل مشكلات افغانستان بتوانيم داشته باشيم.

او اضافه كرد: آن‌چنان كه پيش‌بيني مي‌شد ثبات به اين كشور بازنگشته و كمك‌هاي مالي جامعه‌ي بين‌الملل كمك چشم‌گيري به اين كشور نكرده است. بايد دولت مركزي و امنيت استان‌هاي افغانستان تقويت شود.

به گفته‌ي نور قلي‌اف اكثر وزيران امور خارجه‌ي كشورهاي عضو سازمان همكاري‌هاي شانگهاي شركت خواهند كرد كه در اين راستا دعوت‌هايي از سازمان‌هاي نظير ناتو و اتحاديه‌ي اروپا به عمل خواهد آمد.

وي در تشريح دلايل اين دعوت اظهار كرد: ما به مشاركت اعتقاد داريم و همه اعضا داراي يك هدف هستند و آن كمك به ثبات افغانستان است. هرگونه بي‌تفاوتي در خصوص افغانستان جايز نيست؛ چرا كه وضع را بدتر مي‌كند.

او اضافه كرد: مذاكره با افراط‌گراها در افغانستان بايد به دقت مدنظر قرار گيرد.

وي هم‌چنين با تاكيد بر اين كه هدف نهايي افرادي كه مي‌خواهند بين هند و پاكستان تفرقه ايجاد كنند بهره‌برداري از اين اختلافات است، با اشاره به انفجارهاي اخير هند و متهم شدن پاكستان در قبال اين مساله يادآور شد: ما اين دو كشور را به عنوان شركاي مهم سازمان محسوب مي‌كنيم و سعي مي‌كنيم از طريق مجاري دو جانبه بتوانند با يكديگر ارتباط بگيرند.

به گفته‌ي او سازمان همكاري‌هاي شانگهاي در تلاش است تا از تبديل شدن اقدامات برخي عناصر خراب‌كار به مخاصمه بين دو كشور جلوگيري به عمل آورد.

نور قلي‌اف همكاري سازمان همكاري شانگهاي با سازمان اكو را نيز مطلوب توصيف و خاطرنشان كرد: تفاهم نامه‌اي سال گذشته با اكو در اين‌باره به امضا رسيد و در جلسه‌اي كه روز گذشته در دبيرخانه‌ي اكو داشتيم خواستار اجرايي شدن مفاد اين تفاهم‌نامه داريم.

وي ادامه داد: اكو نقش مهمي در يكپارچگي كشورها و همكاري‌هاي اقتصادي دارد و خوشبختانه اهداف دو مجموعه نيز مشترك است و بايد به تبادل اطلاعات بپردازيم.

دبيركل سازمان همكاري‌هاي شانگهاي هماهنگي بيش‌تر براي كاهش هزينه‌ها و تعريف پروژه‌هاي مشترك را خواستار شد و گفت: اين همكاري مي‌تواند آينده‌ي خوبي براي دو طرف داشته باشد و اين تمايل از طرف هر دو سازمان وجود دارد.

او در پاسخ به سوال ديگري در مورد گسترش اين سازمان و اين كه آيا ايران از عضويت ناظر به عضويت دائم ارتقا مي‌يابد يا خير؟ اظهار كرد:‌ فعلا درباره گسترش سازمان تصميمي اتخاذ نشده است؛ اما ما بر روي ملاك‌هاي گسترش كار مي‌كنيم و وظيفه داريم اين فرآيند را تسري بخشيم. سازمان گسترش پيدا خواهد كرد ولي ما جوان هستيم و بايد با برخي مسائل با احتياط برخورد كنيم.

به گزارش ايسنا، دبيركل سازمان همكاري‌هاي شانگهاي پيش از پاسخ به سوالات حضار در سخناني با اشاره به فعاليت‌هاي هفت ساله اين سازمان گفت:‌ ارتقاي صلح و امنيت و ثبات در محدوده‌ي فعاليت‌هاي اين سازمان از جمله‌ي وظايف تعريف شده است و ايده‌ي اصلي بر اين اساس استوار شد كه سازمان به عنوان وسيله‌اي عمل كند تا بتواند اعضا را به يكديگر نزديك و تبادل اطلاعات در اين خصوص صورت پذيرد.

وي اضافه كرد: نگرش‌هاي مشترك درباره مشكلات موجود براي همه از اهميت برخوردار است و فرآيند تصميم‌گيري در اين‌باره از طريق جلسات سالانه‌ي سران انجام مي‌شود.

نورقلي‌اف اجلاس آينده‌ي سران سازمان همكاري‌هاي شانگهاي را در ماه ژوئن سال 2009 در سن‌پترزبورگ روسيه عنوان كرد و گفت: در هفت سال گذشته بدون هيچ استثنايي رييسان جمهور كشورهاي عضو در اجلاس شركت داشتند كه اين نشان مي‌دهد اعضا اهميت زيادي به اين سازمان قائل هستند.

او اهداف برگزاري اجلاس سران را تبادل نظر پيرامون مباحث منطقه‌يي و نيز اتخاذ تدابيري براي حل برخي مسائل و مشكلات عنوان كرد.

نور قلي‌اف همكاري موجود در اين سازمان را به صورت پويايي در حال افزايش دانست و گفت: هر سال تفاهم متقابل بين اعضا در حال افزايش است.

وي هدف اصلي اين سازمان را مباحث امنيتي از نقطه‌نظر مبارزه با تهديدات جدايي‌طلبي و تروريسم عنوان و اظهار كرد: بايد همكاري‌مان را تقويت كنيم و اعضا به گونه‌اي كار كنند كه قادر به تبادل نظر باشند.

دبيركل سازمان همكاري‌هاي شانگهاي مقابله با قاچاق مواد مخدر به عنوان يكي از تهديدات موجود را از ديگر اقدامات سازمان برشمرد و در مورد فعاليت‌هاي انجام گرفته در قبال افغانستان گفت: در افغانستان گروه فعالي متشكل از نمايندگان شش كشور عضو و نيز خود افغانستان تبادل نظرهايي در مورد خواست‌ها و نيازهاي اين كشور دارند كه در اين زمينه به احتمال زياد در بهار سال آينده‌ي ميلادي كنفرانس بين‌المللي برگزار مي‌شود.

نور قلي‌اف همكاري با ايران را نيز بسيار مطلوب توصيف كرد و گفت: كار بر روي ارزيابي مشترك درباره وضعيت و مشورت‌هاي لازم انجام مي‌گيرد و ما تجربه‌ي مثبتي از همكاري با ايران داشته‌ايم و شاهديم كه ايران بسيار فعال و علاقمند براي همكاري با سازمان است.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 13 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن