تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819795945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فيلمساز جوان ايراني «آزادي زنان افغان» را در آمستردام به نمايش گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: فيلمساز جوان ايراني «آزادي زنان افغان» را در آمستردام به نمايش گذاشت
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

نمايش فيلم مستندي از يك كارگردان زن جوان ايراني درباره‌ي آزادي زنان افغان براي بازي فوتبال، مورد توجه تماشاگران و منتقدين جشنواره بين‌المللي فيلم مستند آمستردام قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فيلم «دختران افغان مي‌توانند بشوت‌اند» ساخته‌ي «بهاره حسيني»، كارگردان جوان ايراني اميدواري‌، اعتمادبه‌نفس و آزادي زنان افغان پس از حكومت طالبان را به‌تصوير كشيده است.

اين فيلم درباره‌ي اولين تيم ملي فوتبال زنان افغانستان است كه براي برگزاري اولين مسابقه بين‌المللي خود در پاكستان آماده مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري رويترز، اين فيلم كه در بيست‌ويكمين جشنواره‌ فيلم‌هاي مستند آمستردام هلند به نمايش درآمد، نشان مي‌دهد كه اميد به بازي فوتبال چگونه زنان افغان را از روزهاي تاريك دوران طالبان كه حقوق‌شان را ناديده مي‌گرفت، مي‌رهاند.

«شاميلا كوهستاني» كاپيتان تيم فوتبال زنان افغانستان در مصاحبه‌اي كه در اين فيلم مستند انجام داده مي‌گويد: ما مي‌خواهيم به همه‌ي جهان توانايي زنان افغان و كارهايي كه آن‌ها بتوانند انجام بدهند را نشان دهيم.

«بهاره حسيني»، كارگردان اين فيلم در اين‌باره مي‌گويد: «دختران افغان آزادي فيزيكي خود را از طريق ورزش به‌دست مي‌آورند. من از صحبت‌هايي كه درباره زنان افغان گفته مي شود و آنان را قرباني مي‌خوانند، خسته شده بودم و به دنبال زناني بودم كه در اين جامعه‌ي مردمحور، مرزها را پشت سر بگذارند.»

«بهاره حسيني» در بخش ديگري از صحبت‌هايش اظهار كرد، او شاهد بود كه چگونه دختران افغان را به بهانه‌ي رسيدن به سن ازدواج و يا انتظار از آن‌ها براي كمك به خانواده پرجمعيت از تيم خارج مي‌كردند.

بيست‌ويكمين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي مستند آمستردام امروز (يكشنبه) تمام مي‌شود.

انتهاي پيام
 يکشنبه 10 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن