تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817284875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با علي‌اصغر مديرروستا، سرمربي پيكان خوشحالم كه نه آبي بودم نه قرمز


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: با علي‌اصغر مديرروستا، سرمربي پيكان خوشحالم كه نه آبي بودم نه قرمز
جام جم آنلاين: شايد اگر پيش از آغاز فصل حتي از مديران ايران‌خودرو و طرفداران تيم پيكان قزوين هم مي‌پرسيديم،‌ نمي‌توانستند پيش‌بيني كنند كه با گذشت 14 هفته از ليگ برتر، اين تيم كم ستاره در صدر جدول قرار گرفته باشد. اصغر مديرروستا كه ميانه‌هاي فصل قبل تيم بحران‌زده پيكان را از ساموئل دارابينيان تحويل گرفت؛ آنقدر خوب كار كرد و خوب نتيجه گرفت كه حتي پس از تغيير و تحولات مديريتي هم جايگاه خود را در اين تيم تازه كوچ كرده به شهر قزوين از دست نداد.


نتيجه اعتماد مديران پيكان صدرنشيني اين تيم در ليگ بود و اين‌كه آبي‌پوشان شهر قزوين بيشترين برد و كمترين باخت را در ميان تيم‌هاي ليگي كسب كنند. هر چند «اصغر مدير» قول قهرماني تيمش را نمي‌دهد، اما از لحن صحبت كردنش پيداست كه فقط براي قهرماني با پيكان و حتي سرمربيگري در تيم ملي دندان تيز كرده.

خودش معتقد است اگر در زمان بازي به يكي از 2 تيم استقلال يا پرسپوليس مي‌رفت بيشتر نامش سرزبان‌ها مي‌افتاد و حتي در تيم ملي هم صاحب موقعيت بهتري مي‌شد. البته پس از گذشت چند سال هنوز نمي‌خواهد لو بدهد كه طرفدار كدام تيم است و خود را يك پاسي مي‌داند و در يك اظهار نظر جالب پيكان را همان تيم بهمن سابق مي‌داند كه در آن بازي كرده و حالا هم سرمربي است!

اگر اول فصل از شما مي‌پرسيدند پيكان چندم مي‌شود، نمي‌گفتيد اول. پس قبول داريد به جايي رسيده‌ايد كه فكرش را هم نمي‌كرديد؟

قبول دارم، اما فعلا كه چيزي تمام نشده است. به صدرنشين موقت يا قهرمان نيم‌فصل كه جام نمي‌دهند. ما توانسته‌ايم نيمي از راه را با موفقيت سپري كنيم و اميدواريم تا آخر فصل هم بالانشين باشيم.

در پايان فصل، پيكان چه مقامي را به دست مي‌آورد؟

ما جزو 3 تيم اول خواهيم بود. در هر كاري كه مي‌كنم، هميشه به فكر اول شدن هستم. حالا هم كه صدرنشين هستيم با تمام دل و جان براي حفظ جايگاه خود تلاش مي‌كنيم. ما در پيكان يك برنامه 2 ساله داريم و اميدواريم سال آينده به مقام قهرماني ليگ دست يابيم. البته اين را هم نبايد فراموش كنيم كه بيشتر تيم‌ها براي قهرماني برنامه‌ريزي مي‌كنند و به همين دليل رقابت‌هاي ليگ تا اين حد فشرده و حساس پيگيري مي‌شود.

چرا قول قهرماني امسال را نمي‌دهيد، به خاطر كيفيت بازيكناني كه در اختيار داريد؟

به بازيكنانم افتخار مي‌كنم. تا همين جا هم كه صدرنشين ليگ هستيم، بيشتر اهالي فوتبال شگفت‌زده شده‌اند؛ اما كار من تمام نشده و معلوم نيست آخر فصل هم همين‌طور خوشحال و راضي باشم. به تمام بازيكنان تيمم اعتقاد و اعتماد دارم و آنها را به عنوان بهترين بازيكنان فوتبال ايران مي‌شناسم. هيچ‌وقت قول قهرماني نمي‌دهم، اما مطمئن هستم كه پيكان با همين نفرات جزو 3 تيم اول ليگ امسال خواهد بود.

جزو آن ‌دسته از مربياني هستيد كه به كار كردن با جوانان كم نام و نشان علاقه دارند يا دوست داريد در تيمتان ستاره‌ها حضور داشته باشند؟

فرقي نمي‌كند. دوست دارم بازيكنان تيم من در زمين با انگيزه فوتبال بازي كنند. معمولا بازيكنان جوان انگيزه زيادي دارند؛ اما گاهي هم ستاره‌ها براي ثابت كردن خود از انگيزه بالايي برخوردار هستند. الان در پيكان از هر 2 دسته بازيكن داريم. چه بازيكنان جوان و چه بازيكنان سن و سال‌دار ما خوشبختانه از انگيزه مطلوبي برخوردارند.

پس ممكن است در ادامه راه پيكان ستاره هم جذب كند؟

بايد ببينيم هدفمان چيست. اگر برنامه‌ريزي ما براي قهرماني باشد، ممكن است بازيكن مطرح هم اضافه كنيم. مثلا تيمي كه خود را آماده حضور در مسابقات جام باشگاه‌هاي آسيا مي‌كند، مسلما در يارگيري هم به صورت خاص رفتار مي‌كند و با تغيير و تحول تيمي شايسته نام ايران آماده مي‌كند؛ اما همان طور كه گفتم، امسال از بازيكنان پيكان راضي‌ام.

در زمان بازي تا حدودي زير سايه علي دايي قرار گرفتيد. فكر مي‌كنيد در مربيگري موفق‌تر از او عمل كنيد؟

در زمان بازيگري هم زير سايه نام علي دايي نبودم. علي‌ دايي يك بازيكن بين‌المللي و خاص بود؛ اما من قبل از او در تيم ملي بودم و وقتي او آمد، من تقريبا به سال‌هاي آخر فوتبالم نزديك شده بودم. فكر مي‌كنم من جايي ضرر كردم كه در 2 تيم پرطرفدار استقلال و پرسپوليس بازي نكردم. اگر عضو يكي از اين 2 تيم مي‌شدم، در تيم ملي هم كمتر ضرر مي‌كردم. البته الان خوشحالم كه نه آبي بوده‌ام و نه قرمز، اما سال‌ها ملي‌پوش بودم.

در مربيگري هم هرگز دنبال اين حرف‌ها نيستم و با آدم‌ها كاري ندارم. براي من مهم اين است كه هر جا هستم، كار خودم را دنبال كنم و براي مجموعه‌اي كه به آن خدمت مي‌كنم، مثمرثمر باشم. باقي قضايا را به شعور مردم واگذار مي‌كنم.

اگر علي‌ دايي به تيم ملي نمي‌آمد، اصغر مديرروستا چند بازي ملي داشت و چند گل ملي مي‌زد؟

دنبال كردن اين بحث الان درست نيست. اگر شما معتقديد زير سايه علي دايي بودم، افتخار مي‌كنم كه اين بازيكن آقاي گل فوتبال ملي جهان و موثرترين و پر افتخارترين مهاجم تاريخ فوتبال ايران بوده است. خواست خدا بوده كه دايي در فوتبال ايران ظهور و پله‌هاي ترقي را با موفقيت طي كند. من هم به عنوان يك ايراني و از آن مهم‌تر به عنوان همبازي و رفيق علي دايي از پيشرفت او خوشحال شدم و خواهم شد. در آن زمان كه در تيم ملي بوديم هم همين رقابت‌ها بود كه باعث پيشرفت علي دايي و بازيكنان كناري او شد. شايد هم به قول بعضي دوستانم اگر بعضي شرايط مهيا مي‌شد، من آقاي گل فوتبال جهان مي‌شدم.

از بازيكنان كناري علي دايي صحبت شد. شايد اگر خداداد عزيزي زودتر به تيم ملي مي‌آمد، يك زوج ايده‌آل و خطرناك را با شما تشكيل مي‌داد.

خداداد براي هر تيم و از آن مهم‌تر براي هر بازيكني كه كنارش بازي مي‌كرد، يك نعمت بود. فضاي ديد خداداد خيلي وسيع بود و با پاس‌هاي بسيار خوب زوج مكمل خود را بخوبي تغذيه مي‌كرد. البته من مثل مهاجماني چون دايي و مرفاوي خيلي سرزن نبودم، اما معمولا روي تير 2 يا روي نقطه پنالتي مي‌ايستادم و توپ‌هاي ارسالي را با سر قطع مي‌كردم. اگر زمان من هم بازيكني مثل خداداد بود كه اين‌قدر گذشت داشت، شايد پيشرفت به مراتب بيشتري مي‌كردم. دايي خودش هم مي‌داند كه خداداد چه نقش پررنگي در مطرح شدن او داشته است و تا چه اندازه وجود يك بازيكن در اختيار تيم كنار يك مهاجم باعث پيشرفت او مي‌شود.

در تيم ملي شاگرد محمد مايلي‌كهن بوديد. اگر مدير عامل يك باشگاه ليگ برتري شويد، به محمد مايلي‌ تيم مي‌دهيد؟

به نظر من حاجي مايلي در بحث مديريت موفق‌تر است. ترجيح مي‌دهم او مدير عامل باشد و من سرمربي تيم باشم البته اگر به من اعتقاد داشته باشد!

در زمان بازي به چه آرزويي نرسيديد؟

حضور در جام جهاني فوتبال

و در مربيگري چه آرزويي در سرداريد؟

آرزو دارم تيم ملي را به جام جهاني ببرم يا اين تيم با سرمربيگري من قهرمان جام ملت‌هاي آسيا شود.

در زمان بازي به استقلال و پرسپوليس نرفتيد، چرا؟

در مقاطع مختلفي از اين 2 تيم پيشنهاد داشتم. از هر لحاظ اين پيشنهاد‌ها خوب بود، اما آن موقع باشگاه پاس اجازه جدايي به من نداد. بعد‌ها خودم را به اين باور رساندم كه چون در اين 2 تيم نبودم و ملي‌پوش شدم، پس مي‌توانم به اين شرايط ادامه دهم و لزومي ندارد حتما آبي و قرمز باشم. خواست خدا و قسمت اين بود كه من بدون حضور در يكي از اين 2 تيم پرطرفدار به فوتبالم پايان دهم.

اگر مي‌خواستيد قبول كنيد، پيشنهاد كدام تيم را قبول مي‌كرديد؟

هم با پرسپوليس و هم با استقلال پاي ميز مذاكره نشستم، اما شرايط به‌گونه‌اي پيش نرفت كه مذاكرات به عقد قرارداد منجر شود. الان هم اگر مي‌خواهيد از من بپرسيد، بي‌فايده است؛ چون در واقع من يك پاسي‌ام!

پيكان امسال خوب گل مي‌زند. با مهاجمان كار تخصصي مي‌كنيد؟

كار تخصصي خاصي كه نه، اما تمرين مي‌كنيم كه ضربات آخر مهاجمان در چارچوب باشد. بيشتر اصرار دارم هافبك‌ها و مهاجمان پيش از رسيدن به دروازه حريف دقت كافي انجام دهند تا ضربات آخر به هدر نرود. البته با تمام اين كار در هربازي چند موقعيت مسلم گل هم از دست مي‌رود كه اجتناب ناپذير است. براي يك مهاجم جاي‌گيري خوب يك اصل است.

جز مهاجمان پيكان در ليگ امسال كار كدام مهاجمان را مي‌پسنديد؟

ايمان حيدري و سيد‌صالحي از اين‌‌كه هستند هم مي‌توانند بهتر باشند. در آينده هم آنها جزو بهترين مهاجمان ايران خواهند بود. خيلي از تيم‌ها الان آرزو دارند اين 2 مهاجم را در اختيار داشته باشند. از مهاجمان تيم‌هاي ديگر ليگ كار فريدون فضلي و نيكبخت را مي‌پسندم. ضمن اين كه آرش برهاني هم مهاجم خوبي است فقط شرايطي پيش مي‌آيد كه گاهي توپ‌هايش توي گل نمي‌رود.

به نظر شما كه يك مهاجم بوديد، چرا فصل پيش آرش برهاني با مشكل گل نزدن روبه‌رو شده بود؟

آرش سرعت و تكنيك خوبي دارد دليل اين كه بيشتر توپ‌ها را از دست مي‌داد، اين بود كه مي‌خواست حتما توپ‌هايش گل شود و براي انجام اين كار دقت زيادي مي‌كرد. اگر مهاجم هنگام ضربه زدن تحت فشار و استرس باشد و به اصطلاح ريلكس نباشد، نتيجه‌اش همين مي‌شود. دقت براي زدن ضربه آخر لازم است اما بازيكن نبايد تمركز خود را با وسواس بيش از حد از بين ببرد. اگر آرش برهاني در تيمي بازي مي‌كرد كه طرفدار كمتري داشت، بدون شك هر فصل با بيش از 15 گل زده مدعي آقاي گلي بود.

از قزوين بگوييد. تشويق تماشاگران چه تاثيري در موفقيت پيكان در اين فصل داشته است؟

تماشاگر خيلي خوب است، عالي است. تيم‌هايي كه طرفدار دارند انگار قبل از آغاز مسابقه از حريف پيش هستند ما سعي مي‌كنيم به بهترين نحو از امتياز بازي‌هاي خانگي استفاده كنيم. از تشويق تماشاچيان در تزريق روحيه و انگيزه به تيم استفاده مي‌كنيم و قزويني‌ها بخوبي ثابت كرده‌اند ما را دوست دارند و فوتبال را خوب مي‌فهمند. اگر الان صدر جدول هستيم براي قزوين يك افتخار است.

موفقيت مربيان جوان معمولا مديون رفاقت آنها با بازيكنان است. اين فاكتور چه نقشي در موفقيت امسال پيكان با شما دارد؟

رفاقت نمي‌تواند خيلي در نتيجه گرفتن تيم موثر باشد. به نظر من در زمين فوتبال رفاقت معنا پيدا نمي‌كند. اين را به بازيكنانم هم گفته‌ام. البته من اسم آن چيزي كه منظور شماست را عوض مي‌كنم. من اسمش را مي‌گذارم نزديكي افكار. قبول دارم يك مربي جوان بسيار بيشتر از يك مربي مسن مي‌تواند بازيكنان تيمش را درك كند.

الان در پيكان من مربي هستم در حالي كه كنار بعضي از همين بازيكنان فوتبال بازي كرده‌ام پس حرف آنها را بهتر مي‌فهمم و با آنها هماهنگ‌تر هستم. بقيه هم چون اختلاف سني زيادي با من ندارند، راحت‌تر متوجه منظور من مي‌شوند. در مجموعه مي‌توانم بگويم من و بازيكنان پيكان يكديگر را بهتر و بيشتر مي‌فهميم، همين!

ابتداي فصل اختلاف نظر‌هايي با مديران جديد پيكان داشتيد. فعلا كه صدرنشين هستيد، اما فكر مي‌كنيد آنها چقدر تحمل باخت تيم شما را خواهند داشت؟

اصلا به اين موضوع فكر نمي‌‌كنم. طاقت داشته باشند يا نه، من كار خودم را انجام مي‌دهم. توكلم به خداست و هرگز به باختن فكر نمي‌كنم اما نظر آنهاست كه سرمربي تيمشان را انتخاب كنند. مديرعامل و اعضاي هيات مديره باشگاه وظايفي دارند و من هم وظايفي به عهده‌ام است، سعي مي‌كنم آنها را به بهترين عنوان ممكن انجام دهم و نمي‌خواهم خودم را وارد بحث‌هاي مديريتي كنم. در بحث فني سعي مي‌كنم هر آنچه بلد هستم در اختيار شاگردانم بگذارم و در نهايت اين نظر مديريت باشگاه است كه با من ادامه دهد يا با مربي ديگري.

از رفتن توره و كندو از پيكان ناراحت نشديد، انگار خيلي به بازيكنان خارجي اعتقاد نداريد.

به نظر من بازيكن خارجي در فوتبال ايران هنوز مشكلاتي دارد. اگر بازيكن ايراني‌ همسطح بازيكن خارجي باشد، من ايراني را انتخاب مي‌كنم. ابراهيم توره از لحاظ فني خيلي خوب بود، اما فصل گذشته باعث ايجاد درگيري بين بازيكنان شده بود و من به ماندن او اصراري نداشتم. براي ماندن او شرط گذاشته بودم كه از لحاظ اخلاقي خودش را عوض كند و در نهايت مدير برنامه‌هايش ترجيح داد او را به پرسپوليس انتقال دهد. اما كندو شرايط متفاوتي داشت. او بازيكني بود كه حتما بايد صاحب توپ مي‌شد تا خودش را نشان دهد، اما در سيستم بازي من فوروارد هم بايد در دفاع تيمي شركت كند و كند و چون اين خاصيت را نداشت، اصلا مورد قبول من نبود.

فوتبال شما را با پاس تهران و بهمن مي‌شناسند؛ 2 باشگاهي كه الان تقريبا نابود شده‌اند.

خير، هيچ‌كدام نابود نشده‌اند. پاس همدان همان پاس است، فرقي نمي‌كند. بهمن هم همين تيمي است كه مشغول مربيگري در آن هستم. نگوييد باشگاه‌هاي تو از بين رفته‌اند!

در ليگ دسته 3 انگليس تيم‌ها حدود 70 سال قدمت دارند، اما در ايران بجز پرسپوليس و استقلال تيم‌ها پس از 13 سال منحل مي‌شوند.

قبول دارم اين كه تيم‌ها در ايران ثبات ندارند چيز خوبي نيست، اما شايد اين برگردد به مديريت دولتي حاكم بر فوتبال ما كه سليقه يك مدير با مدير بعدي تفاوت دارد. آنچه در فكر شماست، بهتر است. نبايد تيم‌هاي ريشه‌اي را به همين راحتي حذف كنيم، اما متاسفانه اين اتفاقي است كه در فوتبال ما مي‌افتد و ما اهالي فوتبال بايد خودمان را با اين شرايط وفق بدهيم. من سال‌ها در بهمن بازي كردم، اما ناگهان مديران نخواستند تيمداري كنند ما هم با اين نيت كه پيكان همان بهمن است، در اين تيم فعاليت مي‌كنيم.

بهترين گلي كه در زمان بازي زديد؟

فكر مي‌كنم مقدماتي جام جهاني 1998 بود مقابل چين. با يك ضربه چكشي زيبا دروازه چين را باز كردم. مردم هنوز هم وقتي مرا در خيابان مي‌بينند، از آن گل صحبت مي‌كنند. همين كه اين گل از خاطر مردم نرفته، نشان مي‌دهد گل خوبي بوده است.

بهترين موقعيتي كه از دست داديد، خاطرتان هست؟

مگر مي‌شود فراموش كنم؟ بازي با عراق بود. مقدماتي جام‌جهاني 1994 آمريكا. علي دايي يك پاس خوب براي من فرستاد و من براي گل كردن توپ ساده‌ترين كار را پيش رو داشتم. يك لحظه احساس كردم گل زدم و دارم به سمت نيمكت مي‌دوم و خوشحالي مي‌كنم. وقتي توپ داشت به سمت من مي‌آمد خاطرجمع بودم كه گل مي‌زنم، اما در كمال ناباوري توپ از زير پايم رد شد. باور كنيد هنوز دارم حسرت آن موقعيت از دست رفته را مي‌خورم.

بعضي از مهاجمان در مقطعي از فصل گل‌نزن نشان مي‌دهند. به كار كردن روان‌شناس با مهاجمان اعتقاد داريد؟

بله، اعتقاد دارم. ولي به نظر من استفاده از روان‌شناس نبايد فقط زماني باشد كه تيم يا بازيكن به مشكل مي‌خورد. در فوتبال امروز دنيا يك روان‌شناس بايد مثل يك بدنساز و يك پزشك تغذيه از ابتداي فصل و پيش از آغاز مسابقه‌ها كنار تيم باشد. اگر روان‌شناس از ابتداي فصل كنار تيم باشد، وقتي يك بازيكن با مشكلي مواجه شد، راحت‌تر آن را حل مي‌كند. به نظر من به كار گرفتن روان‌شناس در ميانه فصل خيلي در بهبود شرايط تيم و بازيكن تاثير ندارد.

از تيم ملي بگوييد. مي‌گويند راحت به جام جهاني صعود مي‌كنيم.

به نظر من هيچ كاري راحت نيست. هيچ كشوري در آسيا نمي‌تواند بگويد راحت مي‌روم جام جهاني. الان 70 درصد تيم‌هاي حاضر در مرحله مقدماتي با هدف حضور در جام جهاني وارد مسابقه‌ها شده‌اند. رقابت براي جام جهاني هميشه فشرده بوده است. اگر معتقديم فوتبال ايران از آسيا سرتر است، بايد سازماندهي قوي داشته باشيم. بله مي‌توانيم به جام جهاني راه پيدا كنيم به شرطي كه برنامه‌ريزي‌هايمان آينده‌نگرانه باشد.

وقت آن نرسيده كه ديگر فقط به حضور صرف در جام جهاني بسنده نكنيم؟

دوباره مجبورم تركيه را مثال بزنم. فكر ما بايد مثل آنها باشد تا بتوانيم در جام جهاني هم حرفي براي گفتن داشته باشيم. كار در جام جهاني سخت است بايد بجنگيم تا از گروهمان بالا برويم. تيمي مثل ايران هرگز نبايد سير شود. بايد براي رسيدن به موفقيت گرسنه باشيم تا از گروهمان صعود كنيم.

تازگي‌ها لژيونرهاي امارات كمتر به تيم ملي دعوت مي‌شوند. قبول داريد سطح اين ليگ كمي پايين است؟

سطح فني ليگ امارات پايين است، اما از لحاظ امكانات و برنامه‌ريزي و به‌كارگيري مربياني با دانش جهاني به مراتب بالاتر از ليگ ايران است. اين يك واقعيت است كه بازيكنان ما در فوتبال امارات افت مي‌كنند. چون وقتي به آنجا مي‌روند جزو بهترين‌ها هستند و ديگر انگيزه‌اي ندارند كه براي پيشرفت بيشتر زحمت بكشند.

همه آنها بايد اين هدف را دنبال كنند كه مثل نكونام، شجاعي و كريمي به فوتبال اروپا برسند. متاسفانه در امارات بازيكنان پول خوبي مي‌گيرند و راضي مي‌شوند. به نظر من تمام بازيكناني كه در امارات بازي مي‌كنند، اگر مثل دوراني باشندكه در ايران بودند، مي‌توانند به تيم ملي دعوت شوند. الان شايسته‌هاي ليگ در تيم ملي هستند و حيف است كه آنها بهترين سال‌هاي فوتبال خود را از بين ببرند.

اميرحسين متقي
 شنبه 9 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن