تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816880525




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دانشگاه اصفهان سيصد ساله مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: دانشگاه اصفهان سيصد ساله مي شود
سال 87 سالي است كه با چند مناسبت مهم از جمله سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و سيصدمين سالگرد تاسيس مدرسه چهارباغ در شهر اصفهان قرين شده است.


به گزارش گروه علمي و آموزشي «شبكه خبر دانشجو»، دبير ستاد برگزاري مراسم گراميداشت سيصدمين سال تاسيس دانشگاه اصفهان تصريح كرد: سال 87 سالي است كه با چند مناسبت مهم از جمله سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و سيصدمين سالگرد تاسيس مدرسه چهارباغ در شهر اصفهان قرين شده است و همچنين به مناسب چهارصدمين سال وفات شيخ بهايي، سال آينده از سوي سازمان يونسكو به نام سال شيخ بهايي ناميده شده است.

دكتر مسعود شهرام نيا تصريح كرد: دانشگاه اصفهان از آنجا كه معتقد است بايد به عنوان دستگاه تمدن ساز در شهر اصفهان اجزاي مختلف پيشينه تمدني در شهر اصفهان را به يكديگر متصل كند، تصميم گرفت مانند بسياري از دانشگاه هاي دنيا كه پيشينه و ريشه خود را در مدارس آكادميك و كليساهاي موجود در آن كشورها مي دانند، پيشينه خود را به مدرسه چهارباغ پيوند زند.

وي افزود: به نظر ما اين تقارن، تقارني مبارك است چون هم پيشينه دانشگاه اصفهان را به سال هاي دورتر مي برد و هم پيوندي بين حوزه علميه و دانشگاه و فعاليت هاي آكادميك در اصفهان ايجاد مي كند، همچنين زمان برگزاري همايش بين دو عيد قربان و غدير و همزمان با هفته وحدت حوزه و دانشگاه در نظر گرفته شده است.

دبير ستاد برگزاري مراسم گراميداشت سيصدمين سال تاسيس دانشگاه اصفهان با اشاره به برنامه هاي در نظر گرفته شده براي اين مراسم گفت: از ابتداي سال فعاليت ها و برنامه ريزي هاي مختلفي صورت گرفته است و در جلسات برنامه ريزي مقرر شد به جاي كار كردن در حوزه تبليغاتي مراسم، فعاليت هاي مثبتي در جهت ارتقاي دانشگاه اصفهان صورت گيرد كه اين كار با حمايت هيئت رئيسه دانشگاه اصفهان روبرو شد.

وي افزود: در اين راستا افزودن تعدادي رشته جديد مرتبط با مباحث تمدني در اصفهان از جمله رشته هاي جغرافياي فرهنگي، حكمت و زيبايي شناسي، حكمت و هنر اسلامي، شيعه شناسي با گرايش جامعه شناسي، مهندسي فرهنگي، تاريخ فرهنگ و تمدن اسلامي در دستور كار قرار گرفته است و دانشكده جديدي تحت عنوان «معارف، توسعه و تمدن» كلنگ زني خواهد شد.

شهرام نيا خاطر نشان ساخت: كلنگ زني و آغاز به كار عمليات ساختماني دانشكده انرژي هاي نو و افتتاح پژوهشكده دانشگاهي دانشگاه اصفهان از ديگر برنامه هاي در نظر گرفته شده براي اين ايام است.

دبير برگزاري مراسم گراميداشت سيصدمين سال تاسيس دانشگاه اصفهان افزود: همايش بين المللي شيخ بهايي براي گراميداشت چهارصدمين سالگرد وفات اين دانشمند در نظر گرفته شده است كه اصل همايش در سال 2009 كه از سوي يونسكو به نام سال شيخ بهايي نامگذاري شده است، برگزار مي شود ولي پيش همايش آن امسال و در جريان برگزاري مراسم گراميداشت سيصدمين سال تاسيس دانشگاه اصفهان برگزار مي شود.

وي ادامه داد: در اين ايام كتاب هايي تحت عنوان آثار و زندگي شيخ بهايي، كتابي در بيان تاريخ دانشگاه اصفهان و همچنين كتابي در بيان تاريخ مدرسه چهارباغ كه پيشينه علمي در شهر اصفهان را نشان مي دهد، منتشر خواهد شد همچنين تعبير عنوان «باغ پنجم» به دانشگاه اصفهان در امتداد چهارباغ ابداع شده است.

شهرام نيا با اشاره به برنامه هاي ويژه در نظر گرفته شده بين دو عيد قربان و غدير تصريح كرد: روز 23 آذرماه، مراسمي نمادين در مدرسه چهارباغ برگزار مي شود و در اين مدرسه سنگ نوشته اي به مناسبت سيصدمين سال تاسيس اين مدرسه نصب مي شود، همچنين پس از اين مراسم تعدادي از علما و فضلاي حوزه علميه اصفهان به همراه جمعي از اساتيد دانشگاه اصفهان قسمتي از مسير مدرسه چهارباغ تا دانشگاه اصفهان را به صورت پياده طي مي كنند.

دبير برگزاري مراسم گراميداشت سيصدمين سال تاسيس دانشگاه اصفهان افزود: پس از اين مراسم نمادين، مراسم اصلي در دانشگاه اصفهان با حضور و سخنراني دكتر غلامعلي حداد عادل برگزار مي شود.

وي در تشريح برنامه هاي روزهاي بعد تصريح كرد: روز 24 آذرماه برنامه تور اصفهان گردي براي مهمانان داخلي و خارجي در نظر گرفته شده است و روز 25 آذرماه پيش همايش شيخ بهايي برگزار مي شود.

شهرام نيا خاطر نشان ساخت: با توجه به اينكه مخاطب تمام اين برنامه ها و فعاليت ها دانشجويان دانشگاه اصفهان هستند روز 26 آذرماه روز تكريم دانشجويان دانشگاه اصفهان نام گذاري شده است كه برنامه هاي متنوعي براي اين روز در نظر گرفته شده است.

دبير برگزاري مراسم گراميداشت سيصدمين سال تاسيس دانشگاه اصفهان در تشريح برنامه هاي ويژه روز تكريم دانشجو اظهار داشت: در اين روز مراسم تجليل از دانشجويان برتر دانشگاه اصفهان برگزار مي شود همچنين قرار است به مناسب سيصدمين سال تاسيس دانشگاه اصفهان، كيك 300 كيلويي تهيه شود.

وي افزود:در اين روز برنامه تجليل از شهداي دانشگاه اصفهان و جشنواره طنز دانشجويي برگزار مي شود.

شهرام نيا با بيان اينكه سر در جديدي براي دانشگاه اصفهان طراحي شده است، اظهار داشت: ماكت سر در جديد دانشگاه اصفهان در ايام گراميداشت سيصدمين سال تاسيس دانشگاه اصفهان رونمايي خواهد شد و البته ساخت آن زمان بر بوده و به زودي آغاز خواهد شد.

دبير برگزاري مراسم گراميداشت سيصدمين سال تاسيس دانشگاه اصفهان تصريح كرد: تمبر يادبود سيصدمين سالگرد تاسيس دانشگاه اصفهان تهيه شده است كه در اين ايام رونمايي خواهد شد، همچنين در اين ايام نمايشگاهي از دستاوردهاي دانشگاه اصفهان شامل عكس، كتاب و غيره برپا مي شود.

وي در پايان افزود: در اين ايام به همت روابط عمومي دانشگاه، اولين راديوي اينترنتي دانشگاهي كشور در دانشگاه اصفهان آغاز به كار خواهد كرد و از سرود ويژه دانشگاه اصفهان رونمايي مي شود و بخش ديگري از برنامه ها تا پايان سال ادامه خواهد داشت.
 چهارشنبه 13 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن