تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817120356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون فرهنگي كميته امداد امام خميني خبر داد: استقرار 70 هزار رابط فرهنگي كميته امداد در مدارس و مراكز آموزشي


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: معاون فرهنگي كميته امداد امام خميني خبر داد: استقرار 70 هزار رابط فرهنگي كميته امداد در مدارس و مراكز آموزشي
تهران - حيات

عضو شوراي مركزي كميته امداد و معاون فرهنگي گفت:70 هزار رابط فرهنگي از طرف كميته امداد در مدارس و مراكز آموزشي و 4 هزار رابط در دانشگاه ها مشغول رسيدگي به روند تحصيلي 75 هزار دانشجوي تحت پوشش كميته امداد هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي حيات، حميدرضا ترقي صبح امروز (سه شنبه) در نشستي كه به منظور تشريح برنامه هاي كميته امداد در حوزه فرهنگي برگزار شد با اشاره به اينكه تصور ابتدايي از فعاليت هاي كميته امداد ، اطعام و راه گشايي از مشكلات افراد تحت پوشش اين نهاد بود گفت : با توجه به اين كه تامين نيازهاي معيشتي به تنهايي نمي تواند زمينه زندگي موفق و آرام را براي افراد فراهم كند كميته امداد فعاليت هاي فرهنگي را به ليست اقدامات خود اضافه كرد.
وي هدف كميته امداد در حوزه فرهنگي را جلوگيري از انتقال فقر از والدين به فرزندان معرفي كرد و گفت: كمك اقتصادي بدون آموزش مهارت هاي زندگي به سرپرستان زن خانواده، فرزندان و زوج هاي جوان نمي تواند كميته امداد را به هدف تعالي خود و سالم سازي جامعه برساند.
ترقي ارتقاي آگاهي اجتماعي، تقويت باور ديني ، شناسايي استعدادهاي درخشان بين محرومان، به كارگرفتن اين قشر در فعاليت هاي اجتماعي را از برنامه هاي كميته خواند و ادامه داد: كميته امداد در 21 محور به انجام فعاليت هاي فرهنگي شامل خدمات تحصيلي به دانش آموزان ، دانشجويان، ارائه خدمات ويژه به استعدادهاي درخشان، برنامه مبارزه با بي سوادي، ارائه خدمات مشاوره خانواده، آموزش دختران قبل و در آستانه ازدواج ، آموزش هاي نوعروسان مي پردازد.
وي ادامه داد: 5/1 ميليون نفر از 40 ميليون و 100 هزار جوان زير 35 سال تحت پوشش كميته امداد خدمات آموزش كميته را فرا گرفته اند.
ترقي برنامه ايجاد كانون فارغ التحصيلان دانشجو، برگزاري اردوهاي منطقه اي، جداسازي كودكان وابسته به والدين معتاد و آموزش قرآن در تمام سال براي جوانان را از ديگر برنامه هاي كميته امداد معرفي كرد و ادامه داد: در حال حاضر 70 هزار رابط فرهنگي از طرف كميته امداد در مدارس و مراكز آموزشي و 4 هزار رابط در دانشگاه ها مشغول رسيدگي به روند تحصيلي 75 هزار دانشجوي تحت پوشش كميته امداد هستند.
ترقي خاطرنشان كرد: 850 هزار نفر از جوانان تحت پوشش نهاد با آموزش هاي فني حرفه اي وارد بازار كار شدند و 78 هزار و 800 نفر در رشته هاي گوناگون و مقاطع مختلف فارغ التحصيل شده اند.
وي با اشاره به آمار رشته هايي كه افراد تحت پوشش كميته امداد در آن ها فارغ التحصيل شده اند گفت: 878 نفر از اين افراد پزشك، 351 نفر دندانپزشك، 5 هزار نفر وارد حوزه علميه و مابقي در رشته هاي روانشناسي، حقوق، مددكاري، حسابداري ، كشاورزي ، مديريت فارغ التحصيل شده اند.
ترقي آمار خانوادهاي تحت پوشش كميته امداد را يك ميليون و 700 خانوار معرفي كرد و گفت: بيشترين علت تقاضاي افراد براي استفاده از تمهيدات كميته امداد نداشتن سرپرست به علت فوت يا طلاق بوده است.
وي در بحث بودجه كميته امداد اعلام كرد: بودجه فرهنگي كميته امداد در سال 87 ، 30 ميليارد تومان بوده كه اين رقم 2 درصد از كل بودجه سازمان را شامل مي شود.
ترقي در ادامه با اشاره به بحث ازدواج جوانان تحت پوشش كميته امداد و آموزش هاي اجباري آموزش براي اين گروه خاطرنشان كرد: 350 هزار نفر جوان آموزش هاي قبل از ازدواج را ديده و نتايج اين آموزش هاي اجباري در آمار قابل توجه طلاق قابل مشاهده است.
وي ادامه داد: آمار طلاق در كشور ما در حال حاضر 12 درصد است كه اين رقم در ميان 826 هزار زوج تحت پوشش امداد كمتر از 1 درصد است.
ترقي در پايان آثار اين آموزش ها را در امر ازدواج كاهش سن ازدواج از 25 تا 35 به كمتر از 20 سال اعلام كرد و ادامه داد: طي 20 سال فعاليت حوزه فرهنگي كميته امداد، ازدواج 828 هزار زوج بوده كه بدون شك از اثرات موثر آموزش هاي اجباري ازدواج به شمار مي رود.
پايان پيام
 سه شنبه 12 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن