تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817171768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/ميزگرد دانشجويي در آستانه ‌‌١٦ آذر/ ‌١/ دانشجوي حقوق دانشگاه فردوسي مشهد: فضاي به‌روز نوآوري در دانشگاه‌ها فراهم نيست دانشگاه تبديل به دبيرستان شده است!


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /ميزگرد دانشجويي در آستانه ‌‌١٦ آذر/ ‌١/ دانشجوي حقوق دانشگاه فردوسي مشهد: فضاي به‌روز نوآوري در دانشگاه‌ها فراهم نيست دانشگاه تبديل به دبيرستان شده است!
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: شهرستان‌ها

يك دانشجوي رشته حقوق دانشگاه فردوسي مشهد گفت: اگر از ديد مسوولان به فرآيند تصميم سازي دانشجو در دانشگاه نگاه كنيم، متوجه خواهيم شد كه مديران و مسوولان به طور كلي، رويكرد مشورتي نسبت به قضاياي درون دانشگاه ندارند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، ميلاد انصاري نسب در ميزگرد "نقش دانشجو در نظام تصميم سازي دانشگاه، و نوآوري و شكوفايي در گفتمان دانشجويي" كه در آستانه 16 آذر در دفتر ايسنا برگزار شد، افزود: متاسفانه مسوولان دانشگاهي ما اصولا از لحاظ نظري مستبد بوده و سعي در تحميل عقايد خود دارند.

وي با بيان اين نظر كه براي يك مدير كه مدرك تحصيلي بالايي دارد، دشوار است كه به يك دانشجوي كارشناسي اجازه دهد نظر خود را بيان كند، افزود: اين يكي از بزرگترين معضلات درون دانشگاه اين است كه مسوولان نمي‌خواهند و نمي‌گذارند دانشجو نظرات و عقايد خود را در باب مسايل درون دانشگاه به منصه ظهور بگذارد.

انصاري نسب به مساله انتخاب واحد پيش از موعد در دانشگاه فردوسي به عنوان يك نمونه عيني اشاره كرد و گفت: همان طور كه در پايان هر ترم سيستم نظرسنجي براي ارزيابي اساتيد فعال مي‌شود، چرا براي مسايل مربوط به دانشجو مانند انتخاب واحد، نظرسنجي صورت نمي‌گيرد؟

- مسوولان دانشگاه توجه بيشتري به تشكل‌هاي دانشجويي داشته باشند

اين عضو هيات تحريريه نشريه دانشجويي"سيميا" دانشگاه فردوسي، خواستار توجه بيشتر مديران به تشكل‌هاي دانشجويي شد و گفت: نظرسنجي يك راهكار بسيار ساده براي اهميت دادن به تشكل‌ها است و اگر مديران به اين سخن حضرت علي(ع) كه مي فرمايند "نگاه كن چه مي گويد و نه آنكه كه مي‌گويد" به رويكرد گويندگان كاري نداشته باشند، بسياري از مشكلات حل خواهد شد.

- دريافت حقوق صنفي حق طبيعي هر دانشجوست

انصاري نسب تصريح كرد: هنگامي كه دانشجو مي خواهد حق صنفي خود را بگيرد، چرا مسوولان با او مقابله مي‌كنند در صورتي كه اين يك حق طبيعي براي هر دانشجويي است.

- دانشجو نبايد از خواسته‌هاي منطقي خود عقب نشيني كند

وي با اشاره به اينكه خود ما نبايد اجازه دهيم كه در انزوا باشيم، گفت: مديران مي‌آيند و مي‌روند و اين اصالت دانشجو است كه باقي مي‌ماند و ما نبايد از خواسته‌هاي منطقي خود عقب نشيني كنيم.

- فضاي به روز نوآوري و شكوفايي در دانشگاه فراهم نيست

انصاري نسب هم‌چنين درخصوص نوآوري و شكوفايي در گفتمان دانشجويي، با اعتقاد بر اينكه فضاي به روز نوآوري و شكوفايي در دانشگاه فراهم نيست، خاطرنشان كرد: بايد به دانشجو بها داده شود تا واژه "جوينده" را صرف و بيان كند در حالي كه بسياري از اساتيد نمي‌خواهند بپذيرند كه دانشجو خلاف نظر آنها سخن گويد، هر چند نظر درستي هم ارائه شود.

- بايد رويكرد جويندگي دانش در تفكر دانشجو غالب باشد

اين فعال دانشجويي تاكيد كرد: بايد رويكرد به جويندگي دانش در تفكر دانشجويان غالب باشد، در صورتي كه ما به جزوه نويساني تبديل شده‌ايم كه در دانشگاه به ما ياد نمي دهند نوآوري از خود نشان دهيم.

- دانشگاه تبديل به دبيرستاني شده كه فضا براي تفكر خلاق در آن وجود ندارد

انصاري نسب يادآور شد: دانشگاه تبديل به همان دبيرستان شده است كه فضا براي تفكر خلاق در آن وجود ندارد؛ مسوولان با گذاشتن "گيت‌ها" ، بالا بردن نرده‌ها و يكسان سازي لباس‌ها، خلاقيتي براي دانشجو باقي نمي‌گذارند.

وي در پايان با تاكيد بر قانون اساسي كشور به عنوان يك قانون مترقي و نوآور گفت: اگر مسوولان به همين قانون اساسي اكتفا كرده و عمل كنند، جايي براي نوآوري و خلاقيت هم پيدا شده و نوگرايي‌هاي دانشجويي سركوب نمي‌شود.

انتهاي پيام
 سه شنبه 12 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن