تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816859099




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان بازرسي كل كشور: خط قرمز سازمان، خط قرمز نظام است بركناري‌ام از وزارت كشور برايم غافلگيرانه نبود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس سازمان بازرسي كل كشور: خط قرمز سازمان، خط قرمز نظام است بركناري‌ام از وزارت كشور برايم غافلگيرانه نبود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي با بيان اينكه خط قرمز ما خط قرمز نظام است، گفت: قانون مرز ماست و حق تفسير آن را نداريم.

به گزارش ايسنا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي، رييس سازمان بازرسي كل كشور در جلسه پرسش و پاسخ دانشجويي در دانشگاه آزاد واحد اهواز، علت پايين‌بودن بهره‌وري و به نتيجه نرسيدن برخي فعاليت‌ها را بي‌انضباطي اجتماعي و عدم توجه به قانون برشمرد و گفت: اين مسأله فراگير است و نياز به عزم عمومي دارد.

وي خطاب به دانشجويان اظهار كرد: براي اين كار، ابتدا بايد از جوانان شروع كرد و انتظارم از شما اين است كه مظهر قانونگرايي و انضباط باشيد.

رييس سازمان بازرسي كل كشور، گستره فعاليت اين سازمان را طبق اصل 174 قانون اساسي، نظارت بر حسن جريان امور و اجراي صحيح قوانين ذكر كرد و گفت: سازمان بازرسي كل كشور روند امور و جريان را پيگيري مي‌كند و خيلي در موضوعات تحقيق نمي‌كند.

وي در مورد بررسي اموال مسوولان اين‌گونه پاسخ داد كه اين كار طبق اصل 142 قانون اساسي بر عهده قوه قضاييه است و يك طراحي در حال بررسي و پيگيري است تا دايره شمول آن مسوولان بيشتري را فراگيرد.

رييس سازمان بازرسي كل كشور، واگذاري مسووليت به مردم و بخش خصوصي را جزو سياست‌هاي اصلي نظام عنوان كرد و افزود: اگر كشور مي‌خواهد پيشرفت كند بايد امور به مردم واگذار شود و دولت خود را كنار بكشد.

وي با بيان اينكه قوانين روشن در زمينه خصوصي‌سازي و واگذاري امور به مردم وجود دارد، گفت: 20 سال است كه اين وضعيت وجود دارد و اگر بناست كه مديريت‌ها منتقل شود بايد به فرهنگ و خواست عمومي تبديل شود.

پورمحمدي با اشاره به زحمت و تلاش دولت نهم گفت: هيچ رييس جمهوري مثل آقاي احمدي‌نژاد دوندگي، زحمت و تلاش ندارد. اما برخي زيرساخت‌ها مشكل دارد. عزم عمومي و خرد جمعي مي‌خواهد و زمينه رشد براي كشور ما زياد است.

وي در مورد بركناري‌اش از وزارت كشور اظهار كرد: تا پيش از بركناري‌ام، جدي و صميمانه در خدمت دولت بودم و تا آخرين لحظات و فرصت‌ها از انجام كار و تصميم خودداري نكردم. بركناري‌ام از اين پست نيز براي من غافلگيرانه نبود چون از تقريبا يك‌سال و اندي قبل از آن سابقه داشت. همچنين در مورد مسووليتم در بازرسي معتقد بود كه اگر انتقادي و صحبتي كنم مي‌گويند كه چون از دولت بركنار شد، انتقاد مي‌كند. در حالي‌كه وظيفه بازرسي من ايجاب مي‌كند ضمن اينكه خيلي از گزارش‌ها را كتبي و بدون اينكه كسي مطلع باشد براي مقامات ارسال مي‌كنم.

پورمحمدي در پاسخ به اينكه آيا در انتخابات شركت مي‌كنيد، گفت: بله؛ در انتخابات شركت مي‌كنم و رأي مي‌دهم.

وي ادامه داد: در هر دوره انتخابات فرهنگ سياسي بايد ارتقا يابد. نبايد در همان سطح 3 سال پيش باشيم. نوع مطالبات و فضاي سياسي و انتخاباتي بايد رشد و ارتقا يابد و كساني‌كه در اين مسير مؤثر هستند، بايد بيايند و تلاش كنند.

رييس سازمان بازرسي كل كشور اظهار كرد: فعال‌شدن و ارتقاي فضاي سياسي، ارتقاي سطح مطالبات عمومي و ارتقاي مديريت عالي كشور دليل تلاش و فعاليت‌اش در اين زمينه است.

وي خاطر نشان كرد: هر كس كه اين كار را انجام دهد كمكش مي‌كنم، اگر در تيمي قرار بگيرم كه اين كار را انجام دهد حتما مشاركت مي‌كنم، اگر در آن تيم عضو يا مدير باشم آماده‌ام.

پورمحمدي در ادامه اينگونه اظهار كرد: هنوز تصميم قاطعي براي اينكه مدير اين پروژه شوم نگرفتم اما در اين مسير حضور دارم. اگر در شرايطي قرار شد كه خودم را در معرض اين مسووليت‌ها قرار بدهم به‌دقتش انجام خواهم داد.

رييس سازمان بازرسي كل كشور به فضاي باز و آزاد كشور اشاره و اظهار كرد: بيش از 3 هزار و 900 نشريه، فصلنامه، ماهنامه، هفته‌نامه و روزنامه در كشور داريم كه 2 هزار و 300 مورد آنها به‌صورت منظم منتشر مي‌شوند. همچنين حدود 3 هزار و 500 نشريه دانشجويي در كشور در حال فعاليت هستند و اين نشان از فضاي باز و آزاد در كشور است اما اينكه آيا در ايجاد فضاي سياسي و رسانه‌اي و آزادي خوب عمل نكرده باشيم.

پورمحمدي در مورد اينكه آيا سازمان بازرسي خط قرمز دارد گفت: خط قرمز سازمان بازرسي خط قرمز نظام است، مرزهايي كه ما مي‌شناسيم، قانون است، ما مجري قانون هستيم و حق تغيير نداريم.

رييس سازمان بازرسي كل كشور در پايان بر احترام به قانون تأكيد كرد و گفت: اميدواريم كه با تلاش، همت، تكيه به توان و ظرفيت‌ها و با نگاه به گذشته و پيشرفت‌هايي كه داشتيم مشكلات را پشت سر بگذاريم و اين توان در جوانان ما وجود ندارد.

انتهاي پيام
 جمعه 8 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن