واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: اعتقاد به مهدویت در انحصار مذهب و فرقه خاصی نیست
حضرت آیت الله فاضل لنکرانی از مراجع تقلید، به مناسبت نیمه شعبان 1385 تولد آخرین ذخیره هستی و تنها امید صالحان و مستضعفان مهدی موعود (عج) را تبریک گفت. متنکامل پیام حضرت آیت الله محمد فاضل لنکرانی به مناسبت نیمه شعبان سال 1385 بدین شرح است:بسم الله الرحمن الرحیمالسلام علی مهدی الامم و جامع الکلمسلام و درو دخداوند و انبیاء و رسل و ملائکه و اولیاء طاهرین بر آخرین ذخیره هستی و تنها امید صالحان و مستضعفان مهدی موعود عجل الله تهالی فرجه الشریف همو که همه ادیان و شرایع به او تبلور حقیقی خواهند یافت. و همه انبیاء و رسد در انتظار ظهور او بده و همه امت ها به او ختم می شوند کسی که همه را در تحت کلمه واحده یعنی کلمه الله هی العلیا جمع می نماید و پرچم توحید را بر فراز هستی خواهد افراشت. او با ظهور خود به همه انتظارها از ازل تا ابد پایان خواهد بخشید و سیر تکاملی این عالم را با حکومت جهانی خویش به اوج خود خواهد رساند.حقیقت آن است که اعتقاد به مهدویت در انحصار مذهب و فرقه خاصی نبوده و نیست و آنچه را که برخی از نا آگاهان متعصب پنداشته اند و چنین امری را ساخته و پرداخته شیعیان دانسته اند امری است باطل و دور از واقعیت و حقیقت. مسأله مهدویت و اعتقاد به ظهور منجی کل در خاتمه تاریخ افزون بر آن که در کتاب های کلامی و مباحث اعتقادی به تفصیل به اثبات رسیده در همه فرقه های اسلامی با اختلاف مذهب ها و مشرب ها همگی مژده ظهور را که بشارتی است الاهی و وعده ای است خدا دادی به هم پیروان خود داده اند. اهل سنت در صحاح و مسانید خود روایات فراوانی را در این موضوع ذکر نموده اند در سنن ابی داود در جلد دوم صفحه 107 ح 4284 آمده است: ام سلمه که یکی از همسران پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم است از ایشان شنیده است: المهدی من عترتی من ولد فاطمه. آنچه که از این روایات و نظایر آن استفاده می شود آن است که عنوان مبارک مهدی نیز در امت های گذشته و ادیان پیشین وجود داشته است و پیامبر در این فراز به آن وجود شریف که در ذهن همگان منقوش بوده اشاره کرده و فرموده است او از عترت من و از اولاد فرزندم زهراست.بدون تردید می توان گفت که موضوع مهدویت و بشارت به ظهور آن حضرت از پیامبر اکرم صلی الله علی و آله و سلم به نحو متواتر در کتب و اسناد عالم مذاهخب اسلامی به ثبت رسیده است که شاید به آن اندازه پیرامون موضوع دیگری اثری نیابیم. در کنار این همه دلایل نقلی واضح و روشن، بررسی تاریخ حیات بشر به ما چنین نوید می دهد. در این کنکاش می یابیم که انسان از آغاز تاکنون در آرزوی زندگی توأم با عدالت و حق طلبی و آرامش و معنویت که همان فریاد همیشه زنده فطرت است بوده و به آن عشق ورزیده و در راه رسیدن به آن از هیچ کوششی دریغ نورزیده و آن را عالمانه و آگاهانه با علاقه آتشین و وافر در پیچ و خم حیات و در فراز و فرود زمان دنبال کرده است و با هر گونه دروغ و کاستی، تحمیل و تبعیض و دشواری دست به گریبان بوده و در نبردهای خونین در عرصه های جدال حق و باطل درگیر بوده تا مگر به آرزوی خویش رسد و روشن است که اکنون این نبرد میان حق و باطل استمرار خواهد داشت و این مبارزه در سطوح مختلف ادامه خواهد یافت.در هر حال این درگیری بی امان حق و باطل حادثه ها می آفریند و تاریخ را می سازد اما آینده نهایی تاریخ آینده ای روشن و امید بخش و درخشنان است و در نهایت حق پیروز خواهد شد و عدالت همه جا را فرا می گیرد و باطل در همه شکل ها و در تمام جبهه ها ریشه کن می گردد و اساساً فلسفه ظهور همین است.همگان بدانند که نسبت به آینده باید امیدوار باشند و فردا و فرداها را بسان گذشته و اکنون نپندارند. آینده ای در انتظار است که پیروزی حتمی از آن صلاح و عباد صالح و شکست و نابودی از آن فساد و عباد ناصالح است. آری روشنایی ها در دل عمیق ترین ظلمات نهان است. یخرجهم من الظلمات الی النور و سنت خداوند چنین است که در گاهواره ارتجاع از میان دشمنی ها و بیدادها و نادانی ها و پریشانی ها مردانی بزرگ و آزادگانی سرافراز و سرنوشت ساز برانگیخته شوند تا مجدداً درخت عدل و داد و ایمان و محبت و دانایی و وحدت و همدلی را در جان آدمیان بنشانند.آری همین سنت ها است که حکمت و مشیت خدا را آشکار می سازد و می فهماند که جهان بیهوده آفریده نشده و به خود وانهاده نشده و برای همه روشن می سازد که ستم و بیداد نه می تواند و نه باید استمرار و دوام داشته باشد. به همه یاد می دهد که بالعدل قامت السموات و الارض. بنای جهان بر این اساس استوار شده است که همواره چیرگی از آن حق است. بل نقذف بالحق علی الباطل فید مغه فاذا هو زاهق.ما امروز نظاره گر صحنه های دلخراشی هستیم بر فراز جغرافیای جهان پرچم ظلم و تجاوز و تبعیض را در اهتزاز می بینیم. فساد در همه جوانب حیات اقتصاد و فرهنگ، اخلاق و سیاست و دیگر شوون زندگی میدان دار است. اختلاف طبقاتی، استثمار در شکل های جدید و بدیع و تروریسم دولتی به نام مبارزه با تروریسم و تضییع حقوق انسان ها به نام دفاع از حقوق بشر و اشتغال کشورهای اسلامی به نام دموکراسی همه و همه گواه آن است که عدالت مرده و فضیلت و انسانیت کم رنگ شده است و باید مصلحی جامع و کامل ظهور یابد و به همه این امور پایان دهد و اجتماعی عادل و قرآنی بسازد.اکنون که عصر غیبت و دوران محرومیت و ظهور است باید با حبل محکم انتظار خود را برای فرج آن حضرت آماده سازیم باید بر اساس موازین صحیح و معتبر و مستند اعمال خود را تنظیم نماییم، باید فریب ادعاهای افراد آلوده به دنیا که از هر امری خصوصاً مقدسات برای رسیدن به اهداف خود استفاده می نمایند نخوریم، باید دین را از آگاهان به دین و شریعت بیاموزیم و به آن عمل نماییم. باید فرهنگ صحیح و عمیق انتظار را در جامعه خود در همه طبقات پیاده نماییم و بالاخره باید یک جامعه در حد امکان مهدوی داشته باشیم. باید از اختلافات و منازعات احتراز نماییم و انقلاب اسلامی خود را با التزام واقعی به مکتب همراه با وحدت و همدلی به پیش ببریم و ان شاء الله به صاحب اصلی دین ولی الله الاعظم امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تحویل دهیم. این جانب از همه افراد و گروه هایی که با تشکیل جلسات و همایش ها و راهپیمایی ها به دنبال تعظیم نیمه شعبان و آشنا ساختن جامعه خصوصاً نسل جوان با آن وجود عزیز می باشند تشکر می کنم و از ساحت مقدس آن حضرت استدعای عنایت خاصه برای آنان و همه خادمان دین دارم.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 487]